r4c-banner

Μεθοδολογικές προσεγγίσεις, καλές πρακτικές, επιστημονικές εφαρμογές και προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων S.T.E.M.Την Δευτέρα 31/01/2022, το Σχολείο μας συμμετείχε στο Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο "Μεθοδολογικές προσεγγίσεις, καλές πρακτικές, επιστημονικές εφαρμογές και προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων S.T.E.M", παρουσιάζοντας το έργο R4C "Φωτεινοί σηματοδότες για όλους".  Το σεμινάριο διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής πραγματικότητας στην Εκπαίδευση και το Εργαστήριο Διδακτικής και Σχολικής Παιδαγωγικής του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με τις ΣΕΕ ΠΕ70 κ. Ευδοξία Σακελλαροπούλου και κ. Αγλαΐα Ντόκα. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα και την αφίσα του σεμιναρίου.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70, Δάσκαλος τάξης), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής), Κύρκου Βερενίκη (ΠΕ70, Διευθύντρια) 

R4CΣτο πρόγραμμα Reflecting for Change (R4C) η καινοτομία γίνεται αντιληπτή ως η οδός του σχολείου προς την ψηφιακή ωριμότητα και την ολοκληρωμένη χρήση των ΤΠΕ, και κυρίως ως η οδός του σχολείου προς την “ανοικτότητα” η οποία καθίσταται έκδηλη στη σχέση του με τους εξωτερικούς εταίρους, στη δέσμευση των γονέων, στην προώθηση της ευημερίας της κοινότητας ως συνόλου, στην ικανότητα του σχολείου να συνδυάσει την υλοποίηση του προγράμματος σπουδών με μία μελέτη των τοπικών προκλήσεων, στην προθυμία και ικανότητά του να μοιραστεί τα επιτεύγματά του με άλλα σχολεία και στη δέσμευσή του στις προκλήσεις της σύγχρονης Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτoμίας.

Το Σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα R4C με την ΣΤ' τάξη (σχ. έτος 2020-2021) υλοποιώντας δράση που αφορά κατασκευή μακέτας που προσομοιώνει τη φωτεινή σηματοδότηση για διέλευση αυτοκινήτων και πεζών σε διασταύρωση μονής κυκλοφορίας, με σύστημα ηχητικής ειδοποίησης για την ασφαλή διέλευση ατόμων με προβλήματα όρασης, αξιοποιώντας τον μικροελεγκτή Arduino

«Βλέποντας» με τα μάτια κλειστά: Μία διαφορετική βόλτα στην πόλη μας
Οι μαθητές έχοντας δεμένα τα μάτια και κρατώντας ένα ξύλο η μπατόν πεζοπορίας, που προσομοιώνει το λευκό μπαστούνι, περιηγήθηκαν στους δρόμους γύρω από το χώρο του σχολείου με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στη δράση. Επιστρέφοντας στην τάξη, χωρισμένοι σε ομάδες, κατέγραψαν ποιες δυσκολίες αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της βόλτας τους. Έπειτα αναζήτησαν, μέσα από συζήτηση, τρόπους να τις ξεπεράσουν και κατέληξαν πως θα ήταν ωφέλιμο για τα άτομα με οπτική αναπηρία η δημιουργία συστήματος ηχητικής ειδοποίησης για την ασφαλή διέλευσή τους σε διασταυρώσεις με φωτεινή σηματοδότηση.

Στην προτεινόμενη δράση μας “Φωτεινοί σηματοδότες για όλους” θα επιχειρήσουμε αξιοποιώντας ανοιχτές τεχνολογίες (υλικό και λογισμικό) να συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία για την κατασκευή προσβάσιμων φιλικών πόλεων για όλους και να προωθήσουμε την ευαισθητοποίηση των πολιτών στον τομέα της αστικής προσβασιμότητας.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70, Δάσκαλος τάξης), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής), Κύρκου Βερενίκη (ΠΕ70, Διευθύντρια) 

Κύλιση στην Αρχή