Δράσεις του Σχολείου μας

1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' και Στ΄ τάξης συμμετείχαν στο 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών με τίτλο: «Ενεργός Πολιτειότητα. Πολίτης στο Σχολείο-Πολίτης του Κόσμου», που πραγματοποιήθηκε 5-7 Απριλίου 2024 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του συνεδρίου εδώ.

Η Ε' τάξη συμμετείχε με το POSTER "Σέβομαι τα ζώα, υποστηρίζω τους αδύναμους"Με αφορμή την ύπαρξη αδέσποτων ζώων ακόμη και στην αυλή του σχολείου μας, έγινε μια συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τους λόγους που δημιουργείται αυτό το πρόβλημα και για το πώς μπορούμε να συμβάλλουμε στην επίλυσή του προς όφελος αυτών των ζώων και της τοπικής κοινωνίας. Κατά τη συζήτηση, σε σχέση με τον όρο «ζώα», αναφέρθηκαν οι έννοιες «κατοικίδια», «άγρια», «απειλούμενα με εξαφάνιση», «έλλειψη μέριμνας» και «εκμετάλλευση των ζώων από τον άνθρωπο». Οι μαθητές/τριες έδειξαν μεγαλύτερη ευαισθησία και κινητοποιήθηκαν περισσότερο με τις έννοιες «εγκατάλειψη ζώου», «έλλειψη μέριμνας» και «κακομεταχείριση». Με βάση αυτές τις έννοιες, οι αντίστοιχες ομάδες εργασίας δημιούργησαν κείμενα, ποιήματα χαϊκού, εικαστικές δημιουργίες και φυλλάδια ευαισθητοποίησης, με τελικό παραγόμενο την αφίσα για το Μαθητικό Συνέδριο.

Η ΣΤ' τάξη συμμετείχε στο συνέδριο με την εργασία "Έχω, έχεις, έχει….όλοι έχουμε δικαιώματα", παρουσιάζοντας το θεμελιώδες δικαίωμα για παιχνίδι. Το βασικότερο κριτήριο επιλογής του συγκεκριμένου θέματος είναι ότι άπτεται των ενδιαφερόντων των παιδιών, ανταποκρίνεται στις αναζητήσεις της ηλικίας τους και εξυπηρετεί τον εμπλουτισμό των γνώσεών τους γύρω από αυτό, που φαίνεται ότι τους κινητοποίησε να εργαστούν συστηματικά και με λαχτάρα. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές/τριες κατάφεραν να βιώσουν την εμπειρία συμμετοχής σ’ ένα μαθητικό συνέδριο και να αποκομίσουν οφέλη από αυτό, να γνωστοποιήσουν τους προβληματισμούς τους στους συνομηλίκους τους, να ευαισθητοποιήσουν και άλλους μαθητές σχετικά με τη σπουδαιότητα εφαρμογής των δικαιωμάτων, να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας αποδεχόμενοι τις ομοιότητες και τις διαφορές τους, να εφαρμόσουν τη δημοκρατική κουλτούρα κατά τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες με συνομηλίκους και να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με την έννοια «δικαίωμα» σε αντιδιαστολή με τις ανάγκες και επιθυμίες τους.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος, Μούτσιου Αλεξία-Αγγελική (Ε' τάξη), Πουρλιάκας Γρηγόριος, Ζήκου Θεοφανή (ΣΤ' τάξη) 


Κύλιση στην Αρχή