Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2024-2025), στο πλαίσιο του προγράμματος myth2space, ανέλαβαν να μελετήσουν τον πλανήτη Άρη, καθώς και την ιστορία/λειτουργία των ρομποτικών οχημάτων τύπου rover που έχουν σταλεί σε αυτόν, όπως τα Sojourner, Spirit και Opportunity, το Curiosity και το πλέον εξελιγμένο Perseverance που συνοδεύεται από το ιπτάμενο drone Ingenuity. Με αφετηρία την περιέργεια και τον θαυμασμό για την εξερεύνηση του διαστήματος, οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές, ανέλυσαν δεδομένα και κατέγραψαν βασικά στοιχεία για τις αποστολές. Στη συνέχεια, οργάνωσαν σε ομάδες το υλικό τους και δημιούργησαν παρουσιάσεις αξιοποιώντας τα ipads. Στο τελικό στάδιο της δράσης, διασκέδασαν κατασκευάζοντας τα δικά τους rover από απλά υλικά, όπως χαρτόνι, καλαμάκια και λαστιχάκια, ακολουθώντας τις οδηγίες του εκπαιδευτικού έργου της Nasa Make a Cardboard Rover.
Η δραστηριότητα «Κατασκευάζω ένα Rover από χαρτόνι» εντάσσεται στο πλαίσιο ανάπτυξης δεξιοτήτων STEM. Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν, να δοκιμάσουν και να βελτιώσουν το rover τους, αξιοποιώντας την εμπειρική γνώση και την παρατήρηση για να ενισχύσουν την κατανόηση φυσικών εννοιών όπως η κινητική ενέργεια, η δυναμική ενέργεια και η τριβή. Εξετάζοντας πώς η ενέργεια που αποθηκεύεται στο λαστιχάκι μετατρέπεται σε κίνηση, τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη σημασία της σχεδίασης ενός οχήματος που μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά σε δύσβατες επιφάνειες όπως η σεληνιακή. Πειραματίστηκαν με διαφορετικά μεγέθη τροχών και τύπους επιφανειών, συγκρίνοντας αποτελέσματα και εξάγοντας συμπεράσματα.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)