Προγράμματα Αγωγής Υγείας

Οι δύσκολες-εύκολες διαπροσωπικές μας σχέσεις, Τάξη Δ'

Βασική επιδίωξη του προγράμματος υπήρξε τα παιδιά με παιγνιώδη και αβίαστο τρόπο μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων:

  • να συνειδητοποιήσουν πως είναι άτομα μοναδικά και ξεχωριστά, αναγνωρίζοντας τις δυνάμεις, τις ικανότητες και τα ατομικά χαρακτηριστικά τους.
  • να αρχίσουν να συνειδητοποιούν τις επιρροές και τις σχέσεις που διέπουν τον κόσμο τους.
  • να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τους, εκτιμώντας τις δεξιότητες και τα επιτεύγματα τους, να εντοπίσουν συναισθήματα που είναι κοινά σε όλους
  • να αρχίζουν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα και αισθήματα.
  • να εντοπίσουν και να αναλογιστούν τους τρόπους με τους οποίους αντιδρούν στις καθημερινές διαφωνίες που έχουν
  • να καταλάβουν ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι επίλυσης των διαφωνιών  τους

Επίσης στόχος υπήρξε να βοηθηθούν τα παιδιά να καταλάβουν:

Οι δύσκολες-εύκολες διαπροσωπικές μας σχέσεις, Τάξη Δ'

  • ότι τα συναισθήματα που νιώθουν τα νιώθουν και οι άλλοι.
  • ότι αυτά που λένε και κάνουν οι άνθρωποι (συμπεριλαμβανομένων και των ίδιων) επηρεάζουν τα συναισθήματα των άλλων και να δουν τη σημασία των φίλων και της φιλίας στη ζωή τους.
  • να ερευνήσουν τα συστατικά στοιχεία της καλής ακρόασης.
  • ότι όλοι, και οι μεγάλοι, κάνουν λάθη και ότι συνήθως δεν είναι κακό να κάνουμε λάθη αρκεί να μάθουμε απ΄αυτά.
  • να μελετήσουν τις υποχρεώσεις που έχουν οι άνθρωποι σε διάφορες ηλικίες
  • να βρουν τρόπους που μπορούν να αναλάβουν ευθύνη για τον εαυτό τους, την υγεία και την ασφάλεια τους.

Να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά:

  • να μελετήσουν την έννοια της θετικής  πίεσης και να βρουν τρόπους αλληλοβοήθειας και αμοιβαίας υποστήριξης στις δύσκολες καταστάσεις.

 

 Να κάποια ενδεικτικά φύλλα εργασίας που δόθηκαν στα παιδιά και τα οδήγησαν σε σκέψεις και υιοθέτηση υγειών στάσεων για τα ίδια και τον κοινωνικό τους περίγυρο:

Φύλλο Εργασίας 1
Φύλλο Εργασίας 2
Φύλλο Εργασίας 3

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βέργου Βασιλική

Κύλιση στην Αρχή