Εκπαιδευτικοί Όμιλοι

Όμιλος Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", 2024-2025

  • Οι μαθητές αρθρογραφούν σε τοπική εφημερίδα  

    Οι μαθητές αρθρογραφούν σε τοπική εφημερίδα

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας ολοκλήρωσαν με επιτυχία μια εξαιρετική δράση, με άξονα τη μελέτη της Τεχνητής Νοημοσύνης και τον ρόλο της στη σύγχρονη κοινωνία. Αφορμή για την ενασχόληση αυτή στάθηκε η εμπνευσμένη επίσκεψη του δημοσιογράφου κ. Αλέξανδρου Θεμελή στον Όμιλο. Ο κ. Θεμελής μοιράστηκε μαζί μας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες για την τέχνη του ρεπορτάζ και τη συγγραφή άρθρων, ενώ ενθάρρυνε τα παιδιά να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους με τεκμηριωμένο και δημιουργικό τρόπο. Η επίσκεψή του άφησε ένα έντονο αποτύπωμα και αποτέλεσε τον σπινθήρα για να ακολουθήσουν τα παιδιά τον ρόλο του «μικρού δημοσιογράφου».

    Κατά τη διάρκεια του Ομίλου, οι μαθητές/τριες μελέτησαν σε βάθος το φαινόμενο της Τεχνητής Νοημοσύνης: αναζήτησαν πληροφορίες, συζήτησαν γύρω από τα ηθικά διλήμματα και τις προκλήσεις που τη συνοδεύουν, και εξέτασαν πώς η ΤΝ επηρεάζει τη ζωή των ανθρώπων – ιδιαίτερα των νέων. Αποκορύφωμα της προσπάθειας αυτής ήταν η συγγραφή ενός άρθρου, με τίτλο: «Μεγαλώνουμε με Τεχνητή Νοημοσύνη: Προστασία ή απειλή;». Το άρθρο συντάχθηκε εξ ολοκλήρου από τα ίδια τα παιδιά, με συνεργατικό πνεύμα, υπευθυνότητα και βαθιά επίγνωση του θέματος. Η επιτυχία τους επισφραγίστηκε με τη δημοσίευσή του στην τοπική εφημερίδα "Νέοι Αγώνες", τόσο στην έντυπη έκδοσή της όσο και στην ηλεκτρονική της σελίδα, δίνοντας έτσι φωνή στους προβληματισμούς και τις σκέψεις της νεανικής ματιάς πάνω σε ένα από τα πιο καίρια ζητήματα της εποχής μας.

    Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά έμαθαν πώς γράφεται ένα δημοσιογραφικό άρθρο με ορθή δομή και τεκμηρίωση, εξασκήθηκαν στη συνεργατικότητα και την υπευθυνότητα, ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη, απέκτησαν αυτοπεποίθηση στον γραπτό λόγο και – το σημαντικότερο – ένιωσαν ότι η φωνή τους μετράει και ακούγεται. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αλέξανδρο Θεμελή για τη γενναιόδωρη παρουσία του, το χρόνο και την εμπιστοσύνη που έδειξε στους μαθητές μας, δίνοντάς τους τον χώρο και το έναυσμα να εκφραστούν με ειλικρίνεια και ωριμότητα. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά του Ομίλου για τη δημιουργικότητα, το πάθος και τη σοβαρότητα με την οποία αγκάλιασαν αυτή την προσπάθεια. Είμαστε περήφανοι για το ταξίδι που διανύσαμε μαζί!

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (η δασκάλα της Ε' τάξη)

  • Συνάντηση με τον Δημοσιογράφο Αλέξανδρο Θεμελή – Μαθαίνοντας την Τέχνη της Ενημέρωσης

    Συνάντηση με τον Δημοσιογράφο Αλέξανδρο Θεμελή

    Μια ξεχωριστή εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης στο πλαίσιο του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας, με καλεσμένο τον δημοσιογράφο Αλέξανδρο Θεμελή. Την Τετάρτη 7 Μαΐου 2025, ο κ. Θεμελής επισκέφθηκε το Σχολείο μας και μίλησε με απλό, προσιτό και ουσιαστικό τρόπο για το επάγγελμα του δημοσιογράφου, μεταφέροντας στα παιδιά την καρδιά της δουλειάς του: την αναζήτηση της αλήθειας.

    Μέσα από έναν ζωντανό διάλογο, ο κ. Θεμελής βοήθησε τους μαθητές/τριες να ξεχωρίσουν τη διαφορά ανάμεσα στο ρεπορτάζ και στο άρθρο γνώμης, τόνισε τη σημασία της διασταύρωσης των πληροφοριών και την ανάγκη να αντιστεκόμαστε στα fake news που κατακλύζουν τον δημόσιο λόγο. Στη συνέχεια, έγινε αναλυτική συζήτηση για το πώς συντάσσεται ένα σωστό άρθρο γνώμης, ποια είναι τα βασικά του στοιχεία, τα κριτήρια επιλογής θέματος και ο τρόπος παρουσίασης των επιχειρημάτων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσίαση της λειτουργίας μιας ολόκληρης δημοσιογραφικής ομάδας και των σταδίων που απαιτούνται μέχρι να κυκλοφορήσει η τελική μορφή μιας εφημερίδας. Τα παιδιά γνώρισαν ρόλους που μέχρι τώρα δεν είχαν φανταστεί και συνειδητοποίησαν πως πίσω από κάθε φύλλο υπάρχει συλλογική προσπάθεια, ευθύνη και πάθος για ενημέρωση.

    Η περιέργεια και ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν διάχυτοι καθ’ όλη τη διάρκεια της συνάντησης. Αναγνώρισαν τη σημασία του καλού, υπεύθυνου δημοσιογράφου και – με ενθουσιασμό και χαμόγελο – έδωσαν την άτυπη υπόσχεση πως θα προσπαθήσουν να γίνουν κι εκείνα μικροί δημοσιογράφοι. Να ψάχνουν, να ρωτούν, να ερευνούν, να γράφουν με ειλικρίνεια και ευθύνη. Μια δράση που άφησε έμπνευση, νέες ιδέες και – γιατί όχι – ίσως μελλοντικούς ανθρώπους του Τύπου!

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (η δασκάλα της Ε' τάξη)

  • Ταξιδεύοντας με την ψυχή

    Ταξιδεύοντας με την ψυχή

    Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, 3 και 10 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", ασχολήθηκαν με το άρθρο "Ταξιδεύοντας με την ψυχή", μέσα από μια βιωματική προσέγγιση που συνέδεσε τη γλώσσα με τη δημιουργική σκέψη, την καλλιέργεια της φαντασίας, τη γεωγραφία και τη χρήση της τεχνολογίας.

    Στο πρώτο μέρος, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλυσαν το κείμενο, εστιάζοντας στα εξής: 

    Γνωστικοί στόχοι

    • Κατανόηση του περιεχομένου και των νοημάτων του κειμένου.
    • Ανάπτυξη λεξιλογίου και ενίσχυση της ικανότητας χρήσης εκφραστικών μέσων.
    • Αναγνώριση και ανάλυση γραμματικών και συντακτικών φαινομένων.
    • Καλλιέργεια κριτικής σκέψης μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση γύρω από το θέμα του ταξιδιού, τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

  • Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση

    Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση

    Τη Δευτέρα 13 και 21 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", ασχολήθηκαν με το κείμενο: "Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση". Οι στόχοι που τέθηκαν περιλαμβάνουν:

    • Κατανόηση κειμένου: Να κατανοήσουν τη σημασία του θεάτρου στην εκπαίδευση και την κοινωνική ζωή, καθώς και να εντοπίσουν και να αναλύσουν τα βασικά επιχειρήματα του κειμένου.
    •  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Να αξιολογήσουν πώς το θέατρο ενισχύει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την επικοινωνία, καθώς και να συζητήσουν τις απόψεις τους για τον ρόλο του θεάτρου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας.
    • Γραμματική και συντακτική επεξεργασία
    • Λεξιλογικό εμπλουτισμό: Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με όρους που σχετίζονται με το θέατρο και την εκπαίδευση (π.χ. αυτοσχεδιασμός, δραματοποίηση, εμπάθεια).
    • Σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα: Να κατανοήσουν τη διαθεματική διάσταση του θεάτρου και πώς συνδέεται με την Ιστορία, τη Γλώσσα, την Κοινωνιολογία και τις Τέχνες.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

  • Ο ρόλος της τηλεόρασης στις διατροφικές μας συνήθειες

    Ο ρόλος της τηλεόρασης στις διατροφικές μας συνήθειες

    Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις"επεξεργάστηκαν το άρθρο με τίτλο: “Πώς επιδρά η τηλεόραση στις διατροφικές μας συνήθειες”. Το κείμενο αυτό αξιοποιήθηκε στα πλαίσια της αντίστοιχης ενότητας στα Φυσικά, Το πεπτικό σύστημα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες επεξεργάστηκαν το κείμενο με βάση τις γνώσεις που απέκτησαν στην αντίστοιχη ενότητα για την ισορροπημένη διατροφή και το ενεργειακό ισοζύγιο των τροφών. Επιχειρηματολόγησαν για τις καλές και κακές διατροφικές συνήθειες και διεύρυναν τις γνώσεις τους για τον τρόπο επιλογής των διατροφικών συνηθειών. Απέδωσαν καταλυτικό ρόλο στην τηλεόραση και αντιπρότειναν σωστή ενημέρωση και υιοθέτηση καλών διατροφικών συνηθειών που συμβάλλουν σε ένα υγιεινό τρόπο ζωής. Μέσα από την επεξεργασία του κειμένου ανακάλεσαν στη μνήμη τους το ταξίδι της τροφής και όλα τα όργανα που συμμετέχουν στο πεπτικό σύστημα.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

  • Η πόλη μας τα Γιάννενα, 2024

    Η πόλη μας τα Γιάννενα, 2024

    Τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας «Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις» επεξεργάστηκαν ένα κείμενο με θέμα: "Ιωάννινα, η πόλη των θρύλων και των παραδόσεων". Μελέτησαν γραμματικά, συντακτικά και λεξιλογικά φαινόμενα και δόθηκε έμφαση στην κατανόηση και επεξεργασία του κειμένου. Τέλος, εργάστηκαν ομαδικά και έφτιαξαν κολλάζ με αξιοθέατα και ιστορικά σημεία της πόλης μας! Μπορείτε να δείτε ένα flipbook με φωτογραφικό υλικό εδώ.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

  • Οι μέλισσες

    Οι μέλισσες

    Τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις" επεξεργάστηκαν δύο κείμενα με θέμα τις μέλισσες. Στο πρώτο κείμενο γνώρισαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Μέλισσας και Μελισσοκομίας στη Ρόδο. Στο δεύτερο κείμενο μελέτησαν ένα άρθρο που βασίζεται σε επιστημονική έρευνα που ισχυρίζεται ότι οι μέλισσες ξέρουν να κάνουν πρόσθεση και αφαίρεση.

    Από την επεξεργασία των κειμένων ήρθαν σε επαφή με νέα συντακτικά φαινόμενα, έκαναν επανάληψη σε γραμματικά φαινόμενα που ήδη γνωρίζουν, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους. Επίσης, γνώρισαν τον κόσμο των μελισσών και τη σημασία τους στην οικολογική ισορροπία των οικοσυστημάτων. Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο (Μέλισσες- Ο μαγικός κόσμος των ζώωνΗ ζωή της μέλισσας και τα προϊόντα της) και έπαιξαν διαδραστικά παιχνίδια με τις μέλισσες.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

  • Η φιλία

    Η φιλία

    Τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις" επεξεργάστηκαν το νόημα του άρθρου "Το δύσκολο άθλημα της φιλίας". Πίσω από τις λέξεις του κειμένου κρύβονται γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, συνώνυμα και αντώνυμα και έννοιες που οι μικροί μας φίλοι προσπάθησαν να τις συνδέσουν με δικά τους βιώματα και εμπειρίες. Τέλος, δούλεψαν ομαδικά για να δημιουργήσουν το δικό τους δέντρο της φιλίας!

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Κύλιση στην Αρχή