colors02

Οικολογικά Σχολεία - EcoSchools

  • Μαθαίνουμε για την καλλιέργεια λαχανικών

    Μαθαίνουμε για την καλλιέργεια λαχανικών

    Στον Όμιλο της Δ' τάξης «Εργαστήριο Υγιεινής Διατροφής: ερευνώ κι ανακαλύπτω τη μαγεία της τροφής» ο Απρίλιος ήταν αφιερωμένος στην καλλιέργεια λαχανικών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν εκφράσει από καιρό την επιθυμία να φυτέψουν λαχανικά και ανθοφόρα καλλωπιστικά φυτά στο σχολείο, οπότε υποδέχτηκαν τη νέα θεματική με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και θέρμη. Ως πρώτο βήμα, αναζήτησαν εναλλακτικούς τρόπους καλλιέργειας, ώστε τα φυτά να είναι προστατευμένα και να εξασφαλίζεται η επαρκής παροχή νερού. Έπειτα από συζήτηση και διερεύνηση αξιόπιστων διαδικτυακών πηγών, αποφάσισαν να δοκιμάσουν την καλλιέργεια σε γλάστρες.

    Στη συνέχεια, πραγματοποίησαν έρευνα για να εντοπίσουν ποια είδη λαχανικών μπορούν να φυτευτούν και να αναπτυχθούν επιτυχώς αυτή την περίοδο στην περιοχή μας. Κατέγραψαν τις πληροφορίες που συνέλεξαν και παρουσίασαν τις προτάσεις τους στην τάξη. Τέλος, αποφάσισαν να προχωρήσουν όλοι μαζί στην καλλιέργεια μαϊντανού, άνηθου και κολοκυθιών, στο πλαίσιο του πρωινού προγράμματος, ώστε να έχουν όλοι οι μαθητές/τριες την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά σε αυτή τη δημιουργική και ευχάριστη δράση.

    Με την υλοποίηση της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες αναμένεται να αναπτύξουν δεξιότητες και να υιοθετήσουν σημαντικές αξίες ζωής, ενώ παράλληλα θα έρθουν πιο κοντά στους στόχους του προγράμματος «Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας» και του καινοτόμου προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία», στα οποία συμμετέχει το σχολείο μας.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)

  • Η Γη είναι το σπίτι μας!

    Η Γη είναι το σπίτι μας!

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γης, στις 22 Απριλίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης συμμετείχαν σε μια σειρά από δημιουργικές δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίησή τους γύρω από την προστασία του περιβάλλοντος, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση της ρύπανσης στον πλανήτη.

    Αρχικά, πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην τάξη σχετικά με τη σημασία της φροντίδας του πλανήτη μας και τους τρόπους με τους οποίους όλοι μπορούμε να συμβάλουμε στην προστασία της Γης μέσα από μικρές καθημερινές πράξεις. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εξέφρασαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους για ζητήματα όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, η μείωση της χρήσης πλαστικού και η δεντροφύτευση. Στη συνέχεια, εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες αφιερωμένες στην Ημέρα της Γης. Μέσα από πολύχρωμες κατασκευές και μηνύματα, όπως «Η γη είναι το σπίτι μας», «Όλοι μαζί για έναν πράσινο πλανήτη» και «Φροντίζω τη γη, σώζω τη ζωή», ανέδειξαν τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος και έστειλαν το δικό τους αισιόδοξο μήνυμα για έναν πιο «πράσινο» κόσμο.

    Παράλληλα, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας και με αφορμή την Ενότητα 17 του βιβλίου της Γλώσσας με τίτλο «Εφημερίδες», οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν ρόλο μικρών δημοσιογράφων και έγραψαν τα δικά τους άρθρα εμπνευσμένα από την Ημέρα της Γης και την αξία της δεντροφύτευσης. Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή καλλιέργησαν τη δημιουργική γραφή, τη φαντασία και την ικανότητα έκφρασης προβληματισμών και προτάσεων για την προστασία του περιβάλλοντος. Τέλος, οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα της Γης, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον, αλλά και για τις λύσεις που μπορούν να συμβάλουν στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Δράσεις φιλαναγνωσίας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στη Β΄ Τάξη

    Δράσεις φιλαναγνωσίας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στη Β΄ Τάξη

    Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, στις 2 Απριλίου, πραγματοποιήθηκαν στη Β΄ Τάξη (σχ. έτος 2025-2026) ποικίλες δράσεις φιλαναγνωσίας με στόχο την καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο και την ανάπτυξη της δημιουργικής έκφρασης των μαθητών και των μαθητριών.

    Ιδιαίτερη χαρά και τιμή αποτέλεσε η επίσκεψη του δημοσιογράφου και συγγραφέα κ. Αλέξανδρου Θεμελή, ο οποίος παρουσίασε στους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ και της Β΄ τάξης το παιδικό βιβλίο με τίτλο: «Η Γεωργία και η Φύλακας της Γης», την πρώτη ιστορία της νέας σειράς «Οι Φύλακες της Φύσης». Ο κ. Θεμελής ανέγνωσε δύο κεφάλαια του βιβλίου, ταξιδεύοντας τα παιδιά στον κόσμο της μικρής Γεωργίας (της ηρωίδας του βιβλίου) και αναδεικνύοντας το οικολογικό μήνυμα της ιστορίας. Μέσα από μια εποικοδομητική και ζωντανή συζήτηση, αναφέρθηκε στην αξία της αγάπης και της προστασίας της φύσης, ενώ τα παιδιά προβληματίστηκαν και εξέφρασαν τις δικές τους σκέψεις για το πώς μπορούν και τα ίδια να συμβάλουν στη βελτίωση του περιβάλλοντος όπου ζουν. Με παράδειγμα τη μικρή ηρωίδα του βιβλίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες συνειδητοποίησαν ότι ακόμη και μικρές καθημερινές πράξεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

    Παράλληλα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης συμμετείχαν στον Μαθητικό Διαγωνισμό Αφίσας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που διοργανώθηκε από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος. Με έμπνευση από τον μαγικό κόσμο των βιβλίων, δημιούργησαν τη δική τους πρωτότυπη αφίσα με τίτλο το «Δέντρο της Γνώσης». Για τη δημιουργία της αφίσας χρησιμοποίησαν εξώφυλλα γνωστών παιδικών βιβλίων, ενώ παράλληλα κατασκεύασαν και τα δικά τους μικρά παιδικά βιβλία, τα οποία αποτέλεσαν τα φύλλα του δέντρου, αποτυπώνοντας με φαντασία και δημιουργικότητα τη δύναμη της γνώσης και της ανάγνωσης. Όλες οι αφίσες των συμμετεχόντων σχολείων θα δημοσιευτούν σε σχετικό άρθρο-αφιέρωμα στο blog του επίσημου site των εκδόσεων Παπαδόπουλος, epbooks.gr.

    Τέλος, αξιοποιώντας τη μικρή βιβλιοθήκη της τάξης, τα παιδιά επέλεξαν αγαπημένα βιβλία και δημιούργησαν τα δικά τους εξώφυλλα, δίνοντας νέα μορφή στις ιστορίες που ξεχώρισαν και εκφράζοντας καλλιτεχνικά τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους. Οι παραπάνω δράσεις προσέφεραν στους μαθητές και τις μαθήτριες πολύτιμες εμπειρίες δημιουργίας, συνεργασίας και έκφρασης, ενισχύοντας τη φιλαναγνωσία και αναδεικνύοντας το βιβλίο ως πηγή γνώσης, έμπνευσης και δημιουργικότητας.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, 2026

    Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, 2026

    Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) αποτέλεσε για την Α' τάξη (σχ. έτος 2025-2026) μια ξεχωριστή ευκαιρία να γιορτάσουμε τη χαρά της ανάγνωσης, να ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας και να συνδέσουμε τα βιβλία με σημαντικές αξίες, όπως η αγάπη για το περιβάλλον και η προστασία όλων των έμβιων όντων. Η φετινή μας δράση ήταν η κορύφωση μιας σειράς δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας. Τα βιβλία που επιλέχθηκαν συνδέθηκαν με τη θεματική ενότητα του προγράμματος Eco-Schools, που αφορά τη βιοποικιλότητα (ξεκινώντας από το μικρό πεδίο της σχολικής μας αυλής) καθώς και την αειφορία.

    Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες έφεραν στην τάξη τα αγαπημένα τους βιβλία και δημιουργήσαμε τη δική μας μικρή έκθεση βιβλίου. Κάθε μέρα συνοδευόταν από ένα διασκεδαστικό παιχνίδι εμπνευσμένο από αυτά, ενισχύοντας τη σχέση των παιδιών με το βιβλίο με τρόπο δημιουργικό και βιωματικό.Στη συνέχεια, είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε την παρουσίαση του βιβλίου «Οι φύλακες της φύσης» από τον ίδιο τον συγγραφέα, κο Αλέξανδρο Θεμελή σε συνεργασία με τη Β΄τάξη του σχολείου μας. Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιήθηκαν ακόμη περισσότερο γύρω από την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, συνδέοντας άμεσα τη φιλαναγνωσία με τις αξίες του προγράμματος Eco-Schools.

    Η κορυφαία στιγμή των δράσεών μας ήταν η βιωματική ανάγνωση που πραγματοποιήθηκε από μια ξεχωριστή προσκεκλημένη, η οποία διατηρεί λέσχη ανάγνωσης για παιδιά και μεταδίδει με πάθος την αγάπη της για τα παιδικά βιβλία. Η κα Ευαγγελία Σούπη με θεατρικότητα και ζωντάνια, ζωντάνεψε μπροστά μας τα βιβλία «Κρακ» του Seou Lee και «Κάποτε ήμουν ένα δέντρο» του Eoin McLaughlin, συγγραφέας γνωστός για το χιούμορ και τον ιδιαίτερο τρόπο αφήγησής του.

    Έτσι, το φετινό μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, που αναδεικνύει τη δύναμη των ιστοριών να καλλιεργούν σκέψεις και συναισθήματα, πήρε για εμάς μια πολύ ουσιαστική διάσταση: «Φυτέψτε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει». Ως αναμνηστικό, κάθε παιδί έλαβε έναν σπόρο μαζί με μια κάρτα με το μήνυμα της ημέρας. Τα παιδιά θα τον φυτέψουν και, όταν ανθίσει, θα διαβάσουν το αγαπημένο τους βιβλίο σε ένα αγαπημένο τους πρόσωπο — μια συμβολική πράξη που ενώνει τη γνώση, τη φροντίδα και τη συναισθηματική σύνδεση. Η δράση μας συνδέθηκε και με την 4η Απριλίου, ημέρα αφιερωμένη στην προστασία των ζώων, ενισχύοντας το μήνυμα ότι ο σεβασμός προς κάθε μορφή ζωής είναι ευθύνη όλων μας. Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν πως οι ιστορίες δεν βρίσκονται μόνο μέσα στα βιβλία, αλλά μπορούν να γίνουν έμπνευση για στάσεις ζωής που σέβονται τον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)

  • Βιωματικές Δράσεις στη Σχολική Αυλή, 2026

    Βιωματικές Δράσεις στη Σχολική Αυλή της Α΄ Δημοτικού

    Με αφορμή τη διδακτική ενότητα «Ερευνούμε το περιβάλλον – Γνωρίζω τα φυτά και τα ζώα του τόπου μου», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης (σχ. έτος 2025-2026) συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις που εντάσσονται στο πρόγραμμα Eco-Schools και στις θεματικές «Φύση και Βιοποικιλότητα» και «Σχολική Αυλή – Αειφόρο Σχολείο». Σε μία από τις πιο ενθουσιώδεις δράσεις, τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε μέλισσες και λουλούδια, αναπαριστώντας βιωματικά τη διαδικασία της επικονίασης. Με αυτοσχέδια καπέλα, μαύρα γαντάκια και «γύρη» από τριμμένο μπισκότο, κινήθηκαν από άνθος σε άνθος και ανακάλυψαν πώς οι μέλισσες μεταφέρουν τη γύρη, βοηθώντας τα φυτά να αναπαραχθούν. Μέσα από το παιχνίδι κατανόησαν ότι ακόμη και οι μικρότεροι οργανισμοί παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ζωής στο οικοσύστημα.

    Στη συνέχεια, οι μικροί ερευνητές βγήκαν στη σχολική αυλή και με τη βοήθεια της εφαρμογής Google Lens εξερεύνησαν τον φυσικό κόσμο γύρω τους. Αναγνώρισαν και κατέγραψαν φυτά, όπως ταραξάκο, άγριο μαρούλι, ζοχό και φωτίνια, ενώ παρατήρησαν σκουλήκια που εμπλουτίζουν το χώμα, μυρμήγκια και μέλισσες που επισκέπτονται τα άνθη, σαλιγκάρια που τρέφονται με φύλλα, αλλά και πτηνά, όπως σπουργίτια και περιστέρια, που αξιοποιούν τροφή από το δεκατιανό των παιδιών. Μέσα από την παρατήρηση συνειδητοποίησαν πως κάθε ζωντανός οργανισμός εξαρτάται από κάποιον άλλον, δημιουργώντας μια ισορροπία που χρειάζεται προστασία και φροντίδα.

    Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργική φύτευση «κρεμμυδο-ανθρωπάκων». Αρχικά τα παιδιά γνώρισαν τον βολβό του κρεμμυδιού και τα μέρη του φυτού, συζητώντας για τις βασικές ανάγκες κάθε οργανισμού σε νερό, χώμα και ήλιο. Στη συνέχεια, κάθε παιδί ζωγράφισε ρούχα και καπέλο για το δικό του κρεμμυδάκι — άλλα με φορέματα και παπιγιόν, άλλα με ριγέ μπλουζάκια και καπέλα ψαρά, άλλα με κάπες σαν σουπερήρωες! Τα έκοψαν προσεκτικά και τα κόλλησαν στο πλαστικό ποτηράκι, που έγινε το «σώμα» του φυτού-ανθρωπάκου τους. Μέσα στο ποτηράκι μπήκε χώμα, και στο κέντρο του, με προσοχή, φυτεύτηκε ο βολβός. Τα «κρεμμυδο-ανθρωπάκια» μας στήθηκαν στο περβάζι της τάξης, κοιτάζοντας τον ήλιο, περιμένοντας να φυτρώσουν. Και τα παιδιά; Κοιτάζουν κάθε μέρα αν «ξύπνησαν» ακόμα!

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Κλιματική Αλλαγή & Εμείς

    Κλιματική Αλλαγή & Εμείς

    Την Πέμπτη 19 Μαρτίου 2026 στο πλαίσιο υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας με τίτλο «Μικροί Φύλακες του Πλανήτη: Μαθαίνουμε για την Κλιματική Αλλαγή», της ενότητας του εργαστηρίου δεξιοτήτων «Κλιματική Αλλαγή, Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία» και της συμμετοχής της Β΄ τάξης για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» με κύριο θεματικό άξονα την «Κλιματική Αλλαγή», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης συμμετείχαν στο διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κλιματική Αλλαγή & Εμείς» του Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή.

    Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό του Μουσείου και περιελάμβανε ψηφιακή εικονική περιήγηση στην έκθεση «Κλιματική Αλλαγή & Εμείς», προβολή οπτικοακουστικού υλικού, καθώς και συνεχή διαδραστική ζωντανή επικοινωνία και συζήτηση με τα τους μαθητές/-τριες. Πιο αναλυτικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν από τον κ. Γεώργιο Παπανικολάου σχετικά με τις έννοιες του κλίματος και της κλιματικής αλλαγής, ενώ μέσα από εικόνες, βίντεο και βιωματική συζήτηση κατανόησαν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τον τρόπο με τον οποίο οι ανθρώπινες δραστηριότητες επηρεάζουν το περιβάλλον και το παγκόσμιο κλίμα. Παράλληλα, συζήτησαν για τρόπους αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, γνώρισαν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με τη σημασία της υπεύθυνης και οικολογικής συμπεριφοράς στην καθημερινή ζωή.

    Ως συνέχεια της δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε διαδραστικό quiz με θέμα την ενέργεια, το κλίμα και τη συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντι στο περιβάλλον. Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό απάντησαν σωστά σε όλες τις ερωτήσεις και αναδείχθηκαν, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του τεστ, «Υπερήρωες του Πλανήτη». Τέλος, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την κλιματική αλλαγή, εμπλουτίζοντας ακόμη περισσότερο τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • «Το Καρναβάλι των Ζώων»

     «Το Καρναβάλι των Ζώων»

    Στον όμιλο της Α΄ τάξης «Ταξίδι πάω μακρινό στης χώρας μου την άκρη και ψάχνω νότες για να βρω, μύθους πολλούς κι αγάπη…» οι μαθητές γνώρισαν το κλασικό συμφωνικό έργο Το Καρναβάλι των Ζώων του Camille Saint-Saëns. Στα δύο πιο πρόσφατα μαθήματα άκουσαν ολόκληρο το έργο και ανακάλυψαν τα ζώα που «ζωντανεύουν» μέσα από τους ήχους της ορχήστρας, συνδέοντας κάθε χαρακτήρα με το αντίστοιχο μουσικό όργανο και κατανοώντας πώς η μουσική μπορεί να αποδώσει κινήσεις, διαθέσεις και συναισθήματα.

    Στη συνέχεια, οι μικροί μαθητές ζωγράφισαν τα αγαπημένα τους ζώα και κατασκεύασαν απλές φιγούρες, με τις οποίες δημιούργησαν το δικό τους κουκλοθέατρο. Χωρισμένοι σε ομάδες, σκέφτηκαν και έγραψαν τις δικές τους ιστορίες. Σε κάθε ομάδα ορίστηκε ένας αφηγητής, ο οποίος παρουσίασε την ιστορία που δημιούργησαν και δραματοποίησαν όλοι μαζί. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη γνωριμία με τα μουσικά όργανα και τη θέση τους μέσα στη συμφωνική ορχήστρα. Αφού πρώτα μάθαμε πώς είναι οργανωμένη μια ορχήστρα, επενδύσαμε τις ιστορίες μας με χαρακτηριστικά μουσικά αποσπάσματα από το έργο του συνθέτη, συνδυάζοντας αφήγηση και μουσική. Το «Καρναβάλι των Ζώων» έγινε για τα παιδιά μας ένα ταξίδι στη μουσική, τη συνεργασία και τη φαντασία — ένα ταξίδι που θα θυμούνται με ενθουσιασμό!

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)

  • Οι πιγκουίνοι ζητούν βοήθεια!

    Οι πιγκουίνοι ζητούν βοήθεια!

    Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Eco-Schools με θέμα την «Κλιματική Αλλαγή», καθώς και των δράσεων για την ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης (σχ. έτος 2025-2026) του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης και προστασίας του περιβάλλοντος με επίκεντρο τους πιγκουίνους και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ζωή τους.

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες αφού μελέτησαν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στους πολικούς πληθυσμούς και ενημερώθηκαν για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πιγκουίνοι εξαιτίας της μείωσης των πάγων και της απώλειας των πηγών τροφής τους, αποφάσισαν να περάσουν από τη γνώση στη δράση. Μέσα από το πρόγραμμα συμβολικής υιοθεσίας της WWF Ελλάς, η Β΄ τάξη υιοθέτησε έναν πιγκουίνο, λαμβάνοντας το επίσημο πιστοποιητικό υιοθεσίας και πολύτιμο εκπαιδευτικό υλικό για το απειλούμενο αυτό είδος. Η δράση αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν πως ακόμη και μικρές πράξεις μπορούν να συμβάλουν στην προστασία της φύσης και της βιοποικιλότητας.

    Η δημιουργικότητα των μαθητών/-τριών αποτυπώθηκε με τον πιο όμορφο τρόπο μέσα από την παραγωγή ενός ψηφιακού βιβλίου με τίτλο «Οι πιγκουίνοι ζητούν βοήθεια!». Τα παιδιά κατέγραψαν σημαντικές πληροφορίες και μηνύματα ευαισθητοποίησης για τους πιγκουίνους, εικονογράφησαν τις σκηνές με τις δικές τους ζωγραφιές και ηχογράφησαν την αφήγηση, δίνοντας φωνή στους μικρούς ήρωες-πιγκουίνους που αγωνίζονται να προστατεύσουν το σπίτι τους από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Οι παιδικές δημιουργίες αποτέλεσαν έναν δυνατό τρόπο έκφρασης της περιβαλλοντικής τους ευαισθησίας και της αγωνίας τους για το μέλλον του πλανήτη. Μέσα από τη συγκεκριμένη δράση, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας, υπευθυνότητας και ενεργού συμμετοχής στα κοινά, συνειδητοποιώντας ότι όλοι μπορούμε να γίνουμε μέρος της λύσης απέναντι στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις.

    Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το απειλούμενο είδος των πιγκουίνων αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους μικρούς μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τους ιδιαίτερους αυτούς κατοίκους των πολικών περιοχών αποτυπώθηκαν σε ποικίλες δημιουργικές δράσεις. Τα χριστουγεννιάτικα ημερολόγια που κατασκεύασαν είχαν ως κεντρικό θέμα τον πιγκουίνο, ενώ ο χειμωνιάτικος στολισμός της πόρτας της τάξης ήταν αφιερωμένος στους αγαπημένους φτερωτούς φίλους. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές και οι μαθήτριες διατήρησαν ζωντανό το μήνυμα της προστασίας των πιγκουίνων και του φυσικού τους περιβάλλοντος, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση

    Ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση

    Την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2026, στην Δ΄ τάξη πραγματοποιήθηκε μια ακόμα δράση σε συνεργασία με την ψυχολόγο του σχολείου μαςΓιαμαλίδου Δήμητρακαι την κοινωνική λειτουργόΣιδηροπούλου Μαρία, με στόχο την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησηςτων μαθητών και μαθητριών. Κατά τη διάρκεια της δράσης, τα παιδιά συμπλήρωσαν ατομικά ένα φύλλο εργασίας στο οποίο κλήθηκαν να τοποθετήσουν τη φράση «είμαι» ή «δεν είμαι» μπροστά από διάφορες δηλώσεις που περιέγραφαν στοιχεία της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς των ανθρώπων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν, να αναγνωρίσουν τα δυνατά τους σημεία, αλλά και να εκφράσουν με ειλικρίνεια τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους.

    Στη συνέχεια, κάθε μαθητής και μαθήτρια επέλεξε τρία χαρακτηριστικά που θεωρεί ότι τον/την αντιπροσωπεύουν περισσότερο, τα παρουσίασε στην τάξη και αιτιολόγησε την επιλογή του/της με παραδείγματα από την καθημερινή του/της συμπεριφορά. Η διαδικασία αυτή ενίσχυσε την ικανότητα αυτοπαρουσίασης, την κριτική σκέψη και την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας.

    Η δράση συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια θετικής εικόνας εαυτού, στην ενδυνάμωση της αυτογνωσίας και στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών, ενώ παράλληλα προώθησε τη δημιουργία ενός κλίματος αποδοχής, σεβασμού και εμπιστοσύνης μέσα στην τάξη. Μέσα σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, τα παιδιά ένιωσαν ότι η φωνή τους ακούγεται και ότι τα θετικά τους χαρακτηριστικά αναγνωρίζονται. Ευελπιστούμε ότι η ανταλλαγή σκέψεων και εμπειριών ενίσχυσε το αίσθημα του «ανήκειν» και ενδυνάμωσε τις μεταξύ τους σχέσεις, δημιουργώντας ένα θετικό και συνεργατικό κλίμα.

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Πουρλιάκας Γρηγόρης (ΠΕ70)

  • «Ο Πέτρος και ο Λύκος»

    Ο Πέτρος και ο Λύκος

    Την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου και 12 Φεβρουαρίου 2026, στον όμιλο της Α΄ τάξης με τίτλο «Ταξίδι πάω μακρινό στης χώρας μου την άκρη και ψάχνω νότες για να βρω, μύθους πολλούς κι αγάπη…», οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το κλασικό έργο «Ο Πέτρος και ο Λύκος» του Σεργκέι Προκόφιεφ.

    Αρχικά ήρθαν σε επαφή με το συμφωνικό έργο και παρακολούθησαν την ταινία Peter & the Wolf, ανακαλύπτοντας πώς η μουσική μπορεί να αφηγηθεί μια ιστορία και πώς κάθε μουσικό όργανο “δίνει φωνή” σε έναν ήρωα. Η δραστηριότητα ενίσχυσε τη διαθεματική μάθηση, συνδέοντας μουσική, αφήγηση και περιβαλλοντική εκπαίδευση, ενώ παράλληλα καλλιέργησε την ενσυναίσθηση, τη συνεργατικότητα και την αγάπη για τα ζώα. Οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν την αξία της φροντίδας και της προστασίας των ζώων μέσα από τη μουσική και τη δημιουργική συμμετοχή.

    Στη δεύτερη συνάντηση, τα παιδιά έφτιαξαν μάσκες του Λύκου, χρησιμοποιώντας φαντασία και χρώματα, και στη συνέχεια συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια, όπου ο Λύκος έγινε ο πρωταγωνιστής των δικών τους ιστοριών και περιπετειών. Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία, τα παιδιά αναβίωσαν την ιστορία με διαδραστικό τρόπο, έμαθαν να εκφράζουν συναισθήματα και να συνεργάζονται, ενώ ζωντάνεψαν τη μουσική και την αφήγηση με κίνηση και θεατρικό παιχνίδι. Ήταν δύο συναντήσεις που συνέδεσαν τη μουσική, την αφήγηση, τη φαντασία και το παιχνίδι, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη βιωματική εμπειρία μάθησης.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)

  • Οι φίλοι μας τα ζώα

    Οι φίλοι μας τα ζώα

    Την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2026, οι μαθητές/τριες της Α΄και Β' τάξης είχαν μια ξεχωριστή εμπειρία με αφορμή το θέμα «Οι φίλοι μας τα ζώα», στο πλαίσιο της Μελέτης Περιβάλλοντος, του μαθήματος των Αγγλικών και του καινοτόμου προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία». Η δράση ανέδειξε τη διαθεματικότητα, καθώς συνδύασε γλώσσα, μουσική, περιβαλλοντική εκπαίδευση και δημιουργικές δραστηριότητες.

    Είχαμε την τιμή να επισκεφτεί την τάξη μας ο κ. Παναγιώτης Παπαδόπουλος, κτηνίατρος και πατέρας μαθήτριας της Α΄ τάξης, ο οποίος μας έκανε μια καταπληκτική παρουσίαση για τα είδη των ζώων, τη φροντίδα τους και τη σημασία τους στη ζωή μας. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν και για τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και για τη βιοποικιλότητα, κατανοώντας τον κρίσιμο ρόλο των ζώων στον πλανήτη μας. Επιπλέον, έπαιξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι, που έκανε τη μάθηση ακόμα πιο διασκεδαστική και συμμετοχική! Στο μάθημα της γλώσσας, πρωταγωνιστής ήταν ένα σκυλάκι που ήθελε να πάει στο σχολείο. Οι μαθητές/τριες αποκωδικοποίησαν αγγελίες για ζώα, ξεχώρισαν τα βασικά τους σημεία και δημιούργησαν δραστηριότητες «dot-to-dot» με εικόνες ζώων, συνδυάζοντας γράμματα και δημιουργικό παιχνίδι. Σαν συνέχεια, στον όμιλο ακούσαμε και παρακολουθήσαμε το κλασικό έργο «Ο Πέτρος και ο Λύκος» του Προκόπιεφ. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν τα μουσικά όργανα, την αφήγηση με ήχο και εικόνα και έμαθαν για την αξία της αγάπης και της φροντίδας προς τα ζώα.

    Η δράση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικού Αγγλικών και των δασκάλων της Μελέτης Περιβάλλοντος, δημιουργώντας ένα πολυδιάστατο και διαθεματικό μαθησιακό περιβάλλον. Στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές/τριες έμαθαν τραγούδιασχετικά με το θέμα όπως I Have A Pet και Old MacDonald Had A Farm. Στο μάθημα της Μελέτης Περ/ντος και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων οι μαθητές /τριες συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν ιδέες και δημιούργησαν ομαδικά έργα, καλλιεργώντας αξίες όπως η υπευθυνότητα, η αγάπη ο σεβασμός προς τα ζώα και η φροντίδα του περιβάλλοντος. Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες οι μαθητές/τριες όχι μόνο έμαθαν για τα ζώα και τη βιοποικιλότητα, αλλά και ενίσχυσαν τη συνεργατικότητά τους, ενώ διασκέδασαν και εξερεύνησαν δημιουργικά τον κόσμο γύρω τους.

    Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ, Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία, Πουρλιάκας Γρηγόριος, Λώλου Μαρία

  • Οι φύλακες του δάσους

    Οι φύλακες του δάσους

    Την Τετάρτη 15 Οκτωρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄ και Β΄ τάξεων έζησαν μια αξέχαστη εμπειρία! Στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος και της εθνικής δράσης κατά της παιδικής παχυσαρκίας, συμμετείχαν σε ένα υπέροχο πρόγραμμα του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Πραμάντων μέσα στο δάσος. Εκεί, έγιναν για λίγο οι φύλακες του δάσους! Έμαθαν να αναγνωρίζουν τα φύλλα των δέντρων και να παρατηρούν τα χρώματα του φθινοπώρου. Συζήτησαν για τη σημασία του νερού στη φύση και τους τρόπους εξοικονόμησής του. Μάζεψαν κάστανα και βελανίδια, ανακάλυψαν πώς ταξιδεύουν οι σπόροι των μανιταριών, και έμαθαν πώς να περπατούν με προσοχή στα μονοπάτια της φύσης. Μύρισαν τη ρίγανη του βουνού, άκουσαν το θρόισμα των φύλλων και τα κελαηδίσματα των πουλιών, τραγούδησαν όλοι μαζί και έμαθαν σε τι χρησιμεύει μια κλίτσα! Μπήκαν μέσα σε κουφάλες γέρικων δέντρων και ένιωσαν τη μαγεία του δάσους να τους αγκαλιάζει.

    Ανακάλυψαν ότι η ζωή των δέντρων μοιάζει πολύ με των ανθρώπων: κι αυτά γεννιούνται, μεγαλώνουν, αρρωσταίνουν, και χρειάζονται φροντίδα. Έμαθαν νέες λέξεις, όπως τη φωτοσύνθεση, συμμετείχαν σε θεατρικό παιχνίδι, έκαναν κούνια και πέρασαν δοκιμασίες με σκοινιά! Ήταν μια μέρα γεμάτη γέλια, παιχνίδι, γνώση και συνεργασία καθώς οι μικροί μαθητές έμαθαν να αγαπούν και να προστατεύουν το δάσος.

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ, Στασινού Σοφία (ΠΕ70), Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11)

  • Η Α' τάξη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

    Η Α' τάξη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

    Την Δευτέρα 13 Οκτωρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων. Η επίσκεψη με θέμα «Πουλιά και ζώα στην αρχαιότητα» εντάχθηκε στον σχεδιασμό δράσεων των εργαστηρίων δεξιοτήτων και στο πλαίσιο του προγράμματος Eco–Schools, στον άξονα «Σχολείο και αειφορία». Μέσα από τη θεματική των ζώων και τη σχέση τους με τον άνθρωπο, οι μαθητές/τριες καλλιέργησαν την περιβαλλοντική ευαισθησία και συνειδητοποίησαν την αξία του σεβασμού προς τη φύση και την πολιτιστική κληρονομιά.

    Πριν την επίσκεψη, οι μαθητές/τριες προετοιμάστηκαν με φυλλάδιο, όπου υπήρχαν φωτογραφίες των εκθεμάτων που έπρεπε να εντοπίσουν. Μέσα από αυτή τη διαδικασία συνδέσαμε τη δράση με το μάθημα της Γλώσσας, εντοπίζοντας γράμματα και συλλαβές του κειμένου του φυλλαδίου μας, εφαρμόζοντας έτσι τη διαθεματικότητα στην πράξη. Μετά την επίσκεψη, το πιο γνωστό έκθεμα, το πέτρινο λιοντάρι, «επισκέφτηκε» με τη μορφή κόμικς την τάξη μας μέσα από μια δραστηριότητα στο μάθημα της Γλώσσας, ολοκληρώνοντας τη βιωματική εμπειρία και συνδέοντας τη μάθηση με την αγάπη για τα ζώα και τη σημασία που αυτά έχουν για την ανθρώπινη ζωή.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ (ΠΕ70)

  • Μικροί Ενεργοί Πολίτες Δημιουργούν με Ανακυκλώσιμα Υλικά

    Μικροί Ενεργοί Πολίτες Δημιουργούν με Ανακυκλώσιμα Υλικά

    Με πολλή φαντασία και δημιουργικότητα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες επαναχρησιμοποίησης άχρηστων, αλλά ανακυκλώσιμων υλικών. Οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Καθαρό σχολείο, Καθαρός Πλανήτης» με θέμα την ανακύκλωση, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή της τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)», προωθώντας ταυτόχρονα την ενεργό πολιτειότητα (Στόχος 12: Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή).

    Γυάλινα βάζα μετατράπηκαν σε γλαστρούλες, στις οποίες τα παιδιά φύτεψαν λουλούδια μαθαίνοντας την αξία της φροντίδας των φυτών και τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης. Ρολά από χαρτιά υγείας  μετατράπηκαν σε χριστουγεννιάτικα στολίδια και έγιναν οι "πύραυλοι των στόχων" για τη νέα σχολική χρονιά, στους οποίους αποτυπώθηκαν αξίες και προσδοκίες, όπως η ελπίδα,  η τύχη, η αγάπη, η ειρήνη και η αισιοδοξία. Μουσικά όργανα (μαράκες) φτιάχτηκαν με ρολά, κουτιά και φυσικά υλικά (ρύζι, φακές), συνδυάζοντας την οικολογία με τη μουσική και τη δημιουργική έκφραση. Τέλος, παλιά ρούχα αξιοποιήθηκαν για την κατασκευή πάνινων τσαντών – μια οικολογική εναλλακτική στις πλαστικές σακούλες. Τα παιδιά, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, έκοψαν τις δικές τους πρωτότυπες υφασμάτινες τσάντες, αποκτώντας με βιωματικό τρόπο γνώσεις για τη μείωση των απορριμμάτων και την υπεύθυνη κατανάλωση.

    Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες, όπως η οικολογική συνείδηση, η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα και η φαντασία κάνοντας ένα ουσιαστικό βήμα προς την καλλιέργεια στάσεων που χαρακτηρίζουν τον ενεργό και υπεύθυνο πολίτη του αύριο. Συγχαρητήρια στους μικρούς και μικρές μας δημιουργούς!

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70) 

  • Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα – Μουσική δημιουργία και ανακύκλωση στην Α’ Δημοτικού

    Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα

    Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης για την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή μουσική δράση με έναυσμα το τραγούδι του Γιώργου Σακελλαρίδη «Ανακύκλωση». Σε συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης, τα παιδιά κατασκεύασαν μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά, δίνοντας νέα ζωή σε πλαστικά δοχεία, καπάκια, χαρτόκουτα και άλλα καθημερινά αντικείμενα. Η δημιουργικότητά τους ξεδιπλώθηκε όχι μόνο στις κατασκευές, αλλά και στην ερμηνεία του τραγουδιού, το οποίο συνδυάζει ρυθμό, θεατρικότητα και οικολογικό μήνυμα.

    Η δράση ολοκληρώθηκε με την ηχογράφηση του τραγουδιού, συνοδευόμενη από τα αυτοσχέδια όργανα των παιδιών, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο και χαρούμενο αποτέλεσμα που ενώνει τη μουσική με τη βιωματική μάθηση. Η σφουγγαρίστρα, «ξεμαλλιασμένη» αλλά γεμάτη εμπειρίες, κατάφερε να ευαισθητοποιήσει, να συγκινήσει και να εμπνεύσει… δείχνοντάς μας πως ακόμα και τα πιο φαινομενικά «άχρηστα» αντικείμενα μπορούν να μεταμορφωθούν σε εργαλεία τέχνης, συνεργασίας και χαράς!

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Σοφία Στασινού ΠΕ70, Χρυσοβαλάντης Καζαντζής ΠΕ79.01

  • Μια μέρα στο Μουσείο, 2025

    Μια μέρα στο Μουσείο, 2025

    Το σχολείο μας είχε τη χαρά να συμμετέχει στην εκδήλωση «Μια μέρα στο Μουσείο», η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της επικοινωνίας και διάχυσης του Προγράμματος για τη Μουσειακή Εκπαίδευση και τη Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στην Α' Δημοτικού. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025, από τις 8:30έως τις 12:30, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων (Πάρκο Λιθαρίτσια). Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου ως Δράση Ενεργού Πολίτη και υλοποιείται σε συνεργασία με τις Εφορείες Αρχαιοτήτων της Ηπείρου, τα Αρχαιολογικά Μουσεία Άρτας, Ηγουμενίτσας, Ιωαννίνων και Νικόπολης, καθώς και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης “Θεόδωρος Παπαγιάννης” – ΚΕ.ΠΕ.Α. Πραμάντων.Μπορείτε να δείτε την αφίσα-πρόσκληση εδώ και το πρόγραμμα εδώ.

    Η δράση στοχεύει στην ουσιαστική εισαγωγή των μαθητών/τριών στη βιωματική εμπειρία της μουσειακής επίσκεψης, ενισχύοντας τη θετική στάση απέναντι στον πολιτισμό από την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Παράλληλα, προωθεί την ανάπτυξη και διάχυση καλών πρακτικών μουσειακής εκπαίδευσης μέσω της χρήσης μουσειοσκευών, συμβάλλοντας δυναμικά στη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στην Α’ Δημοτικού. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η Α' τάξη του Σχολείου μας παρουσίασε το τραγούδι «Μια ξεμαλλιασμένη σφουγγαρίστρα» και το δρώμενο «Το TPBot στον δρόμο της ανακύκλωσης», σε συνεργασία με το 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, αναδεικνύοντας τη δύναμη της φαντασίας, της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και της ενεργού συμμετοχής των παιδιών στη γνωριμία με τον πολιτισμό. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε και εισήγηση με θέμα «Σύγχρονη Τέχνη και Ανακύκλωση: Καλλιεργώντας Περιβαλλοντική Συνείδηση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, Μουσείο "Θεόδωρος Παπαγιάννης"», την οποία παρουσίασε η δασκάλα της Α’ τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με την Προϊσταμένη του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων. Η εισήγηση αναδεικνύει τις διαθεματικές προσεγγίσεις που ενώνουν την τέχνη με το περιβάλλον, δημιουργώντας γέφυρες ανάμεσα στα δύο σχολικά περιβάλλοντα και εμπνέοντας νέους τρόπους εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης με τα μουσεία.

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Στασινού Σοφία (η δασκάλα της Α' τάξης), Φλώρου Αριάδνη, (Προϊσταμένη 34ου Πειραματικού ΝΓ Ιωαννίνων)
    Υποστήριξη: Φαϊτά Ευφημία (ΠΕ08), Καζαντζής Χρυσοβαλάντης (ΠΕ79.01), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης, 2025

    Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης

    Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης (σχ. έτος 2024-2025) κατά την εκπαιδευτική επίσκεψή τους στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης» εντυπωσιάστηκαν ιδιαίτερα από το έργο, το οποίο βρίσκεται στον αύλειο χώρο του Μουσείου με τίτλο «Ίκαρος». Η υπεύθυνη του Μουσείου ενημέρωσε τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες ότι το έργο έχει φιλοτεχνηθεί από τον γλύπτη Αλέξανδρο Παπαστρατηγάκη και είναι φτιαγμένο από μέταλλο και λάμες από αλυσοπρίονα.

    Στη σχολική αίθουσα ακολούθησε συζήτηση για το έργο και τα ανακυκλώσιμα υλικά με τα οποία κατασκευάστηκε, πραγματοποιήθηκαν η ανάγνωση του μύθου «Ο Ίκαρος και ο Δαίδαλος», καθώς και η παρακολούθηση του αντίστοιχου βίντεο. Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)», με τη βοήθεια της τεχνολογίας και αξιοποιώντας το εργαλείο ψηφιακής αφήγησης Web2.0 Story Jumper, οι μαθητές και οι μαθήτριες μετέπλασαν τον γνωστό μύθο δημιουργώντας το δικό τους ψηφιακό παραμύθι με τίτλο: «Ο Ίκαρος, ο Δαίδαλος και τα φτερά της ανακύκλωσης». Το νέο παραμύθι εικονογραφήθηκε από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι ηχογράφησαν και το κείμενο, δίνοντας μια ξεχωριστή δημιουργική πινελιά στο έργο τους.

    Τέλος, υπό την καθοδήγηση της εικαστικού του σχολείου μας, κ. Ευφημίας Φαϊτά, οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν να κατασκευάσουν τον δικό τους «Ίκαρο» με ανακυκλώσιμα υλικά εμπνευσμένοι από το έργο του Μουσείου. Με τις παραπάνω δραστηριότητες οι μαθητές και οι μαθήτριες απέκτησαν μια πρώτη γνωριμία με την ελληνική μυθολογία, καλλιεργήθηκαν η φιλαναγνωσία και η δημιουργική γραφή, αναπτύχθηκαν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για τα θέματα της ανακύκλωσης και της περιβαλλοντικής προστασίας και ενισχύθηκαν η φαντασία, η καλλιτεχνική έκφραση και η συνεργατική δημιουργία.

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70) 

  • Επίσκεψη της Α΄ Τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης»

    Επίσκεψη της Α΄ Τάξης στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης»

    Την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης του σχολείου μας σε συνεργασία με το 34ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων και το ΚΕΠΕΑ Πραμάντων επισκέφτηκαν το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης "Θεόδωρος Παπαγιάννης" στο Ελληνικό Ιωαννίνων. Η εκπαιδευτική επίσκεψη υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος «Μουσειακή Εκπαίδευση και Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό», σε συνδυασμό με την εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και τη συμμετοχή της Α΄ τάξης στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία (Eco-Schools)».

    Η επίσκεψη είχε ως βασικούς στόχους: την εξοικείωση των παιδιών με τον χώρο του μουσείου ως χώρο μάθησης, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης, την ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας και την κατανόηση της αξίας της ανακύκλωσης μέσα από την τέχνη, την ενίσχυση της πολιτιστικής συνείδησης και της αισθητικής αγωγής, την καλλιέργεια δεξιοτήτων παρατήρησης, ερμηνείας και επικοινωνίας μέσω της τέχνης, καθώς και την ενδυνάμωση της ενεργού συμμετοχής των μαθητών/τριων σε πολιτιστικές δράσεις.

    Κατά την περιήγησή τους στους χώρους του μουσείου, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν έργα τέχνης φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά και να συνειδητοποιήσουν ότι «άχρηστα» υλικά μπορούν να αποκτήσουν νέα ζωή και να μεταμορφωθούν σε δημιουργικές και καλλιτεχνικές εκφράσεις. Οι βιωματικές δραστηριότητες που ακολούθησαν ενίσχυσαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ ταυτόχρονα καλλιέργησαν τη συνεργασία και την περιβαλλοντική τους υπευθυνότητα. Η εκπαιδευτική επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία, η οποία συνέδεσε αποτελεσματικά την τέχνη με την οικολογία, διδάσκοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες ότι η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να συνδυαστεί με την αισθητική απόλαυση και την πολιτιστική καλλιέργεια. Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες του ΚΕΠΕΑ Πραμάτων κ. Κατέρη, κ. Βάσση και κ. Λενούδια, την υπεύθυνη του Μουσείου κ. Γιαννατσή, καθώς και τις εκπαιδευτικούς του 34ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου για την άψογη συνεργασία.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

  • Ζωντανεύουμε την αυλή μας, 2025

    Ζωντανεύουμε την αυλή μας, 2025

    Το Σάββατο 24 Μαΐου 2025 η αυλή μας γέμισε χρώματα και χαρούμενες φωνές. Οι μαθητές/τριες των Β' και Γ' τάξεων και οι γονείς τους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησητου σχολείου μας, φέρνοντας τα πινέλα τους και την καλή τους διάθεση, με σκοπό να δώσουμε χρώμα σε έναν μουντό και άχαρο τοίχο της αυλής. Μικροί και μεγάλοι, λοιπόν, ανέλαβαν δράση. Ανακάτεψαν χρώματα, έφτιαξαν νέες αποχρώσεις, ενεργοποίησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, έμαθαν να κρατούν το πινέλο και να το χρησιμοποιούν σωστά, έκαναν λάθη και βρήκαν τρόπους να τα διορθώσουν. Μα το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι συνεργάστηκαν για να δώσουν το πιο όμορφο αποτέλεσμα. Και τα κατάφεραν!

    Η δράση εντάσσεται στο πρόγραμμα "Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας", με στόχο την κινητοποίηση των μαθητών/τριών, την ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας και τη μείωση του χρόνου που περνούν καθιστοί. Παράλληλα, πραγματοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του Εθνικού Δικτύου Οικολογικών Σχολείων και των δράσεων ενεργού πολιτειότητας, καλλιεργώντας στα παιδιά μας την οικολογική συνείδηση, τη συνεργασία και τη φροντίδα για τον κοινό μας χώρο.

    Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν και κυρίως στους γονείς τους! Σας ευχαριστούμε πολύ που μας τιμήσατε με την παρουσία σας και συμμετείχατε ενεργά και σε αυτή τη Δράση!

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Μάγκου Μόνικα (Β ΄τάξη) , Δημουλιά Μαρία (Γ ΄τάξη)
    Υποστήριξη: Φαϊτά Ευφημία (ΠΕ08)

  • Διπλή Διάκριση στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης»

    Διπλή Διάκριση στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης»

    Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων διακρίθηκε με δύο σημαντικά έργα στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι, δημιουργώ, δρω ως ενεργός πολίτης», ο οποίος διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης και της καινοτομίας, προσκαλώντας μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα να συμμετάσχουν σε δράσεις που ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα, την επιστημονική σκέψη και την ενεργό πολιτειότητα.

    Στην Κατηγορία 2: Κατασκευές STEAM, το έργο των μαθητών και μαθητριών της Γ’ τάξης με τίτλο «Ένα ταξίδι: Από το Φίλτρο Νερού στη Γυάλα των Αξιών» απέσπασε το 1ο βραβείο. Μέσα από το έργο τους, οι μαθητές/τριες έστειλαν ένα αισιόδοξο μήνυμα για έναν καλύτερο κόσμο, με καθαρό νερό και καθαρές αξίες να οδηγούν το μέλλον τους. Το έργο περιλάμβανε την κατασκευή ενός φίλτρου νερού, μέσω του οποίου κατανόησαν τη σημασία της προστασίας των φυσικών πόρων και την ανάγκη για πρόσβαση σε καθαρό νερό. Στη συνέχεια, μέσα από τη δημιουργία της συμβολικής «γυάλας των αξιών», τα παιδιά προβληματίστηκαν για τις προτεραιότητες της ζωής, αναδεικνύοντας την οικογένεια, τους φίλους και τα δικαιώματά τους.

    Η επιτυχία αυτή συνοδεύτηκε από δύο ξεχωριστά δώρα που ενθουσίασαν τους μαθητές/τριες και ενίσχυσαν τη διάθεσή τους για εξερεύνηση και μάθηση. Το πρώτο δώρο είναι το βιβλίο «ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΤΟ ΚΕΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΙΟ», μια συναρπαστική εισαγωγή στον κόσμο της αστρονομίας, ιδανική για μικρούς εξερευνητές. Μέσα από τις σελίδες του, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ηλιακό μας σύστημα και τους «κατοίκους» του – τον Ήλιο, τους πλανήτες, τους δορυφόρους, τους κομήτες και τους μετεωρίτες – και να ταξιδέψουν ακόμα πιο μακριά, στον μαγευτικό κόσμο των άστρων, των νεφελωμάτων και των γαλαξιών. Το βιβλίο προσφέρει επίσης βασικές γνώσεις για το τηλεσκόπιο και την αστρονομική παρατήρηση, καλλιεργώντας τη φαντασία και το επιστημονικό ενδιαφέρον των παιδιών. Το δεύτερο δώρο, το σετ "IQ Busters" με 9 ξύλινα παζλ που βασίζονται στη λογική και την παρατηρητικότητα, θα προσφέρει μια μοναδική εμπειρία πειραματισμού, στρατηγικής και επίλυσης προβλημάτων. Μέσα από την προσπάθεια να αποσυναρμολογήσουν και να συναρμολογήσουν τα κομμάτια, οι μαθητές/τριες θα ενισχύσουν τη συγκέντρωσή τους, θα αναπτύξουν την υπομονή και την επιμονή τους και θα καλλιεργήσουν τη συνεργασία και τη δημιουργική τους σκέψη.

    Στην Κατηγορία 1: Πειράματα Φυσικών Επιστημών, oι μαθητές/τριες του Ομίλου Φυσικής Ε' & ΣΤ' τάξης απέσπασαν έπαινο για το έργο τους «Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό – ηλεκτρικός κινητήρας». Μέσα από ένα πείραμα που σχεδίασαν και υλοποίησαν με απλά υλικά, κατανόησαν τη βασική αρχή λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα, τη σχέση μεταξύ ηλεκτρικού ρεύματος και μαγνητισμού, καθώς και πώς ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκει εφαρμογή σε πληθώρα καθημερινών συσκευών όπως το μίξερ, η ηλεκτρική σκούπα, το πλυντήριο, το ηλεκτρικό πατίνι και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

    Η τελετή βράβευσης πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 Μαΐου και ώρα 19.30 στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις του Νικηφόρου Δράμας, με δυνατότητα συμμετοχής δια ζώσης ή μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας. Οι συμμετοχές των μαθητών/τριών θα συμπεριληφθούν σε ψηφιακό βιβλίο που θα εκδοθεί από εκδοτικό οίκο με Διεθνή Μοναδικό Αριθμό Βιβλίου (ISBN), διασφαλίζοντας τη δημόσια προβολή και καταγραφή των δημιουργιών τους. Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες και στους εκπαιδευτικούς για την έμπνευση, τη δημιουργικότητα και την ουσιαστική συμμετοχή τους! Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού εδώ

    Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές για την αναγνώριση και για τα πολύτιμα ερεθίσματα που μας προσέφεραν!

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, ΠΕ70 & Νικολού Αγγελική, ΠΕ86 (Γ' τάξη) - Πουρλιάκας Γρηγόριος, ΠΕ70 (Όμιλος Φυσικής Ε' & ΣΤ' τάξης)

Κύλιση στην Αρχή