Η ανεστραμμένη τάξη συνεχίζει να αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο στη διδασκαλία μας, και αυτή τη φορά εφαρμόστηκε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο μάθημα "Μια περιπέτεια για τον Ρωμαίο". Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν το εκπαιδευτικό περιεχόμενο με έναν διαδραστικό και δημιουργικό τρόπο, αξιοποιώντας ποικίλα ψηφιακά εργαλεία.
Προετοιμασία
Η μαθησιακή διαδικασία ξεκίνησε με τους μαθητές/τριες να εργάζονται στην πλατφόρμα e-me, όπου παρακολούθησαν ένα διαδραστικό βίντεο. Σε αυτό, η ίδια η συγγραφέας Μαρία Παπαγιάννη διάβασε απόσπασμα από το βιβλίο της, δίνοντας στα παιδιά την πολύτιμη ευκαιρία να τη δουν και να την ακούσουν να μιλά για το συγκεκριμένο έργο. Η προσωπική αφήγηση της συγγραφέα δημιούργησε έναν ζωντανό σύνδεσμο με το κείμενο και έδωσε έμπνευση στους μαθητές/τριες. Αμέσως μετά ολοκλήρωσαν ασκήσεις κατανόησης και γραμματικής στην ίδια πλατφόρμα, αναπτύσσοντας τις γλωσσικές τους δεξιότητες και επεξεργάζοντας τις έννοιες του κειμένου.
Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Edpuzzle, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα διαδραστικό βίντεο με αποσπάσματα από το έργο και απάντησαν σε ερωτήσεις που προωθούσαν την κριτική σκέψη και την κατανόηση του περιεχομένου. Η διαδικασία αυτή τους βοήθησε να εντοπίσουν τα βασικά σημεία της πλοκής και να εμβαθύνουν στο νόημα του κειμένου. Μετά από αυτή την εμπειρία, ακολούθησε η χρήση του Chalkie, μιας εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης που ενσωματώνει πολυμεσικό υλικό και διαδραστικές δραστηριότητες για την υποστήριξη της μάθησης. Οι μαθητές παρακολούθησαν την παρουσίαση της περίληψης του βιβλίου και άκουσαν το τραγούδι της παράστασης. Η πλατφόρμα βοήθησε τους μαθητές να αφομοιώσουν το περιεχόμενο με δημιουργικό τρόπο, διατηρώντας το ενδιαφέρον τους αμείωτο.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)
Δια Ζώσης Εμπειρία
Μετά την ολοκλήρωση της ψηφιακής προετοιμασίας, πραγματοποιήθηκε το δια ζώσης μάθημα. Στην έναρξη, οι μαθητές/τριες έλαβαν ένα εισιτήριο εισόδου (entry ticket), στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν σε μια ερώτηση ως αφόρμηση για το μάθημα και έλεγχο της πρότερης γνώσης. Αυτή η δραστηριότητα τους βοήθησε να ενεργοποιήσουν τη σκέψη τους και να συνδέσουν όσα είχαν μάθει προηγουμένως. Στο τέλος του μαθήματος ολοκλήρωσαν το εισιτήριο εξόδου (exit ticket), όπου κλήθηκαν να εκφράσουν τι έμαθαν, πώς το κατανόησαν και ποιες ήταν οι εντυπώσεις τους από τη δραστηριότητα. Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύθηκε ο αναστοχασμός και η ανίχνευση της μεταγνώσης τους.
Η ανεστραμμένη τάξη συνεχίζει να αποδεικνύει την αξία της, συνδυάζοντας την ψηφιακή προετοιμασία με τη δια ζώσης εμπειρία. Οι μαθητές όχι μόνο εμβαθύνουν στο περιεχόμενο του μαθήματος με τη βοήθεια σύγχρονων εργαλείων, αλλά αναπτύσσουν και δεξιότητες κριτικής σκέψης και αυτοαξιολόγησης μέσα από μια δυναμική και διαδραστική προσέγγιση.