Την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να ζήσουν το Πάσχα μέσα από παραδόσεις και δημιουργικές κατασκευές. Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και των Θρησκευτικών, ασχοληθήκαμε εκτενώς με τα έθιμα της Ανάστασης του Λαζάρου. Τα παιδιά έμαθαν για τη σημασία του εθίμου των καλάντων του Λαζάρου και τραγούδησαν τα παραδοσιακά κάλαντα, όπως τα τραγουδούσαν παλιά τα παιδιά στις γειτονιές, ενισχύοντας τη σύνδεσή τους με την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Στη συνέχεια, με πολύ μεράκι και χαρά, ετοίμασαν τα παραδοσιακά λαζαράκια – τα μικρά ψωμάκια σε σχήμα του Λαζάρου – γεμίζοντας την τάξη με υπέροχες μυρωδιές και χαμόγελα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διατροφικές παραδόσεις, συνεργάστηκαν και ανέπτυξαν πρακτικές δεξιότητες (Στόχος 3: Καλή υγεία και ευημερία, Στόχος 4: Ποιοτική εκπαίδευση). Επιπλέον, συνδυάζοντας την πασχαλινή δημιουργία με την περιβαλλοντική ευαισθησία, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν πολύχρωμα αυγά αξιοποιώντας χαρτιά περιτυλίγματος. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, συνδέσαμε τη γιορτή με το πρόγραμμα ανακύκλωσης από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εφαρμόζοντας στην πράξη την ιδέα των 3R: Reduce, Reuse, Recycle (Στόχος 12: Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, Στόχος 13: Δράση για το κλίμα).
Ήταν μια μέρα γεμάτη μάθηση, δημιουργία και ουσιαστική σύνδεση με την παράδοση και τη βιωσιμότητα, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε μια εκπαίδευση με νόημα (Στόχος 17: Συνεργασία για τους στόχους).
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)