Με πολλή φαντασία και δημιουργικότητα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες επαναχρησιμοποίησης άχρηστων, αλλά ανακυκλώσιμων υλικών. Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Καθαρό σχολείο, Καθαρός Πλανήτης» με θέμα την ανακύκλωση, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή της τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)», προωθώντας ταυτόχρονα την ενεργό πολιτειότητα (Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή).
Γυάλινα βάζα μετατράπηκαν σε γλαστρούλες, στις οποίες τα παιδιά φύτεψαν λουλούδια μαθαίνοντας την αξία της φροντίδας των φυτών και τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης. Ρολά από χαρτιά υγείας μετατράπηκαν σε χριστουγεννιάτικα στολίδια και έγιναν οι "πύραυλοι των στόχων" για τη νέα σχολική χρονιά, στους οποίους αποτυπώθηκαν αξίες και προσδοκίες, όπως η ελπίδα, η τύχη, η αγάπη, η ειρήνη και η αισιοδοξία. Μουσικά όργανα (μαράκες) φτιάχτηκαν με ρολά, κουτιά και φυσικά υλικά (ρύζι, φακές), συνδυάζοντας την οικολογία με τη μουσική και τη δημιουργική έκφραση. Τέλος, παλιά ρούχα αξιοποιήθηκαν για την κατασκευή πάνινων τσαντών – μια οικολογική εναλλακτική στις πλαστικές σακούλες. Τα παιδιά, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, έκοψαν τις δικές τους πρωτότυπες υφασμάτινες τσάντες, αποκτώντας με βιωματικό τρόπο γνώσεις για τη μείωση των απορριμμάτων και την υπεύθυνη κατανάλωση.
Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες, όπως η οικολογική συνείδηση, η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα και η φαντασία κάνοντας ένα ουσιαστικό βήμα προς την καλλιέργεια στάσεων που χαρακτηρίζουν τον ενεργό και υπεύθυνο πολίτη του αύριο. Συγχαρητήρια στους μικρούς και μικρές μας δημιουργούς!
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)
Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης για την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή μουσική δράση με έναυσμα το τραγούδι του Γιώργου Σακελλαρίδη «Ανακύκλωση». Σε συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης, τα παιδιά κατασκεύασαν μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά, δίνοντας νέα ζωή σε πλαστικά δοχεία, καπάκια, χαρτόκουτα και άλλα καθημερινά αντικείμενα. Η δημιουργικότητά τους ξεδιπλώθηκε όχι μόνο στις κατασκευές, αλλά και στην ερμηνεία του τραγουδιού, το οποίο συνδυάζει ρυθμό, θεατρικότητα και οικολογικό μήνυμα.
Η δράση ολοκληρώθηκε με την ηχογράφηση του τραγουδιού, συνοδευόμενη από τα αυτοσχέδια όργανα των παιδιών, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο και χαρούμενο αποτέλεσμα που ενώνει τη μουσική με τη βιωματική μάθηση. Η σφουγγαρίστρα, «ξεμαλλιασμένη» αλλά γεμάτη εμπειρίες, κατάφερε να ευαισθητοποιήσει, να συγκινήσει και να εμπνεύσει… δείχνοντάς μας πως ακόμα και τα πιο φαινομενικά «άχρηστα» αντικείμενα μπορούν να μεταμορφωθούν σε εργαλεία τέχνης, συνεργασίας και χαράς!
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Σοφία Στασινού ΠΕ70, Χρυσοβαλάντης Καζαντζής ΠΕ79.01
Στο πλαίσιο του Ομίλου «Ταξίδι στους πολιτισμούς του κόσμου» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης «ταξίδεψαν» στην Ασία. Μέσα από μια σειρά βιωματικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων γνώρισαν βασικά γεωγραφικά στοιχεία της Ασίας, σημαντικές χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Ινδία και η Ταϊλάνδη, τις σημαίες των χωρών αυτών και ανακάλυψαν διαφορετικές παραδόσεις (κινέζικη πρωτοχρονιά, ενδυμασίες, φαγητά και μουσική), ζώα και φυτά. Γνώρισαν εντυπωσιακά μνημεία και τοπία, όπως το Σινικό Τείχος, το Ταζ Μαχάλ και το όρος Φούτζι και κατασκεύασαν ένα από τα εμβληματικά σύμβολα της Ασίας, τον κινέζικο δράκο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από ομαδικές δραστηριότητες ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργικής έκφρασης, ενώ παράλληλα είχαν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν τη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση και τον σεβασμό για διαφορετικούς πολιτισμούς.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)
Την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025 στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και στην Ενότητα «Κάθε τόπος τα έθιμά του…και ο χρόνος τα δικά του» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης γνώρισαν το έθιμο της «κυρά-Σαρακοστής». Πρόκειται για ένα έθιμο της ελληνικής κοινωνίας, ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που χρησιμοποιούσαν παλιότερα για να μετρούν τις εβδομάδες της περιόδου της Σαρακοστής μέχρι να φτάσει το Πάσχα, με επίσημη έναρξη την Καθαρά Δευτέρα.
Αφού συζητήσαμε για το έθιμο και τη σημασία του, οι μαθητές και οι μαθήτριες ζωγράφισαν τη «Κυρά-Σαρακοστή» με τα κύρια χαρακτηριστικά της: επτά πόδια (ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής), σταυρωμένα χέρια και χωρίς στόμα, σημάδι νηστείας και προσευχής. Στη συνέχεια, με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν την κυρά-Σαρακοστή από ζυμάρι, φτιαγμένο από αλεύρι, αλάτι και νερό. Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο και στόλισε την τάξη μας θυμίζοντάς μας κάθε εβδομάδα πόσες ημέρες απομένουν μέχρι το Πάσχα. Πρόκειται για μια δημιουργική και βιωματική δραστηριότητα, μέσω της οποίας οι μαθητές και τις μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με την ελληνική παράδοση. Ευχόμαστε σε όλους Καλή Σαρακοστή!
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)
Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις με στόχο την καλλιέργεια αξιών όπως η φιλία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός και η ενσυναίσθηση. Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», όπου μέσω συζήτησης και διαλόγου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να ανακαλύψουν εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης έντονων συναισθημάτων χωρίς τη χρήση βίας και να κατανοήσουν τη σημασία της φιλίας και της ειρηνικής συνύπαρξης στο σχολείο. Τα χέρια είναι για να χαιρετάμε, να παίζουμε, να χειροκροτάμε, να μετράμε, να βοηθάμε τους άλλους, να κατασκευάζουμε πράγματα, να μας κρατάνε ασφαλείς...
Στη συνέχεια, μέσω της παρακολούθησης βίντεο γνωρίσαμε και ενημερωθήκαμε για τη ζωή και το έργο του Martin Luther King, ενός Αμερικανού ακτιβιστή, ο οποίος αγωνίστηκε με ειρηνικό τρόπο για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων. Ο Martin Luther King υπήρξε υπέρμαχος της ειρήνης, της ισότητας και της εξάλειψης κάθε μορφής βίας. Με τον ειρηνικό του αγώνα δίδαξε σε όλο τον κόσμο πόσο σημαντικό είναι να λέμε «όχι» στη βία και «ναι» στην αγάπη και την ισότητα. Οι μαθητές/τριες κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να υπερασπιζόμαστε το δίκαιο και να φερόμαστε σε όλους με σεβασμό.
Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με ένα ομαδικό project, με κύριο μήνυμα την αποδοχή της διαφορετικότητας και την αξία της φιλίας. Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του ψαράκι… μπορεί, λοιπόν, όλα τα ψαράκια να είναι διαφορετικά ….ωστόσο, στο σχολείο κολυμπούν όλα μαζί! Με αυτόν τον τρόπο, έστειλαν το δικό τους μήνυμα για ένα σχολείο γεμάτο αγάπη, καλοσύνη και ασφάλεια για όλους.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)