colors02

Mars Games

  • Mars Helicopter Game

    Mars Helicopter Game, 2025Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης(σχ. έτος 2024-2025), στο μάθημα της Πληροφορικής και στο πλαίσιο του προγράμματος myth2space, ανέλαβαν να δημιούργησαν το δικό τους παιχνίδι πλοήγησης ενός ελικοπτέρου στην επιφάνεια του πλανήτη Άρη, ακολουθώντας τις οδηγίες του εκπαιδευτικού έργου της Nasa "Code a Mars Helicopter Video Game". Αξιοποιήθηκε το προγραμματιστικό περιβάλλον Mind+, με την ενσωμάτωση του micro:bit για τον έλεγχο της κίνησης. Στο παιχνίδι, ο χρήστης ελέγχει ένα ελικόπτερο που πετάει στον Άρη, χρησιμοποιώντας την κλίση του micro:bit για να το καθοδηγήσει. Ο στόχος είναι να πλοηγήσει το ελικόπτερο στο τοπίο του Άρη και να το προσγειώσει με ακρίβεια στο προκαθορισμένο σημείο, προτού τελειώσει ο διαθέσιμος χρόνος της αποστολής! Οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν δεξιότητες προγραμματισμού, ενώ παράλληλα εξασκήθηκαν στη σύνδεση της τεχνολογίας με πραγματικές επιστημονικές εφαρμογές, ενισχύοντας την αλγοριθμική τους σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Μπορείτε να κατεβάσετε το έργο από εδώ. 

    Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

  • Mars Rover Game

    Mars Rover Game, 2025Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής και στο πλαίσιο του προγράμματος myth2space, ανέλαβαν να δημιούργησαν το δικό τους παιχνίδι εξερεύνησης του Άρη ή της Σελήνης, ακολουθώντας τις οδηγίες του εκπαιδευτικού έργου της Nasa "Make a Moon or Mars Rover Game". Αξιοποιώντας την προγραμματιστική πλατφόρμα Scratch, προσομοίωσαν τις πραγματικές συνθήκες μιας διαστημικής αποστολής, σχεδιάζοντας και προγραμματίζοντας ένα ροβερ που κινείται στην επιφάνεια του πλανήτη. Μέσα από τη δραστηριότητα, κατανόησαν τις τεχνολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ροβερ της NASA και ακολούθησαν βήμα προς βήμα τη διαδικασία σχεδιασμού μιας τέτοιας αποστολής. Προγραμμάτισαν την κίνηση του ροβερ, χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα του πληκτρολογίου για να το καθοδηγήσουν, ενώ ενσωμάτωσαν επιστημονικούς στόχους στους οποίους το ροβερ πρέπει να φτάσει για να συλλέξει δεδομένα. Για να κάνουν το παιχνίδι πιο ενδιαφέρον και με μεγαλύτερες προκλήσεις, πρόσθεσαν χρονόμετρο για την αντίστροφη μέτρηση του χρόνου αποστολής και σύστημα βαθμολογίας για να ανταμείβουν τη συλλογή επιστημονικών δεδομένων. Επιπλέον, ενσωμάτωσαν επικίνδυνες περιοχές στο παιχνίδι, που οδηγούν σε αρνητικά αποτελέσματα, όπως τη μείωση της βαθμολογίας ή την απώλεια χρόνου. Μπορείτε να δείτε τα έργα των μαθητών/τριών εδώ.

    Οι στόχοι του έργου περιλαμβάνουν την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων στον προγραμματισμό, την κατανόηση των τεχνολογικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα ροβερ της NASA και την ενίσχυση της συνεργασίας μέσω της διαδικασίας δημιουργίας και βελτίωσης του παιχνιδιού. Οι μαθητές/τριες εξασκήθηκαν στη χρήση βασικών προγραμματιστικών δομών, όπως εντολές κίνησης, συνθήκες ελέγχου και μεταβλητές, για να σχεδιάσουν ένα λειτουργικό σύστημα πλοήγησης του ροβερ. Επιπλέον, έμαθαν να διαχειρίζονται γεγονότα και αλληλεπιδράσεις, προγραμματίζοντας την αντίδραση του ροβερ σε επιστημονικούς στόχους και επικίνδυνες περιοχές. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ανέπτυξαν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, την αλγοριθμική σκέψη και τη λογική σχεδίαση παιχνιδιών, ενώ παράλληλα εξοικειώθηκαν με τη δημιουργία μιας προσομοίωσης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα ροβερ της NASA.

     Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

Κύλιση στην Αρχή