Βιβλία Γ' Τάξης

Ας γράψουμε ένα βιβλίο…

Βελούδινα λουλούδια ανθίζουν στον κήπο της φαντασίας και οι σελίδες γεμίζουν με μαγευτικές ιστορίες. Είναι η στιγμή που ο Όμιλος της Γ΄ τάξης με θέμα τα Βότανα αναδεικνύει τις δημιουργικές πτυχές των μαθητών/τριών μέσα από το πιο αγαπημένο φυτό της φύσης: το χαμομήλι.

Αυτή η μικρή έκδοση συλλέγει τις μικρές ιστορίες που έγραψαν οι μαθητές/τριες, χρησιμοποιώντας λέξεις που "έφυγαν από τη χύτρα της φύσης" … και μπήκαν μαζί για να αφηγηθούν μικρές και απλές ιστορίες για το βότανο της άνοιξης. Οι ιστορίες αυτές συγκεντρώθηκαν σε ένα ψηφιακό βιβλίο φτιαγμένο με το εργαλείο storyjumper. Ελάτε να ταξιδέψουμε μαζί σε έναν κόσμο γεμάτο όμορφες παιδικές ιστορίες!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70) 

κυρά Σαρακοστή

Η κυρά Σαρακοστή είναι μια παράδοση που συνδέεται με την Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία και την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, η οποία είναι μια περίοδος νηστείας και προετοιμασίας για το Πάσχα και διαρκεί συνήθως 40 ημέρες. Η κυρά Σαρακοστή συμβολίζει την αρχή αυτής της περιόδου και συχνά αποτελείται από μια κούκλα φτιαγμένη από αλεύρι, αλάτι και νερό, η οποία σχηματίζεται σε σχήμα γυναίκας που βρίσκεται σε στάση προσευχής και δεν έχει στόμα επειδή νηστεύει. Στην κούκλα αυτή συνήθως τοποθετούνται 7 πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και λειτουργεί ως ημερολόγιο μετρώντας τις ημέρες προς την εορτή του Πάσχα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄τάξης (σχ. έτος 2023-2024) έφτιαξαν κούκλες από ανακυκλώσιμα υλικά, όπως χαρτόνια από κουτιά παπουτσιών, χαρτιά περιτυλίγματος, παλιά υφάσματα, κουμπιά κ.λπ. Καλή Σαρακοστή! 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70) 

Χαρτογραφώντας τη διαδρομή μας από τη γειτονιά προς το σχολείο…

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄τάξης (σχ. έτος 2023-2024) του Σχολείου μας χαρτογράφησαν την καθημερινή διαδρομή τους από τη γειτονιά τους προς στο σχολείο και κατέγραψαν σημεία και στοιχεία που θεωρούν σημαντικά όπως δρόμους, χώρους πράσινου, πλατείες, ιδιαίτερα κτήρια, εκκλησίες, σπίτια, μνημεία και γλυπτά. Σε κάποιες από τις διαδρομές κάποια παιδιά συναντιούνται. Μέσα από συζήτηση αντάλλαξαν εμπειρίες σχετικά με την “αντίληψη” του ίδιου χώρου και με το τι επιλέγει ο καθένας να αναφέρει ως σημαντικό στοιχείο για τον χώρο αυτό. Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της συνεργασίας της τάξης μας με το Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία».

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70) 

Μια Μαγική Αποκριάτικη Περιπέτεια

Η Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024 ήταν μια μέρα γεμάτη χαρά και ενθουσιασμό για τη Γ΄ τάξη, καθώς πλησίαζε η αγαπημένη γιορτή των μικρών παιδιών, η Αποκριά. Φέτος όμως, είχαν μια ξεχωριστή έκπληξη για το σχολικό τους πάρτι. Η αίθουσα της Γ΄τάξης μεταμορφώθηκε σε έναν αυτοσχέδιο χώρο διασκέδασης με μυστηριώδεις γωνιές με παιχνίδια, ένα μαγικό λουναπάρκ γεμάτο χρώματα και μουσική. Οι μικροί μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και συναγωνίστηκαν σε παιχνίδια και δραστηριότητες με το στοίχημα να κερδίσουν μικρά, αλλά πολύτιμα δωράκια. Προσπάθησαν να περάσουν κρίκους στις μακριές μύτες των κλόουν, να βάλουν στη θέση της την πολύχρωμη ουρά του ελέφαντα με κλειστά μάτια, χόρεψαν “λίμπο” περνώντας κάτω από σκοινιά με φασαριόζικα κουδουνάκια, έγιναν μικροί ψαράδες, έπαιξαν παράξενες σκυταλοδρομίες. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων χόρεψαν στην αυλή του σχολείου το παραδοσιακό γαϊτανάκι και γεύτηκαν τις λιχουδιές που πρόσφερε σε όλους ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70) 

Όταν οι λέξεις παίρνουν μορφήΤο σχολείο μας για τη φετινή χρονιά συμμετέχει στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Βιώσιμη Πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία» που συντονίζεται από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου. Αυτό το εθνικό θεματικό δίκτυο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης φέρνει μαζί εκπαιδευτικούς και μαθητές με στόχο την ενίσχυση εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που προάγουν την κατανόηση της πόλης ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία. Οι στόχοι του δικτύου επικεντρώνονται στη στήριξη εκπαιδευτικών προσεγγίσεων που επιτρέπουν στους μαθητές να παρατηρήσουν και να κατανοήσουν τη δομή και τις λειτουργίες της πόλης τους, να ερμηνεύσουν κριτικά τη ζωή στην πόλη/γειτονιά τους. να γνωρίσουν τους θεσμούς που ρυθμίζουν τις λειτουργίες της πόλης και να ενδυναμωθούν ως «ενεργοί πολίτες». Μέσα από αυτήν την εμπλοκή, οι μαθητές αναπτύσσουν την ευαισθησία τους στα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και πολιτισμικά ζητήματα, ενισχύοντας την εκπαιδευτική εμπειρία τους και ενθαρρύνοντας την ενεργό συμμετοχή τους γνωρίζοντας τις αξίες της συμμετοχής στα κοινά.

Στο πλαίσιο μιας καινοτόμας δράσης στην 1η φάση του προγράμματος, μαθητές από διάφορα σχολεία, μαζί και οι μαθητές της Γ΄τάξης του σχολείου μας, δημιούργησαν συννεφόλεξα, αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία και τον χαρακτήρα της γειτονιάς τους. Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε με την αυθόρμητη καταγραφή λέξεων σε δύο φύλλα εργασίας, όπου οι μαθητές κατέγραψαν λέξεις  που σχετίζονται με το περιβάλλον, τα συναισθήματα, και τη γενικότερη έννοια της γειτονιάς,  Το επόμενο στάδιο ήταν η σύνδεση αυτών των λέξεων με βασικές  έννοιες όπως η πολιτική, η οικονομία, η φύση, η κοινωνία, και ο πολιτισμός.

Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι ένα συννεφόλεξο που δημιούργησαν οι μικροί μαθητές στο Εργαστήριο Πληροφορικής με το ψηφιακό εργαλείο Word Art. Το έργο των παιδιών αντανακλά τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για τη γειτονιά τους, συνδυάζοντας τον προσωπικό τους κόσμο με την ευρύτερη κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα. Αυτό το συννεφόλεξο δεν αντιπροσωπεύει μόνο τη γειτονιά τους, αλλά ενώνει τις φωνές των μαθητών από διάφορα μέρη της χώρας, δημιουργώντας έναν πολύχρωμο χάρτη συναισθημάτων και ιδεών. Έτσι δημιουργείται ένας διαδικτυακός χώρος που ενώνει τις διάφορες γωνιές της χώρας, επιτρέποντας στις ιστορίες των γειτονιών τους να συναντώνται και να αλληλοεπιδρούν.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Κύλιση στην Αρχή