banner-foreign-languages

Ξένες Γλώσσες

Το ταξίδι της Ολυμπιακής Φλόγας

Ο Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου A.P.L.F. – D.U. σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος I.F.G., το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης I.F.T., τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Γαλλικής γλώσσας κα Φωστήρα Ιασονίδου και την ευγενική στήριξη του Ελληνογαλλικού Συλλόγου Ιωαννίνων, διοργάνωσε εργαστήριο εξοικείωσης με τη Γαλλική γλώσσα για παιδιά από 6 - 12 ετών με τίτλο «Το ταξίδι της Ολυμπιακής Φλόγας», στο πλαίσιο του προγράμματος «À travers le Temps: Les JO, d'Olympie à Paris» - «Ταξίδι μέσα στο Χρόνο: Οι Ολυμπιακοί Αγώνες από την Ολυμπία στο Παρίσι».

Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12 Μαρτίου 2024 στο χώρο του Αναγνωστηρίου των ΓΑΚ- Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Ηπείρου με την ευγενική στήριξη του Ελληνογαλλικού Συλλόγου Ιωαννίνων παρουσία 25 μαθητών/τριών και των γονέων τους καθώς και εκπαιδευτικών Γαλλικής γλώσσας του νομού. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία της Ολυμπιακής Φλόγας, τον ρόλο της στους Ολυμπιακούς Αγώνες και το ταξίδι της από την Ολυμπία στο Παρίσι, ενώ διασκέδασαν μέσα από παιχνίδια, δραστηριότητες και δημιουργική έκφραση. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν οι μαθήτριες της Α' τάξης Γεωργία Γ. και  Θωμαΐς Σ. μαζί με την εκπαιδευτικό των γαλλικών κ. Μούτσιου Αλεξία-Αγγελική.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:  Μούτσιου Αλεξία-Αγγελική (ΠΕ05)

Εθνικός Διαγωνισμός Γαλλοφωνίας 2024: Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες

Είκοσι χρόνια μετά την Αθήνα, το Παρίσι θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες το καλοκαίρι του 2024, από τις 26 Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου. Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος συνδέεται με αυτό το σπουδαίο γεγονός και, στη χώρα της γέννησης του αθλητισμού και των Ολυμπιακών Αγώνων, προσφέρει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας και πολυάριθμες δραστηριότητες σε όλη την Ελλάδα σε συνεργασία με τις Ολυμπιακές και παραολυμπιακές επιτροπές. Ο εθνικός διαγωνισμός Γαλλοφωνίας 2024 δεν θα μπορούσε να μην είναι αφιερωμένος στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες.

Οι μαθητές/τριες της Ε' και ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου μας, έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό στο Επίπεδο A1 – Olympia – Pierre de Coubertin. Κάθε μαθητής/τρια έπρεπε να ενσαρκώσει έναν αθλητή Έλληνα ή Γάλλο ολυμπιονίκη ή παραολυμπιονίκη και να γυριστεί σε βίντεο με δημιουργικό τρόπο, ενώ όλη η τάξη μαζί έπρεπε να κατασκευάσει με ό,τι υλικά ήθελε μια μασκότ για τους φετινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Έτσι με την βοήθεια της εικαστικού του σχολείου μας κ. Ευαγγελίας Πασσιά, οι μαθητές/τριες της Ε' τάξης δημιούργησαν μια μασκότ για τους Παραολυμπιακούς αγώνες, ενώ οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης δημιούργησαν την μασκοτ των Ολυμπιακών αγώνων. Επίσης, κάθε μαθητής/τρια περιέγραψε με μία φράση τι είναι αυτό που του αρέσει στο άθλημα που επέλεξε και για ποιο λόγο θαυμάζει τον συγκεκριμένο αθλητή/αθλήτρια. Τέλος, έδωσαν όνομα στη μασκότ και περιέγραψαν την ταυτότητά της. Μπορείτε να δείτε τις φράσεις των μαθητών/τριών και την ταυτότητα της μασκότ εδώ (Ε' τάξη) και εδώ (ΣΤ' τάξη).

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μούτσιου Αλεξία-Αγγελική (ΠΕ05)
Υποστήριξη: Πασσιά Ευαγγελία (ΠΕ08), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Stop Bullying, 2024

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ' και Ε' τάξης, στο μάθημα των Αγγλικών, συζήτησαν για τις διάφορες μορφές εκφοβισμού με σκοπό την προληψη και αντιμετώπιση της εκδήλωσης βίας και εκφοβισμού που ασκείται είτε στις σχολικές μονάδες είτε σε άλλους χώρους. Στοχεύοντας λοιπόν στην ευαισθητοποίηση και επαγρύπνηση όλων των μελών των σχολικών κοινοτήτων για την έγκαιρη παρέμβαση, συζητήσαμε, ακούσαμε σχετικα τραγούδια και είδαμε βίντεο. Τέλος, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν αφίσες για να τονίσουν τη σημασία του σεβασμού και της συνύπαρξης στις μεταξύ τους σχέσεις.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Λώλου Μαρία (ΠΕ06)

Plants in space, 2024

Οι μαθητές/τριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2023-2024), στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning "From the Earth to the Moon" επεξεργαστήκαν θέματα που αφορούν τις ανάγκες των φυτών στη γη, ενώ προβληματίστηκαν για το πώς θα μπορούσαν να αναπτυχθούν με κατάλληλες συνθήκες φυτά στο φεγγάρι μέσα σε θερμοκήπιο.

Στην πρώτη άσκηση, οι μαθητές/τριες έπρεπε να σκεφτούν ποια είναι τα βασικά στοιχεία που απαιτούνται για την υγιή ανάπτυξη των φυτών. Αυτά περιλαμβάνουν την πρόσβαση σε νερό, το φως για τη φωτοσύνθεση, το κατάλληλο έδαφος για την υποστήριξη των ριζών και την παροχή θρεπτικών συστατικών, καθώς και το οξυγόνο ή τη θερμοκρασία που επηρεάζουν τη φυσική διαδικασία της ανάπτυξης των φυτών.

Στη δεύτερη άσκηση, οι μαθητές κλήθηκαν να εξετάσουν στοιχεία σχετικά με τη Σελήνη, όπως την απουσία ατμόσφαιρας, την ακαταλληλότητα του εδάφους για καλλιέργεια, την έλλειψη νερού και την ακραία θερμοκρασία. Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι μαθητές/τριες απάντησαν σε δύο ερωτήσεις: αν πιστεύουν ότι τα φυτά μπορούν να αναπτυχθούν στη Σελήνη, καθώς και να προτείνουν τρόπους για την καλλιέργεια φυτών σε ένα τόσο αντίξοο περιβάλλον.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70), Λώλου Μαρία (ΠΕ06)

Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες, 2023

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' και Στ' ταξης ανακάλυψαν και διδάχτηκαν το βιβλίο "La journee de Pointout le petit Lutin". Αυτό ήταν η αφορμή να εμπλακούν σε διάφορες ομαδικές δραστηριότητες όπως δημιουργία αφίσας, γράμμα στον Άγιο Βασίλη, κολλάζ με το όνομα τους ως ξωτικά, πρόταση Χριστουγεννιάτικου μενού και τέλος έφτιαξαν χριστουγεννιάτικα τρουφάκια "boules de neige". Ακολουθώντας με επιτυχία τη συνταγή, οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό και ομαδικό πνεύμα, δείχνοντας την ικανότητά τους να εργάζονται αποτελεσματικά ως ομάδα.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μούτσιου Αλεξία-Αγγελική (ΠΕ05)

Κύλιση στην Αρχή