edu research

Η εκπαιδευτική ρομποτική στα σχολεία, εποικισμός στον πλανήτη Άρη

Την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022, υλοποιήθηκε στην Ε’ τάξη (σχ. Έτος 2021-2022) του Σχολείου μας διδακτική παρέμβαση 2 διδακτικών ωρών με θέμα «Εποικισμός στον πλανήτη Άρη», από τις φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Χρυσούλα-Μαρία Μπερτσεκά και Φώτη Μαρία. Η παρέμβαση έγινε στα πλαίσια του μαθήματος «Ερευνητικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση STEM» με ακαδημαϊκό επιβλέποντα τον κ. Αναστάσιο Εμβαλωτή, Καθηγητή Π.Τ.Δ.Ε. Ιωαννίνων και είχε στόχο να φέρει τα παιδιά της Ε’ τάξης σε επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική.

Ομάδα Υποστήριξης: Χειλάς Αθανάσιος, δάσκαλος της Ε' τάξης - Νικολού Αγγελική, Πληροφορικός - Κύρκου Βερενίκη, Διευθύντρια του 2ου ΠΔΣ Ιωαννίνων

minecraft thub

Την Τρίτη 28 Μαΐου 2019, υλοποιήθηκε διδακτική παρέμβαση στην ΣΤ' τάξη (Σχ. έτος 2018-2019) στο πλαίσιο της βασιζόμενης στο ψηφιακό παιχνίδι μάθησης (digital game-based learning) για τις ανάγκες του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής από τον κ. Κρομμύδα Ιωάννη, στα πλαίσια της μεταπτυχιακής του εργασίας "Η αξιοποίηση του ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού παιχνιδιού για τη διδασκαλία των δικαιωμάτων του παιδιού" με επιβλέπουσα την κ. Σουζάννα-Μαρία Νικολάου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Ιωαννίνων.

Αναλυτικότερα, διερευνήθηκε η αποτελεσματικότητα της χρήσης ειδικά σχεδιασμένου εικονικού κόσμου του εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού Minecraft: Education Edition ως εργαλείου μάθησης κατά τη διδασκαλία της ενότητας «Τα δικαιώματα του παιδιού» του σχολικού εγχειριδίου της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού. Πιο συγκεκριμένα, με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων αξιολόγησης επιχειρήθηκε η καταγραφή των μεταβολών στο γνωστικό επίπεδο και στις απόψεις των μαθητών αναφορικά με τα δικαιώματα του παιδιού πριν και μετά την παρέμβαση, καθώς και η αποτύπωση του βαθμού δέσμευσής τους με τη διδακτική παρέμβαση. Τα αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης ήταν ιδιαίτερα σημαντικά, κυρίως από άποψη επίτευξης γνωστικών στόχων και διατήρησης της δέσμευσης των μαθητών σε υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, και από άποψη μεταβολών στις απόψεις των μαθητών σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού, υπήρχε μία θετική τάση προς περισσότερο κοινωνικά δίκαιες απόψεις στο τέλος της παρέμβασης, γεγονός που κρίνεται σημαντικό αν ληφθεί υπόψη η μικρή χρονική διάρκεια υλοποίησης της παρέμβασης.

Ομάδα Υποστήριξης: Κύρκου Βερενίκη, Διευθύντρια του 2ου ΠΔΣ Ιωαννίνων, διδάσκουσα του μαθήματος Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής - Νικολού Αγγελική, Πληροφορικός - Χειλάς Αθανάσιος, δάσκαλος της ΣΤ' τάξης  

Κύλιση στην Αρχή