Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Ε' Δημοτικού

Ανεστραμμένη Τάξη, Πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών

Τη Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης, αφού είχαν μελετήσει το θεωρητικό υλικό για την πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών στο σπίτι μέσω βίντεο, διαδραστικών εφαρμογών ή άλλων εκπαιδευτικών μέσων, στην τάξη συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες, ομαδικές εργασίες και πρακτική εφαρμογή της γνώσης.

Στο πρώτο στάδιο στο σπίτι, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν ένα βίντεο για την πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών και απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης στο padlet της τάξης, όπου κατέγραψαν δύο παραδείγματα εφαρμογής της πρόσθεσης και της αφαίρεσης στην καθημερινή ζωή, καθώς και βασικά σημεία από το βίντεο. Παράλληλα, εντόπισαν απορίες για συζήτηση στην τάξη. Στο δεύτερο στάδιο στην τάξη, οι μαθητές/τριες μοιράστηκαν τις γνώσεις τους, έθεσαν ερωτήσεις και εργάστηκαν σε ομάδες για να λύσουν προβλήματα πραγματικής ζωής μέσα από δραστηριότητες, όπως ζεύγη καρτών, λίστες supermarket και μαθηματικά pancakes. Στο τέλος, παρουσίασαν τις εργασίες τους στην ολομέλεια. Για την τελική αξιολόγηση οι ομάδες σηκώθηκαν στον διαδραστικό πίνακα της τάξης και ομαδικά έλυσαν ένα quiz με πράξεις δεκαδικών, ενώ συμπλήρωσαν και φύλλο αυτοαξιολόγησης. Η εκπαιδευτικός συνόψισε τα βασικά σημεία και έδωσε επιπλέον ασκήσεις για εξάσκηση στο σπίτι.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Ταξιδεύοντας με την ψυχή

Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, 3 και 10 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", ασχολήθηκαν με το άρθρο "Ταξιδεύοντας με την ψυχή", μέσα από μια βιωματική προσέγγιση που συνέδεσε τη γλώσσα με τη δημιουργική σκέψη, την καλλιέργεια της φαντασίας, τη γεωγραφία και τη χρήση της τεχνολογίας.

Στο πρώτο μέρος, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλυσαν το κείμενο, εστιάζοντας στα εξής: 

Γνωστικοί στόχοι

  • Κατανόηση του περιεχομένου και των νοημάτων του κειμένου.
  • Ανάπτυξη λεξιλογίου και ενίσχυση της ικανότητας χρήσης εκφραστικών μέσων.
  • Αναγνώριση και ανάλυση γραμματικών και συντακτικών φαινομένων.
  • Καλλιέργεια κριτικής σκέψης μέσα από ερωτήσεις και συζήτηση γύρω από το θέμα του ταξιδιού, τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Myth2space

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη τηλεδιάσκεψη του Διεθνούς Δικτύου "Από τη Μυθολογία στο Διάστημα - Myth2space" με το συνεργαζόμενο σχολείο 10ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου.

Στο Πρώτο Μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης εργάστηκαν στην τάξη τους ομαδικά και άντλησαν πληροφορίες και φωτογραφίες για τον πλανήτη που ανέλαβαν να μελετήσουν. Φτιάξανε λοιπόν παρουσιάσεις στο Pages, αξιοποιώντας τα ipads που διαθέτουν, εφόσον το Σχολείο μας συμμετέχει στη δράση "Καινοτομία στην Εκπαίδευση με τη χρήση iPad 1:1". Αρχικά, δημιούργησαν από μία κάρτα με τις σημαντικότερες πληροφορίες για κάθε πλανήτη, ενώ στη συνέχεια, αναζητώντας το  λόγο που κάθε πλανήτης πήρε το συγκεκριμένο όνομα, αξιοποίησαν την Τεχνητή Νοημοσύνη για την οπτικοποίηση κάθε πλανήτη με βάση τα χαρακτηριστικά και το όνομα προέλευσής του. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δημιούργησε εννέα (9) φωτογραφίες, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν από τα παιδιά για να φτιάξουν το θεϊκό σύστημα.

Στο Δεύτερο Μέρος οι μαθητές και οι μαθήτριες στο Εργαστήριο Πληροφορικής δημιούργησαν animation με τίτλο “Trip to the Moon” χρησιμοποιώντας το περιβάλλον προγραμματισμού EasyLogo.

Mπορείτε να δείτε την παρουσίαση της εργασίας "Από το ηλιακό σύστημα στο... θεϊκό" εδώ, καθώς και φωτογραφικό υλικό από την τηλεδιάσκεψη εδω. 🚀

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση

Τη Δευτέρα 13 και 21 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου Νεοελληνικής Γλώσσας "Ψάχνω τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις", ασχολήθηκαν με το κείμενο: "Η αξία του θεάτρου στην εκπαίδευση". Οι στόχοι που τέθηκαν περιλαμβάνουν:

  • Κατανόηση κειμένου: Να κατανοήσουν τη σημασία του θεάτρου στην εκπαίδευση και την κοινωνική ζωή, καθώς και να εντοπίσουν και να αναλύσουν τα βασικά επιχειρήματα του κειμένου.
  •  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Να αξιολογήσουν πώς το θέατρο ενισχύει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την επικοινωνία, καθώς και να συζητήσουν τις απόψεις τους για τον ρόλο του θεάτρου στη διαμόρφωση της προσωπικότητας.
  • Γραμματική και συντακτική επεξεργασία
  • Λεξιλογικό εμπλουτισμό: Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με όρους που σχετίζονται με το θέατρο και την εκπαίδευση (π.χ. αυτοσχεδιασμός, δραματοποίηση, εμπάθεια).
  • Σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα: Να κατανοήσουν τη διαθεματική διάσταση του θεάτρου και πώς συνδέεται με την Ιστορία, τη Γλώσσα, την Κοινωνιολογία και τις Τέχνες.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Κατασκευή μουσικού οργάνου

Με αφορμή την 7η ενότητα της Γλώσσας με θέμα τη Μουσική, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2024-2025) είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν το δικό τους μουσικό όργανο, χρησιμοποιώντας απλά υλικά και πολλή δημιουργικότητα. Με ένα κυλινδρικό κουτί από πατατάκια, 20 καρφιά μήκους 5 εκατοστών και δύο χούφτες ρύζι ή φακές, μετέτρεψαν καθημερινά αντικείμενα σε ένα πρωτότυπο μουσικό όργανο. Η διαδικασία της κατασκευής συνδύασε τη φαντασία με την πρακτική εφαρμογή, ενώ οι μαθητές/τριες διασκέδασαν και έμαθαν παράλληλα.

Με ενθουσιασμό, παρατήρησαν ότι το αυτοσχέδιο μουσικό όργανο που δημιούργησαν αποτελεί μία ηχητική πηγή, όπως διδάχθηκαν και στην αντίστοιχη ενότητα της Φυσικής. Πειραματίστηκαν με τον ήχο που παράγεται, ανακαλύπτοντας ότι διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο κίνησης του κουτιού, προσφέροντας τους έτσι μια βιωματική εμπειρία μάθησης. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά συνδύασαν τη γνώση με τη χαρά της δημιουργίας, κατανοώντας τον τρόπο με τον οποίο απλές δονήσεις μπορούν να μετατραπούν σε μουσική.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70)

Κύλιση στην Αρχή