
Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις με στόχο την καλλιέργεια αξιών όπως η φιλία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός και η ενσυναίσθηση. Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», όπου μέσω συζήτησης και διαλόγου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να ανακαλύψουν εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης έντονων συναισθημάτων χωρίς τη χρήση βίας και να κατανοήσουν τη σημασία της φιλίας και της ειρηνικής συνύπαρξης στο σχολείο. Τα χέρια είναι για να χαιρετάμε, να παίζουμε, να χειροκροτάμε, να μετράμε, να βοηθάμε τους άλλους, να κατασκευάζουμε πράγματα, να μας κρατάνε ασφαλείς...
Στη συνέχεια, μέσω της παρακολούθησης βίντεο γνωρίσαμε και ενημερωθήκαμε για τη ζωή και το έργο του Martin Luther King, ενός Αμερικανού ακτιβιστή, ο οποίος αγωνίστηκε με ειρηνικό τρόπο για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων. Ο Martin Luther King υπήρξε υπέρμαχος της ειρήνης, της ισότητας και της εξάλειψης κάθε μορφής βίας. Με τον ειρηνικό του αγώνα δίδαξε σε όλο τον κόσμο πόσο σημαντικό είναι να λέμε «όχι» στη βία και «ναι» στην αγάπη και την ισότητα. Οι μαθητές/τριες κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να υπερασπιζόμαστε το δίκαιο και να φερόμαστε σε όλους με σεβασμό.
Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με ένα ομαδικό project, με κύριο μήνυμα την αποδοχή της διαφορετικότητας και την αξία της φιλίας. Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του ψαράκι… μπορεί, λοιπόν, όλα τα ψαράκια να είναι διαφορετικά ….ωστόσο, στο σχολείο κολυμπούν όλα μαζί! Με αυτόν τον τρόπο, έστειλαν το δικό τους μήνυμα για ένα σχολείο γεμάτο αγάπη, καλοσύνη και ασφάλεια για όλους.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Πρώτη στάση του Ομίλου «Ταξίδι στους πολιτισμούς του κόσμου» αποτέλεσε η Β. Αμερική. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Tάξης αρχικά ταξίδεψαν στον Καναδά και ζωγράφισαν τη σημαία του. Μέσα από βίντεο και παρουσιάσεις γνώρισαν σημαντικά αξιοθέατα (καταρράκτες Νιαγάρα, λίμνη Οντάριο), σημαντικές πόλεις (Τορόντο, Βανκούβερ) και πληροφορήθηκαν για τα αθλήματα και το ζωικό βασίλειο (αρκούδες, ταράνδους, κάστορες). Ενημερώθηκαν για τον τρόπο παραγωγής του σιροπιού σφενδάμου, μιας και ο Καναδάς έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή σε σιρόπι σφενδάμου σε όλο τον κόσμο. Τέλος, οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να γευτούν σιρόπι σφενδάμου συνοδευόμενο με βάφλες.
Στη συνέχεια, ταξίδεψαν στις Η.Π.Α., όπου επισκέφτηκαν τη Νέα Υόρκη, την Καλιφόρνια, το Σαν Φρανσίσκο και την Ουάσιγκτον (Λευκός Οίκος). Περιηγήθηκαν εικονικά στο Smithsonian National Air and Space Museum, όπου γνώρισαν και πληροφορήθηκαν για τη ζωή και το έργο του Neil Armstrong, και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Νέας Υόρκης. Ζωγράφισαν τη σημαία των Η.Π.Α. και σημαντικά αξιοθέατα, ενώ κατασκεύασαν τον δικό τους πύραυλο εμπνευσμένοι από τον Neil Armstrong. Πληροφορήθηκαν για σημαντικά εθνικά πάρκα (Yellowstone, Yosemite και Grand Canyon), καθώς και για τη γιορτή των Ευχαριστιών και τα παραδοσιακά φαγητά κατασκευάζοντας τις δικές τους γαλοπούλες.
Μέσω της επαφής με διαφορετικές χώρες οι μαθητές και οι μαθήτριες αναπτύσσουν πνεύμα ανοχής και σεβασμού απέναντι σε διαφορετικούς πολιτισμούς κατανοώντας την έννοια του «διαφορετικού» και διαπιστώνουν την ανάγκη για συνεργασία, αλληλοσεβασμό και αλληλεγγύη.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος eΤwinning «Νεροπεριπέτειες: Το νερό που μας ενώνει-το νερό που μας πληγώνει» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης (σχ. έτος 2024-2025) δημιούργησαν το λογότυπο του προγράμματος με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου δημιουργίας γραφικών “Canva” και γνώρισαν διαδικτυακά τα λογότυπα των υπολοίπων μελών του προγράμματος.
Επίσης, με την πολύτιμη βοήθεια της εκπαιδευτικού εικαστικών του σχολείου μας, κ. Ευφημίας Φαϊτά, κατασκεύασαν τη μασκότ του προγράμματος. Εμπνευσμένοι από τη λίμνη Παμβώτιδα, οι μαθητές και οι μαθήτριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών δημιούργησαν τη νεράιδα της λίμνης βάζοντας στο φόρεμά της σταγόνες νερού! Μάλιστα, ο ενθουσιασμός των μαθητών και των μαθητριών για την μασκότ ήταν μεγάλος, γιατί σε ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των μελών του προγράμματος για την ανάδειξη της επικρατέστερης μασκότ, η μασκότ που εκπροσωπεί το σχολείο μας αναδείχτηκε πρώτη σε ψήφους.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των σχολείων-μελών του προγράμματος eTwinning με τίτλο «Νεροπεριπέτειες: Το νερό που μας ενώνει – Το νερό που μας πληγώνει», κατά την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να ανταλλάξουν χριστουγεννιάτικες ευχές και να τραγουδήσουν τα κάλαντα της περιοχής τους, ενισχύοντας έτσι τη διαπολιτισμική επικοινωνία και τη συνεργασία.
Στο πλαίσιο της δράσης, τα παιδιά της Α’ Τάξης κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικες κάρτες, τις οποίες παρουσίασαν στα μέλη του προγράμματος, ενώ τραγούδησαν τα ηπειρώτικα κάλαντα, προωθώντας τη γνωριμία με την πολιτιστική τους ταυτότητα. Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, τις επόμενες ημέρες, έλαβαν χριστουγεννιάτικες κάρτες από τα υπόλοιπα σχολεία-μέλη, βιώνοντας τη χαρά της αλληλεπίδρασης και της συμμετοχής σε μια ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.
Τέλος, οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στο TwinSpace, την ψηφιακή πλατφόρμα συνεργασίας του eTwinning, όπου γνώρισαν τις πόλεις και τα σχολεία των εταίρων, αποκτώντας μια ευρύτερη αντίληψη της πολυπολιτισμικότητας και της ευρωπαϊκής συνεργασίας. Μέσα από αυτήν την εξερεύνηση, είχαν την ευκαιρία να δουν και τις χριστουγεννιάτικες κάρτες που δημιούργησαν τα άλλα σχολεία, ανακαλύπτοντας διαφορετικά εικαστικά στυλ και ευχές, γεγονός που ενίσχυσε ακόμη περισσότερο το αίσθημα σύνδεσης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών/τριών.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Τη φετινή σχολική χρονιά (2024-2025), οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «Νεροπεριπέτειες: Το νερό που μας ενώνει – Το νερό που μας πληγώνει», στο οποίο συνεργάζονται 23 σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αυστρία. Το eTwinning αποτελεί μια ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα που προάγει τη διασχολική συνεργασία μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών, ενισχύοντας την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές προσεγγίζουν με βιωματικό τρόπο τους Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης, εστιάζοντας στη σημασία του νερού για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, με έμφαση στον στόχο 14 (Ζωή στο Νερό), τον στόχο 6 (Καθαρό Νερό) και τον στόχο 12 (Υπεύθυνη Κατανάλωση).
Βασικός στόχος του προγράμματος αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών σχετικά με βασικά περιβαλλοντικά ζητήματα και ειδικότερα το νερό, ως πηγή ζωής. Μέσω του προγράμματος οι μαθητές/-τριες θα κατανοήσουν τη σημασία του νερού για τη ζωή όλων των έμβιων όντων, θα αναγνωρίσουν τους κινδύνους που σχετίζονται με το νερό και θα αναζητήσουν τρόπους διαχείρισης και προστασίας των υδάτινων πόρων.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)