colors02

Δράσεις Ενεργού Πολίτη

  • Ανακαλύπτω τον Ηλεκτρισμό, Εξοικονομώ Ενέργεια

    Ανακαλύπτω τον Ηλεκτρισμό, Εξοικονομώ Ενέργεια

    Στατικός ηλεκτρισμός, κυκλώματα με Coca-Cola και μικροί «ενεργειακοί πρεσβευτές» που αναλαμβάνουν δράση…

    Τι είναι η ηλεκτρική ενέργεια; Από πού έρχεται; Και πώς μπορούμε — ακόμη κι εμείς, οι μικροί της Α΄ τάξης — να κάνουμε τη διαφορά; Αυτά ήταν τα ερωτήματα που ανοίξαμε μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2025-2026) στο πλαίσιο της Ενότητας 4 «Η ηλεκτρική ενέργεια στη ζωή μας» από τη Μελέτη Περιβάλλοντος, συνδέοντας την τάξη με τον κόσμο — και τη γνώση με δράση Ενεργού Πολίτη. Η αφετηρία ήταν ένα απλό ερώτημα: «Πού βλέπετε ηλεκτρική ενέργεια γύρω σας;» Τα παιδιά κατέγραψαν ηλεκτρικές συσκευές στο σπίτι και στο σχολείο, συζήτησαν γιατί τις χρειαζόμαστε και τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε ρεύμα. Μέσα από αυτή τη διερεύνηση κατάλαβαν ότι η ενέργεια δεν είναι αόρατη και αδιάφορη· είναι παντού, και οι επιλογές μας γύρω από αυτήν έχουν σημασία.

    Πριν φτάσουμε στα κυκλώματα, τα παιδιά γνώρισαν έναν «ξεχωριστό» τύπο ηλεκτρισμού που δεν χρειάζεται καλώδια! Τρίβοντας μπαλόνια είδαν με τα μάτια τους πώς ο στατικός ηλεκτρισμός κάνει χαρτάκια να πετούν, μαλλιά να σηκώνονται και αντικείμενα να έλκονται. Χρησιμοποιώντας Coca-Cola, ως φυσική πηγή τάσης, τα παιδιά έφτιαξαν ηλεκτρικά κυκλώματα με τα χέρια τους. Η δραστηριότητα έδειξε στην πράξη πώς παράγεται ηλεκτρισμός από χημικές αντιδράσεις — έννοια που στη θεωρία θα ήταν αδύνατο να γίνει κατανοητή σε παιδιά της πρώτης τάξης.

    Αφού κατανόησαν πώς παράγεται η ενέργεια, τα παιδιά προχώρησαν στο επόμενο βήμα: πώς την προστατεύουμε; Μέσα από ομαδική συζήτηση, συγκέντρωσαν ιδέες για καθημερινές μικρές πράξεις που αθροίζονται σε μεγάλη αλλαγή: σβήσιμο φώτων, σωστή χρήση ηλεκτρικών συσκευών, αποφυγή της αναμονής (standby). Στην τάξη ήδη από την αρχή της χρονιάς και στο πλαίσιο του διαμοιρασμού δραστηριοτήτων (“Μυστικές αποστολές”) ορίζονταν κάθε εβδομάδα ο “φωτοφύλακας” που ήταν υπεύθυνος για τη σωστή διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας (φωτισμός) σε συνεργασία με την δασκάλα. Πολλοί δεσμεύτηκαν να γίνουν «φωτοφύλακες» και στο σπίτι τους — και να μεταφέρουν το μήνυμα στην οικογένειά τους.

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Ανοίγουμε Πανιά για τη Συνύπαρξη

    Ανοίγουμε Πανιά για τη Συνύπαρξη

    Oι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης (σχ. έτος 2025-2026) υλοποίησαν ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τον ενεργό πολίτη με τίτλο «Από την Αντιπαράθεση στη Συνύπαρξη – Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί». Το σχολείο μας, μέσα από συστηματικές δράσεις, έθεσε στο επίκεντρο την καλλιέργεια της κοινωνικής ενσυναίσθησης, της δημοκρατικής παιδείας και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών.

    Το ταξίδι μας ξεκίνησε με διερεύνηση και θεωρητική προσέγγιση. Τα παιδιά συμμετείχαν σε εκτενείς συζητήσεις και καταιγισμό ιδεών γύρω από την έννοια της σύγκρουσης, αναλύοντας πώς αυτή εκδηλώνεται στην καθημερινότητά μας, στο σχολικό περιβάλλον αλλά και σε ευρύτερο κοινωνικό και διεθνές επίπεδο. Μελέτησαν τις σοβαρές συνέπειες των συγκρούσεων, εστιάζοντας με ευαισθησία στις επιπτώσεις που αυτές έχουν στη ζωή και στα δικαιώματα των παιδιών παγκοσμίως. Στη συνέχεια, περάσαμε στο στάδιο της προετοιμασίας, του σχεδιασμού και της βιωματικής μάθησης. Οι μαθητές/τριες επεξεργάστηκαν αυθεντικές μαρτυρίες και κείμενα, ενώ εξασκήθηκαν ενεργά σε παιχνίδια ρόλων (role-playing), προσομοιώνοντας καταστάσεις διαμεσολάβησης και ειρηνικής επίλυσης σχολικών παρεξηγήσεων. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες, αναγνώρισαν τη σημασία της ενεργητικής ακρόασης, του σεβασμού στην ετερότητα και του ρόλου που παίζουν οι δίκαιοι κανόνες και οι θεσμοί στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.

    Ως καταληκτική δράση αυτού του μεγάλου οδοιπορικού, οργανώθηκε ένα συμμετοχικό, βιωματικό εργαστήριο. Η τάξη χωρίστηκε σε έξι συνεργατικές ομάδες, με κάθε μία να αναλαμβάνει μια εντελώς διαφορετική, διαφοροποιημένη εικαστική αποστολή. Κάθε ομάδα δημιούργησε ένα ξεχωριστό, ζωτικό εξάρτημα μιας μεγάλης τρισδιάστατης κατασκευής: το σκαρί των δικαιωμάτων, το κατάρτι των κανόνων, τα πανιά του διαλόγου και της ενσυναίσθησης, τη σημαία της ειρήνης και τους γλάρους-αγγελιοφόρους. Στο τέλος του εργαστηρίου, όλα τα κομμάτια ενώθηκαν στον πίνακα, γεννώντας «Το Ιστιοφόρο της Συνύπαρξης». Η εντυπωσιακή αυτή σύνθεση αποτέλεσε το επιστέγασμα όλης της προσπάθειάς μας, αποδεικνύοντας στα παιδιά με τον πιο ζωντανό τρόπο ότι η σχολική ζωή είναι ένα κοινό ταξίδι. Κανένα κομμάτι μόνο του δεν θα μπορούσε να ταξιδέψει. Χρειαζόταν η αρμονική συνεργασία και το ομαδικό πνεύμα όλου του «πληρώματος» για να παραμείνει το σκάφος μας σταθερό και να προοδεύσει.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία ΠΕ70
    Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Η Γη είναι το σπίτι μας!

    Η Γη είναι το σπίτι μας!

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γης, στις 22 Απριλίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης συμμετείχαν σε μια σειρά από δημιουργικές δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίησή τους γύρω από την προστασία του περιβάλλοντος, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση της ρύπανσης στον πλανήτη.

    Αρχικά, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην τάξη σχετικά με τη σημασία της φροντίδας του πλανήτη μας και τους τρόπους με τους οποίους όλοι μπορούμε να συμβάλουμε στην προστασία της Γης μέσα από μικρές καθημερινές πράξεις. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξέφρασαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους για ζητήματα όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, η μείωση της χρήσης πλαστικού και η δεντροφύτευση. Στη συνέχεια, εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες αφιερωμένες στην Ημέρα της Γης. Μέσα από πολύχρωμες κατασκευές και μηνύματα, όπως «Η γη είναι το σπίτι μας», «Όλοι μαζί για έναν πράσινο πλανήτη» και «Φροντίζω τη γη, σώζω τη ζωή», ανέδειξαν τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος και έστειλαν το δικό τους αισιόδοξο μήνυμα για έναν πιο «πράσινο» κόσμο.

    Παράλληλα, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας και με αφορμή την Ενότητα 17 του βιβλίου της Γλώσσας με τίτλο «Εφημερίδες», οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν ρόλο μικρών δημοσιογράφων και έγραψαν τα δικά τους άρθρα εμπνευσμένα από την Ημέρα της Γης και την αξία της δεντροφύτευσης. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή καλλιέργησαν τη δημιουργική γραφή, τη φαντασία και την ικανότητα έκφρασης προβληματισμών και προτάσεων για την προστασία του περιβάλλοντος. Τέλος, οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα της Γης, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον, αλλά και για τις λύσεις που μπορούν να συμβάλουν στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Κλιματική Αλλαγή & Εμείς

    Κλιματική Αλλαγή & Εμείς

    Την Πέμπτη 19 Μαρτίου 2026 στο πλαίσιο υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας με τίτλο «Μικροί Φύλακες του Πλανήτη: Μαθαίνουμε για την Κλιματική Αλλαγή», της ενότητας του εργαστηρίου δεξιοτήτων «Κλιματική Αλλαγή, Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία» και της συμμετοχής της Β΄ τάξης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» με κύριο θεματικό άξονα την «Κλιματική Αλλαγή», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης συμμετείχαν στο διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κλιματική Αλλαγή & Εμείς» του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή.

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό του Μουσείου και περιελάμβανε ψηφιακή εικονική περιήγηση στην έκθεση «Κλιματική Αλλαγή & Εμείς», προβολή οπτικοακουστικού υλικού, καθώς και συνεχή διαδραστική ζωντανή επικοινωνία και συζήτηση με τα τους μαθητές/-τριες. Πιο αναλυτικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν από τον κ. Γεώργιο Παπανικολάου σχετικά με τις έννοιες του κλίματος και της κλιματικής αλλαγής, ενώ μέσα από εικόνες, βίντεο και βιωματική συζήτηση κατανόησαν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τον τρόπο με τον οποίο οι ανθρώπινες δραστηριότητες επηρεάζουν το περιβάλλον και το παγκόσμιο κλίμα. Παράλληλα, συζήτησαν για τρόπους αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, γνώρισαν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τη σημασία της υπεύθυνης και οικολογικής συμπεριφοράς στην καθημερινή ζωή.

    Ως συνέχεια της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε διαδραστικό quiz με θέμα την ενέργεια, το κλίμα και τη συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντι στο περιβάλλον. Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό απάντησαν σωστά σε όλες τις ερωτήσεις και αναδείχθηκαν, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του τεστ, «Υπερήρωες του Πλανήτη». Τέλος, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την κλιματική αλλαγή, εμπλουτίζοντας ακόμη περισσότερο τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Οι πιγκουίνοι ζητούν βοήθεια!

    Οι πιγκουίνοι ζητούν βοήθεια!

    Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Eco-Schools με θέμα την «Κλιματική Αλλαγή», καθώς και των δράσεων για την ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης (σχ. έτος 2025-2026) του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης και προστασίας του περιβάλλοντος με επίκεντρο τους πιγκουίνους και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ζωή τους.

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες αφού μελέτησαν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στους πολικούς πληθυσμούς και ενημερώθηκαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πιγκουίνοι εξαιτίας της μείωσης των πάγων και της απώλειας των πηγών τροφής τους, αποφάσισαν να περάσουν από τη γνώση στη δράση. Μέσα από το πρόγραμμα συμβολικής υιοθεσίας της WWF Ελλάς, η Β΄ τάξη υιοθέτησε έναν πιγκουίνο, λαμβάνοντας το επίσημο πιστοποιητικό υιοθεσίας και πολύτιμο εκπαιδευτικό υλικό για το απειλούμενο αυτό είδος. Η δράση αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν πως ακόμη και μικρές πράξεις μπορούν να συμβάλουν στην προστασία της φύσης και της βιοποικιλότητας.

    Η δημιουργικότητα των μαθητών/-τριών αποτυπώθηκε με τον πιο όμορφο τρόπο μέσα από την παραγωγή ενός ψηφιακού βιβλίου με τίτλο «Οι πιγκουίνοι ζητούν βοήθεια!». Τα παιδιά κατέγραψαν σημαντικές πληροφορίες και μηνύματα ευαισθητοποίησης για τους πιγκουίνους, εικονογράφησαν τις σκηνές με τις δικές τους ζωγραφιές και ηχογράφησαν την αφήγηση, δίνοντας φωνή στους μικρούς ήρωες-πιγκουίνους που αγωνίζονται να προστατεύσουν το σπίτι τους από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Οι παιδικές δημιουργίες αποτέλεσαν έναν δυνατό τρόπο έκφρασης της περιβαλλοντικής τους ευαισθησίας και της αγωνίας τους για το μέλλον του πλανήτη. Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας, υπευθυνότητας και ενεργού συμμετοχής στα κοινά, συνειδητοποιώντας ότι όλοι μπορούμε να γίνουμε μέρος της λύσης απέναντι στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις.

    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το απειλούμενο είδος των πιγκουίνων αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους μικρούς μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τους ιδιαίτερους αυτούς κατοίκους των πολικών περιοχών αποτυπώθηκαν σε ποικίλες δημιουργικές δράσεις. Τα χριστουγεννιάτικα ημερολόγια που κατασκεύασαν είχαν ως κεντρικό θέμα τον πιγκουίνο, ενώ ο χειμωνιάτικος στολισμός της πόρτας της τάξης ήταν αφιερωμένος στους αγαπημένους φτερωτούς φίλους. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές και οι μαθήτριες διατήρησαν ζωντανό το μήνυμα της προστασίας των πιγκουίνων και του φυσικού τους περιβάλλοντος, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Αστέρι της Ευχής, Δεκέμβριος 2025

    Αστέρι της Ευχής

    Πήραμε μέρος στο πρόγραμμα «Αστέρι της Ευχής», του φιλανθρωπικού μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού «Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος», που πραγματοποιεί τις πιο βαθιές επιθυμίες παιδιών 3 έως 18 ετών με σοβαρές και απειλητικές ασθένειες ενισχύοντας τον αγώνα τους για ζωή, δύναμη και ελπίδα.

    Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας με μία δωρεά 2 ευρώ έλαβαν ένα Αστέρι πάνω στο οποίο έγραψαν το όνομα και την Ευχή τους. Με αυτόν τον τρόπο ένα χάρτινο αστεράκι μέσα από την αγάπη και τις Ευχές των παιδιών, έγινε μαγικό! Η λάμψη του χάρισε χαρά, δύναμη, ελπίδα και παράλληλα καλλιέργησε την έννοια του εθελοντισμού και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο που δοκιμάζεται. Με τη συμμετοχή μας βοηθήσαμε στην εκπλήρωση μιας ευχής ενός ακόμα παιδιού.

    Δεν είναι απλά μια ευχή. Είναι πολλά παραπάνω. Είναι φως στο σκοτάδι. Είναι δύναμη. Είναι ελπίδα. Είναι ζωή.

  • Οι φίλοι μας τα ζώα

    Οι φίλοι μας τα ζώα

    Την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2026, οι μαθητές/τριες της Α΄και Β' τάξης είχαν μια ξεχωριστή εμπειρία με αφορμή το θέμα «Οι φίλοι μας τα ζώα», στο πλαίσιο της Μελέτης Περιβάλλοντος, του μαθήματος των Αγγλικών και του καινοτόμου προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία». Η δράση ανέδειξε τη διαθεματικότητα, καθώς συνδύασε γλώσσα, μουσική, περιβαλλοντική εκπαίδευση και δημιουργικές δραστηριότητες.

    Είχαμε την τιμή να επισκεφτεί την τάξη μας ο κ. Παναγιώτης Παπαδόπουλος, κτηνίατρος και πατέρας μαθήτριας της Α΄ τάξης, ο οποίος μας έκανε μια καταπληκτική παρουσίαση για τα είδη των ζώων, τη φροντίδα τους και τη σημασία τους στη ζωή μας. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν και για τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και για τη βιοποικιλότητα, κατανοώντας τον κρίσιμο ρόλο των ζώων στον πλανήτη μας. Επιπλέον, έπαιξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι, που έκανε τη μάθηση ακόμα πιο διασκεδαστική και συμμετοχική! Στο μάθημα της γλώσσας, πρωταγωνιστής ήταν ένα σκυλάκι που ήθελε να πάει στο σχολείο. Οι μαθητές/τριες αποκωδικοποίησαν αγγελίες για ζώα, ξεχώρισαν τα βασικά τους σημεία και δημιούργησαν δραστηριότητες «dot-to-dot» με εικόνες ζώων, συνδυάζοντας γράμματα και δημιουργικό παιχνίδι. Σαν συνέχεια, στον όμιλο ακούσαμε και παρακολουθήσαμε το κλασικό έργο «Ο Πέτρος και ο Λύκος» του Προκόπιεφ. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν τα μουσικά όργανα, την αφήγηση με ήχο και εικόνα και έμαθαν για την αξία της αγάπης και της φροντίδας προς τα ζώα.

    Η δράση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικού Αγγλικών και των δασκάλων της Μελέτης Περιβάλλοντος, δημιουργώντας ένα πολυδιάστατο και διαθεματικό μαθησιακό περιβάλλον. Στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές/τριες έμαθαν τραγούδιασχετικά με το θέμα όπως I Have A Pet και Old MacDonald Had A Farm. Στο μάθημα της Μελέτης Περ/ντος και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων οι μαθητές /τριες συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες και δημιούργησαν ομαδικά έργα, καλλιεργώντας αξίες όπως η υπευθυνότητα, η αγάπη ο σεβασμός προς τα ζώα και η φροντίδα του περιβάλλοντος. Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες οι μαθητές/τριες όχι μόνο έμαθαν για τα ζώα και τη βιοποικιλότητα, αλλά και ενίσχυσαν τη συνεργατικότητά τους, ενώ διασκέδασαν και εξερεύνησαν δημιουργικά τον κόσμο γύρω τους.

    Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ, Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία, Πουρλιάκας Γρηγόριος, Λώλου Μαρία

  • Ενημέρωση για θέματα διατροφής "Τρώμε σωστά- δεν πετάμε φαγητό - ζούμε καλύτερα" με φυλλάδια και κάλαντα της υγιεινής διατροφής

    Ενημέρωση για θέματα διατροφής "Τρώμε σωστά- δεν πετάμε φαγητό - ζούμε καλύτερα"

    Τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ' και ΣΤ' τάξεων του Σχολείου μας τραγούδησαν τα κάλαντα της υγιεινής διατροφής και μοίρασαν ενημερωτικά φυλλάδια για την υγιεινή διατροφή και τη σπατάλη τροφίμων στον πεζόδρομο Μιχαήλ Αγγέλου. Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και της μείωσης της σπατάλης τροφίμων, ιδιαίτερα κατά την εορταστική περίοδο. Μέσα από τα τραγούδια και το ενημερωτικό υλικό, τα παιδιά μετέφεραν μηνύματα για την αξία της σωστής διατροφής, της υπεύθυνης κατανάλωσης και του σεβασμού προς το περιβάλλον.

    Ιδιαίτερη αξία στη δράση έδωσε το γεγονός ότι τα ίδια τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλα τα στάδια της προετοιμασίας: δημιούργησαν τα ενημερωτικά φυλλάδια, επιλέγοντας και καταγράφοντας βασικές πληροφορίες και συμβουλές, ενώ παράλληλα έγραψαν τους στίχους από τα κάλαντα της υγιεινής διατροφής, μετατρέποντας τη γνώση σε δημιουργική έκφραση. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, υπευθυνότητας και δημιουργικότητας, ενώ παράλληλα κατανόησαν σε βάθος τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της αποφυγής της σπατάλης τροφίμων.

    Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας, καθώς το σχολείο μας συμμετέχει ως Σχολείο-Κόμβος, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανάπτυξη υγιεινών συνηθειών, σχετικά με τη διατροφή και τη σωματική δραστηριότητα.

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, Ευθυμίου Χριστίνα, Πουρλιάκας Γρηγόρης (ΠΕ70)

  • Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό

    Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό

    Τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο (2025), στο πλαίσιο των δράσεων Ενεργού Πολιτειότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης (σχ. έτος 2025-2026) ασχολήθηκαν με το νερό ως πολύτιμο φυσικό πόρο και δημόσιο αγαθό. Μέσα από συζήτηση, έρευνα και δημιουργικές δραστηριότητες, προβληματίστηκαν για τη σημασία του νερού στη ζωή μας, την ανάγκη προστασίας του και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να το εξοικονομούμε καθημερινά.

    Οι μαθητές/τριες διερεύνησαν τον κύκλο του νερού, εργάστηκαν ψηφιακά, δημιούργησαν συννεφόλεξα, ζωγράφισαν, κατέγραψαν σκέψεις και προτάσεις, ενώ συμμετείχαν και σε απλά πειράματα για να αντιληφθούν πόσο νερό μπορεί να σπαταλιέται χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Μέσα από τη δράση ανέδειξαν βασικούς κανόνες υπεύθυνης χρήσης του νερού και ανέλαβαν τον ρόλο του «Φύλακα του Νερού», στέλνοντας το μήνυμα ότι ακόμη και μια μικρή αλλαγή στην καθημερινότητά μας μπορεί να κάνει τη διαφορά.

    Η δράση βοήθησε τους μαθητές και τις μαθήτριες να καλλιεργήσουν περιβαλλοντική συνείδηση, υπευθυνότητα, συνεργασία και ενεργό στάση απέναντι σε ένα ζήτημα που αφορά όλους μας: την προστασία του νερού και τη βιώσιμη διαχείρισή του.

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Πουρλιάκας Γρηγόρης (ΠΕ70)

  • Οι φύλακες του δάσους

    Οι φύλακες του δάσους

    Την Τετάρτη 15 Οκτωρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄ και Β΄ τάξεων έζησαν μια αξέχαστη εμπειρία! Στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος και της εθνικής δράσης κατά της παιδικής παχυσαρκίας, συμμετείχαν σε ένα υπέροχο πρόγραμμα του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Πραμάντων μέσα στο δάσος. Εκεί, έγιναν για λίγο οι φύλακες του δάσους! Έμαθαν να αναγνωρίζουν τα φύλλα των δέντρων και να παρατηρούν τα χρώματα του φθινοπώρου. Συζήτησαν για τη σημασία του νερού στη φύση και τους τρόπους εξοικονόμησής του. Μάζεψαν κάστανα και βελανίδια, ανακάλυψαν πώς ταξιδεύουν οι σπόροι των μανιταριών, και έμαθαν πώς να περπατούν με προσοχή στα μονοπάτια της φύσης. Μύρισαν τη ρίγανη του βουνού, άκουσαν το θρόισμα των φύλλων και τα κελαηδίσματα των πουλιών, τραγούδησαν όλοι μαζί και έμαθαν σε τι χρησιμεύει μια κλίτσα! Μπήκαν μέσα σε κουφάλες γέρικων δέντρων και ένιωσαν τη μαγεία του δάσους να τους αγκαλιάζει.

    Ανακάλυψαν ότι η ζωή των δέντρων μοιάζει πολύ με των ανθρώπων: κι αυτά γεννιούνται, μεγαλώνουν, αρρωσταίνουν, και χρειάζονται φροντίδα. Έμαθαν νέες λέξεις, όπως τη φωτοσύνθεση, συμμετείχαν σε θεατρικό παιχνίδι, έκαναν κούνια και πέρασαν δοκιμασίες με σκοινιά! Ήταν μια μέρα γεμάτη γέλια, παιχνίδι, γνώση και συνεργασία καθώς οι μικροί μαθητές έμαθαν να αγαπούν και να προστατεύουν το δάσος.

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ, Στασινού Σοφία (ΠΕ70), Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11)

  • 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στην Α' και Β' τάξη

    12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στην Α' και Β' τάξη

    Στις 30 Σεπτεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α' και Β' τάξεων του Σχολείου μας γιόρτασαν με ενθουσιασμό την 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025, μια μέρα αφιερωμένη στην άσκηση, τη συνεργασία και τη χαρά της συμμετοχής.

    Η γιορτή ξεκίνησε με την παρουσίαση σκίτσων του καλλιτέχνη Κιθ Κέρινγκ, που αποτύπωναν με ζωντάνια τη μαγεία των αθλημάτων. Τα παιδιά χρωμάτισαν τις διάσημες φιγούρες του ζωγράφου. Ακολούθησε ένα εμπνευσμένο βίντεο με Έλληνες ολυμπιονίκες και με όλα τα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων, που μας θύμισε τις αξίες του αθλητισμού και τη δύναμη της προσπάθειας. Μετά, μαθητές και εκπαιδευτικοί βγήκαμε στην αυλή, όπου απολαύσαμε ένα υγιεινό πικ νικ, γεμάτο φρούτα, λαχανικά και θρεπτικά σνακ. Κάποιοι μαθητές δοκίμασαν σπιτικές λιχουδιές όπως ζυμαρόπιτα, πίτσα, κέικ, κουλουράκια της μαμάς και της γιαγιάς! Το γεύμα αυτό δεν ήταν μόνο μια ευχάριστη στιγμή ξεκούρασης, αλλά και μια υπενθύμιση για τη σημασία της σωστής διατροφής και της ισορροπίας στον τρόπο ζωής μας. Η δράση αυτή συνδέθηκε με την  Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας, ένα πρόγραμμα του Υπουργείου Υγείας σε συνεργασία με τη UNICEF, που προάγει τη σωστή διατροφή και την άσκηση. Το σύνθημα «Για τα παιδιά, γινόμαστε ασπίδα»συνδέθηκε άμεσα με το μήνυμα της ημέρας  "Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ".

    Η ημέρα συνεχίστηκε με σκυταλοδρομίες στην αυλή, όπου όλοι συμμετείχαμε με κέφι, απολαμβάνοντας τη συνεργασία και τον ρυθμό του παιχνιδιού. Στη συνέχεια, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια εντυπωσιακή παρουσίαση από αθλήτριες CheerLeading, οι οποίες μοιράστηκαν μαζί μας βίντεο, έδειξαν τον εξοπλισμό του αθλήματος και μας μύησαν στον δυναμισμό της ομάδας τους. Τέλος, οι μαθητές δοκίμασαν να παίξουν τένις με ρακέτες κατασκευασμένες από ανακυκλώσιμα υλικά, μια πρωτότυπη δράση που μας θύμισε τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος μέσα από τον αθλητισμό.

    Με στόχο την ανάδειξη της παιδαγωγικής αξίας του σχολικού αθλητισμού, ο φετινός εορτασμός αφιερώθηκε στη σύνδεσή του με την έννοια του ενεργού πολίτη. Ο αθλητισμός, εκτός από μέσο για υγεία και ποιότητα ζωής, καλλιεργεί αξίες όπως η συνεργασία, η υπευθυνότητα, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός· δεξιότητες απαραίτητες για την ενεργή συμμετοχή στον δημόσιο βίο. Έτσι, η μέρα αυτή έγινε μια ζωντανή εμπειρία που εναρμονίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του OHE, δείχνοντας πώς το σχολείο μπορεί να διαμορφώσει υγιείς, υπεύθυνους και δραστήριους πολίτες του αύριο. Η φετινή γιορτή μάς έδειξε ότι ο αθλητισμός δεν είναι μόνο αγώνες και διακρίσεις· είναι χαρά, συνεργασία, υγεία και φροντίδα για τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας.

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ, Στασινού Σοφία (ΠΕ70), Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11)

  • Πρόταση προς το δήμαρχο για δημιουργία κινητού δάσους

    Πρόταση προς το δήμαρχο για δημιουργία κινητού δάσους

    Στις 5 Ιουνίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Σχολείου μας έζησαν μια ξεχωριστή εμπειρία. Επισκέφθηκαν τον Δήμαρχο Ιωαννιτών, κ. Θωμά Μπέγκα, ο οποίος τους υποδέχθηκε θερμά στο Δημαρχείο. Στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσίασαν ην πρότασή τους για τη δημιουργία ενός «Κινητού Δάσους» στην κεντρική πλατεία της πόλης.

    Η ιδέα του Κινητού Δάσους γεννήθηκε μέσα από τη συμμετοχή των παιδιών στο Διεθνές Δίκτυο Εκπαίδευσης για την Αειφορία – Myth2Space, όπου μελέτησαν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και αναζήτησαν τρόπους με τους οποίους οι πόλεις μπορούν να λειτουργήσουν ως ζωντανοί οργανισμοί προστασίας του περιβάλλοντος. Το Κινητό Δάσος, εμπνευσμένο από την πόλη Λεουάρντεν της Ολλανδίας, αποτελείται από μεγάλα φυτά και δέντρα σε γλάστρες με ροδάκια, που μπορούν να μετακινούνται σε διάφορα σημεία της πόλης, προσφέροντας δροσιά, καθαρό αέρα και χώρους χαλάρωσης και δημιουργίας. Η πρόταση περιλαμβάνει και «έξυπνα» χαρακτηριστικά, όπως αισθητήρες υγρασίας και γεωεντοπισμού για αυτόματο πότισμα μέσω εφαρμογής, ενώ κάθε δέντρο φέρει έναν κωδικό QR ώστε οι κάτοικοι να μπορούν να μαθαίνουν περισσότερες πληροφορίες για το κάθε είδος. 

    Ο Δήμαρχος εντυπωσιάστηκε από την πρωτοβουλία, τη συμμετοχικότητα και την ολοκληρωμένη προσέγγιση των μαθητών/τριών. Αναγνώρισε τη δουλειά και τη σοβαρότητα της πρότασης και δεσμεύτηκε να την υποστηρίξει με κάθε δυνατό τρόπο. Ακολούθησε ένας εποικοδομητικός διάλογος, κατά τον οποίο ο Δήμαρχος συνεχάρη τους μαθητές και τις μαθήτριες που, ως αυριανοί πολίτες, αποδεικνύουν ότι ήδη δρουν ως ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες του σήμερα. Τον ευχαριστούμε θερμά που άκουσε τη φωνή των παιδιών και τους έδωσε βήμα και δύναμη να πιστέψουν ότι οι ιδέες τους μπορούν να συμβάλλουν σε μια πιο πράσινη, πιο βιώσιμη, πιο ανθρώπινη πόλη. Ευχαριστούμε, επίσης, τον περιβαλλοντολογο κ. Γιώργο Αντωνίου, τον άνθρωπο που ενέπνευσε αυτή την πρόταση, που ενθάρρυνε τα παιδιά μας να σκέφτονται «έξω από το κουτί», που τους δίδαξε ότι η ενεργός πολιτειότητα, η συμμετοχή και η διεκδίκηση είναι έννοιες ικανές να αλλάξουν την κουλτούρα μιας ολόκληρης πόλης. Τέλος, ευχαριστούμε τον κ. Αλέξανδρο Θεμελή για όλη την υποστήριξη προκειμένου να πραγματοποιηθεί η σημερινή συνάντηση!

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (η δασκάλα της Ε' τάξη)

  • Μικροί Ενεργοί Πολίτες Δημιουργούν με Ανακυκλώσιμα Υλικά

    Μικροί Ενεργοί Πολίτες Δημιουργούν με Ανακυκλώσιμα Υλικά

    Με πολλή φαντασία και δημιουργικότητα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες επαναχρησιμοποίησης άχρηστων, αλλά ανακυκλώσιμων υλικών. Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Καθαρό σχολείο, Καθαρός Πλανήτης» με θέμα την ανακύκλωση, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή της τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)», προωθώντας ταυτόχρονα την ενεργό πολιτειότητα (Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή).

    Γυάλινα βάζα μετατράπηκαν σε γλαστρούλες, στις οποίες τα παιδιά φύτεψαν λουλούδια μαθαίνοντας την αξία της φροντίδας των φυτών και τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης. Ρολά από χαρτιά υγείας  μετατράπηκαν σε χριστουγεννιάτικα στολίδια και έγιναν οι "πύραυλοι των στόχων" για τη νέα σχολική χρονιά, στους οποίους αποτυπώθηκαν αξίες και προσδοκίες, όπως η ελπίδα,  η τύχη, η αγάπη, η ειρήνη και η αισιοδοξία. Μουσικά όργανα (μαράκες) φτιάχτηκαν με ρολά, κουτιά και φυσικά υλικά (ρύζι, φακές), συνδυάζοντας την οικολογία με τη μουσική και τη δημιουργική έκφραση. Τέλος, παλιά ρούχα αξιοποιήθηκαν για την κατασκευή πάνινων τσαντών – μια οικολογική εναλλακτική στις πλαστικές σακούλες. Τα παιδιά, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, έκοψαν τις δικές τους πρωτότυπες υφασμάτινες τσάντες, αποκτώντας με βιωματικό τρόπο γνώσεις για τη μείωση των απορριμμάτων και την υπεύθυνη κατανάλωση.

    Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες, όπως η οικολογική συνείδηση, η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα και η φαντασία κάνοντας ένα ουσιαστικό βήμα προς την καλλιέργεια στάσεων που χαρακτηρίζουν τον ενεργό και υπεύθυνο πολίτη του αύριο. Συγχαρητήρια στους μικρούς και μικρές μας δημιουργούς!

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70) 

  • Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα – Μουσική δημιουργία και ανακύκλωση στην Α’ Δημοτικού

    Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα

    Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης για την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή μουσική δράση με έναυσμα το τραγούδι του Γιώργου Σακελλαρίδη «Ανακύκλωση». Σε συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης, τα παιδιά κατασκεύασαν μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά, δίνοντας νέα ζωή σε πλαστικά δοχεία, καπάκια, χαρτόκουτα και άλλα καθημερινά αντικείμενα. Η δημιουργικότητά τους ξεδιπλώθηκε όχι μόνο στις κατασκευές, αλλά και στην ερμηνεία του τραγουδιού, το οποίο συνδυάζει ρυθμό, θεατρικότητα και οικολογικό μήνυμα.

    Η δράση ολοκληρώθηκε με την ηχογράφηση του τραγουδιού, συνοδευόμενη από τα αυτοσχέδια όργανα των παιδιών, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο και χαρούμενο αποτέλεσμα που ενώνει τη μουσική με τη βιωματική μάθηση. Η σφουγγαρίστρα, «ξεμαλλιασμένη» αλλά γεμάτη εμπειρίες, κατάφερε να ευαισθητοποιήσει, να συγκινήσει και να εμπνεύσει… δείχνοντάς μας πως ακόμα και τα πιο φαινομενικά «άχρηστα» αντικείμενα μπορούν να μεταμορφωθούν σε εργαλεία τέχνης, συνεργασίας και χαράς!

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Σοφία Στασινού ΠΕ70, Χρυσοβαλάντης Καζαντζής ΠΕ79.01

  • Μια μέρα στο Μουσείο, 2025

    Μια μέρα στο Μουσείο, 2025

    Το σχολείο μας είχε τη χαρά να συμμετέχει στην εκδήλωση «Μια μέρα στο Μουσείο», η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της επικοινωνίας και διάχυσης του Προγράμματος για τη Μουσειακή Εκπαίδευση και τη Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στην Α' Δημοτικού. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025, από τις 8:30έως τις 12:30, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων (Πάρκο Λιθαρίτσια). Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου ως Δράση Ενεργού Πολίτη και υλοποιείται σε συνεργασία με τις Εφορείες Αρχαιοτήτων της Ηπείρου, τα Αρχαιολογικά Μουσεία Άρτας, Ηγουμενίτσας, Ιωαννίνων και Νικόπολης, καθώς και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης “Θεόδωρος Παπαγιάννης” – ΚΕ.ΠΕ.Α. Πραμάντων.Μπορείτε να δείτε την αφίσα-πρόσκληση εδώ και το πρόγραμμα εδώ.

    Η δράση στοχεύει στην ουσιαστική εισαγωγή των μαθητών/τριών στη βιωματική εμπειρία της μουσειακής επίσκεψης, ενισχύοντας τη θετική στάση απέναντι στον πολιτισμό από την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Παράλληλα, προωθεί την ανάπτυξη και διάχυση καλών πρακτικών μουσειακής εκπαίδευσης μέσω της χρήσης μουσειοσκευών, συμβάλλοντας δυναμικά στη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στην Α’ Δημοτικού. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η Α' τάξη του Σχολείου μας παρουσίασε το τραγούδι «Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα» και το δρώμενο «Το TPBot στον δρόμο της ανακύκλωσης», σε συνεργασία με το 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, αναδεικνύοντας τη δύναμη της φαντασίας, της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της ενεργού συμμετοχής των παιδιών στη γνωριμία με τον πολιτισμό. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε και εισήγηση με θέμα «Σύγχρονη Τέχνη και Ανακύκλωση: Καλλιεργώντας Περιβαλλοντική Συνείδηση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, Μουσείο "Θεόδωρος Παπαγιάννης"», την οποία παρουσίασε η δασκάλα της Α’ τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με την Προϊσταμένη του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων. Η εισήγηση αναδεικνύει τις διαθεματικές προσεγγίσεις που ενώνουν την τέχνη με το περιβάλλον, δημιουργώντας γέφυρες ανάμεσα στα δύο σχολικά περιβάλλοντα και εμπνέοντας νέους τρόπους εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης με τα μουσεία.

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Στασινού Σοφία (η δασκάλα της Α' τάξης), Φλώρου Αριάδνη, (Προϊσταμένη 34ου Πειραματικού ΝΓ Ιωαννίνων)
    Υποστήριξη: Φαϊτά Ευφημία (ΠΕ08), Καζαντζής Χρυσοβαλάντης (ΠΕ79.01), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης, 2025

    Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης (σχ. έτος 2024-2025) κατά την εκπαιδευτική επίσκεψή τους στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης» εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα από το έργο, το οποίο βρίσκεται στον αύλειο χώρο του Μουσείου με τίτλο «Ίκαρος». Η υπεύθυνη του Μουσείου ενημέρωσε τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες ότι το έργο έχει φιλοτεχνηθεί από τον γλύπτη Αλέξανδρο Παπαστρατηγάκη και είναι φτιαγμένο από μέταλλο και λάμες από αλυσοπρίονα.

    Στη σχολική αίθουσα ακολούθησε συζήτηση για το έργο και τα ανακυκλώσιμα υλικά με τα οποία κατασκευάστηκε, πραγματοποιήθηκαν η ανάγνωση του μύθου «Ο Ίκαρος και ο Δαίδαλος», καθώς και η παρακολούθηση του αντίστοιχου βίντεο. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)», με τη βοήθεια της τεχνολογίας και αξιοποιώντας το εργαλείο ψηφιακής αφήγησης Web2.0 Story Jumper, οι μαθητές και οι μαθήτριες μετέπλασαν τον γνωστό μύθο δημιουργώντας το δικό τους ψηφιακό παραμύθι με τίτλο: «Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης». Το νέο παραμύθι εικονογραφήθηκε από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι ηχογράφησαν και το κείμενο, δίνοντας μια ξεχωριστή δημιουργική πινελιά στο έργο τους.

    Τέλος, υπό την καθοδήγηση της εικαστικού του σχολείου μας, κ. Ευφημίας Φαϊτά, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν να κατασκευάσουν τον δικό τους «Ίκαρο» με ανακυκλώσιμα υλικά εμπνευσμένοι από το έργο του Μουσείου. Με τις παραπάνω δραστηριότητες οι μαθητές και οι μαθήτριες απέκτησαν μια πρώτη γνωριμία με την ελληνική μυθολογία, καλλιεργήθηκαν η φιλαναγνωσία και η δημιουργική γραφή, αναπτύχθηκαν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για τα θέματα της ανακύκλωσης και της περιβαλλοντικής προστασίας και ενισχύθηκαν η φαντασία, η καλλιτεχνική έκφραση και η συνεργατική δημιουργία.

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70) 

  • Η Ιστορία του σχολείου μου: Από το Παρελθόν στο Μέλλον

    Η Ιστορία του σχολείου μου: Από το Παρελθόν στο Μέλλον

    Την Τετάρτη 28 Μαΐου 2025, το σχολείο μας είχε την τιμή να συμμετάσχει στην εκδήλωση παρουσίασης ψηφιακών αφηγήσεων που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος «Η Ιστορία του σχολείου μου: Από το Παρελθόν στο Μέλλον». Η εκδήλωση έλαβε χώρα στο Αμφιθέατρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, το Εργαστήριο Διδακτικής και Σχολικής Παιδαγωγικής και το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας του Π.Τ.Δ.Ε. Ιωαννίνων. Μπορείτε να δείτε την πρόσκληση εδώκαι το πρόγραμμα εδώ.

    Η συμμετοχή μας στην εκδήλωση αποτέλεσε την κορύφωση μιας συλλογικής εκπαιδευτικής προσπάθειας, που βασίστηκε στην έρευνα, την τεκμηρίωση και τη δημιουργική έκφραση. Η ερευνητική πορεία ξεκίνησε με ερωτήματα γύρω από την ταυτότητα του Σχολείου μας: τι γνωρίζουμε, τι θέλουμε να μάθουμε και γιατί έχει αξία να γνωρίσουμε το παρελθόν του.  Οι τρεις τάξεις  του Σχολείου μας Δ’, Ε’ & ΣΤ’ συνεργάστηκαν μέσω ενός κοινού Padlet, όπου αντάλλασσαν ερωτήματα, ιδέες, κείμενα, αρχειακό και φωτογραφικό υλικό.

    Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (η δασκάλα της Δ' τάξης), Ευθυμίου Χριστίνα- Μαρία (η δασκάλα της Ε' τάξης), Χειλάς Αθανάσιος (ο δάσκαλος της ΣΤ' τάξης), Βέργου Βασιλική (η Διευθύντρια του Σχολείου μας)
    Υποστήριξη: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Επίσκεψη της Α΄ Τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης»

    Επίσκεψη της Α΄ Τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης»

    Την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με το 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων και το ΚΕΠΕΑ Πραμάντων επισκέφτηκαν το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης "Θεόδωρος Παπαγιάννης" στο Ελληνικό Ιωαννίνων. Η εκπαιδευτική επίσκεψη υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος «Μουσειακή Εκπαίδευση και Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό», σε συνδυασμό με την εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και τη συμμετοχή της Α΄ τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)».

    Η επίσκεψη είχε ως βασικούς στόχους: την εξοικείωση των παιδιών με τον χώρο του μουσείου ως χώρο μάθησης, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης, την ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας και την κατανόηση της αξίας της ανακύκλωσης μέσα από την τέχνη, την ενίσχυση της πολιτιστικής συνείδησης και της αισθητικής αγωγής, την καλλιέργεια δεξιοτήτων παρατήρησης, ερμηνείας και επικοινωνίας μέσω της τέχνης, καθώς και την ενδυνάμωση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών/τριων σε πολιτιστικές δράσεις.

    Κατά την περιήγησή τους στους χώρους του μουσείου, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν έργα τέχνης φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά και να συνειδητοποιήσουν ότι «άχρηστα» υλικά μπορούν να αποκτήσουν νέα ζωή και να μεταμορφωθούν σε δημιουργικές και καλλιτεχνικές εκφράσεις. Οι βιωματικές δραστηριότητες που ακολούθησαν ενίσχυσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ ταυτόχρονα καλλιέργησαν τη συνεργασία και την περιβαλλοντική τους υπευθυνότητα. Η εκπαιδευτική επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία, η οποία συνέδεσε αποτελεσματικά την τέχνη με την οικολογία, διδάσκοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες ότι η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να συνδυαστεί με την αισθητική απόλαυση και την πολιτιστική καλλιέργεια. Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες του ΚΕΠΕΑ Πραμάτων κ. Κατέρη, κ. Βάσση και κ. Λενούδια, την υπεύθυνη του Μουσείου κ. Γιαννατσή, καθώς και τις εκπαιδευτικούς του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου για την άψογη συνεργασία.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Ζωντανεύουμε την αυλή μας, 2025

    Ζωντανεύουμε την αυλή μας, 2025

    Το Σάββατο 24 Μαΐου 2025 η αυλή μας γέμισε χρώματα και χαρούμενες φωνές. Οι μαθητές/τριες των Β' και Γ' τάξεων και οι γονείς τους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησητου σχολείου μας, φέρνοντας τα πινέλα τους και την καλή τους διάθεση, με σκοπό να δώσουμε χρώμα σε έναν μουντό και άχαρο τοίχο της αυλής. Μικροί και μεγάλοι, λοιπόν, ανέλαβαν δράση. Ανακάτεψαν χρώματα, έφτιαξαν νέες αποχρώσεις, ενεργοποίησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, έμαθαν να κρατούν το πινέλο και να το χρησιμοποιούν σωστά, έκαναν λάθη και βρήκαν τρόπους να τα διορθώσουν. Μα το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι συνεργάστηκαν για να δώσουν το πιο όμορφο αποτέλεσμα. Και τα κατάφεραν!

    Η δράση εντάσσεται στο πρόγραμμα "Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας", με στόχο την κινητοποίηση των μαθητών/τριών, την ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας και τη μείωση του χρόνου που περνούν καθιστοί. Παράλληλα, πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του Εθνικού Δικτύου Οικολογικών Σχολείων και των δράσεων ενεργού πολιτειότητας, καλλιεργώντας στα παιδιά μας την οικολογική συνείδηση, τη συνεργασία και τη φροντίδα για τον κοινό μας χώρο.

    Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν και κυρίως στους γονείς τους! Σας ευχαριστούμε πολύ που μας τιμήσατε με την παρουσία σας και συμμετείχατε ενεργά και σε αυτή τη Δράση!

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Μάγκου Μόνικα (Β ΄τάξη) , Δημουλιά Μαρία (Γ ΄τάξη)
    Υποστήριξη: Φαϊτά Ευφημία (ΠΕ08)

  • Διπλή Διάκριση στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης»

    Διπλή Διάκριση στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης»

    Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων διακρίθηκε με δύο σημαντικά έργα στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης», ο οποίος διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης και της καινοτομίας, προσκαλώντας μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα να συμμετάσχουν σε δράσεις που ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα, την επιστημονική σκέψη και την ενεργό πολιτειότητα.

    Στην Κατηγορία 2: Κατασκευές STEAM, το έργο των μαθητών και μαθητριών της Γ’ τάξης με τίτλο «Ένα ταξίδι: Από το Φίλτρο Νερού στη Γυάλα των Αξιών» απέσπασε το 1ο βραβείο. Μέσα από το έργο τους, οι μαθητές/τριες έστειλαν ένα αισιόδοξο μήνυμα για έναν καλύτερο κόσμο, με καθαρό νερό και καθαρές αξίες να οδηγούν το μέλλον τους. Το έργο περιλάμβανε την κατασκευή ενός φίλτρου νερού, μέσω του οποίου κατανόησαν τη σημασία της προστασίας των φυσικών πόρων και την ανάγκη για πρόσβαση σε καθαρό νερό. Στη συνέχεια, μέσα από τη δημιουργία της συμβολικής «γυάλας των αξιών», τα παιδιά προβληματίστηκαν για τις προτεραιότητες της ζωής, αναδεικνύοντας την οικογένεια, τους φίλους και τα δικαιώματά τους.

    Η επιτυχία αυτή συνοδεύτηκε από δύο ξεχωριστά δώρα που ενθουσίασαν τους μαθητές/τριες και ενίσχυσαν τη διάθεσή τους για εξερεύνηση και μάθηση. Το πρώτο δώρο είναι το βιβλίο «ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΤΟ ΚΕΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΙΟ», μια συναρπαστική εισαγωγή στον κόσμο της αστρονομίας, ιδανική για μικρούς εξερευνητές. Μέσα από τις σελίδες του, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ηλιακό μας σύστημα και τους «κατοίκους» του – τον Ήλιο, τους πλανήτες, τους δορυφόρους, τους κομήτες και τους μετεωρίτες – και να ταξιδέψουν ακόμα πιο μακριά, στον μαγευτικό κόσμο των άστρων, των νεφελωμάτων και των γαλαξιών. Το βιβλίο προσφέρει επίσης βασικές γνώσεις για το τηλεσκόπιο και την αστρονομική παρατήρηση, καλλιεργώντας τη φαντασία και το επιστημονικό ενδιαφέρον των παιδιών. Το δεύτερο δώρο, το σετ "IQ Busters" με 9 ξύλινα παζλ που βασίζονται στη λογική και την παρατηρητικότητα, θα προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πειραματισμού, στρατηγικής και επίλυσης προβλημάτων. Μέσα από την προσπάθεια να αποσυναρμολογήσουν και να συναρμολογήσουν τα κομμάτια, οι μαθητές/τριες θα ενισχύσουν τη συγκέντρωσή τους, θα αναπτύξουν την υπομονή και την επιμονή τους και θα καλλιεργήσουν τη συνεργασία και τη δημιουργική τους σκέψη.

    Στην Κατηγορία 1: Πειράματα Φυσικών Επιστημών, oι μαθητές/τριες του Ομίλου Φυσικής Ε' & ΣΤ' τάξης απέσπασαν έπαινο για το έργο τους «Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό – ηλεκτρικός κινητήρας». Μέσα από ένα πείραμα που σχεδίασαν και υλοποίησαν με απλά υλικά, κατανόησαν τη βασική αρχή λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα, τη σχέση μεταξύ ηλεκτρικού ρεύματος και μαγνητισμού, καθώς και πώς ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκει εφαρμογή σε πληθώρα καθημερινών συσκευών όπως το μίξερ, η ηλεκτρική σκούπα, το πλυντήριο, το ηλεκτρικό πατίνι και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

    Η τελετή βράβευσης πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 Μαΐου και ώρα 19.30 στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις του Νικηφόρου Δράμας, με δυνατότητα συμμετοχής δια ζώσης ή μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας. Οι συμμετοχές των μαθητών/τριών θα συμπεριληφθούν σε ψηφιακό βιβλίο που θα εκδοθεί από εκδοτικό οίκο με Διεθνή Μοναδικό Αριθμό Βιβλίου (ISBN), διασφαλίζοντας τη δημόσια προβολή και καταγραφή των δημιουργιών τους. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες και στους εκπαιδευτικούς για την έμπνευση, τη δημιουργικότητα και την ουσιαστική συμμετοχή τους! Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού εδώ

    Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές για την αναγνώριση και για τα πολύτιμα ερεθίσματα που μας προσέφεραν!

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, ΠΕ70 & Νικολού Αγγελική, ΠΕ86 (Γ' τάξη) - Πουρλιάκας Γρηγόριος, ΠΕ70 (Όμιλος Φυσικής Ε' & ΣΤ' τάξης)

Κύλιση στην Αρχή