Βιβλία Γ' Τάξης

Οι πυραμίδες της Αιγύπτου (με αφορμή τη μελέτη γεωμετρικών στερεών)

Όλα ξεκίνησαν από ένα μάθημα για τα γεωμετρικά στερεά, αλλά σύντομα μετατράπηκε σε ένα ταξίδι εξερεύνησης και δημιουργίας. Θέλοντας να συνδέσω τη θεωρία με τον πραγματικό κόσμο και να κεντρίσω το ενδιαφέρον των μαθητών, τους παρουσίασα τις πυραμίδες της Αιγύπτου. Η εικόνα αυτών των επιβλητικών κατασκευών πυροδότησε τον ενθουσιασμό τους. Άλλοι εξέφρασαν απορίες, άλλοι μοιράστηκαν γνώσεις που ήδη είχαν, ενώ κάποιοι ανέφεραν ότι συγγενείς τους είχαν επισκεφθεί ή επρόκειτο να επισκεφθούν τη χώρα των Φαραώ. Το ενδιαφέρον τους με οδήγησε να τους προτείνω να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες, εάν το επιθυμούσαν, και να τις φέρουν στην τάξη.

Τις επόμενες ημέρες, η Γ' τάξη γέμισε με χαρτιά γεμάτα κείμενα, ζωγραφιές και φωτογραφίες για τις πυραμίδες. Τα παιδιά παρουσίασαν τη δουλειά τους, ανταλλάσσοντας γνώσεις και απαντώντας στις ερωτήσεις των συμμαθητών τους. Οι συζητήσεις που προέκυψαν δεν περιορίστηκαν μόνο στις γεωμετρικές ιδιότητες των πυραμίδων, αλλά επεκτάθηκαν στην ιστορία, τον πολιτισμό και την αρχιτεκτονική της Αρχαίας Αιγύπτου, μετατρέποντας ένα μάθημα μαθηματικών σε μια διαθεματική εμπειρία μάθησης.

Η συλλογική μας προσπάθεια ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία μιας μεγάλης αφίσας, όπου συνδυάσαμε τις πληροφορίες και τις καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών. Την εμπλουτίσαμε με πυραμίδες κατασκευασμένες από αναπτύγματα, ενισχύοντας έτσι τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Η αφίσα αναρτήθηκε σε έναν από τους πίνακες του διαδρόμου του σχολείου, κάνοντας την προσπάθεια των μαθητών/τριών ορατή σε όλη τη σχολική κοινότητα. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, το μάθημα ξεπέρασε τα όρια της τάξης, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να ανακαλύψουν, να δημιουργήσουν και να μοιραστούν τις γνώσεις τους.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)


Κύλιση στην Αρχή