Δράσεις του Σχολείου μας

TraditionalGames thub

Η ενασχόληση των παιδιών με το παραδοσιακό παιχνίδι έχει τεράστιο αντίχτυπο στην ψυχοσύνθεση και ολόπλευρη ανάπτυξη τους. Είναι βασικός παράγοντας κοινωνικοποίησης και μέσο έκφρασης και επικοινωνίας, ενώ συμβάλλει στη σωματική, ψυχική και πνευματική υγεία του παιδιού. Βασικός στόχος της δράσης είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με το Παραδοσιακό Παιχνίδι, να γνωρίσουν το «θησαυρό» των παιχνιδιών που έχουμε κληρονομήσει από τη λαϊκή μας παράδοση και μέσα από μια βιωματική προσέγγιση να μάθουν να εργάζονται ομαδικά και συλλογικά. Επιπλέον στόχοι της δράσης είναι:

  • να τηρούν και να σέβονται τους κανόνες, να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους τους

  • να βρουν τρόπους δημιουργικής  ενασχόλησης και παιχνίδια για τον ελεύθερο χρόνο τους

  • να κατανοήσουν ότι το παιχνίδι είτε ατομικό είτε ομαδικό, είναι διαχρονικό

  • να σέβονται τη λαϊκή μας παράδοση που κληρονομήσαμε από του προγόνους μας και να αποτελούν συνεχιστές της.

Οι μαθητές/τριες των Β' και Δ' τάξεων (2018-2019) παρουσιάσαν και έπαιξαν  παιχνίδια που αγαπήθηκαν  και διατηρήθηκαν μέσα στο χρόνο (π.χ. Ο βάτραχος και οι πεταλούδες), ενώ οι μαθητές/τριες του ομίλου «Παραδοσιακοί και λαΪκοί χοροί του τόπου μας» κατασκευάσαν χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια (κούκλες και μπάλες). 

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11), Βέργου Βασιλική (ΠΕ70), Πατλιά Σπυριδούλα (ΠΕ70)

noiazomaikaidrw

Το πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω: εθελοντισμός-αλληλεγγύη-ενεργός πολίτης» στοχεύει στην κατανόηση των εννοιών και της σημασίας του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη, καθώς και στην καλλιέργεια στάσεων στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις, ώστε τα παιδιά να "νοιάζονται και να δρουν".

  • να εξοικειώσει τους μαθητές με τις έννοιες εθελοντισμός, ενεργός πολίτης, διαφορετικότητα, αλληλεγγύη, αειφορία, επιστήμη, περιβάλλον

  • να καλλιεργήσει στους μαθητές τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη ως τρόπος συμπεριφοράς και δράσης
  • να κινητοποιήσει τους μαθητές σε δραστηριότητες προσφοράς, αλληλεγγύης, βοήθειας και συναισθηματικής υποστήριξης, και, τέλος, την προώθηση της συμμετοχής στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον
  • να κατανοήσουν πώς ο άνθρωπος επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον αρνητικά μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητές του
  • να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες καλής επικοινωνίας, συνεργασίας και να αποκτήσουν ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην εφαρμογή των δικαιωμάτων, συμμετέχοντας ενεργά και με ομαδικό πνεύμα
  • να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες της κατάστασης των ατόμων με αναπηρίες και της τρίτης ηλικίας

xora

Το παραγόμενο βιντεάκι είναι αποτέλεσμα μιας συνεργασίας των Α' και Δ' τάξεων του σχολείου μας με το Εργαστήριο Μουσικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ειρήνη Νικολάου στο πλαίσιο του προγράμματος "Νοιάζομαι και δρω" και με επίκεντρο το προσφυγικό ζήτημα.

Σκοπός της δράσης ήταν να ευαισθητοποιηθουν οι μαθητές μας σε θέματα ειρήνης, πολέμου και προσφύγων και να μιλήσουμε ανοιχτά για ένα τόσο επίκαιρο ζήτημα. Στόχος της δράσης ήταν η καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας και του φόβου για τον διαφορετικό. Με αφορμή το τραγούδι αξιοποιήθηκαν οι στίχοι του, ώστε να αναδειχθούν τα μείζονα προβλήματα των βασικών αναγκών του πρόσφυγα, η αξία του ως άνθρωπος από όποια χώρα και αν προέρχεται που βρίσκεται σε δύσκολη θέση και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια γενικότερα. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από τους στίχους του τραγουδιού και με τη δημιουργική φαντασία τους το εικονοποιησαν με ομαδικά έργα ζωγραφικής.

Το τραγούδι «Η ΧΩΡΑ ΜΟΥ» προέκυψε από την μελοποίηση (Μουσική: Ειρήνη Νικολάου) των στίχων της ελληνικής μετάφρασης του εικομυθιστορήματος "Πρόσφυγες'' του O. Colfer & A. Donkin (2017). Η εικαστική επιμέλεια του τραγουδιού και η εικαστική παρουσίαση των φιλοτεχνημένων έργων έγινε μέσα από μια συλλογική προσπάθεια από τους μαθητές των σχολείων του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείο Ιωαννίνων (Α' & Δ' τάξεις), του Δημοτικού Σχολειου Νέας Σελεύκειας Ηγουμενίτσας (Δ' τάξη) και του 12/θέσιου Δημοτικού Σχολείο Νυδριού (Ε' τάξη).

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ελευθεριαδου Λασκαρίνα & Πατλια Σπυριδούλα (ΠΕ70)

world cafe thub

Το 8ο και το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, το 1ο και το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, ο Φορέας Διαχείρισης της Λίμνης Παμβώτιδας, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας και το Εργαστήριο Γεωγραφικής & Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σας προσκαλούμε σε μια διαφορετική συνάντηση - συζήτηση για τη Λίμνη Παμβώτιδα, το Σάββατο 18 Μαΐου 2019, στις 17:30 στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων (2ος όροφος).

  • Εισαγωγή στο θέμα με σύντομες εισηγήσεις ειδικών

  • Συζήτηση σε μικρές ομάδες με τη μέθοδο world cafe
  • Συζήτηση και σχολιασμός στην ολομέλεια

aeiforia thub

Το Σχολείο μας συμμετείχε στο 2o Φεστιβάλ Επιστήμης και Αειφορίας που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών. Στόχος του Φεστιβάλ είναι να προβληθούν οι δράσεις που υλοποιούνται στη χώρα μας προς την κατεύθυνση της αειφορίας στο πλαίσιο των επιστημονικών και εκπαιδευτικών πρακτικών για τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά (Science Technology Engineering Arts and Mathematics - STEAM Εκπαίδευση).

  • Βιοποικιλότητά στη λίμνη Παμβώτιδα: Σέβομαι τη ζωή - Νοιάζομαι για το μέλλον (Μια οπτική, συμμετοχική αφήγηση που συνδυάζει τον προφορικό λόγο με την εικόνα αναφορικά με το πώς οι ανθρώπινες δραστηριότητες επηρεάζουν το σύνολο της βιοποικιλότητας της λίμνης Παμβώτιδας)
    Υπέυθυνες Εκπαιδευτικοί: Ελευθεριάδου Λασκαρία (ΠΕ70), Τζακώστα Ζαμπέτα (ΠΕ05)

  • Καταπέλτες (Ρομποτικές κατασκευές)
    Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Κύλιση στην Αρχή