Προγράμματα Αγωγής Υγείας

2017 2018

Βήματα για τη ζωή

Βήματα για τη ζωή
Α', Β' τάξη

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βέργου Βασιλική, Ελευθεριάδου Λασκαρίνα, Λώλου Μαρία, Γκουρογιάννη Ιωάννα

Μαθαίνω να αγαπώ τον εαυτό μου και να ζω αρμονικά με τους άλλους.
(Εφαρμογή προτεινόμενων διδακτικών καρτών από το υλικό του προγράμματος Σχεδία του ΚΕΘΕΑ "Δεξιότητες για τα παιδιά του Δημοτικού-Προάγοντας την προστασία του παιδιού ")  

Ενότητα1: Εγώ ένας ξεχωριστός άνθρωπος (η μοναδικότητά μου- ενίσχυση αυτοεκτίμησης). 
Ενότητα2: Ένας από τους πολλούς (συνυπάρχω με τους άλλους-ομοιότητες και διαφορές-φιλία). 
Ενότητα3:Συναισθήματα και αισθήματα (αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων- αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων-επίλυση διαφωνιών). 
Ενότητα4: Μαθαίνω νέες δεξιότητες (επικοινωνώ και διαπραγματεύομαι). 
Ενότητα 5: Αντιμετωπίζω προκλήσεις (λήψη αποφάσεων- υποστήριξη).

  

citizenship

Τα παιδιά ενεργοί πολίτες
Α', Β', Γ' τάξεις

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βέργου Βασιλική, Ελευθεριάδου Λασκαρίνα, Πατλιά Σπυριδιούλα, Χειλάκη Αγγελική, Λώλου Μαρία, Γκουρογιάννη Ιωάννα

Η βασική θεματική διαπραγμάτευσης και προβληματισμού είναι η ανάπτυξη της κουλτούρας της ενεργού πολιτειότητας, του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στα παιδιά και στους νέους, καλλιεργώντας πηγαίες και βιώσιμες στάσεις ενεργούς κοινωνικής προσφοράς με βιωματικές προσεγγίσεις σχετικά με το περιβάλλον.

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να: εξοικειώσει τους μαθητές με τις έννοιες εθελοντισμός, ενεργός πολίτης, αλληλεγγύη / να καλλιεργήσει στους μαθητές τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη ως τρόπος συμπεριφοράς και δράσης / να κινητοποιήσει τους μαθητές σε δραστηριότητες προσφοράς, αλληλεγγύης, βοήθειας και συναισθηματικής υποστήριξης, και, τέλος, την προώθηση της συμμετοχής στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον / να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες καλής επικοινωνίας, συνεργασίας και να αποκτήσουν ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην εφαρμογή των δικαιωμάτων, συμμετέχοντας ενεργά και με ομαδικό πνεύμα.

  

Κυκλοφορώ με προσοχή

Κυκλοφορώ με ασφάλεια!
Γ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Πατλιά Σπυριδούλα

Οι μαθητές, ως αυριανοί πολίτες,  μέσα από βασικούς κανόνες  να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα κυκλοφορικής αγωγής και να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση. 
Να εξοικειωθούν με τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και για το τι πρέπει να προσέχουν όταν είναι οδηγοί, επιβάτες ή πεζοί. Να συνειδητοποιήσουν βασικές αρχές κυκλοφοριακής αγωγής (χρήση ζώνης-κράνους, τα παιδιά στο πίσω κάθισμα). Να μάθουν βασικούς κανόνες κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων. Να αναγνωρίζουν τα βασικά σήματα (π.χ. σηματοδότες, πινακίδες, διαβάσεις αλλά και την ερμηνεία τους). Να αναγνωρίζουν και να κατηγοριοποιούν τις κυριότερες πινακίδες σήμανσης σε απαγορευτικές, προειδοποιητικές και υποχρεωτικές με βάση το σχήμα και το χρώμα τους. Να χρησιμοποιούν με ασφάλεια το ποδήλατό τους. Να διανύουν με ασφάλεια τη διαδρομή από και προς το σχολείο. Να κατανοήσουν το ρόλο του τροχονόμου και του σχολικού τροχονόμου.

Κύλιση στην Αρχή