art banner

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις 2024-2025

Μια Μέρα στο Μουσείο Παπαγιάννη και τα Λάζαινα

Την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' και Δ' τάξης του Σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης "Θεόδωρος Παπαγιάννης" στο Ελληνικό, τόπο γέννησης του Ηπειρώτη γλύπτη, όπου είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν έργα με πλούσια θεματολογία και έντονο συμβολισμό.

Ο δράκος που μας καλεί να φροντίζουμε τη φύση έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στα παιδιά, καθώς μεταδίδει το κεντρικό μήνυμα του μουσείου που είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η ανακύκλωση. Κύρια θέματα του μουσείου είναι η μάθηση, το ψωμί και ο ευεργετισμός. Η αναπαράσταση μιας παλιάς σχολικής αίθουσας με τους τόσους συμβολισμούς της συγκίνησε ιδιαίτερα τα παιδιά. Την προσοχή τους τράβηξε επίσης η αίθουσα του ψωμιού, στην οποία παραδοσιακά εργαλεία της καλλιέργειας της γης μεταμορφώθηκαν σε γλυπτά από τον Παπαγιάννη αποτίωντας φόρο τιμής στην παραδοσιακή ζωή και την καθημερινή εργασία. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν τα γραφικά Λάζαινα όπου ευχαριστήθηκαν παιχνίδι και πέρασαν ξέγνοιαστες στιγμές!

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (Γ' τάξη), Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (Δ' τάξη)

Επίσκεψη της Α΄ Τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης»

Την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με το 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων και το ΚΕΠΕΑ Πραμάντων επισκέφτηκαν το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης "Θεόδωρος Παπαγιάννης" στο Ελληνικό Ιωαννίνων. Η εκπαιδευτική επίσκεψη υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος «Μουσειακή Εκπαίδευση και Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό», σε συνδυασμό με την εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και τη συμμετοχή της Α΄ τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)».

Η επίσκεψη είχε ως βασικούς στόχους: την εξοικείωση των παιδιών με τον χώρο του μουσείου ως χώρο μάθησης, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης, την ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας και την κατανόηση της αξίας της ανακύκλωσης μέσα από την τέχνη, την ενίσχυση της πολιτιστικής συνείδησης και της αισθητικής αγωγής, την καλλιέργεια δεξιοτήτων παρατήρησης, ερμηνείας και επικοινωνίας μέσω της τέχνης, καθώς και την ενδυνάμωση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών/τριων σε πολιτιστικές δράσεις.

Κατά την περιήγησή τους στους χώρους του μουσείου, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν έργα τέχνης φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά και να συνειδητοποιήσουν ότι «άχρηστα» υλικά μπορούν να αποκτήσουν νέα ζωή και να μεταμορφωθούν σε δημιουργικές και καλλιτεχνικές εκφράσεις. Οι βιωματικές δραστηριότητες που ακολούθησαν ενίσχυσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ ταυτόχρονα καλλιέργησαν τη συνεργασία και την περιβαλλοντική τους υπευθυνότητα. Η εκπαιδευτική επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία, η οποία συνέδεσε αποτελεσματικά την τέχνη με την οικολογία, διδάσκοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες ότι η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να συνδυαστεί με την αισθητική απόλαυση και την πολιτιστική καλλιέργεια. Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες του ΚΕΠΕΑ Πραμάτων κ. Κατέρη, κ. Βάσση και κ. Λενούδια, την υπεύθυνη του Μουσείου κ. Γιαννατσή, καθώς και τις εκπαιδευτικούς του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου για την άψογη συνεργασία.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Αντιμετώπιση Έκτακτων Αναγκών, 2025

Τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την Πυροσβεστική Υπηρεσία και να συμμετάσχουν σε μία εξαιρετικά χρήσιμη και βιωματική δράση με θέμα "Αντιμετώπιση Έκτακτων Αναγκών".

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και συζήτησαν με τους πυροσβέστες για τις σωστές ενέργειες σε περιπτώσεις σεισμού, πλημμύρας, πυρκαγιάς, αλλά και για καθημερινά περιστατικά, όπως το πώς πρέπει να αντιδράσουμε όταν πάρει φωτιά μία κατσαρόλα με λάδι. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία της ψυχραιμίας σε τέτοιες καταστάσεις και στη γνώση των σημαντικών αριθμών έκτακτης ανάγκης: 199 (Αριθμός του Πυροσβεστικού Σώματος) και 112 (Ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης).

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στον χώρο όπου βρίσκονται τα πυροσβεστικά οχήματα και είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τον εξοπλισμό και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι πυροσβέστες. Ενθουσιασμένοι, δοκίμασαν κάποια από αυτά και μπήκαν στην καμπίνα ενός πυροσβεστικού οχήματος, βιώνοντας έτσι από πρώτο χέρι την εμπειρία ενός πυροσβέστη σε δράση! Μία τέτοια δράση είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς προσφέρει στους μαθητές/τριες πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες για την προστασία τους σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών. Το σχολείο μας θα συνεχίσει να οργανώνει εκπαιδευτικές επισκέψεις που ενισχύουν τη γνώση, την ασφάλεια και την υπευθυνότητα των παιδιών μας! Ευχαριστούμε θερμά την Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη φιλοξενία και την πολύτιμη εκπαίδευση που μας προσέφερε!

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (Ε' τάξη), Χειλάς Αθανάσιος (ΣΤ' τάξη)

Ζώα και Πουλιά στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων, 2025

Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων, όπου παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Πουλιά και Ζώα». Τους μαθητές και τις μαθήτριες υποδέχτηκε η κ. Γιάννακη Βασιλική, η οποία μέσω συζήτησης επιχείρησε να εξοικειώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες με τον χώρο του Μουσείου, καθώς και τις έννοιες εκθέματα, ειδώλια, πηλός, μέταλλα.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/-τριες περιηγήθηκαν στο χώρο του Μουσείου, όπου με την καθοδήγηση της κ. Γιαννάκη διαπίστωσαν ότι τα πουλιά και τα ζώα, όπως ο ταύρος, το άλογο, ο γρύπας, ο αετός, ο σκύλος, κ.ά, απεικονίζονται σε νομίσματα, κοσμήματα, ταφικές στήλες, λαβές από ξίφη και σαρκοφάγους. Παρατήρησαν ειδώλια ζώων ως ιερά σύμβολα, αλλά και μικρά πήλινα ομοιώματα ζώων, τα οποία αποτελούσαν παιδικά παιχνίδια στην αρχαιότητα, ενώ παρακολούθησαν την αναπαράσταση μέρους του τρωικού πολέμου να εξελίσσεται πάνω σε μία σαρκοφάγο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες κατανόησαν ότι η φύση, και συγκεκριμένα τα πουλιά και τα ζώα, από πολύ νωρίς απέσπασαν την προσοχή και το ενδιαφέρον του ανθρώπου αποτελώντας ένα από τα αγαπημένα θέματα διακόσμησης στην τέχνη. Ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη του εκπαιδευτικού προγράμματος κ. Γιαννάκη Βασιλική για την ενδιαφέρουσα περιήγηση στο μουσείο και την όμορφη εμπειρία που προσέφερε στους μαθητές και τις μαθήτριες.

Οι μαθητές/-ριες εμπνευσμένοι από τα εκθέματα του μουσείου ζωγράφισαν στη σχολική τάξη τα ζώα και τα πουλιά που τους εντυπωσίασαν αναπτύσσοντας την οπτική τους αντίληψη και ενισχύοντας τη δημιουργική τους δεξιότητα.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Οι σκέψεις της Νεφέλης, 2025

Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 09:30, στην Αίθουσα Αρχιεπισκόπου Σπυρίδωνος, οι μαθητές και μαθήτριες της Ε' & ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ταινία μικρού μήκους «Οι σκέψεις της Νεφέλης», μια πρωτοβουλία του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας απέναντι στο κρίσιμο ζήτημα της ενδοσχολικής βίας.

Η προβολή της ταινίας πραγματοποιείται σε μια εποχή όπου τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού στα σχολεία αυξάνονται, προκαλώντας αισθήματα ανασφάλειας και φόβου σε πολλούς μαθητές. Μέσα από την κινηματογραφική αφήγηση, οι μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με καταστάσεις που αποτυπώνουν τις δυσκολίες που βιώνουν συνομήλικοί τους και κλήθηκαν να σκεφτούν, να προβληματιστούν και να εκφράσουν τις απόψεις τους.

Πριν από την προβολή, δύο κοινωνικοί λειτουργοί του «Χαμόγελου του Παιδιού» ενημέρωσαν τα παιδιά για τον σκοπό και τη δράση του Οργανισμού, τονίζοντας τη σημασία της υποστήριξης κάθε παιδιού που βρίσκεται σε ανάγκη. Παράλληλα, έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στον τηλεφωνικό αριθμό 1056, μια γραμμή βοήθειας όπου κάθε μαθητής μπορεί να απευθυνθεί αν βιώνει ή γίνεται μάρτυρας οποιασδήποτε μορφής βίας ή δυσκολίας. Μετά την προβολή της ταινίας, ακολούθησε σημαντική και ουσιαστική συζήτηση, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Μέσα από τον διάλογο, κατέθεσαν απόψεις, μοιράστηκαν προσωπικούς προβληματισμούς και ανέλυσαν τις συμπεριφορές των χαρακτήρων της ταινίας, επιχειρώντας να κατανοήσουν τόσο τη θέση του θύματος όσο και του θύτη. Η συζήτηση ανέδειξε τη σημασία της ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης και της ενεργού παρέμβασης σε περιπτώσεις εκφοβισμού.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία, Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

Κύλιση στην Αρχή