

Στο πλαίσιο των δράσεων για την επίτευξη των στόχων του Σχεδίου Δράσης «Προώθηση της Συνεργασίας και της Αλληλεγγύης στο Σχολικό Περιβάλλον», οργανώθηκαν στην αυλή του σχολείου μας κινητικά παιχνίδια που στόχο είχαν να ενισχύσουν τη συνεργασία, τη φυσική δραστηριότητα, αλλά και τη χαρά του παιχνιδιού σε ένα περιβάλλον ανοιχτό, δυναμικό και ζωντανό. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία μέσα από το παιχνίδι να αλληλεπιδράσουν με συμμαθητές και συμμαθήτριες άλλων τάξεων, ενισχύοντας τις σχέσεις τους και καλλιεργώντας πνεύμα ομαδικότητας και αλληλεγγύης. Το παιχνίδι, άλλωστε, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς προάγει όχι μόνο τη σωματική δραστηριότητα και τη συνολική ευεξία των παιδιών, αλλά και την κοινωνική τους ανάπτυξη, την ενσυναίσθηση, την αυτοπεποίθηση και την ικανότητα συνεργασίας.
Οι ομάδες σχηματίστηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να βρίσκονται ηλικιακά κοντά, γεγονός που διευκόλυνε την επικοινωνία και τη συμμετοχή όλων. Οι μικρότεροι μαθητές/τριες, των Α’ και Β’ τάξεων, συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε παιχνίδια που ενίσχυσαν τη φαντασία και την κινητική τους δεξιότητα. Στο παιχνίδι «Επιχείρηση μεταφοράς ψαριών από τη μία λιμνούλα στην άλλη», τα παιδιά έπρεπε να συνεργαστούν για να μεταφέρουν μικρά αντικείμενα σε άλλη θέση, ενώ στη δοκιμασία «Βρες τον στόχο και κέρδισε», έπρεπε να συγκεντρωθούν και να πετύχουν με ακρίβεια συγκεκριμένους στόχους. Αντίστοιχα, οι μαθητές των Γ’ και Δ’ τάξεων συμμετείχαν σε δραστηριότητες που απαιτούσαν περισσότερη ομαδική συντονισμένη προσπάθεια και φυσική δεξιοτεχνία. Στο παιχνίδι «Πέρασε μέσα από το στεφάνι χωρίς να σπάσει η αλυσίδα», τα παιδιά έπρεπε να περάσουν το στεφάνι από τον έναν στον άλλον χωρίς να διακόψουν την αλυσίδα των χεριών, καλλιεργώντας την ομαδικότητα και την υπομονή. Στο «Τρίπλαρε όσο πιο γρήγορα μπορείς», κάθε παιδί ανέλαβε μια διαδρομή, όπου έπρεπε να τρίπλαρει μπάλα με ταχύτητα και ακρίβεια, ενισχύοντας τον συντονισμό και την επιμονή του.
Η δράση αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία που απέδειξε πως η σχολική αυλή μπορεί να μετατραπεί σε έναν τόπο συνάντησης, παιχνιδιού και μάθησης. Όταν τα παιδιά παίζουν μαζί, μαθαίνουν μαζί. Δημιουργούν σχέσεις, ξεπερνούν εμπόδια και εκφράζονται ελεύθερα.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11), Στασινού Σοφία, Μάγκου Μόνικα, Δημουλιά Μαρία, Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)