Την Παρασκευή, 9 Μαΐου 2025, επισκέφτηκαν το Σχολείο μας επισκέπτριες υγείας από τα ΤΟΜΥ Ιωαννίνων για να μιλήσουν με τα παιδιά για την ανάγκη προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία ενόψει του καλοκαιριού. Στόχος της δράσης αυτής ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των μικρών μας μαθητών και μαθητριών για τα οφέλη της ηλιακής ακτινοβολίας για τον ανθρώπινο οργανισμό αλλά και για τους κινδύνους που ενέχει η αλόγιστη έκθεσή σε αυτή. Τονίστηκαν ιδιαίτερα οι ενδεχόμενες βλαβερές επιδράσεις της στον ανθρώπινο οργανισμό και κυρίως στα μάτια και στο δέρμα μας. Δόθηκαν στα παιδιά συμβουλές για το πώς μπορούν να προφυλάσσονται και τι μέτρα πρέπει να λαμβάνουν ανάλογα με το χρονικό διάστημα που εκτίθενται στον ήλιο καθώς και τη δραστηριότητα που κάνουν.
Τα παιδιά παρακολούθησαν τη σύντομη αλλά ενδιαφέρουσα παρουσίαση και μετά συζήτησαν με τις επισκέπτριες γύρω από το θέμα. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε πολύ τις επισκέπτριες υγείας για την όμορφη δράση. Τώρα, νομίζω, είμαστε έτοιμοι για το καλοκαίρι!
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Μάγκου Μόνικα (ΠΕ70)
Λίγο πριν τις πασχαλινές διακοπές, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Τάξης (σχ. έτος 2024-2025) είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν νοερά σε διάφορες γωνιές της Ελλάδας, γνωρίζοντας ήθη και έθιμα του Πάσχα που διατηρούνται ζωντανά μέχρι σήμερα. Σκοπός της δράσης ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά και να ανακαλύψουν την ποικιλομορφία των εθίμων, όπως αυτά διαμορφώνονται από περιοχή σε περιοχή.
Μέσα από επιλεγμένα εκπαιδευτικά βίντεο, εικόνες και αναγνώσεις σχετικών κειμένων, τα παιδιά έμαθαν για ξεχωριστά έθιμα του Πάσχα, όπως ο εντυπωσιακός ρουκετοπόλεμος στη Χίο, ο επιτάφιος που μπαίνει στο νερό και τα φαναράκια που φωτίζουν τον ουρανό. Πολλά από αυτά ήταν άγνωστα στους μικρούς μαθητές και τους ενθουσίασαν με τη διαφορετικότητά τους και το έντονο εορταστικό τους χρώμα. Στο δημιουργικό μέρος της δράσης, τα παιδιά αναβίωσαν το έθιμο των κόκκινων αυγών, βάφοντας τα δικά τους αυγά με γκοφρέ χαρτί. Ήταν ένας διασκεδαστικός και εύκολος τρόπος να δημιουργήσουν πολύχρωμα πασχαλινά αυγά, με ένα πιο καλλιτεχνικό και ιδιαίτερο στυλ. Παράλληλα, συνδυάζοντας διάφορες τεχνικές, έφτιαξαν πασχαλινές χειροτεχνίες με φαντασία, συνεργασία και πολλή χαρά. Η εβδομάδα έκλεισε μελωδικά, με τα παιδιά να ψάλλουν τα κάλαντα του Λαζάρου, γεμίζοντας την τάξη με παραδοσιακούς ήχους και πασχαλινή ατμόσφαιρα.
Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη δράση, δημιουργία, αγάπη και χαμόγελα — μια αξέχαστη εμπειρία για όλους μας!
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί : Μάγκου Μόνικα ( ΠΕ70 ) και Φαϊτά Ευθυμία ( ΠΕ08)
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Στα πλαίσια της ημέρας αυτής οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) πραγματοποίησαν διάφορες δράσεις και κατασκευές. Σκοπός των δράσεων αυτών ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι σε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού και η επαγρύπνηση όλων, ώστε να εκλείψουν κατά το δυνατόν τέτοια φαινόμενα και να μάθουν να αποδέχονται την ομαλή και χωρίς προβλήματα συνύπαρξη με διαφορετικά άτομα.
Στην πρώτη φάση η δασκάλα της Β΄ Τάξης μαζί με τους μικρούς μαθητές της διάβασαν το παραμύθι "Η Μόνα σε καινούριο Σχολείο". Πρόκειται για ένα παραμύθι που γράφτηκε και εικονογραφήθηκε από μικρά παιδιά για μικρά παιδιά με πρωτοβουλία της Εταιρίας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.). Ήρωας του παραμυθιού είναι η μικρή χελώνα, Μόνα, που δέχεται επιθετική συμπεριφορά από τους συμμαθητές της στο καινούριο της σχολείο. Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού ακολούθησε συζήτηση στην τάξη για το πώς ένιωθε η μικρή μας χελώνα, πώς της συμπεριφέρθηκαν οι συμμαθητές της και τι έκανε η ίδια για να αντιμετωπίσει το πρόβλημά της. Έπειτα τα παιδιά αναγνώρισαν λέξεις που μας προκαλούν θετικά και λέξεις που μας προκαλούν αρνητικά συναισθήματα. Τέλος τα αποτυπώσαμε σε μια αφίσα.
Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων Ζω καλύτερα – ΕΥ ΖΗΝ και συγκεκριμένα στην υποενότητα "Ψυχική Υγεία" τα παιδιά με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού εργαστηρίων και χρησιμοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό Το σπίτι των παιδιών ασχολήθηκαν με την πρόληψη της επιθετικότητας, της βίας και του σχολικού εκφοβισμού. Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το bullying με πρωταγωνιστή τον μικρό Όλιβερ Μπάτον. Συζήτησαν για όσα είδαν στο βίντεο, έκαναν αφίσα καθώς και φύλλα εργασίας. Τέλος, η σχολική μας ψυχολόγος διάβασε στα παιδιά το βιβλίο "Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε". Ακολούθησε συζήτηση και φύλλο εργασίας.
Στόχος των παραπάνω δράσεων ήταν να ενισχυθεί η θετική συμπεριφορά των παιδιών και να απορριφθεί η άσκηση σωματικής ή λεκτικής βίας ως μέσο επίλυσης διαφορών και έκφρασης έντονων αρνητικών συναισθημάτων.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μάγκου Μόνικα (δασκάλα Β΄τάξης), Πουρλιάκας Γρηγόρης (ΠΕ70) και Μάντη Βασιλική (ΠΕ23)
Ποιος είναι ασφαλής και ποιος όχι; Ποιος είναι καλός και ποιος κακός; Αν μείνω κλεισμένος στο χώρο μου, προστατευμένος από τα τείχη μου, χάνω ή κερδίζω; Μήπως ότι θεωρώ επικίνδυνο με εμποδίζει από το να δοκιμάσω κάτι νέο και διασκεδαστικό;
Στα πλαίσια του ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνία και των εργαστηρίων δεξιοτήτων "Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική και Συναισθηματική Ευθύνη" πραγματοποιήθηκε σε Συνεργασία με τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Γκρεμίζω τα τείχη! Όλοι μαζί μια παρέα!». Το πρόγραμμα άρχισε με μία σύντομη ενημέρωση των παιδιών από την εκπρόσωπο της Βιβλιοθήκης για το ιστορικό κτήριο της Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης. Στη συνέχεια τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ένα όμορφο παραμύθι με τίτλο "Ένας τείχος στη μέση του Βιβλίου" από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Αφού συζήτησαν για όσα άκουσαν, πέρασαν σε παιχνίδια κινητικά και διαδικτυακά.
Στόχος του προγράμματος ήταν να "μπουν τα παιδιά στα παπούτσια του μικρού ιππότη", του ήρωα του βιβλίου, και να προβληματιστούν σε σχέση με τα στερεότυπα και τους παραδοσιακούς συμβολισμούς (καλός- κακός, φίλος- εχθρός). Να συνειδητοποιήσουν πως ό,τι φαίνεται αληθινό μπορεί και να μην είναι, πως η πραγματικότητα μπορεί να είναι διαφορετική απ’ αυτή που φαντζόμαστε και πως τελικά η χαρά βρίσκεται στην ενότητα, τη συμπερίληψη και τη συντροφικότητα. Τα παιδιά πέρασαν υπέροχα!
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μάγκου Μόνικα (ΠΕ70)
Στο πλαίσιο της ενότητας «Οι τέσσερις εποχές» της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες της Β' τάξης (Σχ. Έτος 2022-2023) γνώρισαν σπουδαίους ζωγράφους. Συγκεκριμένα, επεξεργάστηκαν τον πίνακα «Οι Τέσσερις Εποχές» του Γιάννη Τσαρούχη, το «Φθινοπωρινό τοπίο με τέσσερα δέντρα» του Βίνσεντ βαν Γκογκ και στη συνέχεια κλήθηκαν να φανταστούν φθινοπωρινές εικόνες ακούγοντας το «Φθινόπωρο» από τις Τέσσερις Εποχές του Βιβάλντι. Έπειτα, γνώρισαν έναν ιδιαίτερο ζωγράφο της Αναγέννησης, τον Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο, ο οποίος αποτέλεσε έμπνευση για να φτιάξουν τις δικές τους προσωπογραφίες από φρούτα και λαχανικά.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καραμάνη Κωνσταντίνα-Παυλίνα (ΠΕ70)