Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Δ' Δημοτικού

ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2024: Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ στην Χώρα του ΔιαδικτύουΟι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) συμμετέχουν στο πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2024: Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ στην Χώρα του Διαδικτύου [Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο] που υλοποιείται από το Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στην Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α], Πανεπιστήμιο Κρήτης. Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το  5ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, θα ανταλλάξουμε απόψεις, θα εκφραστούμε με το δικό μας τρόπο και θα δημιουργήσουμε ψηφιακές ιστορίες με θέμα την Ασφαλή & Δημιουργική Πλοήγηση στο Διαδίκτυο.

Τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024, πραγματοποιήθηκε η 1η τηλεδιάσκεψη, στην οποία οι μαθητές/τριες γνωρίστηκαν μεταξύ τους και παρουσίασαν την πόλη, το σχολείο και την τάξη τους. Για τη δημιουργία της παρουσίασης, αρχικά οι μαθητές/τριες, σε ομάδες, αναζήτησαν πληροφορίες για αξιοθέατα της πόλης των Ιωαννίνων και τις κατέγραψαν σε ένα συνεργατικό έγγραφο Google. Στη συνέχεια, για κάθε αξιοθέατο αναζήτησαν στο Διαδίκτυο μία εικόνα με άδεια Creative Commons,  ώστε να μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν ελεύθερα. Αξιοποιώντας τα tablet που διαθέτουμε, φωτογράφησαν εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Σχολείου μας, ενώ στο εργαστήριο της Πληροφορικής δημιούργησαν, σε ομάδες, animation αυτοπαρουσίασης με το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. Όλο το υλικό ανέβηκε στην online πλατφόρμα storymaps, η οποία μας έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε μία διαδραστική αφήγηση που μπορείτε να τη δείτε εδώ.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Βέργου Βασιλική (ΠΕ70, Διευθύντρια του Σχολείου μας) 

Το πορτοκάλι και μια ηλιαχτίδα, 2023Στα πλαίσια του διδακτικού αντικειμένου της Γλώσσας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024), ήρθαν σε επαφή με το κείμενο "Το πορτοκάλι και μια ηλιαχτίδα" του Μάνου Κοντολέων, αντιλήφθηκαν τη δύναμη της γλώσσας να προκαλεί εικόνες και συναισθήματα, και μετέφεραν την ενέργεια αυτή στη δημιουργία των δικών τους εικόνων. Η αφήγηση του κειμένου τους ενέπνευσε να εκφραστούν και να αποτυπώσουν τη φαντασία τους μέσα από το χαρτί, μετατρέποντας τις λέξεις σε εικόνες. Τέλος, επέλεξαν να επενδύσουν μουσικά τις καλλιτεχνικές τους δημιουργίες με το τραγούδι του Βασίλη Παπακωνσταντίνου "Ήλιε μου". Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας παρουσιάζεται μέσω του παρακάτω βίντεο, το οποίο αποτυπώνει τη δημιουργικότητα των μικρών μαθητών/τριών.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία, ΠΕ70 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, 2023Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) ήρθαν σε επαφή με τη σημασία της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου). Τονίσαμε ότι η Ημέρα αυτή δεν είναι γιορτή αλλά μια προσπάθεια κατανόησης θεμάτων σχετικά με την αναπηρία και κινητοποίησης υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία. Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμφώνησαν ότι στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι η αύξηση του βαθμού ένταξης των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής. Στο πλαίσιο αυτό κατασκεύασαν ομαδικά μια αφίσα ευαισθητοποίησης για τα άτομα με αναπηρία!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία, ΠΕ70 

Υγιεινό πρωινό στο σχολείο, 2022Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου) οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης (σχ. έτος 2022-2023) με την εκπαιδευτικό της τάξης σχεδίασαν και οργάνωσαν δράση με θέμα «Υγιεινό πρωινό στο σχολείο». Οι μαθητές/τριες έφεραν στην τάξη τους, μετά από παρότρυνση της δασκάλας τους, υγιεινές επιλογές τροφών και προετοίμασαν υγιεινό πρωινό αποτελούμενο από φρούτα, ταχίνι, μέλι, μπάρες δημητριακών κ.ά. Σκοπός της δράσης είναι η ανάδειξη της σημασίας του πρωινού στη σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Στη συνέχεια έγινε συζήτηση για τα οφέλη στην υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών, καθώς και για τους κινδύνους που επιφυλάσσει η κατανάλωση ενός μη σωστά δομημένου πρωινού γεύματος.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ζήκου Θεοφανή, ΠΕ70 

xelidonismata thubΤα παιδιά της Δ' τάξης (Σχ. έτος 2016-2017) σε συνεργασία με τον «Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Παμβώτιδας» στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης και ενημέρωσής τους  για το οικοσύστημα της λίμνης μας, παρακολούθησαν το πρόγραμμα «Χελιδονίσματα» όπου και κατασκεύασαν με φυσικά υλικά φωλιές για την υποδοχή των κουρασμένων μικρών ταξιδευτών.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βέργου Βασιλική, ΠΕ70 

Κύλιση στην Αρχή