

Η αποφοίτηση των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ΄ τάξης αποτελεί κάθε χρόνο μια ξεχωριστή στιγμή για τη σχολική μας κοινότητα. Μια στιγμή γεμάτη χαμόγελα, περηφάνια, συγκίνηση και όμορφες αναμνήσεις. Φέτος, η γιορτή αποφοίτησης ήταν ένα πραγματικό ταξίδι στα χρόνια που πέρασαν, αλλά και μια γέφυρα προς τα νέα όνειρα που ανοίγονται μπροστά στα παιδιά μας. Οι τελειόφοιτοι μαθητές και μαθήτριές μας (σχ. έτος 2025-2026) παρουσίασαν με εξαιρετική επιτυχία το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ «Όνειρο Θερινής Νυκτός», χαρίζοντας στο κοινό μοναδικές στιγμές θεατρικής έκφρασης, δημιουργικότητας και συνεργασίας. Μέσα από τους ρόλους τους απέδειξαν πόσο έχουν ωριμάσει, πόσο έχουν εξελιχθεί και πόσα μπορούν να πετύχουν όταν εργάζονται με μεράκι και ομαδικό πνεύμα.
Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η προβολή του αναμνηστικού βίντεο με στιγμές από ολόκληρη τη διαδρομή τους στο Δημοτικό. Εικόνες από τα πρώτα τους βήματα στις σχολικές αίθουσες, εκδρομές, γιορτές, δράσεις, γέλια, φιλίες και αμέτρητες όμορφες στιγμές ζωντάνεψαν μπροστά στα μάτια όλων, ξυπνώντας δυνατά συναισθήματα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Η Διευθύντρια του σχολείου μας, κ. Βασιλική Βέργου, καθώς και η δασκάλα της ΣΤ΄ τάξης, κ. Χριστίνα Μαρία Ευθυμίου, αποχαιρέτησαν τους μαθητές και τις μαθήτριες με θερμά και συγκινητικά λόγια, εκφράζοντας την περηφάνια τους για την πορεία, την πρόοδο και τον χαρακτήρα που ανέπτυξαν όλα αυτά τα χρόνια. Τους ευχήθηκαν να συνεχίσουν να κυνηγούν τα όνειρά τους, να πιστεύουν στις δυνατότητές τους και να πορεύονται πάντα με ήθος, αυτοπεποίθηση και σεβασμό. Η γιορτή ολοκληρώθηκε με την απονομή των διπλωμάτων αποφοίτησης, μια συμβολική αλλά ιδιαίτερα σημαντική στιγμή, που επισφράγισε το τέλος ενός όμορφου κεφαλαίου και την αρχή ενός νέου.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία, ΠΕ70
Υπεύθυνος χορωδίας: Καζαντζής Χρυσοβαλάντης, ΠΕ79.01

Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων σας προσκαλεί στη γιορτή αποφοίτησης των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ΄ τάξης, την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026 και ώρα 9:45 π.μ., στην αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος ΖΠΑ. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα παρουσιαστεί το θεατρικό έργο «Όνειρο Θερινής Νυκτός» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, ενώ θα ακολουθήσει η παρουσίαση των Ομίλων Αριστείας, Καινοτομίας και Δημιουργικότητας όλων των τάξεων στην αυλή του σχολείου. Σας περιμένουμε να γιορτάσουμε μαζί την ολοκλήρωση ενός όμορφου ταξιδιού γνώσης, δημιουργίας και συνεργασίας.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία, ΠΕ70

Η Δ΄ τάξη συμμετείχε στην παράσταση «Ο Γάτος», ένα πρωτότυπο έργο μουσικού θεάτρου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ), που παρουσιάστηκε την Παρασκευή 15 και το Σάββατο 16 Μαΐου 2026 στο Αμφιθέατρο «Δημήτριος Γλάρος» του ΔΙΚΕΠΠΕΕ «Σταύρος Νιάρχος» στα Ιωάννινα. Η παράσταση αποτέλεσε το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα του εκπαιδευτικού προγράμματος «3ο Κουδούνι Όπερα», το οποίο υλοποιήθηκε από την Εθνική Λυρική Σκηνή σε συνεργασία με τον Δήμο Ιωαννιτών.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν παρακολούθησαν εκπαιδευτικά εργαστήρια με την καλλιτεχνική ομάδα της ΕΛΣ, συνολικής διάρκειας 72 ωρών. Μέσα από τα εργαστήρια αυτά προετοιμάστηκαν παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά για την υλοποίηση του προγράμματος, γνώρισαν τρόπους αξιοποίησης της μουσικής, της θεατρικής έκφρασης, της κίνησης και της συλλογικής δημιουργίας στην τάξη, και συνεργάστηκαν στενά με τους συντελεστές της ΕΛΣ για τη διαμόρφωση της τελικής παράστασης. Μέσα από μια πολύμηνη δημιουργική διαδικασία, μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί και συντελεστές της ΕΛΣ συνεργάστηκαν για τη συνδιαμόρφωση μιας ζωντανής παράστασης, όπου η αφήγηση, το τραγούδι, το body percussion, τα ηχοτοπία και οι πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις συνυπήρχαν δημιουργικά επί σκηνής.
Στο πρόγραμμα εκτός από το σχολείο μας συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από: το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων, το Αρσάκειο Ιωαννίνων, το Δημοτικό Σχολείο Πεδινής, το 20ό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, το Ζωγράφειο, το 19ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, τα Εκπαιδευτήρια Όλγας Ντότη - Οικονόμου, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Μαρμάρων και το 7ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων. Για την παράσταση συνεργάστηκαν συνολικά 192 μαθητές, 14 εκπαιδευτικοί και οι συντελεστές της ΕΛΣ, προσφέροντας στο κοινό ένα ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό θέαμα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να λειτουργήσουν ως μέλη ενός ευρύτερου καλλιτεχνικού συνόλου, να γνωρίσουν μαθητές και μαθήτριες από άλλα σχολικά περιβάλλοντα και να συνυπάρξουν δημιουργικά μέσα από τη μουσική, το θέατρο, την κίνηση και το παιχνίδι. Η κοινή προετοιμασία και η συμμετοχή στην παράσταση καλλιέργησαν την ομαδικότητα, την υπευθυνότητα, τον αλληλοσεβασμό και την αίσθηση ότι ένα ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα χτίζεται μέσα από τη συνεργασία πολλών διαφορετικών ομάδων.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70) & Καζαντζής Χρυσοβαλάντης (ΠΕ79.01)
Φεστιβάλ Καλής Διατροφής και Σωματικής Άσκησης
Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, σε συνεργασία με το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων και το 20ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, σας προσκαλούν στο «Φεστιβάλ Καλής Διατροφής και Σωματικής Άσκησης», που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 Μαΐου 2026 και ώρα 10:00 π.μ. στην αυλή του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τριών σχολείων θα συμμετέχουν σε δημιουργικές και βιωματικές δράσεις αφιερωμένες στην υγιεινή διατροφή, τη χαρά της κίνησης, τη συνεργασία, την ομαδικότητα και την ευεξία, μέσα από παιχνίδια, αθλητικές δραστηριότητες και δράσεις αλληλεπίδρασης. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την καλλιέργεια υγιεινών συνηθειών από μικρή ηλικία.
Θα είναι μια ημέρα γεμάτη χαμόγελα, ενέργεια, δημιουργία και συμμετοχή, όπου μικροί και μεγάλοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν, να κινηθούν και να διασκεδάσουν μαζί, ανακαλύπτοντας τη σημασία ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Την Τρίτη 24 Μαρτίου 2026, στις 8:20 π.μ., η αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος ΖΠΑ μεταμορφώθηκε σε έναν ζωντανό χώρο μνήμης και συγκίνησης, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης παρουσίασαν τη γιορτή της 25ης Μαρτίου με τίτλο «Τα παγωμένα πορτραίτα των ηρώων του 1821».Τα παιδιά «ζωντάνεψαν» μορφές της Ελληνικής Επανάστασης, αποτυπώνοντας με το σώμα, την έκφραση και τον λόγο τους στιγμές ηρωισμού, αγώνα και αυτοθυσίας. Τα «παγωμένα πορτραίτα» μετατράπηκαν σε ζωντανές αφηγήσεις, καθώς κάθε ήρωας έβρισκε τη φωνή του και μοιραζόταν σκέψεις, συναισθήματα και ιδανικά που παραμένουν διαχρονικά.
Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσαν και τα χορευτικά και μουσικά δρώμενα της εκδήλωσης. Οι μαθήτριες χόρεψαν καλαματιανό, αποδίδοντας με σεβασμό και εκφραστικότητα τον χορό του Ζαλόγγου, ενώ οι μαθητές παρουσίασαν με χασάπικο το τραγούδι «Να ’τανε το ’21», το οποίο ερμήνευσε η χορωδία του σχολείου μας, χαρίζοντας μια δυνατή και συγκινητική στιγμή: «Μου ξανάρχονται ένα-ένα χρόνια δοξασμένα, να ‘τανε το 21 να ‘ρθει μια στιγμή. Να περνάω καβαλάρης στο πλατύ τ’ αλώνι και με τον Κολοκοτρώνη να ‘πινα κρασί».
Η παράσταση συνδύασε θεατρικότητα, αφήγηση, μουσική, χορό και συμβολισμό, αναδεικνύοντας όχι μόνο ιστορικά γεγονότα αλλά και αξίες όπως η ελευθερία, η ενότητα και η δύναμη της συλλογικότητας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες απέδειξαν πως η ιστορία μπορεί να γίνει βίωμα, όταν προσεγγίζεται με δημιουργικότητα, φαντασία και συνεργασία. Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την εξαιρετική τους προσπάθεια, καθώς και στους εκπαιδευτικούς που τα καθοδήγησαν με έμπνευση και μεράκι. Μια γιορτή που μας συγκίνησε βαθιά και μας θύμισε ότι το παρελθόν συνεχίζει να μας φωτίζει το δρόμο προς το μέλλον.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)
Υπεύθυνος χορωδίας: Καζαντζής Χρυσοβαλάντης (ΠΕ79.01)
Υπεύθυνη χορευτικών: Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11)