etwinning

eTwinning 2023-2024: Travelers of Science

  • Δημιουργία απλού ηλεκτρικού κινητήρα, 2024

    Δημιουργία απλού ηλεκτρικού κινητήρα, 2024

    Στο μάθημα της Φυσικής στην ενότητα του ηλεκτρομαγνητισμού οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) δημιούργησαν απλό ηλεκτρικό κινητήρα με ένα πηνίο, μια μπαταρία και έναν μαγνήτη. Η συγκεκριμένη διάταξη απλοποίησε πολύ το επιστημονικό μοντέλο του βιβλίου σχετικά με τον ηλεκτρομαγνητισμό και ταυτόχρονα έγινε σύγκριση μεταξύ του ηλεκτροκινητήρα και της γεννήτριας. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές/τριες σύγκριναν τις δύο διατάξεις και διαπίστωσαν πως λειτουργούν αντίστροφα. Έτσι εκτός από τη διαφορά ότι η μια διάταξη καταναλώνει ενώ η άλλη παράγει ρεύμα εντόπισαν και την ομοιότητα ότι οι δυο διατάξεις αποτελούνται από τα ίδια στοιχεία πηνίο-μαγνήτης –πηγή ρεύματος σε διαφορετική διάταξη.

    Η ενότητα αυτή έγινε αφορμή να ερευνήσουμε τη ζωή προσωπικοτήτων όπως ο Nikola Tesla , o Watt και o Volt οι οποίοι ασχολήθηκαν με τον ηλεκτρισμό και τα φαινόμενα που συνδέονται με αυτόν. Όλα αυτά δημιούργησαν την επιθυμία των μαθητών να ασχοληθούν στο ευρωπαικό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο "TRAVELERS OF SCIENCE" με τη ζωή και το έργο του εφευρέτη Nikola Tesla ενισχύοντας για ακόμη μια φορά την διαθεματικότητα των μαθημάτων και του αναλυτικού προγράμματος σπουδών.

     Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Πουρλιάκας Γρηγόριος (ΠΕ70) 

  • Αυτοπαρουσίαση των μαθητών στο έργο eTwinning "Travelers of Science"

    Αυτοπαρουσίαση των μαθητών στο έργο eTwinning "Travelers of Science"Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου eTwinning "Travelers of Science" οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης προχώρησαν σε μια καινοτόμα αυτοπαρουσίαση, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα, την τεχνολογία και την επικοινωνία.

    Αρχικά δημιούργησαν τα προσωπικά τους avatar χρησιμοποιώντας το εργαλείο https://avatarmaker.com/, για να προσθέσουν μια διασκεδαστική και προσωπική πινελιά στην αυτοπαρουσίασή τους. Στη συνέχεια, ανά δύο, ενσωμάτωσαν αυτά τα avatar στο Scratch προκειμένου να δημιουργήσουν ζωντανά animation. Οι μαθητές, αναδεικνύοντας τις δεξιότητές τους στον τομέα της ψηφιακής δημιουργίας και του προγραμματισμού, συνεργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν αντίστοιχα animation αυτοπαρουσιάσεων. Αυτή η διαδικασία ενίσχυσε την ομαδική εργασία και τη δημιουργική σκέψη των μαθητών/τριών.

    Επιπλέον οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν την ενσωματωμένη στο Scratch τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης για τη μετάφραση και τη μετατροπή κειμένου σε ήχο, που τους επέτρεψε να προσθέσουν φωνητικά στοιχεία στις δημιουργίες τους, καθώς και να ενισχύσουν την ποικιλομορφία και την προσωπική έκφραση. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές/τριες ενισχύσαν τις δεξιότητές τους στον τομέα της τεχνολογίας, του προγραμματισμού,  της δημιουργίας πολυμέσων και της δημιουργίας περιεχομένου. Οι μαθητές/τριες έμαθαν να συνεργάζονται δημιουργικά, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να αναπτύσσουν δεξιότητες που είναι ουσιώδεις στον ψηφιακό κόσμο και τη σύγχρονη κοινωνία. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

    Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Πουρλιάκας Γρηγόριος (ΠΕ70)
    Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Λώλου Μαρία (ΠΕ06)

  • Συμμετέχουμε στο eTwinning Project "Travelers of Science"

    Συμμετέχουμε στο eTwinning Project "Travelers of Science"Το eTwinning διευκολύνει τη δημιουργία διεθνών συνεργατικών προγραμμάτων μεταξύ σχολείων, συνδέοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές από διάφορες χώρες. Προσφέρει τη δυνατότητα για πολυπολιτισμική ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, ενισχύοντας την κατανόηση και τον σεβασμό προς διαφορετικούς πολιτισμούς. Επιπλέον προωθεί την ανάπτυξη διεθνούς δικτύου συνεργασίας για τους εκπαιδευτικούς και παρέχει μια ευκαιρία για την ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Η ΣΤ' τάξη του σχολείου μας συμμετέχει στο eTwinning έργο "Travelers of Science", στο οποίο συνεργάζονται 20 σχολεία από Τουρκία (10), Ιορδανία (3), Αζερμπαϊτζάν (2), Γαλλία (1), Ελλάδα (1), Γεωργία (1), Ρουμανία (1) και Βόρεια Μακεδονία(1). Το έργο αποτελεί μια συναρπαστική εκπαιδευτική πρωτοβουλία που διερευνά τη ζωή, τις εφευρέσεις και τα επιστημονικά ταξίδια των ανθρώπων που διαμόρφωσαν την ιστορία της επιστήμης. Οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την επιστημονική κληρονομιά και να ανακαλύψουν τον πολυσύνθετο κόσμο της επιστήμης μέσα από διάφορες δραστηριότητες που συνδυάζουν τη διασκέδαση και την εκπαίδευση. Θα συμμετέχουν σε δημιουργικά παιχνίδια, πειράματα και προσομοιώσεις που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τις επιστημονικές αρχές με διασκεδαστικό τρόπο. Επιπλέον, η χρήση εργαλείων του διαδικτύου τύπου Web 2.0 θα ενισχύσει τη συνεργατικότητα και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών/τριών από διάφορες χώρες.

    Στο τέλος του προγράμματος, οι μαθητές/τριες θα ανακαλύψουν πώς η επιστήμη μπορεί να ενώνει ανθρώπους από διάφορα μέρη του κόσμου, δημιουργώντας ένα ενιαίο κοινό που εκτιμά και αναγνωρίζει τη σημασία της επιστημονικής γνώσης.

     Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Πουρλιάκας Γρηγόριος (ΠΕ70)
     Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86) 

Κύλιση στην Αρχή