Την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025 στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και στην Ενότητα «Κάθε τόπος τα έθιμά του…και ο χρόνος τα δικά του» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης γνώρισαν το έθιμο της «κυρά-Σαρακοστής». Πρόκειται για ένα έθιμο της ελληνικής κοινωνίας, ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που χρησιμοποιούσαν παλιότερα για να μετρούν τις εβδομάδες της περιόδου της Σαρακοστής μέχρι να φτάσει το Πάσχα, με επίσημη έναρξη την Καθαρά Δευτέρα.
Αφού συζητήσαμε για το έθιμο και τη σημασία του, οι μαθητές και οι μαθήτριες ζωγράφισαν τη «Κυρά-Σαρακοστή» με τα κύρια χαρακτηριστικά της: επτά πόδια (ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής), σταυρωμένα χέρια και χωρίς στόμα, σημάδι νηστείας και προσευχής. Στη συνέχεια, με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν την κυρά-Σαρακοστή από ζυμάρι, φτιαγμένο από αλεύρι, αλάτι και νερό. Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο και στόλισε την τάξη μας θυμίζοντάς μας κάθε εβδομάδα πόσες ημέρες απομένουν μέχρι το Πάσχα. Πρόκειται για μια δημιουργική και βιωματική δραστηριότητα, μέσω της οποίας οι μαθητές και τις μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με την ελληνική παράδοση. Ευχόμαστε σε όλους Καλή Σαρακοστή!
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)
Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις με στόχο την καλλιέργεια αξιών όπως η φιλία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός και η ενσυναίσθηση. Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», όπου μέσω συζήτησης και διαλόγου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να ανακαλύψουν εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης έντονων συναισθημάτων χωρίς τη χρήση βίας και να κατανοήσουν τη σημασία της φιλίας και της ειρηνικής συνύπαρξης στο σχολείο. Τα χέρια είναι για να χαιρετάμε, να παίζουμε, να χειροκροτάμε, να μετράμε, να βοηθάμε τους άλλους, να κατασκευάζουμε πράγματα, να μας κρατάνε ασφαλείς...
Στη συνέχεια, μέσω της παρακολούθησης βίντεο γνωρίσαμε και ενημερωθήκαμε για τη ζωή και το έργο του Martin Luther King, ενός Αμερικανού ακτιβιστή, ο οποίος αγωνίστηκε με ειρηνικό τρόπο για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων. Ο Martin Luther King υπήρξε υπέρμαχος της ειρήνης, της ισότητας και της εξάλειψης κάθε μορφής βίας. Με τον ειρηνικό του αγώνα δίδαξε σε όλο τον κόσμο πόσο σημαντικό είναι να λέμε «όχι» στη βία και «ναι» στην αγάπη και την ισότητα. Οι μαθητές/τριες κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να υπερασπιζόμαστε το δίκαιο και να φερόμαστε σε όλους με σεβασμό.
Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με ένα ομαδικό project, με κύριο μήνυμα την αποδοχή της διαφορετικότητας και την αξία της φιλίας. Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του ψαράκι… μπορεί, λοιπόν, όλα τα ψαράκια να είναι διαφορετικά ….ωστόσο, στο σχολείο κολυμπούν όλα μαζί! Με αυτόν τον τρόπο, έστειλαν το δικό τους μήνυμα για ένα σχολείο γεμάτο αγάπη, καλοσύνη και ασφάλεια για όλους.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)
Πρώτη στάση του Ομίλου «Ταξίδι στους πολιτισμούς του κόσμου» αποτέλεσε η Β. Αμερική. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Tάξης αρχικά ταξίδεψαν στον Καναδά και ζωγράφισαν τη σημαία του. Μέσα από βίντεο και παρουσιάσεις γνώρισαν σημαντικά αξιοθέατα (καταρράκτες Νιαγάρα, λίμνη Οντάριο), σημαντικές πόλεις (Τορόντο, Βανκούβερ) και πληροφορήθηκαν για τα αθλήματα και το ζωικό βασίλειο (αρκούδες, ταράνδους, κάστορες). Ενημερώθηκαν για τον τρόπο παραγωγής του σιροπιού σφενδάμου, μιας και ο Καναδάς έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή σε σιρόπι σφενδάμου σε όλο τον κόσμο. Τέλος, οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να γευτούν σιρόπι σφενδάμου συνοδευόμενο με βάφλες.
Στη συνέχεια, ταξίδεψαν στις Η.Π.Α., όπου επισκέφτηκαν τη Νέα Υόρκη, την Καλιφόρνια, το Σαν Φρανσίσκο και την Ουάσιγκτον (Λευκός Οίκος). Περιηγήθηκαν εικονικά στο Smithsonian National Air and Space Museum, όπου γνώρισαν και πληροφορήθηκαν για τη ζωή και το έργο του Neil Armstrong, και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Νέας Υόρκης. Ζωγράφισαν τη σημαία των Η.Π.Α. και σημαντικά αξιοθέατα, ενώ κατασκεύασαν τον δικό τους πύραυλο εμπνευσμένοι από τον Neil Armstrong. Πληροφορήθηκαν για σημαντικά εθνικά πάρκα (Yellowstone, Yosemite και Grand Canyon), καθώς και για τη γιορτή των Ευχαριστιών και τα παραδοσιακά φαγητά κατασκευάζοντας τις δικές τους γαλοπούλες.
Μέσω της επαφής με διαφορετικές χώρες οι μαθητές και οι μαθήτριες αναπτύσσουν πνεύμα ανοχής και σεβασμού απέναντι σε διαφορετικούς πολιτισμούς κατανοώντας την έννοια του «διαφορετικού» και διαπιστώνουν την ανάγκη για συνεργασία, αλληλοσεβασμό και αλληλεγγύη.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)
Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στην Α΄ τάξη πραγματοποιήθηκε βιωματική δραστηριότητα σε συνεργασία με τη σχολική ψυχολόγο του σχολείου κ. Βασιλική Μάντη, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους «Ian: μια ιστορία που θα μας κινητοποιήσει». Πρόκειται για ένα πολυβραβευμένο βίντεο κινουμένων σχεδίων που βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Ίαν, ενός δεκάχρονου Αργεντινού αγοριού με εγκεφαλική παράλυση. Η ταινία παρουσιάζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Ίαν στην προσπάθειά του να ενταχθεί στην κοινωνία των συνομηλίκων του και να γίνει αποδεκτός στα παιχνίδια τους, τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει, ενώ, ταυτόχρονα, τονίζει τη δύναμη της επιμονής και της ενσυναίσθησης.
Ακολούθησε διάλογος, συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών, μέσω των οποίων οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να κατανοήσουν την αξία της αποδοχής της διαφορετικότητας, της ενσυναίσθησης και του αλληλοσεβασμού, καθώς και τη σημασία ύπαρξης ενός πλαισίου, όπου όλα τα παιδιά, χωρίς εξαιρέσεις, θα είναι ισότιμα και θα αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Στη συνέχεια, διατύπωσαν και κατέγραψαν τα δικά τους μηνύματα για την ημέρα, εργάστηκαν σε ομάδες και υλοποίησαν ένα μικρό σχέδιο εργασίας (project), όπου οι μαθητές και μαθήτριες αφιέρωσαν λόγια και ζωγραφιές στον νέο τους φίλο Ίαν.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70), Υπεύθυνη Ψυχολόγος: Μάντη Βασιλική (ΠΕ23)
Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης επισκέφτηκαν τους μαθητές και τις μαθήτριες του 34ο Νηπιαγωγείου, όπου πραγματοποίησαν κοινές χριστουγεννιάτικες δράσεις. Τους μαθητές και τις μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου υποδέχτηκαν οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου σε κλίμα χαράς, αλλά και συγκίνησης, αφού αρκετοί μαθητές/-ριες του Δημοτικού φοιτούσαν στο Νηπιαγωγείο την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Οι μαθητές/-ριες του Δημοτικού Σχολείου προσέφεραν στα παιδιά του Νηπιαγωγείου χριστουγεννιάτικα στολίδια και κάρτες, που είχαν κατασκευάσει από ανακυκλώσιμα υλικά. Στη συνέχεια, όλοι μαζί τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια, έπαιξαν μουσικές καρέκλες, στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο, έγραψαν και ζωγράφισαν χριστουγεννιάτικες ευχές σχηματίζοντας ένα ομαδικό «Ευχόδεντρο». Οι μαθητές/-ριες της Α΄τάξης έφυγαν με πολλά χαμόγελα και όμορφες αναμνήσεις. Ευχαριστούμε θερμά τις εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου κ.Φλώρου και κ. Σίτου για την άριστη συνεργασία και φιλοξενία και ευελπιστούμε στην πραγματοποίηση και άλλων αντίστοιχων κοινών δράσεων στο μέλλον.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)