Τη Δευτέρα 13 και 21 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", ασχολήθηκαν με το κείμενο: "Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση". Οι στόχοι που τέθηκαν περιλαμβάνουν:
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)
Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε 5 ομάδες των τεσσάρων ατόμων και τους δόθηκε από ένα σενάριο για να αυτοσχεδιάσουν.
1. Η Μαγική Πόρτα
Σενάριο: Τα παιδιά βρίσκουν μια μαγική πόρτα στην τάξη ή στην αυλή. Κάθε φορά που περνούν μέσα από αυτήν, μεταφέρονται σε έναν διαφορετικό κόσμο (π.χ. έναν κόσμο με γιγάντια ζώα, έναν κόσμο φτιαγμένο από σοκολάτα, ή έναν κόσμο όπου τα πάντα μιλάνε).
Στόχος: Κάθε παιδί προσθέτει στοιχεία στον νέο κόσμο και οι υπόλοιποι τα ζωντανεύουν με αυτοσχεδιασμό.
2. Μια Εξωγήινη Επίσκεψη
Σενάριο: Ένας εξωγήινος προσγειώνεται στη γειτονιά ή στην τάξη και χρειάζεται βοήθεια για να επιστρέψει στον πλανήτη του. Τα παιδιά πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί του και να του διδάξουν πώς λειτουργεί η ζωή στη Γη.
Στόχος: Να αυτοσχεδιάσουν τους ρόλους του εξωγήινου και των παιδιών που προσπαθούν να κατανοήσουν τις διαφορές.
3. Η Ζωντανή Βιβλιοθήκη
Σενάριο: Σε μια μαγική βιβλιοθήκη, τα βιβλία μπορούν να μιλήσουν. Κάθε παιδί υποδύεται ένα διαφορετικό βιβλίο (π.χ. ένα ιστορικό βιβλίο, ένα βιβλίο μαγειρικής ή ένα βιβλίο φαντασίας) και λέει την ιστορία του.
Στόχος: Να δημιουργήσουν μικρούς μονολόγους ή διαλόγους μεταξύ των "βιβλίων".
4. Η Ηρωική Αποστολή
Σενάριο: Μια ομάδα παιδιών γίνεται ήρωες που πρέπει να σώσουν τον κόσμο από έναν φανταστικό κίνδυνο (π.χ. ένα τεράστιο τέρας, έναν χαμένο θησαυρό, ή ένα πρόβλημα στον καιρό).
Στόχος: Να επινοήσουν ρόλους (π.χ. αρχηγός, εξερευνητής, εφευρέτης) και να λύσουν το πρόβλημα μαζί.
5. Το Παράξενο Παντοπωλείο
Σενάριο: Ένα παντοπωλείο πουλάει μαγικά αντικείμενα (π.χ. ένα αόρατο μολύβι, ένα ψωμί που σε κάνει να μιλάς άλλες γλώσσες). Τα παιδιά είναι πελάτες και ο ιδιοκτήτης εξηγεί πώς λειτουργούν τα αντικείμενα.
Στόχος: Να δημιουργήσουν αστείες σκηνές και να σκεφτούν δημιουργικές χρήσεις των αντικειμένων.
Στόχοι αυτής της δραστηριότητας είναι: