colors02

Ενδοσχολική Επιμόρφωση

«Αγωγοί και Μονωτές», Δειγματική Διδασκαλία

Τη Δευτέρα 28 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και της ανταλλαγής καλών διδακτικών πρακτικών, πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία στο γνωστικό αντικείμενο Φυσικά της Ε’ τάξης, στο κεφάλαιο «Αγωγοί και Μονωτές», σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό της ενδοσχολικής συντονίστριας των μεγάλων τάξεων κ. Ευθυμίου Χριστίνας-Μαρίας.

Η διδασκαλία σχεδιάστηκε με στόχο την ουσιαστική κατανόηση των βασικών εννοιών της αγωγιμότητας και της μόνωσης, μέσα από σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις. Εστιάζοντας στην ανακαλυπτική και διερευνητική μάθηση (Bruner, 1990) και την αλληλεπιδραστική μάθηση (Vygotsky, 1978), η εκπαιδευτικός ενίσχυσε την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών και την καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης. Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε ομάδες, εφαρμόζοντας την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, και κατασκεύασαν μόνοι τους απλά ηλεκτρικά κυκλώματα. Μέσα από τη βιωματική αυτή διαδικασία, διερεύνησαν ποια υλικά επιτρέπουν τη διέλευση του ηλεκτρικού ρεύματος (αγωγοί) και ποια όχι (μονωτές). Δρώντας με αυτενέργεια, είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν, να πειραματιστούν και να διατυπώσουν συμπεράσματα, εφαρμόζοντας τη γνώση σε αυθεντικά μαθησιακά πλαίσια. Με αυτόν τον τρόπο, κατανόησαν ουσιαστικά τις έννοιες του αγωγού και του μονωτή, οικοδομώντας τη νέα γνώση μέσα από τη διερεύνηση, σύμφωνα με τις αρχές της εποικοδομιστικής προσέγγισης στη μάθηση (Piaget & Bruner, όπως αναφέρονται στον Κασσωτάκη & Φλουρή, 2003).

Η χρήση των νέων τεχνολογιών (διαδραστικός πίνακας, tablets) ενίσχυσε τη μαθησιακή διαδικασία, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην τελική αξιολόγηση, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού Kahoot. Μέσα από ένα διαδραστικό κουίζ, οι μαθητές/τριες αξιολόγησαν τις γνώσεις τους με παιγνιώδη τρόπο, ενισχύοντας τη συμμετοχή, την ανατροφοδότηση και τη μεταγνώση. Η διδασκαλία αποτέλεσε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα παιδαγωγικής καινοτομίας, αξιοποιώντας τη συνεργασία, τη βιωματική μάθηση και την τεχνολογία στη σχολική τάξη.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) & Αντιμετώπιση Πνιγμονής

Στο πλαίσιο της διαρκούς επιμόρφωσης και ετοιμότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε μια εξαιρετικά χρήσιμη και πρακτική επιμορφωτική δράση με θέμα την Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) και την Αντιμετώπιση Πνιγμονής. Η δράση υλοποιήθηκε την Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2025 από τον σχολικό νοσηλευτή μας, κ. Λάμπρο Κοκκινελη, ο οποίος με την εξειδίκευσή του, μας προσέφερε πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες που μπορεί να αποδειχθούν σωτήριες σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, ο σχολικός νοσηλευτής παρουσίασε αναλυτικά:

  • Τη σημασία της άμεσης επέμβασης σε περιστατικά καρδιακής ανακοπής και πνιγμονής
  • Τα βασικά βήματα για τη σωστή εκτέλεση ΚΑΡΠΑ
  • Την τεχνική Heimlich για την αντιμετώπιση πνιγμονής σε παιδιά και ενήλικες

Η παρουσίαση συνοδευόταν από διαφάνειες που εξηγούσαν τα στάδια κάθε διαδικασίας, ενώ παράλληλα υπήρξε πρακτική επίδειξη. Εθελοντής εκπαιδευτικός ανέλαβε να εφαρμόσει τις τεχνικές, με την καθοδήγηση του νοσηλευτή, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο προσωπικό να δει από κοντά τη σωστή εκτέλεση των κινήσεων. Η επιμόρφωση αυτή αναδεικνύει τη σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης του σχολικού προσωπικού σε θέματα πρώτων βοηθειών. Ως εκπαιδευτικοί, έχουμε την ευθύνη όχι μόνο της διδασκαλίας αλλά και της προστασίας των μαθητών μας. Η γνώση βασικών σωστικών ενεργειών μπορεί να κάνει τη διαφορά σε μια κρίσιμη στιγμή. Το σχολείο μας επενδύει στη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος, όπου τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί νιώθουν σίγουροι ότι μπορούν να ανταποκριθούν σε έκτακτες καταστάσεις. Δράσεις σαν αυτή ενισχύουν τη σχολική κοινότητα και μας προετοιμάζουν να αντιμετωπίσουμε το απρόβλεπτο με ψυχραιμία, γνώση και αποτελεσματικότητα.

Υπεύθυνος Σχολικός Νοσηλευτής: Κοκκινέλης Λάμπρος  (ΠΕ25)

Design for change

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετέχουν στο Διεθνές δίκτυο για την αειφορία «Από τη μυθολογία στο διάστημα» παρακολούθησαν την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2025 την επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Εισαγωγή στο Design for change. Η παιδαγωγική τεχνική για τη δημιουργία ενεργών πολιτών» που διοργάνωσε το Δίκτυο σε συνεργασία το World Human Forum. Μετά την εισαγωγή από την κα. Αλεξάνδρα Μητσοτάκη, Πρόεδρο του World Human Forum, ακολούθησε παρουσίαση της Μεθόδου Design for Change και παράδειγμα εφαρμογής από την κ. Ελίζα Τζιαμαλή, Εκπαιδευτικό ΠΕ06 και την κ. Βίκυ Αρχοντίδου, Design For Change partner for Serbia, teacher trainer.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βέργου Βασιλική, Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία, Νικολού Αγγελική, Χειλάς Αθανάσιος

Ενδοσχολική Επιμόρφωση

 

Το Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015, στο 2ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με τις παρακάτω θεματικές:

 

Κύλιση στην Αρχή