
Για τη δημιουργία μιας διαφορετικής, διαδραστικής και ενεργητικής μαθησιακής εμπειρίας, στη διδασκαλία της Γεωγραφίας εφαρμόστηκε μια σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση, με βασικό εργαλείο μάθησης τα iPads, τα οποία αξιοποιήθηκαν δημιουργικά ως μέσο ενίσχυσης της κατανόησης και της εμπλοκής των μαθητών στη διδακτική διαδικασία. Οι μαθητές/τριες μελέτησαν τα κεφάλαια «Μεγάλα νησιωτικά συμπλέγματα και νησιά της Ελλάδας», «Η ζωή στα νησιά», «Τα βουνά της Ελλάδας», «Οι πεδιάδες της Ελλάδας» και «Η ζωή στα βουνά και τις πεδιάδες» μέσω άμεσης αλληλεπίδρασης με videos, εφαρμογές και διαδραστικούς χάρτες, ενισχύοντας έτσι τη βιωματική διάσταση της γνώσης.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της ενότητας, οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε ομάδες, συγκέντρωσαν πληροφορίες και δημιούργησαν παρουσιάσεις, συνδυάζοντας τις γνώσεις τους με τα δεδομένα που είχαν συλλέξει. Η διαδικασία ενίσχυσε τη δημιουργικότητά τους και τους ενέπλεξε ουσιαστικά στη μαθησιακή διαδικασία. Παράλληλα, καλλιεργήθηκαν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και ομαδικής εργασίας, ενώ κατά την παρουσίαση των εργασιών τους οι μαθητές/τριες ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και την ικανότητα δημόσιας ομιλίας.
Η χρήση της τεχνολογίας υποστήριξε πολλαπλούς στόχους: γνωστικούς, συναισθηματικούς και ψυχοκινητικούς. Σε γνωστικό επίπεδο, εμβάθυναν στη γεωγραφία της Ελλάδας και ανέπτυξαν δεξιότητες αναγνώρισης γεωγραφικών στοιχείων, ερμηνείας διαδραστικών χαρτών και συλλογής πληροφοριών από σύγχρονες πηγές. Σε συναισθηματικό επίπεδο, η ενεργός συμμετοχή ενίσχυσε την εμπιστοσύνη τους στην τεχνολογία ως εργαλείο μάθησης, ενώ καλλιέργησε τη δημιουργικότητά τους. Σε ψυχοκινητικό επίπεδο, ενισχύθηκαν οι δεξιότητες συνεργασίας και πρακτικής ενασχόλησης με το εκπαιδευτικό υλικό. Οι διαδραστικοί χάρτες, τα βίντεο και οι ψηφιακές εφαρμογές όχι μόνο διευκόλυναν την κατανόηση των γεωγραφικών περιοχών αλλά συνέδεσαν άμεσα τη θεωρητική γνώση με την εμπειρία. Οι μαθητές/τριες έγιναν “εξερευνητές” του ελληνικού χώρου, ταξιδεύοντας από τα νησιά και τις πεδιάδες μέχρι τα βουνά, με τη βοήθεια των τεχνολογικών εργαλείων που έφεραν τη μάθηση πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (η δασκάλα της Ε' τάξη)
Η χρήση των iPads στη Γεωγραφία αποτέλεσε μια εμπνευσμένη παιδαγωγική πρακτική, που μετέτρεψε τη μάθηση από παθητική διαδικασία σε ενεργή και συμμετοχική εμπειρία. Η προσεκτική σχεδίαση και εφαρμογή αυτής της μεθόδου από τη δασκάλα της τάξης έδωσε στους μαθητές/τριες τη δυνατότητα να εμβαθύνουν σε γεωγραφικές έννοιες με τρόπο σύγχρονο, ελκυστικό και αποτελεσματικό. Μέσα από αυτή την καινοτόμο προσέγγιση, η τεχνολογία λειτούργησε ως γέφυρα ανάμεσα στη γνώση και στην προσωπική έκφραση, αποδεικνύοντας ότι όταν αξιοποιείται με στόχο και παιδαγωγικό σχεδιασμό, μπορεί να εμπνεύσει και να μεταμορφώσει τη μαθησιακή διαδικασία.