Εργαστήριο Πληροφορικής

Οι μαθητές της Δ' αυτοπαρουσιάζονται, 2024Στο πλαίσιο του προγράμματος Οδυσσέας που έχει ως αντικείμενο τη συνεργατική διερεύνηση και οικοδόμηση της γνώσης των μαθητών σχετικά με την ασφαλή και δημιουργική αξιοποίηση του διαδικτυου (Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στην Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α], Πανεπιστήμιο Κρήτης), οι μαθητές/τριες της Δ' τάξης προχώρησαν σε μια αυτοπαρουσίαση, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα και την τεχνολογία.

Αρχικά δημιούργησαν τα δικά τους avatar με την online εφαρμογή https://avatarmaker.com/. Στη συνέχεια δημιούργησαν, σε ομάδες, animation αυτοπαρουσίασης με το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch, ενώ αξιοποίησαν την ενσωματωμένη στο Scratch τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης για τη μετάφραση και τη μετατροπή κειμένου σε ήχο, που τους επέτρεψε να προσθέσουν φωνητικά στοιχεία στις δημιουργίες τους. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:  Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Αυτοπαρουσίαση των μαθητών στο έργο eTwinning "Travelers of Science"Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου eTwinning "Travelers of Science" οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης προχώρησαν σε μια καινοτόμα αυτοπαρουσίαση, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα, την τεχνολογία και την επικοινωνία.

Αρχικά δημιούργησαν τα προσωπικά τους avatar χρησιμοποιώντας το εργαλείο https://avatarmaker.com/, για να προσθέσουν μια διασκεδαστική και προσωπική πινελιά στην αυτοπαρουσίασή τους. Στη συνέχεια, ανά δύο, ενσωμάτωσαν αυτά τα avatar στο Scratch προκειμένου να δημιουργήσουν ζωντανά animation. Οι μαθητές, αναδεικνύοντας τις δεξιότητές τους στον τομέα της ψηφιακής δημιουργίας και του προγραμματισμού, συνεργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν αντίστοιχα animation αυτοπαρουσιάσεων. Αυτή η διαδικασία ενίσχυσε την ομαδική εργασία και τη δημιουργική σκέψη των μαθητών/τριών.

Επιπλέον οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν την ενσωματωμένη στο Scratch τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης για τη μετάφραση και τη μετατροπή κειμένου σε ήχο, που τους επέτρεψε να προσθέσουν φωνητικά στοιχεία στις δημιουργίες τους, καθώς και να ενισχύσουν την ποικιλομορφία και την προσωπική έκφραση. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές/τριες ενισχύσαν τις δεξιότητές τους στον τομέα της τεχνολογίας, του προγραμματισμού,  της δημιουργίας πολυμέσων και της δημιουργίας περιεχομένου. Οι μαθητές/τριες έμαθαν να συνεργάζονται δημιουργικά, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να αναπτύσσουν δεξιότητες που είναι ουσιώδεις στον ψηφιακό κόσμο και τη σύγχρονη κοινωνία. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Πουρλιάκας Γρηγόριος (ΠΕ70)
Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Λώλου Μαρία (ΠΕ06)

Αυτοπαρουσίαση των μαθητών στο έργο eTwinning "STEAM mission: From the Earth to the Moon"Στα πλαίσια του συναρπαστικού eTwinning Project "STEAM mission: From the Earth to the Moon", οι μαθητές/τριες της Ε' τάξης επέλεξαν να αυτοπαρουσιαστούν δημιουργικά και διασκεδαστικά, αξιοποιώντας την τεχνολογία. 

Αρχικά ανέλαβαν τον ρόλο των δημιουργών επιλέγοντας χαρακτηριστικά που αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά τους. Με τη βοήθεια του εργαλείου https://avatarmaker.com/, δημιούργησαν μοναδικά avatars που τους αντιπροσωπεύουν στον ψηφιακό κόσμο. Μπορείτε να δείτε τα avatars εδώ.

Ωστόσο, το βήμα αυτό αποτέλεσε μόνο ένα μέρος της διαδικασίας, καθώς η πραγματική πρόκληση ήρθε με την ανάγκη να μοιραστούν πληροφορίες για τους εαυτούς τους με άλλους μαθητές/τριες, χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα. Μέσα από ένα συνεργατικό έγγραφο Google, οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν τις προσωπικές τους πληροφορίες, επικεντρώνοντας την προσοχή τους στην ανταλλαγή δεξιοτήτων, ενδιαφερόντων, και εμπειριών. Μπορείτε να δείτε την αυτοπαρουσίαση των μαθητών/τριών εδώ.

Αυτή η διαδικασία όχι μόνο ενίσχυσε τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών αλλά επίσης τους βοήθησε να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της κοινοποίησης στη διαδικασία της μάθησης. Αυτή η συνεργατική διαδικασία ενθάρρυνε την επικοινωνία, την ανταλλαγή ιδεών και την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των μαθητών. Τα Google Docs παρέχουν ένα ασφαλές περιβάλλον για τη συνεργασία, ενισχύοντας τις δεξιότητες συνεργασίας και την ψηφιακή γραπτή έκφραση. Οι μαθητές/τριες έμαθαν να συνεργάζονται δημιουργικά, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να αναπτύσσουν δεξιότητες που είναι ουσιώδεις στον ψηφιακό κόσμο και τη σύγχρονη κοινωνία.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70), Λώλου Μαρία (ΠΕ06)
Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86) 

Περιφερειακές συσκευές υπολογιστή, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ήρθαν σε επαφή με τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος. Αρχικά διέκριναν και κατονόμασαν την Κεντρική Μονάδα και τις περιφερειακές συσκευές και στη συνέχεια δημιούργησαν στο Google Jamboard έναν απλό νοητικό χάρτη για την αποτύπωση των συσκευών, πληκτρολογώντας απλές λέξεις. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

Αντίστοιχα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης, χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου Libre Office Writer, δημιούργησαν έναν νοητικό χάρτη για να περιγράψουν τον διαχωρισμό των περιφερειακών συσκευών σε συσκευές Εισόδου και συσκευές Εξόδου. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης χρησιμοποιήσαν το πρόγραμμα δημιουργίας νοητικών χαρτών VYM (View Your Mind).

Επιπλέον αξιοποιήσαμε το μαθησιακό αντικείμενο ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΒΙΝΤΕΟ, ΚΟΥΙΖ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ από το Φωτόδεντρο.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνων, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με την κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνωνΣκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν την ψηφιακή αναπαράσταση (ασπρόμαυρων ή έγχρωμων) εικόνων ως μία διαδικασία κωδικοποίησης και ψηφιοποίησης δεδομένων και να μπορούν να εφαρμόζουν σχετικές διαδικασίες (αλγορίθμους) κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

  • να κατανοούν την αναγκαιότητα κωδικοποίησης της πληροφορίας για αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα,
  • να εφαρμόζουν απλές μεθόδους κωδικοποίησης εικόνων (έγχρωμων και ασπρόμαυρων) σε ψηφιακή μορφή,
  • να αναπαριστούν απλές εικόνες που τους δίνονται σε κωδικοποιημένη μορφή.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Κύλιση στην Αρχή