Την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025, στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών γύρω από το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκε στην ΣΤ' ταξη, με την υποστήριξη της σχολικής ψυχολόγου κ. Μάντη Β. και του δασκάλου της τάξης κ. Χειλά Α., βιωματική δράση με στόχο την κατανόηση των αιτιών και των συνεπειών των εκφοβιστικών συμπεριφορών μεταξύ συνομηλίκων. Η δραστηριότητα βασίστηκε σε ένα αφηγηματικό σενάριο που περιέγραφε μια κατάσταση σχολικού εκφοβισμού. Αρχικά, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να αναλύσουν την ιστορία, εστιάζοντας στις συμπεριφορές των χαρακτήρων, τις πιθανές αιτίες που οδήγησαν στις επιθετικές ενέργειες, αλλά και τις συναισθηματικές επιπτώσεις στα εμπλεκόμενα μέρη.
Μέσα από τη συνεργασία, τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων, οι μαθητές/τριες προσδιόρισαν τις διαφορετικές μορφές του σχολικού εκφοβισμού (λεκτικός, σωματικός, κοινωνικός, διαδικτυακός) και προσπάθησαν να κατανοήσουν τις βαθύτερες συνέπειες που μπορεί να έχει τόσο στο θύμα όσο και στον θύτη. Ενθαρρύνθηκαν να προβλέψουν πιθανές αντιδράσεις των χαρακτήρων, να προτείνουν εναλλακτικές λύσεις και να διατυπώσουν τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων στο σχολικό περιβάλλον.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)
Υπεύθυνη ψυχολόγος: Μάντη Βασιλική (ΠΕ23)
Στόχοι της Παρέμβασης:
Βραχυπρόθεσμοι στόχοι:
Μακροπρόθεσμοι στόχοι:
Μέθοδοι Διδασκαλίας
Η παρουσία και η επιστημονική καθοδήγηση της σχολικής ψυχολόγου υπήρξε καταλυτική στη δομή και την υλοποίηση της δράσης. Η συμβολή της εξασφάλισε ότι η προσέγγισή μας ήταν επιστημονικά τεκμηριωμένη, βοηθώντας τους μαθητές/τριες να αναπτύξουν ουσιαστικές δεξιότητες διαχείρισης συναισθημάτων και συγκρούσεων. Παράλληλα, η συνεργασία εκπαιδευτικού και ψυχολόγου ανέδειξε τη σημασία της ολιστικής αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού, δημιουργώντας ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για τους μαθητές/τριες. Το σχολείο δεν είναι απλώς ένας χώρος μάθησης, αλλά και ένας τόπος που προάγει αξίες, όπως ο σεβασμός, η κατανόηση και η αλληλεγγύη.
Η συγκεκριμένη δράση δεν αποτέλεσε απλώς ένα μάθημα, αλλά μια εμπειρία που ενίσχυσε τη συναισθηματική νοημοσύνη των μαθητών/τριών και τους έδωσε εργαλεία για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων. Δράσεις όπως αυτή αποτελούν θεμέλιο για τη δημιουργία ενός ασφαλούς και φιλικού σχολικού περιβάλλοντος, όπου όλοι οι μαθητές/τριες νιώθουν ότι ακούγονται, κατανοούνται και προστατεύονται.