Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Ε' Δημοτικού

Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση

Τη Δευτέρα 13 και 21 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", ασχολήθηκαν με το κείμενο: "Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση". Οι στόχοι που τέθηκαν περιλαμβάνουν:

  • Κατανόηση κειμένου: Να κατανοήσουν τη σημασία του θεάτρου στην εκπαίδευση και την κοινωνική ζωή, καθώς και να εντοπίσουν και να αναλύσουν τα βασικά επιχειρήματα του κειμένου.
  •  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Να αξιολογήσουν πώς το θέατρο ενισχύει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την επικοινωνία, καθώς και να συζητήσουν τις απόψεις τους για τον ρόλο του θεάτρου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας.
  • Γραμματική και συντακτική επεξεργασία
  • Λεξιλογικό εμπλουτισμό: Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με όρους που σχετίζονται με το θέατρο και την εκπαίδευση (π.χ. αυτοσχεδιασμός, δραματοποίηση, εμπάθεια).
  • Σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα: Να κατανοήσουν τη διαθεματική διάσταση του θεάτρου και πώς συνδέεται με την Ιστορία, τη Γλώσσα, την Κοινωνιολογία και τις Τέχνες.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)


Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε 5 ομάδες των τεσσάρων ατόμων και τους δόθηκε από ένα σενάριο για να αυτοσχεδιάσουν.

1. Η Μαγική Πόρτα
Σενάριο: Τα παιδιά βρίσκουν μια μαγική πόρτα στην τάξη ή στην αυλή. Κάθε φορά που περνούν μέσα από αυτήν, μεταφέρονται σε έναν διαφορετικό κόσμο (π.χ. έναν κόσμο με γιγάντια ζώα, έναν κόσμο φτιαγμένο από σοκολάτα, ή έναν κόσμο όπου τα πάντα μιλάνε).

Στόχος: Κάθε παιδί προσθέτει στοιχεία στον νέο κόσμο και οι υπόλοιποι τα ζωντανεύουν με αυτοσχεδιασμό.

2. Μια Εξωγήινη Επίσκεψη
Σενάριο: Ένας εξωγήινος προσγειώνεται στη γειτονιά ή στην τάξη και χρειάζεται βοήθεια για να επιστρέψει στον πλανήτη του. Τα παιδιά πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί του και να του διδάξουν πώς λειτουργεί η ζωή στη Γη.

Στόχος: Να αυτοσχεδιάσουν τους ρόλους του εξωγήινου και των παιδιών που προσπαθούν να κατανοήσουν τις διαφορές.

3. Η Ζωντανή Βιβλιοθήκη
Σενάριο: Σε μια μαγική βιβλιοθήκη, τα βιβλία μπορούν να μιλήσουν. Κάθε παιδί υποδύεται ένα διαφορετικό βιβλίο (π.χ. ένα ιστορικό βιβλίο, ένα βιβλίο μαγειρικής ή ένα βιβλίο φαντασίας) και λέει την ιστορία του.

Στόχος: Να δημιουργήσουν μικρούς μονολόγους ή διαλόγους μεταξύ των "βιβλίων".

4. Η Ηρωική Αποστολή
Σενάριο: Μια ομάδα παιδιών γίνεται ήρωες που πρέπει να σώσουν τον κόσμο από έναν φανταστικό κίνδυνο (π.χ. ένα τεράστιο τέρας, έναν χαμένο θησαυρό, ή ένα πρόβλημα στον καιρό).

Στόχος: Να επινοήσουν ρόλους (π.χ. αρχηγός, εξερευνητής, εφευρέτης) και να λύσουν το πρόβλημα μαζί.

5. Το Παράξενο Παντοπωλείο
Σενάριο: Ένα παντοπωλείο πουλάει μαγικά αντικείμενα (π.χ. ένα αόρατο μολύβι, ένα ψωμί που σε κάνει να μιλάς άλλες γλώσσες). Τα παιδιά είναι πελάτες και ο ιδιοκτήτης εξηγεί πώς λειτουργούν τα αντικείμενα.

Στόχος: Να δημιουργήσουν αστείες σκηνές και να σκεφτούν δημιουργικές χρήσεις των αντικειμένων.

Στόχοι αυτής της δραστηριότητας είναι:

  • Να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να είναι δημιουργικά και να προσθέσουν δικές τους ιδέες.
  • Να τους δώσουμε την ελευθερία να διαμορφώσουν τους διαλόγους και τις καταστάσεις όπως επιθυμούν.
  • Να εστιάσουμε στη συνεργασία και την ομαδικότητα, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν ενεργό ρόλο.
  • Να εκφραστούν ελεύθερα και να αναπτύξουν τη φαντασία τους

Κύλιση στην Αρχή