Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης και της καταπολέμησης της σχολικής βίας, την Τετάρτη 08/01/2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης έδωσαν φωνή στα συναισθήματά τους μέσα από τη δημιουργία ενός ιδιαίτερου τραγουδιού. Με βάση τη γνωστή και δυναμική μελωδία του Λουκιανού Κηλαηδόνη, "Ο ύμνος των μαύρων σκυλιών (Λέμε ναι)", οι μαθητές/τριες έγραψαν τους δικούς τους στίχους, μετατρέποντας το τραγούδι σε έναν ύμνο αλληλεγγύης, σεβασμού και αγάπης. Η διαδικασία δημιουργίας του τραγουδιού ήταν μια συλλογική προσπάθεια. Αρχικά συζητήσαμε, καταγράψαμε ιδέες και έντονα συναισθήματα, ενώ στη συνέχεια προσαρμόσαμε τους στίχους τους στη μελωδία του Λουκιανού Κηλαηδόνη. Το τραγούδι, που ερμηνεύτηκε από τους ίδιους τους μαθητές, είναι μια πρόσκληση για ένα σχολικό περιβάλλον χωρίς βία και φόβο. Οι στίχοι τους μιλούν για τη δύναμη της φιλίας, τη σημασία του σεβασμού και την ανάγκη να σταθούμε όλοι μαζί ενάντια σε κάθε μορφή εκφοβισμού.
Με αυτή την πρωτοβουλία, η Β’ τάξη μας δείχνει ότι η τέχνη μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την έκφραση και την προώθηση θετικών αξιών. Το τραγούδι τους δεν είναι μόνο μια δημιουργία, αλλά μια κλήση για δράση. Ελπίζουμε να εμπνεύσει όλους μας να δημιουργήσουμε ένα σχολείο όπου κάθε παιδί νιώθει ασφάλεια, αγάπη και αποδοχή. Ακούστε το τραγούδι τους και αφήστε τις φωνές τους να σας θυμίσουν: Όλοι μαζί μπορούμε να σταματήσουμε τη σχολική βία!
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μάγκου Μόνικα (ΠΕ70), Καζαντζής Χρυσοβαλάντης (ΠΕ79.01)
Στη φετινή Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας, οι μικροί μαθητές του ομίλου μουσικής με τίτλο "Μουσικές του κόσμου" μαζί με τους συμμαθητές τους στην Α’ και τους μαθητές της Β' τάξης παρουσίασαν το "Funga Alafia", ένα αφρικανικό τραγούδι καλωσορίσματος γεμάτο ρυθμό, ενέργεια και θετικά μηνύματα. Το "Funga Alafia" είναι ένα παραδοσιακό τραγούδι και χορός από τη Δυτική Αφρική, που χρησιμοποιείται κυρίως σε τελετές καλωσορίσματος και χαιρετισμού. Η προέλευσή του δεν αποδίδεται σε μια συγκεκριμένη χώρα, καθώς πολλά αφρικανικά έθνη μοιράζονται παρόμοιες παραδόσεις μέσω της πολιτιστικής ανταλλαγής. Οι στίχοι του προέρχονται από έναν παραδοσιακό χαιρετισμό της Δυτικής Αφρικής. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές, αλλά μια βασική εκδοχή των στίχων είναι η εξής: Funga Alafia, ashe, ashe.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καζαντζής Χρυσοβαλάντης (ΠΕ79.01)
Την Τρίτη 08/10/2024 στην Γ’ τάξη ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε και να αναγνωρίζουμε τα μουσικά όργανα. Προκειμένου να μάθουμε να τα αναγνωρίζουμε οπτικά, κατασκευάσαμε ένα παιχνίδι οπτικής αναγνώρισης χρησιμοποιώντας διαφάνειες με φωτογραφίες από διάφορα μουσικά όργανα και μανταλάκια στα οποία είναι γραμμένα τα ονόματα των οργάνων αυτών. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες προσπαθούν να τοποθετήσουν το κατάλληλο μανταλάκι στην εικόνα που αντιστοιχεί παίζοντας με "αντίπαλο" το χρόνο. Το παιχνίδι ενθουσίασε τους μαθητές καθιστώντας τους τελικά όλους "νικητές" και όχι μόνο τις ομάδες με τον καλύτερο χρόνο και τα λιγότερα λάθη.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καζαντζής Χρυσοβαλάντης, ΠΕ79.01
Πρώτο μάθημα μουσικής για την ΣΤ' τάξη, την Τρίτη 17/09/2024 και μπλέξαμε λίγο τη μουσική με το μάθημα της Φυσικής. Στα πλαίσια της διερεύνησης του ήχου και των ιδιοτήτων του, μεταξύ άλλων, προσπαθήσαμε όχι μόνο να ακούσουμε, αλλά και να "δούμε" τον ήχο κάνοντας ένα πείραμα. Για το πείραμα χρησιμοποιήσαμε ένα ηχείο, λίγα σπόρια ρυζιού, κάποια μικρά κομμάτια χαρτιού και λίγους γίγαντες. Δείτε και εσείς το αποτέλεσμα στο βίντεο.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καζαντζής Χρυσοβαλάντης, ΠΕ79.01
Έφτασε και το τελευταίο μάθημά μας στη Β' τάξη για αυτήν την χρονιά! Πήραμε λοιπόν όλες τις φετινές γνώσεις για αποσκευές και σαλπάραμε για ένα αποχαιρετιστήριο μουσικό ταξίδι... Πού; Σε Ανατολή & Δύση! Σε χώρες μακρινές με πλούσιο μουσικό πολιτισμό!
Ξεκινήσαμε από την Ινδία και παρακολουθήσαμε τους μουσικούς της, καθισμένους οκλαδόν, να παίζουν πολύ γρήγορους ρυθμούς. Έπειτα, μεταφερθήκαμε στην Ρωσία και είδαμε τα περίφημα χορευτικά μπαλέτα με τις πολύχρωμες παραδοσιακές στολές τους. Συνεχίσαμε ακούγοντας ισπανικές κιθάρες και τα κρουστά καχόν, με Ισπανούς χορευτές να παρουσιάζουν το δυναμικό φλαμένγκο. Φτάσαμε ως και μέσα σε ένα ιγκλού! Μπήκαμε κι είδαμε τί γίνεται μεσα σε αυτό! Εσκιμώοι με γούνες να χτυπούν ρυθμικά παλαμάκια τραγουδώντας και γελώντας! Κι επειδή φτάνει με το κρύο, πήγαμε στην ζεστή Αφρική και εκεί συναντήσαμε μια παρέα παιδιών σε ομαδικό και πάλι τραγουδι, με συνοδεία αφρικανικών τυμπάνων. Ακούσαμε και Μεξικανούς μουσικούς με κιθάρες και τρομπέτες φορώντας φυσικά τα τεράστια σομπρέρο τους. Είδαμε κι ένα πολυάριθμο Ιαπωνικό μουσικό σχήμα που έπαιξαν τα μεγάλα παραδοσιακά τους ντραμς Τάικο! Τέλος θαυμάσαμε τις όμορφες χαβανέζες απο την Πολυνησία, με τις ευφάνταστες στολές, σε χαλαρούς εξωτικούς ρυθμούς! Κι ότι μας άρεσε περισσότερο, το κάναμε χειροτεχνία:
Ήταν μια υπέροχη χρονιά, σας ευχαριστώ πολύ! Καλό καλοκαίρι και καλές βουτιές!
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γκάντζου Μαρία, ΠΕ79.01