Εκπαιδευτικοί Όμιλοι

 

Όμιλος «Ταξίδι στους πολιτισμούς του κόσμου»

Όμιλος «Ταξίδι στους πολιτισμούς του κόσμου»
A' τάξη
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία

Οι μαθητές/ριες θα «ταξιδέψουν» σε διαφορετικά μέρη του κόσμου. Θα γνωρίσουν διαφορετικές χώρες, πολιτισμούς και παραδόσεις. Θα μάθουν χαιρετισμούς ή λέξεις από διαφορετικές γλώσσες, θα εξερευνήσουν τη γεωγραφική θέση των χωρών, σημαντικά ιστορικά μνημεία, την παραδοσιακή τους κουζίνα, τους παραδοσιακούς χορούς και μουσική, την χλωρίδα και την πανίδα, την παραδοσιακή ενδυμασία, τη σημαία, κ.λ.π.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

  

Όμιλος Μουσικής «Μουσικές του κόσμου»

Όμιλος Μουσικής «Μουσικές του κόσμου»
A' τάξη
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καζαντζής Χρυσοβαλάντης

Ο όμιλος "Μουσικές του Κόσμου" αποτελεί για τα παιδιά μια ευκαιρία να ανακαλύψουν τη μουσική διαφορετικών χωρών και πολιτισμών, έχοντας τα ίδια ενεργή συμμετοχή στην εξερεύνηση αυτή. Μέσα από απλά τραγούδια, ήχους και παιχνίδια, οι μικροί μαθητές μαθαίνουν βασικά στοιχεία της μουσικής, όπως είναι ο ρυθμός και η μελωδία. Εξερευνούν μελωδίες, χορούς, «γνωστά» και «άγνωστα» μουσικά όργανα και μαθαίνουν για τη σημασία της μουσικής σε διάφορες κουλτούρες, καλλιεργώντας τους το αίσθημα της αποδοχής του «άλλου». Η όλη αυτή εμπειρία ενισχύει την αγάπη για τη μουσική, η οποία σε τελική ανάλυση αποτελεί μια «Παγκόσμια Γλώσσα».

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος Λογοτεχνίας: «Βιβλιοπεριπέτειες»

Όμιλος Λογοτεχνίας: «Ταξιδεύοντας στον μαγικό κόσμο των βιβλίων»
Β' τάξη
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μάγκου Μόνικα

Σκοπός της φιλαναγνωσίας είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο. Αυτή η σχέση θα το βοηθήσει να αναπτύξει την φαντασία του, να καλλιεργήσει τις γλωσσικές του ικανότητες( λέξεις, προτάσεις, γραπτό κείμενο, συνώνυμες, αντώνυμες λέξεις), να βελτιώσει την συγκέντρωσή του και να του καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος «Μαθαίνω αγγλικά με τραγούδι και παιχνίδι»

Όμιλος «Μαθαίνω αγγλικά με τραγούδι και παιχνίδι»
Β' τάξη
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λώλου Μαρία

Η υλοποίηση του προγράμματος του Εκπαιδευτικού Ομίλου Αγγλικής Γλώσσας δημιουργεί συνθήκες εκμάθησης της Αγγλικής ως 1η ξένη γλώσσα μέσα από αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας, όπως το παιχνίδι. Ο μαθητής μέσα από εποπτικό υλικό συμμετέχει σε παιχνίδια ρόλων και σε ποικίλες δραστηριότητες μέσα από τις οποίες μαθαίνει βιωματικά λέξεις και φράσεις στα αγγλικά χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις του, ενεργώντας, προσπαθώντας να βρει τη λύση σε ένα πρόβλημα, αλλά και απομνημονεύοντας λέξεις ή /και φράσεις με όλες του τις αισθήσεις. Νοηματοδοτεί δηλαδή μέσα από μια διαδραστική διαδικασία συγκεκριμένες και όχι αφηρημένες έννοιες. Οι δραστηριότητες του Ομίλου είναι σχεδιασμένες με τρόπο που να προωθούν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη των παιδιών σε όλα τα επίπεδα: νοητικό, σωματικό και συναισθηματικό ενώ συνδέονται πάντα με άλλους στόχους.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος «Παίζω και Δημιουργώ επιτραπέζια παιχνίδια»

Όμιλος «Παίζω και Δημιουργώ επιτραπέζια παιχνίδια»
Γ' τάξη
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία

Η διδασκαλία των επιτραπέζιων παιχνιδιών σε μαθητές δημοτικού μπορεί να έχει πολλά θετικά αποτελέσματα και επιρροές στην ανάπτυξη τους. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Τα επιτραπέζια παιχνίδια απαιτούν από τους μαθητές να αναλύσουν τις καταστάσεις και να λάβουν αποφάσεις, αναπτύσσοντας έτσι δεξιότητες κριτικής σκέψης. Ενίσχυση της συνεργασίας: Πολλά επιτραπέζια παιχνίδια προωθούν τη συνεργασία μεταξύ των παικτών, βοηθώντας τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και να μάθουν να εργάζονται σε ομάδες. Αύξηση της αυτοπεποίθησης: Καθώς οι μαθητές επιτυγχάνουν στους στόχους του παιχνιδιού, η αυτοπεποίθησή τους αυξάνεται, ενθαρρύνοντάς τους να αναλάβουν μεγαλύτερες μαθηματικές προκλήσεις. Ενδυνάμωση των μαθητών: Η δημιουργία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να γίνουν δημιουργοί και να εφαρμόσουν τις μαθηματικές τους γνώσεις σε ένα πρακτικό έργο. Βελτίωση της κατανόησης μαθηματικών εννοιών: Καθώς οι μαθητές σχεδιάζουν το παιχνίδι τους, αναγκάζονται να σκεφτούν βαθύτερα τις μαθηματικές έννοιες που θέλουν να ενσωματώσουν. Ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων: Η δημιουργία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού απαιτεί από τους μαθητές να αντιμετωπίσουν και να επιλύσουν διάφορα προβλήματα, όπως ο σχεδιασμός των κανόνων, η δημιουργία του ταμπλό και η επιλογή των υλικών. 

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος «Γνωριμία με σημαντικούς Έλληνες λογοτέχνες»

Όμιλος «Γνωριμία με σημαντικούς Έλληνες λογοτέχνες»
Γ', Δ' τάξεις
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βέργου Βασιλική

Οι στόχοι του φετινού μας Ομίλου είναι τα παιδιά να αποκτήσουν σχέση με το εξωσχολικό βιβλίο (σε πεζό και ποιητικό λόγο) και να το αγαπήσουν, να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν την δική τους πραγματικότητα μέσα απ΄ τους ήρωες των κειμένων και τη λογοτεχνική έκφραση, να εμπλουτίσουν τον γλωσσικό τους κώδικα και να διευκολυνθούν στην έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων τους, να εστιάσουν σε πανανθρώπινες και διαχρονικές αξίες, να επιχειρήσουν να εκφραστούν τα ίδια λογοτεχνικά, να αναδείξουν ταλέντα και ικανότητες, να συνδυάσουν τον «λόγο» με τη ζωγραφική και τη μουσική.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος «Μικροί πολίτες έτοιμοι για όλα: Προστασία από Φυσικές Καταστροφές»

Όμιλος «Μικροί πολίτες έτοιμοι για όλα: Προστασία από Φυσικές Καταστροφές»
Δ' τάξη
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ

Συνειδητοποίηση του όρου Πολιτική Προστασία ως η προστασία των ατόμων, των ομάδων ή κοινοτήτων από φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές που μπορεί να προκληθούν σε ειρηνικές περιόδους και να οδηγήσουν σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης. Είδη καταστροφών: σεισμός, δασική πυρκαγιά, πλημμύρα, καύσωνας. Η Πολιτική Προστασία ως ευθύνη του κράτους αλλά και η αναγκαιότητα εφαρμογής της από τα άτομα μέσα από προετοιμασία για να προληφθεί όπου αυτό είναι εφικτό οποιαδήποτε καταστροφή. Δραστηριότητες που θα οδηγήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο την σημασία της σωστής ενημέρωσης, της πρόληψης και της ετοιμότητας,της δυνατότητας να εκτιμηθεί ο τυχόν κίνδυνος, για την προστασία του εαυτού και των άλλων. Δραστηριότητες για να αφυπνίσον τα παιδιά να κινητοποιηθούν και να αναλάβουν δράση σχετικά με τις ενότητες: Πυρκαγιές, Πλημμύρες,Έντονα Καιρικά Φαινόμενα, Σεισμοί, Ετοιμότητα.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος Νεοελληνικής Γλώσσας «Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις»

Όμιλος Νεοελληνικής Γλώσσας «Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις»
Ε' τάξη
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία

Οι μαθητές/ριες: να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη γραπτού λόγου, να αναπτύξουν δεξιότητες κατανόησης του γραπτού λόγου, να καταφέρουν να αντλούν πληροφορίες από το γραπτό λόγο, να βαθαίνουν στο νόημα του κειμένου, να έρθουν σε επαφή με άγνωστο λεξιλόγιο, να εντοπίζουν συνώνυμα και αντώνυμα από το κείμενο, να αναγνωρίζουν και να επεξεργάζονται γραμματικά και συντακτικά στοιχεία του κειμένου

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος Φυσικής

Όμιλος «Ανακαλύπτω το φυσικό κόσμο μέσα από πειράματα»
Ε', ΣΤ' τάξεις
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Πουρλιάκας Γρηγόρης

Σκοπός του ομίλου είναι οι συμμετέχοντες/ουσες να έρθουν σε επαφή με τον χώρο των φυσικών επιστημών μέσα από το παιχνίδι την παρατήρηση και το πείραμα. Πιο συγκεκριμένα επιμέρους στόχοι του ομίλου είναι οι μαθητές/τριες: να έρθουν σε επαφή με φυσικά φαινόμενα, να κάνουν πειράματα, να χρησιμοποιούν με φαντασία διάφορα υλικά για να κατασκευάσουν παιχνίδια, να μάθουν μέσα από το παιχνίδι, να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος Μαθηματικών «Ανακαλύπτοντας τον κόσμο μέσα από τα μαθηματικά»

Όμιλος Μαθηματικών «Ποιος πρώτος τη λύση θα βρει …να φτάσει στην κορυφή»
ΣΤ' τάξη
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος

Η λειτουργία του Ομίλου Μαθηματικών αποσκοπεί στο να μεταφέρει την ομορφιά και την μαγεία των Μαθηματικών μέσα από γρίφους και διασκεδαστικά/έξυπνα προβλήματα.

Να αξιοποιηθεί και να ενισχυθεί η αγάπη των μαθητών για τα μαθηματικά και τις προκλήσεις τους και να εφοδιαστούν με μαθηματικές γνώσεις / Να εξασκηθούν συστηματικά στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων / Να εμπλουτίσουμε το σχολικό μάθημα με έξυπνα προβλήματα - γρίφους, έτσι, ώστε οι μαθητές να ασχολούνται παίζοντας με τα μαθηματικά / Να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς / Να αποκτήσουν συγκεκριμένες δεξιότητες: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, υπευθυνότητα, οργανωτική ικανότητα, πρωτοβουλία.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Παραδοσιακοί και λαϊκοί χοροί της πατρίδας μας - Χειροποίητα παραδοσιακά παιχνίδια του τόπου μας

Όμιλος "Μουσικοχορευτικό ταξίδι στην παράδοση"
Ε', ΣΤ' τάξεις
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Γκουρογιάννη Ιωάννα

Εκμάθηση των πιο αντιπροσωπευτικών παραδοσιακών και λαϊκών χορών του τόπου μας και της πατρίδας μας, καθώς και κατασκευή χειροποίητων παραδοσιακών παιχνιδιών του τόπου μας, χειροποίητων Μουσικών Οργάνων,χειροποίητων Παραδοσιακών Υφαντών του τόπου μας. Ένας εκπαιδευτικός όμιλος δημιουργικότητας και καινοτομίας που προάγει την συλλογική εργασία σε ένα περισσότερο ελεύθερο διδακτικό πλαίσιο.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Κύλιση στην Αρχή