
Στην Α΄ τάξη εφαρμόζονται εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας των αριθμών, ώστε τα Μαθηματικά να γίνονται παιχνίδι και τα παιδιά να εμπλέκονται ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Μέσα από βιωματικές και εναλλακτικές δραστηριότητες, οι μικροί μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους αριθμούς από το 1 έως το 5, να κατανοήσουν τη σύνθεση και ανάλυσή τους, αλλά και να εξασκηθούν στη μέτρηση έως το 10, συμμετέχοντας ενεργά, δημιουργικά και με ενθουσιασμό. Η διδασκαλία βασίστηκε στη διαφοροποιημένη και ομαδοσυνεργατική μάθηση. Κάθε παιδί συμμετείχε ανάλογα με τις δυνατότητές του, αξιοποιώντας τις προσωπικές του δεξιότητες και τη δυναμική της ομάδας. Ο στόχος ήταν οι μαθητές να μάθουν μέσα από δράση, ανακαλύπτοντας μόνοι τους τις έννοιες των αριθμών, αντί να τις απομνημονεύσουν παθητικά.
Μαθηματικά με… σκυταλοδρομία: Μια από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών ήταν η «μαθηματική σκυταλοδρομία». Οι μαθητές, σε ομάδες, έπρεπε να διατρέξουν το περίγραμμα ενός αριθμού (π.χ. του 3 και του 5), που ήταν κομμένο στο καπάκι ενός κουτιού παπουτσιών, κρατώντας ένα κουτάλι! Με το κουτάλι μετέφεραν βελανίδια ή άλλα απλά υλικά από ένα δοχείο σε άλλο, σύμφωνα με τον αριθμό που επεξεργαζόμασταν κάθε φορά. Η δραστηριότητα συνδύαζε κίνηση, συγκέντρωση και μαθηματική σκέψη, ενώ ενίσχυε τον συντονισμό, τη συνεργασία και τη χαρά της συμμετοχής. Στη συνέχεια, τα παιδιά εντόπιζαν και διέγραφαν τον αριθμό στον πίνακα ανάμεσα σε πολλούς άλλους, ενισχύοντας την παρατηρητικότητα και την αφαιρετική ικανότητα.
Παιχνίδια ταύτισης και παζλ: Άλλη ομάδα παιδιών ασχολήθηκε με παζλ από χαρτονένια τσόφλια αυγών. Έπρεπε να ταιριάξουν σωστά τα κομμάτια με τους αριθμούς 1–5. Το παιχνίδι αυτό προώθησε τη λογικομαθηματική σκέψη και τη συνεργασία, αφού οι μαθητές έπρεπε να συζητήσουν, να ελέγξουν και να συμφωνήσουν για τις σωστές αντιστοιχίες.
Μακαρόνια, σύρματα πίπας και... αριθμοί: Κατά τη διδασκαλία της ανάλυσης και σύνθεσης του αριθμού 5, τα παιδιά εργάστηκαν ανά ζευγάρια με σύρματα πίπας και μακαρόνια. Έπρεπε να περάσουν στο σύρμα πέντε μακαρόνια, παρατηρώντας διαφορετικούς συνδυασμούς (π.χ. 2 + 3, 4 + 1). Με αυτόν τον τρόπο, κατανόησαν βιωματικά ότι ο αριθμός 5 μπορεί να «συντεθεί» με πολλούς τρόπους, μέσα από μια χειραπτική και αισθητηριακή εμπειρία. Στη συνέχεια, σχημάτισαν τον αριθμό και με τα ίδια τα σύρματα, καλλιεργώντας και τη λεπτή κινητικότητα.
Από το χαρτόνι στη μέτρηση: Μια ακόμη δραστηριότητα περιλάμβανε ένα χαρτόνι χωρισμένο σε πέντε τμήματα. Οι μαθητές τοποθετούσαν γλωσσοπίεστρα σύμφωνα με τον αριθμό που τους δόθηκε. Έτσι συνδύασαν οπτική και κιναισθητική μάθηση, ενισχύοντας τη σύνδεση ποσότητας και συμβόλου. Στη συνέχεια, κατά την εκμάθηση της μέτρησης έως το 10, οι μαθητές εργάστηκαν σε ζευγάρια με γλωσσοπίεστρα-αριθμούς. Ένα «ξύλινο παιδάκι» έκρυβε έναν αριθμό, και το παιδί δίπλα του έπρεπε να μαντέψει ποιος λείπει, παρατηρώντας τον προηγούμενο και τον επόμενο. Μέσα από το παιχνίδι αυτό καλλιεργήθηκε η σειροθέτηση και η αριθμητική σκέψη με τρόπο φυσικό και διασκεδαστικό.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)

Η Α΄ τάξη (σχ. έτος 2025-2026) έκανε σήμερα την πρώτη της γνωριμία με τη σχολική μας βιβλιοθήκη! Τα πρωτάκια μας μπήκαν με ενθουσιασμό στον μαγικό κόσμο των βιβλίων και έμαθαν πώς λειτουργεί αυτός ο ιδιαίτερος χώρος του σχολείου. Αρχικά, μιλήσαμε για τους κανόνες της βιβλιοθήκης — πώς μιλάμε ήσυχα, πώς δανειζόμαστε ένα βιβλίο και πώς το επιστρέφουμε καθαρό και προσεγμένο, ώστε να το απολαύσουν και οι επόμενοι αναγνώστες. Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι αναζήτησης εξωφύλλων: κάθε παιδί έπρεπε να βρει ένα βιβλίο με ζωάκια στο εξώφυλλο. Μετά, περιγράψαμε τα εξώφυλλα που διαλέξαμε — ποια ζώα βλέπουμε, τι χρώματα κυριαρχούν, τι φανταζόμαστε πως θα συμβεί στην ιστορία.
Ύστερα, καθίσαμε όλοι μαζί σε κύκλο και μιμηθήκαμε τις φωνές των ζώων που είδαμε στα βιβλία μας. Το παιχνίδι αυτό γέμισε τη βιβλιοθήκη με γέλια, φαντασία και χαρούμενες φωνές! Μετά από αυτό, τα παιδιά ζωγράφισαν μια εικόνα σχετική με τη βιβλιοθήκη, αποτυπώνοντας με χρώματα τη χαρά τους για τη νέα αυτή εμπειρία. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε τα βιβλία που επιλέξαμε για να δημιουργήσουμε ένα ομαδικό γλυπτό – “Το σπίτι των βιβλίων”! Ένα πρωτότυπο έργο που συμβολίζει πως κάθε βιβλίο είναι ένα «τούβλο» γνώσης και φαντασίας που χτίζει τον δικό μας κόσμο μάθησης.
Πριν φύγουμε, κάθε μαθητής/τρια πήρε ένα ειδικό φυλλάδιο για να καταγράφει τα βιβλία που θα διαβάζει μέσα στη χρονιά, ώστε να δημιουργήσουμε όλοι μαζί τη δική μας μικρή αναγνωστική ιστορία. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη δασκάλα των Αγγλικών, η οποία μοίρασε στα παιδιά σελιδοδείκτες και τους εξήγησε τη χρησιμότητά τους. Η πρώτη μας επίσκεψη στη βιβλιοθήκη έκλεισε με πολλά χαμόγελα και την υπόσχεση ότι θα την επισκεπτόμαστε συχνά για να ανακαλύπτουμε νέους κόσμους μέσα από τις σελίδες των βιβλίων!
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70), Λώλου Μαρία (ΠΕ06)

Στην Α΄ τάξη (σχ. έτος 2025-2026) ζήσαμε μια όμορφη εμπειρία μάθησης που συνδύασε τη χαρά της δημιουργίας με τη δύναμη της συνεργασίας. Τα παιδιά, στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών χωρίστηκαν σε ομάδες και με απλά υλικά – όπως χάρτινα καλαμάκια, πλαστελίνη, χονδρό σκοινί, ξυλομπογιές – προσπάθησαν να κατασκευάσουν γεωμετρικά σχήματα.
Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, οι μαθητές/τριες βρέθηκαν μπροστά σε μικρές προκλήσεις: πώς θα στερεωθεί καλύτερα ένα σχήμα, πώς θα ενώσουμε τις πλευρές, πώς θα μοιραστούν τα υλικά. Κάθε φορά, η λύση ερχόταν μέσα από διάλογο, συνεργασία και δοκιμή διαφορετικών ιδεών. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά: καλλιέργησαν τη δεξιότητα της επίλυσης προβλήματος, έμαθαν να σέβονται και να ακούν την άποψη των άλλων, ανακάλυψαν τη χαρά της ομαδικής δουλειάς, και φυσικά γνώρισαν καλύτερα τα βασικά γεωμετρικά σχήματα μέσα από την πράξη.
Η δραστηριότητα αυτή δεν είχε μόνο μαθηματικό περιεχόμενο· αποτέλεσε και μια παιδαγωγική ευκαιρία για να αντιληφθούν τα παιδιά ότι η μάθηση γίνεται πιο ουσιαστική όταν μοιράζεσαι, συνεργάζεσαι και δημιουργείς με τους άλλους. Τα αποτελέσματα – τα γεωμετρικά σχήματα που έφτιαξαν οι μικροί μαθητές – ήταν εντυπωσιακά. Ακόμα πιο σημαντικό, όμως, ήταν το χαμόγελο και ο ενθουσιασμός τους, που μας έδειξαν πως έμαθαν κάτι πολύτιμο: μαθαίνουμε καλύτερα όταν συνεργαζόμαστε!
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)

Η πρώτη σχολική μέρα για τους μαθητές/τριες της Α΄ τάξης ήταν γεμάτη χαμόγελα, συγκίνηση και όμορφες στιγμές. Μετά τον καθιερωμένο αγιασμό, τα παιδιά μπήκαν στην τάξη τους όπου τους περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη: ένα μικρό αναμνηστικό δωράκι καλωσορίσματος από τη δασκάλα τους, αλλά και από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
Η συνέχεια ήταν εξίσου χαρούμενη και δημιουργική. Παιδιά και γονείς συμμετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας που έφεραν γέλια και ζωντάνια στην τάξη ενώ στη συνέχεια ξεκίνησαν όλοι μαζί ένα scavenger hunt με σταθμούς. Μέσα από αποστολές, περιηγήθηκαν στη βιβλιοθήκη, στους χώρους του ολοήμερου και στη σχολική αυλή, γνωρίζοντας το σχολείο με έναν πρωτότυπο και παιχνιδιάρικο τρόπο. Πριν από τον αποχαιρετισμό, υπήρξε ακόμη μία ιδιαίτερη στιγμή: και οι γονείς έλαβαν ένα μικρό αναμνηστικό καλωσορίσματος από τη δασκάλα, ως ένδειξη της επιθυμίας του σχολείου να πορευτεί μαζί τους, με ανοιχτότητα και συνεργασία. Ένα συμβολικό δώρο που υπενθυμίζει ότι η εκπαίδευση είναι κοινή προσπάθεια και πως η συνεργασία γονέων–σχολείου αποτελεί θεμέλιο για την πρόοδο και τη χαρά των παιδιών.
Ήταν μια ξεχωριστή αρχή που έφερε πιο κοντά μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, γεμίζοντάς τους ενθουσιασμό και αισιοδοξία για τη νέα σχολική χρονιά.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)

Με πολλή φαντασία και δημιουργικότητα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες επαναχρησιμοποίησης άχρηστων, αλλά ανακυκλώσιμων υλικών. Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Καθαρό σχολείο, Καθαρός Πλανήτης» με θέμα την ανακύκλωση, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή της τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)», προωθώντας ταυτόχρονα την ενεργό πολιτειότητα (Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή).
Γυάλινα βάζα μετατράπηκαν σε γλαστρούλες, στις οποίες τα παιδιά φύτεψαν λουλούδια μαθαίνοντας την αξία της φροντίδας των φυτών και τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης. Ρολά από χαρτιά υγείας μετατράπηκαν σε χριστουγεννιάτικα στολίδια και έγιναν οι "πύραυλοι των στόχων" για τη νέα σχολική χρονιά, στους οποίους αποτυπώθηκαν αξίες και προσδοκίες, όπως η ελπίδα, η τύχη, η αγάπη, η ειρήνη και η αισιοδοξία. Μουσικά όργανα (μαράκες) φτιάχτηκαν με ρολά, κουτιά και φυσικά υλικά (ρύζι, φακές), συνδυάζοντας την οικολογία με τη μουσική και τη δημιουργική έκφραση. Τέλος, παλιά ρούχα αξιοποιήθηκαν για την κατασκευή πάνινων τσαντών – μια οικολογική εναλλακτική στις πλαστικές σακούλες. Τα παιδιά, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, έκοψαν τις δικές τους πρωτότυπες υφασμάτινες τσάντες, αποκτώντας με βιωματικό τρόπο γνώσεις για τη μείωση των απορριμμάτων και την υπεύθυνη κατανάλωση.
Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες, όπως η οικολογική συνείδηση, η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα και η φαντασία κάνοντας ένα ουσιαστικό βήμα προς την καλλιέργεια στάσεων που χαρακτηρίζουν τον ενεργό και υπεύθυνο πολίτη του αύριο. Συγχαρητήρια στους μικρούς και μικρές μας δημιουργούς!
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)