
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning «AI for a Healthier Tomorrow», οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης υλοποίησαν την πρώτη τους κοινή δραστηριότητα, η οποία είχε ως στόχο τη γνωριμία και την παρουσίαση των σχολείων που συμμετέχουν στο έργο. Η δράση πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα συνεργατικό ψηφιακό Padlet, το οποίο λειτούργησε ως κοινός χώρος αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα, την Ισπανία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Το ψηφιακό περιβάλλον έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να μοιραστούν πληροφορίες για τη δασκάλα τους, την τάξη τους και την καθημερινή τους σχολική ζωή, ενώ παράλληλα ενίσχυσε τη συμμετοχή και την ενεργή εμπλοκή όλων.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές ανέπτυξαν σημαντικές δεξιότητες, όπως αποτελεσματική ψηφιακή επικοινωνία, συνεργασία σε διαδικτυακό περιβάλλον, δημιουργική έκφραση και σεβασμό στην πολιτισμική ποικιλομορφία των εταίρων. Η δραστηριότητα συνέβαλε ουσιαστικά στη δημιουργία ενός θετικού, ασφαλούς και συνεργατικού μαθησιακού κλίματος, θέτοντας ισχυρές βάσεις για τις επόμενες φάσεις του προγράμματος και ενισχύοντας την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαιδευτικής εμπειρίας των μαθητών.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)
Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Η ΣΤ΄ τάξη του Σχολείου μας συμμετέχει φέτος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning «AI for a Healthier Tomorrow», ένα καινοτόμο και επιστημονικά τεκμηριωμένο εκπαιδευτικό έργο, στο οποίο συνεργάζονται σχολεία από την Ελλάδα, την Ισπανία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη σωματική υγεία, τη σωστή διατροφή, τη συναισθηματική ευεξία και την υιοθέτηση ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής, μέσα από τη διερεύνηση πραγματικών δεδομένων και τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών και παιδαγωγικών εργαλείων.
Κεντρικό στοιχείο του προγράμματος αποτελεί η συστηματική συλλογή και ανάλυση δεδομένων που αφορούν τις καθημερινές συνήθειες των μαθητών (διατροφή, ύπνος, φυσική δραστηριότητα). Η επεξεργασία αυτών των δεδομένων θα πραγματοποιηθεί με την αξιοποίηση εννοιών των Μαθηματικών (πίνακες, γραφήματα, ποσοστά, μέσοι όροι), ενισχύοντας την καλλιέργεια στατιστικού και μαθηματικού εγγραμματισμού. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες θα έρθουν σε επαφή με απλά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, διερευνώντας τον ρόλο της ΤΝ στην ανάλυση δεδομένων και στη διαμόρφωση τεκμηριωμένων προτάσεων που προάγουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται ο επιστημονικός, ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός, καθώς και η κριτική σκέψη. Το πρόγραμμα έχει έντονα διαθεματικό χαρακτήρα, καθώς συνδέει: τα Μαθηματικά, την Πληροφορική, τη Γλώσσα και την Κοινωνική και Συναισθηματική Μάθηση.
Η συμμετοχή της ΣΤ΄ τάξης σε αυτό το ευρωπαΪκό πρόγραμμα συνδέεται άμεσα με τη σχολική δράση «Εθνική Δράση κατά της Παχυσαρκίας», ενισχύοντας το έργο του σχολείου μας στην κατεύθυνση της πρόληψης της παιδικής παχυσαρκίας και της καλλιέργειας υγιεινών στάσεων ζωής, μέσα από παιδαγωγικά τεκμηριωμένες και ερευνητικά δομημένες παρεμβάσεις.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Η ΣΤ΄ τάξη του Σχολείου μας συμμετείχε την Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025, στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παχυσαρκίας, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το Ταξίδι της Τροφής», με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Καλλιόπη Μυτιληναίου, Τοπική Συντονίστρια Περιφέρειας Ηπείρου και Ιονίων Νήσων του οργανισμού «Μπορούμε». Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια πολύ ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική παρουσίαση, μέσα από την οποία ανέπτυξαν τις γνώσεις και τις προβληματισμούς τους γύρω από τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, την προώθηση της υγιεινής και βιώσιμης διατροφής και τη σημασία της υπεύθυνης κατανάλωσης.
Ακολούθησε ζωντανή συζήτηση, όπου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, αντάλλαξαν απόψεις, διατύπωσαν προτάσεις και εξέφρασαν ιδέες για το πώς μπορούμε όλοι να συμβάλουμε στη μείωση της σπατάλης τροφίμων στην καθημερινή μας ζωή. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ένα μήνυμα – σύνθημα για τη σπατάλη τροφίμων, το οποίο αποτύπωσε με όμορφο και δημιουργικό τρόπο το πνεύμα της δράσης. Η δραστηριότητα θα ολοκληρωθεί με την ενημέρωση των συμμαθητών τους από τα υπόλοιπα σχολεία της Ακαδημίας, μέσα από υλικό που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι οι μαθητές της τάξης μας — προβάλλοντας έτσι τη σημασία της ευαισθητοποίησης, της συνεργασίας και της συλλογικής δράσης.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Οι μαθητές/τριες του Ομίλου «Ανακαλύπτω το φυσικό κόσμο μέσα από πειράματα» συμμετέχουν στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης», στην κατηγορία ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ, παρουσιάζοντας το έργο «Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό - ηλεκτρικός κινητήρας». Ο διαγωνισμός στοχεύει στην ενίσχυση της ερευνητικής σκέψης, της συνεργασίας, της καινοτομίας και της ευαισθητοποίησης απέναντι στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, προωθώντας παράλληλα τη σύνδεση των Φυσικών Επιστημών με την καθημερινή ζωή και τις τεχνολογίες του μέλλοντος.
Στο συγκεκριμένο πείραμα, στόχος ήταν τα παιδιά να εξοικειωθούν με τη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα, καθώς και με τα μέρη από τα οποία αυτός αποτελείται. Το κεντρικό ερώτημα ήταν: Τι θα συμβεί όταν συνδέσουμε μια ηλεκτρική πηγή σε ένα πηνίο το οποίο μπορεί να περιστραφεί πάνω σε μια βάση και ταυτόχρονα αλληλεπιδρά με έναν μαγνήτη που μένει σταθερός;
Για την κατασκευή του πειράματος χρησιμοποιήθηκαν απλά υλικά: μπαταρία, καλώδια, μεταλλικές γωνίες, μια ξύλινη βάση, ένας μαγνήτης και ένα λεπτό καλώδιο τηλεφώνου. Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ένα πηνίο τυλίγοντας το καλώδιο τηλεφώνου γύρω από κυλινδρικό οδηγό, αποφλοίωσαν προσεκτικά τις άκρες του και τοποθέτησαν το πηνίο πάνω στις μεταλλικές γωνίες με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να περιστρέφεται. Η σύνδεση με την μπαταρία προκάλεσε τη διέλευση ρεύματος μέσα από το πηνίο, το οποίο στη συνέχεια άρχισε να περιστρέφεται εξαιτίας της αλληλεπίδρασης με τον σταθερό μαγνήτη. Το τελικό συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν οι μαθητές/τριες ήταν σαφές και εντυπωσιακό: Όταν το ηλεκτρικό ρεύμα διαπερνά ένα πηνίο, τότε αυτό λειτουργεί ως ηλεκτρομαγνήτης. Εφόσον το πηνίο αλληλεπιδρά με έναν σταθερό μαγνήτη, αρχίζει να περιστρέφεται πάνω στις μεταλλικές γωνίες. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται κατανοητή η βασική αρχή λειτουργίας των ηλεκτροκινητήρων. Η συμμετρία και η ακριβής απόσταση ανάμεσα στο πηνίο και τον μαγνήτη αποδείχθηκαν κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχία της διάταξης.
Μέσα από το συγκεκριμένο πείραμα, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν δεξιότητες ερευνητικής προσέγγισης, πειραματίστηκαν, διατύπωσαν υποθέσεις, αναζήτησαν λύσεις, παρατήρησαν, κατέγραψαν και επεξήγησαν φαινόμενα. Κατανόησαν σε βάθος πώς λειτουργεί ένας ηλεκτροκινητήρας και πώς αυτός βρίσκει εφαρμογή σε πληθώρα καθημερινών συσκευών όπως το μίξερ, η ηλεκτρική σκούπα, το πλυντήριο, το ηλεκτρικό πατίνι και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Πουρλιάκας Γρηγόριος (ΠΕ70)

Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2024-2025), στο πλαίσιο του προγράμματος myth2space, ανέλαβαν να μελετήσουν τον πλανήτη Άρη, καθώς και την ιστορία/λειτουργία των ρομποτικών οχημάτων τύπου rover που έχουν σταλεί σε αυτόν, όπως τα Sojourner, Spirit και Opportunity, το Curiosity και το πλέον εξελιγμένο Perseverance που συνοδεύεται από το ιπτάμενο drone Ingenuity. Με αφετηρία την περιέργεια και τον θαυμασμό για την εξερεύνηση του διαστήματος, οι μαθητές/τριες αναζήτησαν πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές, ανέλυσαν δεδομένα και κατέγραψαν βασικά στοιχεία για τις αποστολές. Στη συνέχεια, οργάνωσαν σε ομάδες το υλικό τους και δημιούργησαν παρουσιάσεις αξιοποιώντας τα ipads. Στο τελικό στάδιο της δράσης, διασκέδασαν κατασκευάζοντας τα δικά τους rover από απλά υλικά, όπως χαρτόνι, καλαμάκια και λαστιχάκια, ακολουθώντας τις οδηγίες του εκπαιδευτικού έργου της Nasa Make a Cardboard Rover.
Η δραστηριότητα «Κατασκευάζω ένα Rover από χαρτόνι» εντάσσεται στο πλαίσιο ανάπτυξης δεξιοτήτων STEM. Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν, να δοκιμάσουν και να βελτιώσουν το rover τους, αξιοποιώντας την εμπειρική γνώση και την παρατήρηση για να ενισχύσουν την κατανόηση φυσικών εννοιών όπως η κινητική ενέργεια, η δυναμική ενέργεια και η τριβή. Εξετάζοντας πώς η ενέργεια που αποθηκεύεται στο λαστιχάκι μετατρέπεται σε κίνηση, τα παιδιά αντιλήφθηκαν τη σημασία της σχεδίασης ενός οχήματος που μπορεί να κινηθεί αποτελεσματικά σε δύσβατες επιφάνειες όπως η σεληνιακή. Πειραματίστηκαν με διαφορετικά μεγέθη τροχών και τύπους επιφανειών, συγκρίνοντας αποτελέσματα και εξάγοντας συμπεράσματα.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)