Δράσεις του Σχολείου μας

International Day of People with Disability

Στις 3 Δεκεμβρίου 2021, ημέρα Παρασκευή, πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις τάξεις του Σχολείου μας δραστηριότητες με θέμα την αναπηρία, την προσβασιμότητα, την ενσωμάτωση και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Στα πλαίσια, λοιπόν, της ημέρας αυτής προβλήθηκαν βίντεο και slides που αφορούσαν στις κατηγορίες της αναπηρίας, στην σωστή αντιμετώπιση των Αμεα εντός σχολικής ζωής αλλά και μέσα στην ευρύτερη κοινωνία, στην ευαισθητοποίηση αλλά και πληροφόρηση των παιδιών για την αναπηρία ως μια πολύπλευρη κατάσταση, μια πραγματικότητα που δεν έχει όμως μόνο δυσκολίες και εμπόδια.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Χασιώτη Γεωργία, ΠΕ71

 


Στην Α’ τάξη έγινε η βιωματική δραστηριότητα «Ζωγραφίζοντας με το στόμα». Ζητήθηκε από τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν ένα μαρκαδόρο και σε ένα χαρτί Α4 να ζωγραφίσουν έναν πιγκουίνο που φαινόταν στον πίνακα. Τους δόθηκε η οδηγία να μη χρησιμοποιήσουν καθόλου τα χέρια τους. Έπειτα, τους δείξαμε ζωγραφιές ατόμων που χρησιμοποιούν αποκλειστικά το στόμα ή τα πόδια για να ζωγραφίσουν. Συζητήσαμε στη συνέχεια για τα συναισθήματά μας και την σχέση αναπηρίας-ταλέντου-δημιουργίας-έκφρασης.

Στην Β’ και Γ’ τάξη έγινε ή βιωματική δραστηριότητα «Τυφλομαντεψιές». Σε αυτήν, έπρεπε τα παιδιά φορώντας μαντήλια στα μάτια να χρησιμοποιήσουν τις υπόλοιπες αισθήσεις τους για να βρουν τι αντικείμενο έχουν μπροστά τους. Χρησιμοποιήθηκαν υλικά όπως αλεύρι (αφή), χάντρες (αφή), πλαστικά καπάκια και πιάτα (αφή), σφουγγάρια (αφή), ξύδι (όσφρηση), λεμόνι (αφή-όσφρηση), μαρκαδόροι (αφή), κουκουνάρια (αφή). Σε όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας οι μαθητές έπρεπε να φορούν τα μαντήλια. Ακολούθησε συζήτηση για το πώς βιώσαν τα παιδιά τη δραστηριότητα, μιλήσαμε για τις δυσκολίες αλλά και τα συναισθήματά μας στο «σκοτάδι».

Στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη χρησιμοποιήθηκαν τα υλικά και η φιλοσοφία της προηγούμενης δραστηριότητας και αφού μιλήσαμε για το πώς και σε ποιες συνθήκες βοηθούμε ένα τυφλό άτομο, έγινε μια παρουσίαση στα παιδιά μέσω δραματοποίησης. Ορίστηκαν συνοδοί και μη βλέποντες (μαντήλια καθ’ όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας) έγινε μια ασφαλής περιήγηση με τον συνοδό μπροστά (αριστερό χέρι- δεξής ώμος) ή στο πλάι με τον πρώτο να δίνει οδηγίες στον δεύτερο για το τι υπάρχει τριγύρω ή για το ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσει, ώστε να αποφύγει φυσικά εμπόδια. Συζητήσαμε για την εμπειρία των δύο ρόλων και τα συναισθήματά μας.

Σε όλες τις τάξεις δόθηκαν και κείμενα στη γραφή Braille ώστε να ψηλαφίσουν τους χαρακτήρες είτε με κλειστά μάτια είτε με ανοιχτά.

Κύλιση στην Αρχή