colors02

Οικολογικά Σχολεία - EcoSchools

  • Οι φύλακες του δάσους

    Οι φύλακες του δάσους

    Την Τετάρτη 15 Οκτωρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄ και Β΄ τάξεων έζησαν μια αξέχαστη εμπειρία! Στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος και της εθνικής δράσης κατά της παιδικής παχυσαρκίας, συμμετείχαν σε ένα υπέροχο πρόγραμμα του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Πραμάντων μέσα στο δάσος. Εκεί, έγιναν για λίγο οι φύλακες του δάσους! Έμαθαν να αναγνωρίζουν τα φύλλα των δέντρων και να παρατηρούν τα χρώματα του φθινοπώρου. Συζήτησαν για τη σημασία του νερού στη φύση και τους τρόπους εξοικονόμησής του. Μάζεψαν κάστανα και βελανίδια, ανακάλυψαν πώς ταξιδεύουν οι σπόροι των μανιταριών, και έμαθαν πώς να περπατούν με προσοχή στα μονοπάτια της φύσης. Μύρισαν τη ρίγανη του βουνού, άκουσαν το θρόισμα των φύλλων και τα κελαηδίσματα των πουλιών, τραγούδησαν όλοι μαζί και έμαθαν σε τι χρησιμεύει μια κλίτσα! Μπήκαν μέσα σε κουφάλες γέρικων δέντρων και ένιωσαν τη μαγεία του δάσους να τους αγκαλιάζει.

    Ανακάλυψαν ότι η ζωή των δέντρων μοιάζει πολύ με των ανθρώπων: κι αυτά γεννιούνται, μεγαλώνουν, αρρωσταίνουν, και χρειάζονται φροντίδα. Έμαθαν νέες λέξεις, όπως τη φωτοσύνθεση, συμμετείχαν σε θεατρικό παιχνίδι, έκαναν κούνια και πέρασαν δοκιμασίες με σκοινιά! Ήταν μια μέρα γεμάτη γέλια, παιχνίδι, γνώση και συνεργασία καθώς οι μικροί μαθητές έμαθαν να αγαπούν και να προστατεύουν το δάσος.

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ, Στασινού Σοφία (ΠΕ70), Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11)

  • Η Α' τάξη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

    Η Α' τάξη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

    Την Δευτέρα 13 Οκτωρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων. Η επίσκεψη με θέμα «Πουλιά και ζώα στην αρχαιότητα» εντάχθηκε στον σχεδιασμό δράσεων των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στο πλαίσιο του προγράμματος Eco–Schools, στον άξονα «Σχολείο και αειφορία». Μέσα από τη θεματική των ζώων και τη σχέση τους με τον άνθρωπο, οι μαθητές/τριες καλλιέργησαν την περιβαλλοντική ευαισθησία και συνειδητοποίησαν την αξία του σεβασμού προς τη φύση και την πολιτιστική κληρονομιά.

    Πριν την επίσκεψη, οι μαθητές/τριες προετοιμάστηκαν με φυλλάδιο, όπου υπήρχαν φωτογραφίες των εκθεμάτων που έπρεπε να εντοπίσουν. Μέσα από αυτή τη διαδικασία συνδέσαμε τη δράση με το μάθημα της Γλώσσας, εντοπίζοντας γράμματα και συλλαβές του κειμένου του φυλλαδίου μας, εφαρμόζοντας έτσι τη διαθεματικότητα στην πράξη. Μετά την επίσκεψη, το πιο γνωστό έκθεμα, το πέτρινο λιοντάρι, «επισκέφτηκε» με τη μορφή κόμικς την τάξη μας μέσα από μια δραστηριότητα στο μάθημα της Γλώσσας, ολοκληρώνοντας τη βιωματική εμπειρία και συνδέοντας τη μάθηση με την αγάπη για τα ζώα και τη σημασία που αυτά έχουν για την ανθρώπινη ζωή.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)

  • Μικροί Ενεργοί Πολίτες Δημιουργούν με Ανακυκλώσιμα Υλικά

    Μικροί Ενεργοί Πολίτες Δημιουργούν με Ανακυκλώσιμα Υλικά

    Με πολλή φαντασία και δημιουργικότητα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες επαναχρησιμοποίησης άχρηστων, αλλά ανακυκλώσιμων υλικών. Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Καθαρό σχολείο, Καθαρός Πλανήτης» με θέμα την ανακύκλωση, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή της τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)», προωθώντας ταυτόχρονα την ενεργό πολιτειότητα (Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή).

    Γυάλινα βάζα μετατράπηκαν σε γλαστρούλες, στις οποίες τα παιδιά φύτεψαν λουλούδια μαθαίνοντας την αξία της φροντίδας των φυτών και τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης. Ρολά από χαρτιά υγείας  μετατράπηκαν σε χριστουγεννιάτικα στολίδια και έγιναν οι "πύραυλοι των στόχων" για τη νέα σχολική χρονιά, στους οποίους αποτυπώθηκαν αξίες και προσδοκίες, όπως η ελπίδα,  η τύχη, η αγάπη, η ειρήνη και η αισιοδοξία. Μουσικά όργανα (μαράκες) φτιάχτηκαν με ρολά, κουτιά και φυσικά υλικά (ρύζι, φακές), συνδυάζοντας την οικολογία με τη μουσική και τη δημιουργική έκφραση. Τέλος, παλιά ρούχα αξιοποιήθηκαν για την κατασκευή πάνινων τσαντών – μια οικολογική εναλλακτική στις πλαστικές σακούλες. Τα παιδιά, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, έκοψαν τις δικές τους πρωτότυπες υφασμάτινες τσάντες, αποκτώντας με βιωματικό τρόπο γνώσεις για τη μείωση των απορριμμάτων και την υπεύθυνη κατανάλωση.

    Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες, όπως η οικολογική συνείδηση, η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα και η φαντασία κάνοντας ένα ουσιαστικό βήμα προς την καλλιέργεια στάσεων που χαρακτηρίζουν τον ενεργό και υπεύθυνο πολίτη του αύριο. Συγχαρητήρια στους μικρούς και μικρές μας δημιουργούς!

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70) 

  • Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα – Μουσική δημιουργία και ανακύκλωση στην Α’ Δημοτικού

    Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα

    Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης για την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή μουσική δράση με έναυσμα το τραγούδι του Γιώργου Σακελλαρίδη «Ανακύκλωση». Σε συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης, τα παιδιά κατασκεύασαν μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά, δίνοντας νέα ζωή σε πλαστικά δοχεία, καπάκια, χαρτόκουτα και άλλα καθημερινά αντικείμενα. Η δημιουργικότητά τους ξεδιπλώθηκε όχι μόνο στις κατασκευές, αλλά και στην ερμηνεία του τραγουδιού, το οποίο συνδυάζει ρυθμό, θεατρικότητα και οικολογικό μήνυμα.

    Η δράση ολοκληρώθηκε με την ηχογράφηση του τραγουδιού, συνοδευόμενη από τα αυτοσχέδια όργανα των παιδιών, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο και χαρούμενο αποτέλεσμα που ενώνει τη μουσική με τη βιωματική μάθηση. Η σφουγγαρίστρα, «ξεμαλλιασμένη» αλλά γεμάτη εμπειρίες, κατάφερε να ευαισθητοποιήσει, να συγκινήσει και να εμπνεύσει… δείχνοντάς μας πως ακόμα και τα πιο φαινομενικά «άχρηστα» αντικείμενα μπορούν να μεταμορφωθούν σε εργαλεία τέχνης, συνεργασίας και χαράς!

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Σοφία Στασινού ΠΕ70, Χρυσοβαλάντης Καζαντζής ΠΕ79.01

  • Μια μέρα στο Μουσείο, 2025

    Μια μέρα στο Μουσείο, 2025

    Το σχολείο μας είχε τη χαρά να συμμετέχει στην εκδήλωση «Μια μέρα στο Μουσείο», η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της επικοινωνίας και διάχυσης του Προγράμματος για τη Μουσειακή Εκπαίδευση και τη Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στην Α' Δημοτικού. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025, από τις 8:30έως τις 12:30, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων (Πάρκο Λιθαρίτσια). Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου ως Δράση Ενεργού Πολίτη και υλοποιείται σε συνεργασία με τις Εφορείες Αρχαιοτήτων της Ηπείρου, τα Αρχαιολογικά Μουσεία Άρτας, Ηγουμενίτσας, Ιωαννίνων και Νικόπολης, καθώς και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης “Θεόδωρος Παπαγιάννης” – ΚΕ.ΠΕ.Α. Πραμάντων.Μπορείτε να δείτε την αφίσα-πρόσκληση εδώ και το πρόγραμμα εδώ.

    Η δράση στοχεύει στην ουσιαστική εισαγωγή των μαθητών/τριών στη βιωματική εμπειρία της μουσειακής επίσκεψης, ενισχύοντας τη θετική στάση απέναντι στον πολιτισμό από την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Παράλληλα, προωθεί την ανάπτυξη και διάχυση καλών πρακτικών μουσειακής εκπαίδευσης μέσω της χρήσης μουσειοσκευών, συμβάλλοντας δυναμικά στη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στην Α’ Δημοτικού. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η Α' τάξη του Σχολείου μας παρουσίασε το τραγούδι «Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα» και το δρώμενο «Το TPBot στον δρόμο της ανακύκλωσης», σε συνεργασία με το 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, αναδεικνύοντας τη δύναμη της φαντασίας, της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της ενεργού συμμετοχής των παιδιών στη γνωριμία με τον πολιτισμό. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε και εισήγηση με θέμα «Σύγχρονη Τέχνη και Ανακύκλωση: Καλλιεργώντας Περιβαλλοντική Συνείδηση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, Μουσείο "Θεόδωρος Παπαγιάννης"», την οποία παρουσίασε η δασκάλα της Α’ τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με την Προϊσταμένη του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων. Η εισήγηση αναδεικνύει τις διαθεματικές προσεγγίσεις που ενώνουν την τέχνη με το περιβάλλον, δημιουργώντας γέφυρες ανάμεσα στα δύο σχολικά περιβάλλοντα και εμπνέοντας νέους τρόπους εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης με τα μουσεία.

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Στασινού Σοφία (η δασκάλα της Α' τάξης), Φλώρου Αριάδνη, (Προϊσταμένη 34ου Πειραματικού ΝΓ Ιωαννίνων)
    Υποστήριξη: Φαϊτά Ευφημία (ΠΕ08), Καζαντζής Χρυσοβαλάντης (ΠΕ79.01), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης, 2025

    Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης (σχ. έτος 2024-2025) κατά την εκπαιδευτική επίσκεψή τους στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης» εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα από το έργο, το οποίο βρίσκεται στον αύλειο χώρο του Μουσείου με τίτλο «Ίκαρος». Η υπεύθυνη του Μουσείου ενημέρωσε τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες ότι το έργο έχει φιλοτεχνηθεί από τον γλύπτη Αλέξανδρο Παπαστρατηγάκη και είναι φτιαγμένο από μέταλλο και λάμες από αλυσοπρίονα.

    Στη σχολική αίθουσα ακολούθησε συζήτηση για το έργο και τα ανακυκλώσιμα υλικά με τα οποία κατασκευάστηκε, πραγματοποιήθηκαν η ανάγνωση του μύθου «Ο Ίκαρος και ο Δαίδαλος», καθώς και η παρακολούθηση του αντίστοιχου βίντεο. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)», με τη βοήθεια της τεχνολογίας και αξιοποιώντας το εργαλείο ψηφιακής αφήγησης Web2.0 Story Jumper, οι μαθητές και οι μαθήτριες μετέπλασαν τον γνωστό μύθο δημιουργώντας το δικό τους ψηφιακό παραμύθι με τίτλο: «Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης». Το νέο παραμύθι εικονογραφήθηκε από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι ηχογράφησαν και το κείμενο, δίνοντας μια ξεχωριστή δημιουργική πινελιά στο έργο τους.

    Τέλος, υπό την καθοδήγηση της εικαστικού του σχολείου μας, κ. Ευφημίας Φαϊτά, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν να κατασκευάσουν τον δικό τους «Ίκαρο» με ανακυκλώσιμα υλικά εμπνευσμένοι από το έργο του Μουσείου. Με τις παραπάνω δραστηριότητες οι μαθητές και οι μαθήτριες απέκτησαν μια πρώτη γνωριμία με την ελληνική μυθολογία, καλλιεργήθηκαν η φιλαναγνωσία και η δημιουργική γραφή, αναπτύχθηκαν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για τα θέματα της ανακύκλωσης και της περιβαλλοντικής προστασίας και ενισχύθηκαν η φαντασία, η καλλιτεχνική έκφραση και η συνεργατική δημιουργία.

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70) 

  • Επίσκεψη της Α΄ Τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης»

    Επίσκεψη της Α΄ Τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης»

    Την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με το 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων και το ΚΕΠΕΑ Πραμάντων επισκέφτηκαν το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης "Θεόδωρος Παπαγιάννης" στο Ελληνικό Ιωαννίνων. Η εκπαιδευτική επίσκεψη υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος «Μουσειακή Εκπαίδευση και Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό», σε συνδυασμό με την εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και τη συμμετοχή της Α΄ τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)».

    Η επίσκεψη είχε ως βασικούς στόχους: την εξοικείωση των παιδιών με τον χώρο του μουσείου ως χώρο μάθησης, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης, την ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας και την κατανόηση της αξίας της ανακύκλωσης μέσα από την τέχνη, την ενίσχυση της πολιτιστικής συνείδησης και της αισθητικής αγωγής, την καλλιέργεια δεξιοτήτων παρατήρησης, ερμηνείας και επικοινωνίας μέσω της τέχνης, καθώς και την ενδυνάμωση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών/τριων σε πολιτιστικές δράσεις.

    Κατά την περιήγησή τους στους χώρους του μουσείου, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν έργα τέχνης φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά και να συνειδητοποιήσουν ότι «άχρηστα» υλικά μπορούν να αποκτήσουν νέα ζωή και να μεταμορφωθούν σε δημιουργικές και καλλιτεχνικές εκφράσεις. Οι βιωματικές δραστηριότητες που ακολούθησαν ενίσχυσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ ταυτόχρονα καλλιέργησαν τη συνεργασία και την περιβαλλοντική τους υπευθυνότητα. Η εκπαιδευτική επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία, η οποία συνέδεσε αποτελεσματικά την τέχνη με την οικολογία, διδάσκοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες ότι η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να συνδυαστεί με την αισθητική απόλαυση και την πολιτιστική καλλιέργεια. Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες του ΚΕΠΕΑ Πραμάτων κ. Κατέρη, κ. Βάσση και κ. Λενούδια, την υπεύθυνη του Μουσείου κ. Γιαννατσή, καθώς και τις εκπαιδευτικούς του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου για την άψογη συνεργασία.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Ζωντανεύουμε την αυλή μας, 2025

    Ζωντανεύουμε την αυλή μας, 2025

    Το Σάββατο 24 Μαΐου 2025 η αυλή μας γέμισε χρώματα και χαρούμενες φωνές. Οι μαθητές/τριες των Β' και Γ' τάξεων και οι γονείς τους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησητου σχολείου μας, φέρνοντας τα πινέλα τους και την καλή τους διάθεση, με σκοπό να δώσουμε χρώμα σε έναν μουντό και άχαρο τοίχο της αυλής. Μικροί και μεγάλοι, λοιπόν, ανέλαβαν δράση. Ανακάτεψαν χρώματα, έφτιαξαν νέες αποχρώσεις, ενεργοποίησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, έμαθαν να κρατούν το πινέλο και να το χρησιμοποιούν σωστά, έκαναν λάθη και βρήκαν τρόπους να τα διορθώσουν. Μα το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι συνεργάστηκαν για να δώσουν το πιο όμορφο αποτέλεσμα. Και τα κατάφεραν!

    Η δράση εντάσσεται στο πρόγραμμα "Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας", με στόχο την κινητοποίηση των μαθητών/τριών, την ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας και τη μείωση του χρόνου που περνούν καθιστοί. Παράλληλα, πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του Εθνικού Δικτύου Οικολογικών Σχολείων και των δράσεων ενεργού πολιτειότητας, καλλιεργώντας στα παιδιά μας την οικολογική συνείδηση, τη συνεργασία και τη φροντίδα για τον κοινό μας χώρο.

    Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν και κυρίως στους γονείς τους! Σας ευχαριστούμε πολύ που μας τιμήσατε με την παρουσία σας και συμμετείχατε ενεργά και σε αυτή τη Δράση!

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Μάγκου Μόνικα (Β ΄τάξη) , Δημουλιά Μαρία (Γ ΄τάξη)
    Υποστήριξη: Φαϊτά Ευφημία (ΠΕ08)

  • Διπλή Διάκριση στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης»

    Διπλή Διάκριση στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης»

    Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων διακρίθηκε με δύο σημαντικά έργα στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης», ο οποίος διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης και της καινοτομίας, προσκαλώντας μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα να συμμετάσχουν σε δράσεις που ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα, την επιστημονική σκέψη και την ενεργό πολιτειότητα.

    Στην Κατηγορία 2: Κατασκευές STEAM, το έργο των μαθητών και μαθητριών της Γ’ τάξης με τίτλο «Ένα ταξίδι: Από το Φίλτρο Νερού στη Γυάλα των Αξιών» απέσπασε το 1ο βραβείο. Μέσα από το έργο τους, οι μαθητές/τριες έστειλαν ένα αισιόδοξο μήνυμα για έναν καλύτερο κόσμο, με καθαρό νερό και καθαρές αξίες να οδηγούν το μέλλον τους. Το έργο περιλάμβανε την κατασκευή ενός φίλτρου νερού, μέσω του οποίου κατανόησαν τη σημασία της προστασίας των φυσικών πόρων και την ανάγκη για πρόσβαση σε καθαρό νερό. Στη συνέχεια, μέσα από τη δημιουργία της συμβολικής «γυάλας των αξιών», τα παιδιά προβληματίστηκαν για τις προτεραιότητες της ζωής, αναδεικνύοντας την οικογένεια, τους φίλους και τα δικαιώματά τους.

    Η επιτυχία αυτή συνοδεύτηκε από δύο ξεχωριστά δώρα που ενθουσίασαν τους μαθητές/τριες και ενίσχυσαν τη διάθεσή τους για εξερεύνηση και μάθηση. Το πρώτο δώρο είναι το βιβλίο «ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΤΟ ΚΕΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΙΟ», μια συναρπαστική εισαγωγή στον κόσμο της αστρονομίας, ιδανική για μικρούς εξερευνητές. Μέσα από τις σελίδες του, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ηλιακό μας σύστημα και τους «κατοίκους» του – τον Ήλιο, τους πλανήτες, τους δορυφόρους, τους κομήτες και τους μετεωρίτες – και να ταξιδέψουν ακόμα πιο μακριά, στον μαγευτικό κόσμο των άστρων, των νεφελωμάτων και των γαλαξιών. Το βιβλίο προσφέρει επίσης βασικές γνώσεις για το τηλεσκόπιο και την αστρονομική παρατήρηση, καλλιεργώντας τη φαντασία και το επιστημονικό ενδιαφέρον των παιδιών. Το δεύτερο δώρο, το σετ "IQ Busters" με 9 ξύλινα παζλ που βασίζονται στη λογική και την παρατηρητικότητα, θα προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πειραματισμού, στρατηγικής και επίλυσης προβλημάτων. Μέσα από την προσπάθεια να αποσυναρμολογήσουν και να συναρμολογήσουν τα κομμάτια, οι μαθητές/τριες θα ενισχύσουν τη συγκέντρωσή τους, θα αναπτύξουν την υπομονή και την επιμονή τους και θα καλλιεργήσουν τη συνεργασία και τη δημιουργική τους σκέψη.

    Στην Κατηγορία 1: Πειράματα Φυσικών Επιστημών, oι μαθητές/τριες του Ομίλου Φυσικής Ε' & ΣΤ' τάξης απέσπασαν έπαινο για το έργο τους «Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό – ηλεκτρικός κινητήρας». Μέσα από ένα πείραμα που σχεδίασαν και υλοποίησαν με απλά υλικά, κατανόησαν τη βασική αρχή λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα, τη σχέση μεταξύ ηλεκτρικού ρεύματος και μαγνητισμού, καθώς και πώς ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκει εφαρμογή σε πληθώρα καθημερινών συσκευών όπως το μίξερ, η ηλεκτρική σκούπα, το πλυντήριο, το ηλεκτρικό πατίνι και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

    Η τελετή βράβευσης πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 Μαΐου και ώρα 19.30 στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις του Νικηφόρου Δράμας, με δυνατότητα συμμετοχής δια ζώσης ή μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας. Οι συμμετοχές των μαθητών/τριών θα συμπεριληφθούν σε ψηφιακό βιβλίο που θα εκδοθεί από εκδοτικό οίκο με Διεθνή Μοναδικό Αριθμό Βιβλίου (ISBN), διασφαλίζοντας τη δημόσια προβολή και καταγραφή των δημιουργιών τους. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες και στους εκπαιδευτικούς για την έμπνευση, τη δημιουργικότητα και την ουσιαστική συμμετοχή τους! Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού εδώ

    Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές για την αναγνώριση και για τα πολύτιμα ερεθίσματα που μας προσέφεραν!

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, ΠΕ70 & Νικολού Αγγελική, ΠΕ86 (Γ' τάξη) - Πουρλιάκας Γρηγόριος, ΠΕ70 (Όμιλος Φυσικής Ε' & ΣΤ' τάξης)

  • Η σχολική αυλή μέσα από τις αισθήσεις μας, 2025

    Η σχολική αυλή μέσα από τις αισθήσεις μας, 2025

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Β’ και Γ’ τάξεων του Σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή έρευνα με θέμα τη σχολική αυλή. Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων του Εθνικού Δικτύου Οικολογικών Σχολείων και των δράσεων ενεργού πολιτειότητας, ενισχύοντας την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στη διαμόρφωση του σχολικού τους περιβάλλοντος. Στόχος μας ήταν να παρακινήσουμε τους μαθητές/τριες να δουν τον προαύλιο χώρο όχι απλώς ως σημείο διαλείμματος, αλλά ως ένα ζωντανό περιβάλλον που επηρεάζει τη διάθεσή τους, τροφοδοτεί τη φαντασία τους και αποτελεί κομμάτι της εκπαιδευτικής τους καθημερινότητας. Με οδηγό τις αισθήσεις και τη δημιουργική σκέψη, τα παιδιά παρατήρησαν την αυλή, απάντησαν σε ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου και αποτύπωσαν τις εμπειρίες και τις σκέψεις τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής και αξιοποιώντας το πρόγραμμα LibreOffice Calc, οπτικοποίησαν τα δεδομένα δημιουργώντας γραφήματα, αναπτύσσοντας δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού και επεξεργασίας δεδομένων.

    Τα υλικά που κυριαρχούν στον χώρο, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των παιδιών, είναι το τσιμέντο, το οποίο προσδίδει μια ψυχρή και μονότονη αίσθηση. Πιο περιορισμένα εντοπίζονται το ξύλο, το μέταλλο, το χώμα, τα χαλίκια και τα φυτά, τα οποία καταγράφονται από τα παιδιά ως επιθυμητά αλλά περιορισμένα στο τοπίο της αυλής. Χρωματικά, το γκρι και το μπλε είναι οι πιο έντονες παρουσίες, ενώ το πράσινο και το καφέ –που συνδέονται με το φυσικό στοιχείο– εμφανίζονται σε μικρότερη κλίμακα. Οι ήχοι που τα παιδιά καταγράφουν διαμορφώνουν μια πολυφωνία: κελαηδήματα πουλιών, φωνές συμμαθητών, ήχοι από οχήματα και –πιο σπάνια– ο άνεμος, το θρόισμα των φύλλων ή ο ήχος του νερού, συγκροτούν την ηχητική ταυτότητα της αυλής. Αγγίζοντας τα υλικά, τα περισσότερα χαρακτηρίζονται ως ψυχρά ή χλιαρά, με μόνη εξαίρεση το ξύλο και το πλαστικό, που αποδίδονται ως πιο “ζεστά”.

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μάγκου Μόνικα, Δημουλιά Μαρία, Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία, Πουρλιάκας Γρηγόριος (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Φυτεύουμε στην αυλή μας, 2025

    Φυτεύουμε στην αυλή μας, 2025

    Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025 στις 13:15 πραγματοποιήθηκε η δράση «Φυτεύουμε στην αυλή μας» με τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών των Β’ και Γ’ τάξεων, σε συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς. Τα παιδιά, με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, φύτεψαν καλλωπιστικά φυτά και αρωματικά βότανα είτε σε έναν μικρό κήπο στην αυλή του σχολείου είτε σε γλάστρες και ζαρντινιέρες που τοποθετήθηκαν περιμετρικά στον εξωτερικό χώρο των παραθύρων. Η όλη διαδικασία αποτέλεσε έναυσμα για κινητοποίηση, σωματική δραστηριότητα και βιωματική μάθηση στη φύση, προσφέροντας μια ευχάριστη εναλλακτική στις πολύωρες καθιστικές δραστηριότητες και την υπερβολική χρήση οθονών. Τα παιδιά συνεργάστηκαν, έσκαψαν, φύτεψαν, πότισαν και φρόντισαν τα φυτά τους, βιώνοντας τη χαρά της δημιουργίας και ενισχύοντας παράλληλα την περιβαλλοντική τους ευαισθητοποίηση. Ταυτόχρονα, η παρουσία και η ενεργός συμβολή των γονέων έδωσε τη δυνατότητα για ουσιαστική αλληλεπίδραση μεταξύ σχολείου και οικογένειας, δημιουργώντας ένα θετικό, υποστηρικτικό κλίμα συνεργασίας.

    Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της «Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας», με στόχο την ενίσχυση της σωματικής δραστηριότητας, τη μείωση του χρόνου μπροστά στις οθόνες και την καλλιέργεια υγιεινών συνηθειών μέσα από την κίνηση, τη φροντίδα και τη δημιουργική ενασχόληση. Παράλληλα, εντάσσεται στις δράσεις του Εθνικού Δικτύου Οικολογικών Σχολείων, ενδυναμώνοντας την περιβαλλοντική συνείδηση και τη βιωματική μάθηση των παιδιών. Με απλά μέσα και πολλή αγάπη, καταφέραμε να μεταμορφώσουμε έναν μικρό χώρο σε μια όμορφη γωνιά πρασίνου και ξεκούρασης, δείχνοντας στα παιδιά ότι μπορούν να είναι ενεργοί πολίτες με αγάπη για τη φύση και φροντίδα για τον κοινό τους χώρο.

    Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους και ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς που ήταν δίπλα τους και δίπλα μας σε αυτή τη μοναδική εμπειρία!

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Μάγκου Μόνικα (Β ΄τάξη) , Δημουλιά Μαρία (Γ ΄τάξη)

  • Συμμετοχή της Γ' τάξης στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης»

    Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης

    Η Γ’ τάξη συμμετέχει στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης», στην κατηγορία Κατασκευές STEAM, παρουσιάζοντας το έργο «Ένα ταξίδι: Από το Φίλτρο Νερού στη Γυάλα των Αξιών». Μέσα από αυτή τη δημιουργική διαδρομή, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν τη φαντασία τους, συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό, εφάρμοσαν την ερευνητική μέθοδο και ανακάλυψαν πώς η επιστήμη συνδέεται με τις ανάγκες και τα προβλήματα της καθημερινής ζωής. Η συμμετοχή τους αντανακλά τους βασικούς στόχους του διαγωνισμού: την ενίσχυση της καινοτομίας, την ανάδειξη της σημασίας των Φυσικών Επιστημών στη σύγχρονη κοινωνία και την καλλιέργεια ευαισθησίας για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

    Στο πρώτο μέρος του έργου, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν ένα φίλτρο νερού, ακολουθώντας βήμα-βήμα τη διαδικασία ενός επιστημονικού πειράματος. Τοποθέτησαν διαδοχικά ένα φίλτρο καφέ, βαμβάκι, ενεργό άνθρακα, άμμο, μικρά χαλίκια και μεγάλα βότσαλα. Πειραματίστηκαν ρίχνοντας βρώμικο νερό και παρατηρώντας πώς καθαρίζεται σταδιακά σε κάθε στάδιο. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, κατανόησαν πόσο πολύτιμο αγαθό είναι το καθαρό νερό, αλλά και πόσο δύσκολη είναι η πρόσβαση σε αυτό για πολλά παιδιά στον κόσμο. Το πείραμα συνδέθηκε με τον Στόχο 6 (Καθαρό Νερό και Αποχέτευση) και τον Στόχο 11 (Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες) των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, βοηθώντας τα παιδιά να αντιληφθούν τη σημασία της προστασίας των φυσικών πόρων.

    Στο δεύτερο μέρος, τα παιδιά δημιούργησαν τη «γυάλα των αξιών», ένα συμβολικό πείραμα που τους έμαθε να ξεχωρίζουν τα σημαντικά στη ζωή. Πρώτα έβαλαν τα μεγάλα βότσαλα —που συμβολίζουν την οικογένεια, τους φίλους και τα δικαιώματά τους— έπειτα τα μικρά χαλίκια —που αντιπροσωπεύουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια και ασχολίες— μετά την άμμο —για τις μικρές έγνοιες— και τέλος το νερό, που συμβολίζει τους περισπασμούς της καθημερινότητας. Μέσα από αυτό το πείραμα κατάλαβαν πως, αν γεμίσουμε τη ζωή μας πρώτα με τα μικρά και ασήμαντα, δεν μένει χώρος για τα πιο σημαντικά. Έμαθαν έτσι να δίνουν προτεραιότητα σε όσα έχουν αληθινή αξία, καλλιεργώντας υπευθυνότητα, κριτική σκέψη και σεβασμό.

    Η συμμετοχή της Γ' τάξης στον διαγωνισμό αποτέλεσε μια ξεχωριστή μαθησιακή εμπειρία, που ένωσε την επιστήμη με τη δημιουργία και τη χαρά με τη γνώση. Μέσα από το έργο τους, οι μαθητές/τριες έστειλαν ένα αισιόδοξο μήνυμα για έναν καλύτερο κόσμο, με καθαρό νερό και καθαρές αξίες να οδηγούν το μέλλον τους.

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Παιχνίδι στο Scratch: «Ανακυκλώνω σωστά»

    Παιχνίδι στο Scratch: «Ανακυκλώνω σωστά»

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ' τάξης (σχ. έτος 2024-2025) δημιούργησαν ένα διαδραστικό παιχνίδι στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch, με στόχο την εξοικείωσή τους με τις βασικές αρχές της ανακύκλωσης και τη σωστή ταξινόμηση των ανακυκλώσιμων υλικών στους κατάλληλους κάδους. Μέσα από τον σχεδιασμό και τη δοκιμή του παιχνιδιού, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν δεξιότητες αλγοριθμικής σκέψης, χειρισμού γεγονότων και μηνυμάτων, καθώς και ελέγχου και αλληλεπίδρασης αντικειμένων με βάση συνθήκες.

    Στο παιχνίδι, οι παίκτες καλούνται να σύρουν και να αφήσουν διάφορα αντικείμενα, όπως χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο και υπολείμματα τροφών, στον κατάλληλο κάδο. Κάθε κάδος έχει χρώμα και ρόλο: μπλε για χαρτί, πράσινος για πλαστικό, κόκκινος για γυαλί, κίτρινος για αλουμίνιο και καφέ για κομπόστ. Κατά την αλληλεπίδραση με το παιχνίδι, αξιοποιήθηκαν δομές ελέγχου με συνεχή ανίχνευση των κινήσεων του ποντικιού. Κάθε ανακυκλώσιμο αντικείμενο μπορεί να «αντιληφθεί» πότε επιλέγεται από τον χρήστη και τότε ακολουθεί δυναμικά τον δείκτη του ποντικιού. Μόλις αγγίξει τον σωστό κάδο, μεταδίδει κατάλληλο μήνυμα (π.χ. «άνοιξε-κάδος-μπλε»), που προκαλεί την αλλαγή της ενδυμασίας του κάδου σε «ανοιχτή» μορφή. Μετά από μια σύντομη καθυστέρηση, ο κάδος επιστρέφει στην κλειστή του μορφή, ενώ το αντικείμενο εξαφανίζεται από την οθόνη, προσφέροντας στους παίκτες μια άμεση οπτική επιβράβευση για τη σωστή ανακύκλωση.

    Προκειμένου να ενισχυθεί το κίνητρο και η ενεργή συμμετοχή των παιδιών, προστέθηκε σύστημα βαθμολόγησης με μεταβλητή σκορ, που αυξάνεται κάθε φορά που ένα αντικείμενο καταλήγει στον σωστό κάδο. Έτσι, τα παιδιά κατανοούν με παιγνιώδη τρόπο τη σημασία της σωστής διαλογής των απορριμμάτων και εξασκούνται παράλληλα σε βασικές έννοιες προγραμματισμού, όπως η χρήση γεγονότων, μεταβλητών, συνθηκών και μηνυμάτων.

     Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Φιλαναγνωσία στην αυλή, 2025

    Φιλαναγνωσία στην αυλή, 2025

    Η άνοιξη ήρθε και έφερε τις κατάλληλες συνθήκες για να απολαύσουμε την αυλή του σχολείου μας με ποικίλους τρόπους. Ένας από αυτούς είναι η φιλαναγνωσία στην εξοχή. Έτσι, την Τετάρτη 12 Μαρτίουκαι 2 Απριλίου 2025, οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης βγήκαν στην αυλή με παρέα το βιβλίο «Φιλενάδα φουντουκιά μου», της Αγγελικής Βαρελλά, και γνώρισαν καλύτερα τον Δώρο και την αγαπημένη του Φούντου, τους πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας.

    Μια αγριοφουντουκιά φύτρωσε τυχαία σε μια γκρίζα γειτονιά της Αθήνας. Μα δεν ήταν καθόλου τυχαία η υπέροχη φιλία που αναπτύχθηκε ανάμεσα στα παιδιά της γειτονιάς και το μοναχικό δέντρο. Η ιστορία της Φουντουκιάς εξελίσσεται σαν ένας αγώνας δρόμου. Η μια μετά την άλλη, οι αφηγήτριες δίνουν τη… σκυτάλη για να ξετυλιχτεί το νήμα της ιστορίας. Όταν μια μέρα το δέντρο θα κινδυνέψει από την μπουλντόζα, ολόκληρη η γειτονιά θα προσπαθήσει με πάθος να το σώσει. Η Φουντουκιά θα γίνει το σύμβολο ελπίδας, συνεργασίας για έναν κοινό σκοπό, και αγάπης για τη φύση, μέσα σε μια ατμόσφαιρα ανθρωπιάς και συγκίνησης.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οφέλη της φιλαναγνωσίας για τους μαθητές/τριες είναι πολλά και σημαντικά. Αναπτύσσουν κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, δημιουργικότητα και οξύνεται η φαντασία τους. Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό και βελτιώνουν την ικανότητά τους να κατανοούν και να χρησιμοποιούν τη γλώσσα. Επίσης τους δίνεται η ευκαιρία να απολαύσουν αισθητικά ένα βιβλίο, να ψυχαγωγηθούν. Η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων στην αυλή αποτελεί μια ευχάριστη και μοναδική εμπειρία για τους/τις μαθητές/τριες. Σε ένα περιβάλλον γεμάτο ενέργεια όπως η αυλή του σχολείου, η ανάγνωση προσφέρει μια ευκαιρία για ηρεμία και χαλάρωση. Βυθιζόμενα σε μια ιστορία, τα παιδιά μπορούν να ξεφύγουν από την ένταση της ημέρας και να απολαύσουν μια ήσυχη στιγμή. Όταν η ανάγνωση γίνεται μια ευχάριστη εμπειρία στην αυλή, συνδέεται με θετικά συναισθήματα. Αυτό μπορεί να ενισχύσει την αγάπη των παιδιών για τη μάθηση γενικότερα και να τα κάνει πιο πρόθυμα να εξερευνήσουν νέους κόσμους και γνώσεις μέσω των βιβλίων.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)

  • Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν με τη Μέθοδο των 6 Καπέλων Σκέψης

    Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούνΟι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης συμμετείχαν σε μια διαδραστική και πολυδιάστατη δραστηριότητα στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος με θέμα τα απειλούμενα ζώα της Ελλάδας, όπως η χελώνα καρέτα-καρέτα, η καφέ αρκούδα, η φώκια μονάχους-μονάχους και το χρυσό τσακάλι. Μέσα από την τεχνική των 6 Καπέλων Σκέψης του Edward de Bono, οι μαθητές ανέπτυξαν και παρουσίασαν τις απόψεις τους για την προστασία αυτών των ζώων και τη σημασία της διατήρησης της βιοποικιλότητας, παρουσιάζοντας λύσεις για την προστασία αυτών των ειδών. Κάθε ομάδα φόρεσε (συμβολικά, με χρωματισμένα καπέλα και καρτελάκια) ένα από τα έξι καπέλα σκέψης και εργάστηκε με διαφορετική προσέγγιση:

    • Λευκό καπέλο: Παρουσίασαν αντικειμενικά δεδομένα και πληροφορίες για τα ζώα ύπο εξαφάνιση και κυρίως στη χώρα μας.
    • Κόκκινο καπέλο: Ανέφεραν τα συναισθήματά τους για την προστασία των ζώων μέσω δημιουργίας αφισών.
    • Μαύρο καπέλο: Εξέτασαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ζώα, αναλύοντας τα εμπόδια για την επιβίωσή τους.
    • Κίτρινο καπέλο: Προτάθηκαν λύσεις και θετικές δράσεις για την προστασία τους.
    • Πράσινο καπέλο: Δημιούργησαν καινοτόμες ιδέες και εκπαιδευτικά παιχνίδια για την ευαισθητοποίηση.
    • Μπλε καπέλο: Οργάνωση της παρουσίασης και συντονισμό των δραστηριοτήτων, η οποία έγινε από την εκπαιδευτικό της τάξης.

    Στο τέλος, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν αναρτήσεις στο Padlet Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος με QR κωδικούς που περιλάμβαναν σημαντικές πληροφορίες και προτάσεις για την προστασία των ζώων, καθώς και τροφικές αλυσίδες ζώων χρησιμοποιώντας lego, συνειδητοποιώντας ότι η εξαφάνιση ενός ζώου επηρεάζει σημαντικά την επιβίωση των υπολοίπων μέσα στο οικοσύστημα. Η δραστηριότητα ενίσχυσε την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών και τους κινητοποίησε να δράσουν για την προστασία των απειλούμενων ειδών.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Διαδρομές της γύρης, ταξίδια των σπόρων

    Διαδρομές της γύρης, ταξίδια των σπόρωνΟι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος «Διαδρομές της γύρης, ταξίδια των σπόρων. Ο πολλαπλασιασμός των φυτών». Μέσω βιωματικών προσεγγίσεων, οι μαθητές έμαθαν για τον κύκλο ζωής των φυτών και τη διαδικασία της επικονίασης. Συγκεκριμένα, στην πρώτη δραστηριότητα, δημιούργησαν αφίσες με αναδυόμενες εικόνες που απεικόνιζαν τη βλάστηση φυτών και φρούτων. Στη συνέχεια, συμμετείχαν στη δημιουργία podcast για την ιστορία ενός σπόρου στο Padlet Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος, κατασκεύασαν λωτούς με Lego, ενώ παρατήρησαν αληθινά λουλούδια και δημιούργησαν φυτολόγια. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με μια δραματοποίηση της επικονίασης, όπου οι μαθητές αναπαράστησαν τον ρόλο των μελισσών και των λουλουδιών.

    Με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων, οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος εκπληρώθηκαν στο έπακρο, καθώς οι μαθητές/τριες κατανόησαν πλήρως τις διαδικασίες του πολλαπλασιασμού των φυτών και της επικονίασης, ενώ ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας μέσα από βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Η μέλισσα, ένα ασπόνδυλο ζώο

    Η μέλισσα, ένα ασπόνδυλο ζώοΟι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά σχολεία», με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την προώθηση της ενεργού πολιτειότητας. Μέσα από το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες μελέτησαν τη ζωή των μελισσών και τον ρόλο τους στο οικοσύστημα, εστιάζοντας στη διαδικασία της επικονίασης και στην αξία των μελισσών για τη βιοποικιλότητα και την παραγωγή τροφίμων.

    Οι δραστηριότητες είχαν ως στόχο οι μαθητές/τριες:

    • να αναγνωρίσουν τα μέρη του σώματος της μέλισσας και τη λειτουργία τους,
    • να κατανοήσουν την οργάνωση της κυψέλης και το ρόλο της κάθε μέλισσας,
    • να κατανοήσουν το ρόλο της προβοσκίδας, των ποδιών και του κεντριού της μέλισσας.

    Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν αφίσες με τα μέρη του σώματος της μέλισσας, συμμετείχαν σε δραματοποίηση υποδυόμενοι τα λουλούδια, τις μέλισσες και τον άνθρωπο-απειλή για τη μελισσούλα και κατασκεύασαν κυψέλες με βάση πραγματική κηρήθρα. Χρησιμοποίησαν ψηφιακά εργαλεία όπως το Φωτόδεντρο και το Wordwall, καθώς και το Crosswordlabs, για να δημιουργήσουν οι ιδιοι μαθητές συνεργατικά σταυρόλεξο με τους βασικούς όρους τους μαθήματος, το οποίο μετέπειτα ανάρτησαν στο Padlet Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος, για να λυθεί από τους υπόλοιπους μαθητές. Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με το μάθημα, καθώς η βιωματική και παιγνιώδης προσέγγιση, που συνδύασε τη μάθηση με διασκεδαστικές δραστηριότητες, δημιούργησε το κατάλληλο περιβάλλον για τα καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Απορρίμματα: υπάρχουν λύσεις!

    Απορρίμματα: υπάρχουν λύσεις!Οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά σχολεία», με σκοπό να ενισχύσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση και να προάγουν την ενεργό συμμετοχή τους στην προστασία του πλανήτη. Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες επικεντρώθηκαν στην ανακύκλωση, με στόχο να κατανοήσουν τη διαδικασία της και την αξία της στην καθημερινότητά μας. Μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες για την ανακύκλωση, κατασκεύασαν τσάντες από παλιά μπλουζάκια και συμμετείχαν σε δραματοποίηση ρόλων, αναλαμβάνοντας το ρόλο δημοσιογράφων και περιβαλλοντολόγων σε συνέντευξη για την ανακύκλωση, ανακαλύπτοντας έτσι τον σημαντικό ρόλο της ανακύκλωσης στην προστασία του περιβάλλοντος.

    Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε και με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, ενισχύοντας την ενεργό συμμετοχή και τη συνεργασία. Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε ομάδες για να δημιουργήσουν σταυρόλεξο, τα οποία ανάρτησαν στο ψηφιακό μας τοίχο Padlet Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος, εμβαθύνοντας έτσι τη γνώση τους στις βασικές έννοιες της ανακύκλωσης. Τέλος, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον τρόπο που προσεγγίστηκε το μάθημα, καθώς η βιωματική και διαδραστική προσέγγιση του θέματος της ανακύκλωσης τους κίνησε το ενδιαφέρον και τους βοήθησε να κατανοήσουν τη σημασία της με έναν πιο διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Τα χαρτιά ανακυκλώνονται

    Τα χαρτιά ανακυκλώνονται

    Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε δραστηριότητες στο πλαίσιο των δράσεων για το δίκτυο «Οικολογικά σχολεία», αλλά και της προώθησης της ενεργού πολιτειότητας. Στόχος ήταν η ενίσχυση της περιβαλλοντικής- οικολογικής συνείδησης των μαθητών, η διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων περιβαλλοντικά πολιτών και η προώθηση της ανακύκλωσης. Με αφορμή το κείμενο του μαθήματος «Τα χαρτιά ανακυκλώνονται» της Γλώσσας της Γ’ Δημοτικού, που αποτελείται από διασκευασμένα αποσπάσματα κειμένου για το κουκλοθέατρο της Εύης Τσιτιρίδου, οι μαθητές/τριες:
     

    • Οργάνωσαν μια μικρή θεατρική παράσταση στην τάξη με βάση το κείμενο. Χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει μία διαφορετική σκηνή. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι καλλιεργήθηκαν η δημιουργική έκφραση, η συνεργασία και η κατανόηση του μηνύματος της ανακύκλωσης.
    • Έπαιξαν παντομίμα. Σε κάθε γύρο του παιχνιδιού, ένα ζευγάρι μαθητών/τριών έπρεπε να διαλέξει έναν από τους ήρωες του έργου και να παρουσιάσουν με κινήσεις του σώματός τους ένα στιγμιότυπο για να δείξουν τη χρησιμότητα του ήρωα, πριν γίνει σκουπίδι και ένα στιγμιότυπο για να δείξουν τι θα ήθελε να γίνει ο ήρωας μετά την ανακύκλωση. Οι υπόλοιποι μαθητές/τριες έπρεπε να μαντέψουν ποιον ήρωα παρίστανε το ζευγάρι.
    • Διατύπωσαν επιχειρήματα σχετικά με την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης.
    • Στο εργαστήριο Πληροφορικής, οι μαθητές/τριες οπτικοποίησαν τους διαλόγους από το έργο "Τα χαρτιά ανακυκλώνονται", δημιουργώντας ψηφιακά κόμικ με το  εργαλείο Book Creator. Εξοικειώθηκαν με τις δυνατότητες του εργαλείου, συνδυάζοντας κείμενο και εικόνα, ενώ παράλληλα ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακής αφήγησης. Μέσα από αυτή τη δημιουργική δραστηριότητα, οι μαθητές/τριες όχι μόνο ανέπτυξαν τις ψηφιακές και καλλιτεχνικές τους δεξιότητες, αλλά ήρθαν σε επαφή και με περιβαλλοντικά ζητήματα, κατανοώντας τη σημασία της ανακύκλωσης χαρτιού.

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Η συγκρότηση Περιβαλλοντικής Επιτροπής στο σχολείο μας και οι πρώτες της συναντήσεις

    Συμμετοχή του σχολείου μας στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» (ecoschools)

    Η δημιουργία Περιβαλλοντικής Επιτροπής στο σχολείο είναι το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του στόχου «Οικολογικό Σχολείο», για να ξεκινήσει το σχολείο το ταξίδι προς την αειφορία. Η Περιβαλλοντική Επιτροπή είναι η κινητήρια δύναμη του προγράμματος. Επειδή το σχολείο μας συμμετέχει για πρώτη φορά στο δίκτυο, η Περιβαλλοντική Επιτροπή αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες από τις τάξεις που υλοποιούν Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Κύριος σκοπός της επιτροπής είναι η συζήτηση περιβαλλοντικών ζητημάτων, ο εντοπισμός των αναγκών της σχολικής μονάδας και ο συντονισμός των ενεργειών των μελών της σχολικής μονάδας (έρευνα, δράσεις, απολογισμός δράσεων).

    Ημερολόγιο συναντήσεων περιβαλλοντικής επιτροπής:

    1η συνάντηση - Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024: Κατά τη συνάντηση τα μέλη γνωρίστηκαν μεταξύ τους και μίλησαν για το δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων, τη μεθοδολογία τους και τα θέματα με τα οποία θα μπορούσαν να ασχοληθούν. Αφού μετέφεραν στην επιτροπή όσα είχαν συζητηθεί μέσα στην κάθε τάξη σχετικά με τους χώρους του σχολείου, τα προβλήματά τους, αλλά και σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών/τριών, αποφασίστηκε η Α' και Δ' τάξη να εκπονήσουν Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Καθαρό σχολείο, καθαρός παλανήτης» με θέμα την ανακύκλωση, ενώ η Β' και Γ' τάξη το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Ομορφαίνουμε την αυλή μας» με θέμα τη σχολική αυλή.

    2η συνάντηση - Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024: Τα μέλη της επιτροπής συζήτησαν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι μαθητές/τριες να διερευνήσουν την κατάσταση της αυλής, τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτή και τον τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων στο σχολείο μας γενικότερα. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν ερωτηματολόγια, φωτογραφικές μηχανές, μέτρο, θερμόμετρο, ανεμοδείκτης, ανεμόμετρο, βροχόμετρο.

    3η συνάντηση - Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025: Τα μέλη της επιτροπής συνεδριάζουν με σκοπό να συντάξουν το Σχέδιο Δράσης. Οι μαθητές/τριες επεξεργάστηκαν μέσα στην τάξη τα δεδομένα που προέκυψαν από την έρευνά τους, εξέφρασαν τις ιδέες τους σχετικά με την βελτίωση της αυλής και τη διαχείριση των απορριμμάτων, την ανακύκλωση, την επαναχρησιμοποίηση υλικών. Στην τάξη αξιοποιήθηκαν τεχνικές όπως η «ιδεοθύελλα», η συζήτηση, η εργασία σε ομάδες. Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας και οι προτάσεις που προέκυψαν από την κάθε τάξης και τελικά συντάχθηκε το παρακάτω Σχέδιο Δράσης.

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, Λαμπριανίδη Ελευθερία, Μάγκου Μόνικα, Στασινού Σοφία (ΠΕ70)
    Εμπλέκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.

Κύλιση στην Αρχή