Ελάτε να γνωρίσουμε το δασικό οικοσύστημα της περιοχής, τα είδη χλωρίδας και πανίδας, τα αβιοτικά στοιχεία και τις μεταξύ τους σχέσεις. Να συνειδητοποιήσουμε την αξία του δάσους για τη ζωή των ζωντανών οργανισμών και για την ποιότητα της ζωής μας. Να πλησιάσουμε το δάσος με όλες μας τις αισθήσεις, να χαρούμε την επαφή μαζί του και να εκφραστούμε καλλιτεχνικά...
Στο λόφο «Καστρί», στην περιοχή του χωριού Μεγάλο Γαρδίκι του ΔΔ Πασσαρώνας, στον σημερινό Δήμο Ζίτσας, σώζονται κατάλοιπα οχυρωμένης αρχαίας πόλης, ενώ στις παρυφές του λόφου, 2 χλμ. βόρεια της ακρόπολης, σώζονται λείψανα αρχαίου ναού. Στα πλαίσια του προγράμματος, οι μαθητές ακολουθησαν την πορεία των αρχαίων τειχών και των οικοδομικών καταλοίπων της ακρόπολης, η οποία υπήρξε σημαντικό πολιτικό και διοικητικό κέντρο από την εποχή του Πύρρου και μέχρι τους ρωμαϊκούς χρόνους. Έγινε θεματική ξενάγηση, προκειμένου να καταλάβουν οι μικροί επισκέπτες το χώρο και την ιστορία του και ακολούθησε περιήγηση στους πρόποδες του λόφου, όπου οι μαθητές απόλαυσαν το φυσικό τοπίο της περιοχής.
Ο Πόλεμος, οι κακουχίες, η φτώχεια, η αγραμματοσύνη, η μικροπρέπεια, η αλαζονεία, η σκληρότητα, σε αντιπαράθεση με την ανθρωπιά, το μεγαλείο της ψυχής, την ευαισθησία, την συνεργασία, την προσφορά, την αγάπη, την πίστη, την εμπιστοσύνη, ξετυλίγονται και συγκρούονται με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο με χαρά και λύπη, όπως η ίδια η ζωή, σε ένα έργο σταθμό στο Παγκόσμιο Θέατρο.
Η λίμνη του Ζηρού αποτελεί έναν υγροβιότοπο σπάνιας ομορφιάς και μεγάλου οικολογικού ενδιαφέροντος. Το νερό είναι το σημαντικότερο υλικό του πλανήτη και η επιλογή του θέματος έγινε για να γνωρίσουμε τις διάφορες μορφές του, τις φυσικές και χημικές ιδιότητές του, τον κύκλο του, τον βιολογικό του ρόλο και τα προβλήματα που προκύπτουν από την αλόγιστη χρήση του.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βέργου Βασιλική
Οι μαθητές των Ε? και Στ? τάξεων επισκέφθηκαν το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας, όπου περιηγήθηκαν στις μόνιμες εκθέσεις του μουσείου στις οποίες παρουσιάζεται, μέσα από τα εκθέματα, η εξέλιξη της τεχνολογίας και των επιστημών. Στη συνέχεια συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο σχετίζονταν με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος ενημερώθηκαν για τη δημιουργία και εξέλιξη του διαδικτύου, τους κινδύνους που απορρέουν από τη χρήση του και τελικά συμμετείχαν σε βιωματική δραστηριότητα στο αμφιθέατρο του Μουσείου που αποσκοπούσε στην ανατροφοδότηση και κατανόηση των πληροφοριών των οποίων έγιναν δέκτες οι μαθητές.
Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας, οι μαθητές των Ε΄ και Στ΄ τάξεων επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας. Εκεί, είχαν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στις τρεις αίθουσες του Μουσείου (αίθουσα ιδιωτικού βίου, δημόσιου βίου και νεκρόπολης) και να γνωρίσουν την ιστορική διαδρομή της πόλης της Πάτρας από τα προϊστορικά έως τα ρωμαϊκά χρόνια.
Οι μαθητές της Ε΄και Στ΄ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας "Ελληνική Επανάσταση" επισκέφτηκαν το μουσείο Κέρινων ομοιωμάτων του Παύλου Βρέλλη, την Πέμπτη 10/04/2014. Mέσα από την επίσκεψη τους στο μουσείο, είδαν και θαύμασαν από κοντά τα κέρινα ομοιώματα του μεγάλου δημιουργού, ο οποίος αναβίωσε ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα της Ελληνικής Επανάστασης. "Σα φόρο τιμής, αγάπης και πίστης, στους ανώνυμους και επώνυμους ήρωές μας, έφτιαξα τούτο το Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας με κέρινα ομοιώματα, στο χωριό Μπιζάνι Ιωαννίνων. Θέλω να κάνω Ιστορική Αγωγή, μνήμη Ιερή όλων των ηρωικών μορφών και γεγονότων που έζησαν μέσα μου."
Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και ο Δήμος Ιωαννιτών διοργάνωσαν έκθεση με τίτλο «Το άγνωστο ?μέτωπο? των Βαλκανικών Πολέμων: η διοικητική ενσωμάτωση των Νέων Χωρών» στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων. Η έκθεση είχε παρουσιαστεί στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής το 2012 με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τους Βαλκανικούς Πολέμους.
Στα πλαίσια της έκθεσης διεξήχθη εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης, την Τετάρτη 26/02/2014, παρακολούθησαν μια ιστορική αναδρομή στα στρατιωτικά, διπλωματικά και πολιτικά γεγονότα της δεκαετίας 1912-1922, μέσα από φωτογραφίες, εφημερίδες, διοικητικές αποφάσεις και επίσημη αλληλογραφία, επιστολικά δελτάρια, πίνακες και χάρτες.