Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Δ' Δημοτικού

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού 2025 – Μια κοινή γιορτή αποδοχής και δημιουργικότηταςΜε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού (2 Απριλίου), η Δ’ τάξη, σε συνεργασία με το 4ο τμήμα του 4ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, γιόρτασε με έναν ιδιαίτερο και ουσιαστικό τρόπο τη διαφορετικότητα. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος φιλαναγνωσίας που ενώνει τα δύο τμήματα και ενίσχυσε περαιτέρω τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση ανάμεσα στα παιδιά.

Στην πρώτη συνάντηση, τα δύο τμήματα παρακολούθησαν μαζί ένα βίντεο σχετικό με τον αυτισμό και έπειτα δημιούργησαν ένα συνεργατικό κολάζ με την έμπνευση από τα LEGO. Το κάθε παιδί πρόσθεσε το δικό του «τουβλάκι» στο έργο, με την ιδέα ότι όλοι είμαστε πολύτιμα κομμάτια ενός όμορφου, πολύχρωμου συνόλου. Στη δεύτερη συνάντηση, οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης συμμετείχαν σε βιωματική δραστηριότητα με την καθοδήγηση της θεατρολόγου του σχολείου μας, κας Κωνσταντίνας Λισγάρα. Μέσα από ένα τροποποιημένο παιχνίδι μουσικών καρεκλών, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με καταστάσεις που συχνά βιώνουν άτομα στο φάσμα του αυτισμού – όπως η υπερευαισθησία στους ήχους, η δυσκολία στην επικοινωνία, η ανάγκη για προσωπικό χώρο ή επαφή. Κάθε φορά που σταματούσε η μουσική, το παιδί που καθόταν στην καρέκλα καλούνταν να εκφράσει, μέσα από παγωμένη εικόνα ή παντομίμα, μια τέτοια εμπειρία.

Μέσα από αυτές τις δράσεις, οι μαθητές/τριες όχι μόνο ενημερώθηκαν για τον αυτισμό, αλλά κυρίως κατανόησαν βαθύτερα τις ανάγκες των συμμαθητών τους και εξέφρασαν με ευαισθησία το μήνυμα: όλοι είμαστε διαφορετικοί, όλοι είμαστε ίσοι, όλοι χωράμε στην ίδια εικόνα.

Συνεργαζόμενοι εκπ/κοί: Ελισάβετ Παναγιωτοπούλου,Χαρούλα Παππά, Ελευθερία Λαμπριανίδη, Κων/να Λισγάρα


Κύλιση στην Αρχή