colors02

Οικολογικά Σχολεία - EcoSchools

  • Συμμετοχή της Γ' τάξης στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης»

    Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης

    Η Γ’ τάξη συμμετέχει στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης», στην κατηγορία Κατασκευές STEAM, παρουσιάζοντας το έργο «Ένα ταξίδι: Από το Φίλτρο Νερού στη Γυάλα των Αξιών». Μέσα από αυτή τη δημιουργική διαδρομή, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν τη φαντασία τους, συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό, εφάρμοσαν την ερευνητική μέθοδο και ανακάλυψαν πώς η επιστήμη συνδέεται με τις ανάγκες και τα προβλήματα της καθημερινής ζωής. Η συμμετοχή τους αντανακλά τους βασικούς στόχους του διαγωνισμού: την ενίσχυση της καινοτομίας, την ανάδειξη της σημασίας των Φυσικών Επιστημών στη σύγχρονη κοινωνία και την καλλιέργεια ευαισθησίας για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

    Στο πρώτο μέρος του έργου, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν ένα φίλτρο νερού, ακολουθώντας βήμα-βήμα τη διαδικασία ενός επιστημονικού πειράματος. Τοποθέτησαν διαδοχικά ένα φίλτρο καφέ, βαμβάκι, ενεργό άνθρακα, άμμο, μικρά χαλίκια και μεγάλα βότσαλα. Πειραματίστηκαν ρίχνοντας βρώμικο νερό και παρατηρώντας πώς καθαρίζεται σταδιακά σε κάθε στάδιο. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, κατανόησαν πόσο πολύτιμο αγαθό είναι το καθαρό νερό, αλλά και πόσο δύσκολη είναι η πρόσβαση σε αυτό για πολλά παιδιά στον κόσμο. Το πείραμα συνδέθηκε με τον Στόχο 6 (Καθαρό Νερό και Αποχέτευση) και τον Στόχο 11 (Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες) των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, βοηθώντας τα παιδιά να αντιληφθούν τη σημασία της προστασίας των φυσικών πόρων.

    Στο δεύτερο μέρος, τα παιδιά δημιούργησαν τη «γυάλα των αξιών», ένα συμβολικό πείραμα που τους έμαθε να ξεχωρίζουν τα σημαντικά στη ζωή. Πρώτα έβαλαν τα μεγάλα βότσαλα —που συμβολίζουν την οικογένεια, τους φίλους και τα δικαιώματά τους— έπειτα τα μικρά χαλίκια —που αντιπροσωπεύουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια και ασχολίες— μετά την άμμο —για τις μικρές έγνοιες— και τέλος το νερό, που συμβολίζει τους περισπασμούς της καθημερινότητας. Μέσα από αυτό το πείραμα κατάλαβαν πως, αν γεμίσουμε τη ζωή μας πρώτα με τα μικρά και ασήμαντα, δεν μένει χώρος για τα πιο σημαντικά. Έμαθαν έτσι να δίνουν προτεραιότητα σε όσα έχουν αληθινή αξία, καλλιεργώντας υπευθυνότητα, κριτική σκέψη και σεβασμό.

    Η συμμετοχή της Γ' τάξης στον διαγωνισμό αποτέλεσε μια ξεχωριστή μαθησιακή εμπειρία, που ένωσε την επιστήμη με τη δημιουργία και τη χαρά με τη γνώση. Μέσα από το έργο τους, οι μαθητές/τριες έστειλαν ένα αισιόδοξο μήνυμα για έναν καλύτερο κόσμο, με καθαρό νερό και καθαρές αξίες να οδηγούν το μέλλον τους.

    Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Φιλαναγνωσία στην αυλή, 2025

    Φιλαναγνωσία στην αυλή, 2025

    Η άνοιξη ήρθε και έφερε τις κατάλληλες συνθήκες για να απολαύσουμε την αυλή του σχολείου μας με ποικίλους τρόπους. Ένας από αυτούς είναι η φιλαναγνωσία στην εξοχή. Έτσι, την Τετάρτη 12 Μαρτίουκαι 2 Απριλίου 2025, οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης βγήκαν στην αυλή με παρέα το βιβλίο «Φιλενάδα φουντουκιά μου», της Αγγελικής Βαρελλά, και γνώρισαν καλύτερα τον Δώρο και την αγαπημένη του Φούντου, τους πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας.

    Μια αγριοφουντουκιά φύτρωσε τυχαία σε μια γκρίζα γειτονιά της Αθήνας. Μα δεν ήταν καθόλου τυχαία η υπέροχη φιλία που αναπτύχθηκε ανάμεσα στα παιδιά της γειτονιάς και το μοναχικό δέντρο. Η ιστορία της Φουντουκιάς εξελίσσεται σαν ένας αγώνας δρόμου. Η μια μετά την άλλη, οι αφηγήτριες δίνουν τη… σκυτάλη για να ξετυλιχτεί το νήμα της ιστορίας. Όταν μια μέρα το δέντρο θα κινδυνέψει από την μπουλντόζα, ολόκληρη η γειτονιά θα προσπαθήσει με πάθος να το σώσει. Η Φουντουκιά θα γίνει το σύμβολο ελπίδας, συνεργασίας για έναν κοινό σκοπό, και αγάπης για τη φύση, μέσα σε μια ατμόσφαιρα ανθρωπιάς και συγκίνησης.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οφέλη της φιλαναγνωσίας για τους μαθητές/τριες είναι πολλά και σημαντικά. Αναπτύσσουν κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, δημιουργικότητα και οξύνεται η φαντασία τους. Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό και βελτιώνουν την ικανότητά τους να κατανοούν και να χρησιμοποιούν τη γλώσσα. Επίσης τους δίνεται η ευκαιρία να απολαύσουν αισθητικά ένα βιβλίο, να ψυχαγωγηθούν. Η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων στην αυλή αποτελεί μια ευχάριστη και μοναδική εμπειρία για τους/τις μαθητές/τριες. Σε ένα περιβάλλον γεμάτο ενέργεια όπως η αυλή του σχολείου, η ανάγνωση προσφέρει μια ευκαιρία για ηρεμία και χαλάρωση. Βυθιζόμενα σε μια ιστορία, τα παιδιά μπορούν να ξεφύγουν από την ένταση της ημέρας και να απολαύσουν μια ήσυχη στιγμή. Όταν η ανάγνωση γίνεται μια ευχάριστη εμπειρία στην αυλή, συνδέεται με θετικά συναισθήματα. Αυτό μπορεί να ενισχύσει την αγάπη των παιδιών για τη μάθηση γενικότερα και να τα κάνει πιο πρόθυμα να εξερευνήσουν νέους κόσμους και γνώσεις μέσω των βιβλίων.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70)

  • Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν με τη Μέθοδο των 6 Καπέλων Σκέψης

    Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούνΟι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης συμμετείχαν σε μια διαδραστική και πολυδιάστατη δραστηριότητα στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος με θέμα τα απειλούμενα ζώα της Ελλάδας, όπως η χελώνα καρέτα-καρέτα, η καφέ αρκούδα, η φώκια μονάχους-μονάχους και το χρυσό τσακάλι. Μέσα από την τεχνική των 6 Καπέλων Σκέψης του Edward de Bono, οι μαθητές ανέπτυξαν και παρουσίασαν τις απόψεις τους για την προστασία αυτών των ζώων και τη σημασία της διατήρησης της βιοποικιλότητας, παρουσιάζοντας λύσεις για την προστασία αυτών των ειδών. Κάθε ομάδα φόρεσε (συμβολικά, με χρωματισμένα καπέλα και καρτελάκια) ένα από τα έξι καπέλα σκέψης και εργάστηκε με διαφορετική προσέγγιση:

    • Λευκό καπέλο: Παρουσίασαν αντικειμενικά δεδομένα και πληροφορίες για τα ζώα ύπο εξαφάνιση και κυρίως στη χώρα μας.
    • Κόκκινο καπέλο: Ανέφεραν τα συναισθήματά τους για την προστασία των ζώων μέσω δημιουργίας αφισών.
    • Μαύρο καπέλο: Εξέτασαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ζώα, αναλύοντας τα εμπόδια για την επιβίωσή τους.
    • Κίτρινο καπέλο: Προτάθηκαν λύσεις και θετικές δράσεις για την προστασία τους.
    • Πράσινο καπέλο: Δημιούργησαν καινοτόμες ιδέες και εκπαιδευτικά παιχνίδια για την ευαισθητοποίηση.
    • Μπλε καπέλο: Οργάνωση της παρουσίασης και συντονισμό των δραστηριοτήτων, η οποία έγινε από την εκπαιδευτικό της τάξης.

    Στο τέλος, οι μαθητές/τριες δημιούργησαν αναρτήσεις στο Padlet Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος με QR κωδικούς που περιλάμβαναν σημαντικές πληροφορίες και προτάσεις για την προστασία των ζώων, καθώς και τροφικές αλυσίδες ζώων χρησιμοποιώντας lego, συνειδητοποιώντας ότι η εξαφάνιση ενός ζώου επηρεάζει σημαντικά την επιβίωση των υπολοίπων μέσα στο οικοσύστημα. Η δραστηριότητα ενίσχυσε την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών και τους κινητοποίησε να δράσουν για την προστασία των απειλούμενων ειδών.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Διαδρομές της γύρης, ταξίδια των σπόρων

    Διαδρομές της γύρης, ταξίδια των σπόρωνΟι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος «Διαδρομές της γύρης, ταξίδια των σπόρων. Ο πολλαπλασιασμός των φυτών». Μέσω βιωματικών προσεγγίσεων, οι μαθητές έμαθαν για τον κύκλο ζωής των φυτών και τη διαδικασία της επικονίασης. Συγκεκριμένα, στην πρώτη δραστηριότητα, δημιούργησαν αφίσες με αναδυόμενες εικόνες που απεικόνιζαν τη βλάστηση φυτών και φρούτων. Στη συνέχεια, συμμετείχαν στη δημιουργία podcast για την ιστορία ενός σπόρου στο Padlet Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος, κατασκεύασαν λωτούς με Lego, ενώ παρατήρησαν αληθινά λουλούδια και δημιούργησαν φυτολόγια. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με μια δραματοποίηση της επικονίασης, όπου οι μαθητές αναπαράστησαν τον ρόλο των μελισσών και των λουλουδιών.

    Με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων, οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος εκπληρώθηκαν στο έπακρο, καθώς οι μαθητές/τριες κατανόησαν πλήρως τις διαδικασίες του πολλαπλασιασμού των φυτών και της επικονίασης, ενώ ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας μέσα από βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Η μέλισσα, ένα ασπόνδυλο ζώο

    Η μέλισσα, ένα ασπόνδυλο ζώοΟι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά σχολεία», με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την προώθηση της ενεργού πολιτειότητας. Μέσα από το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες μελέτησαν τη ζωή των μελισσών και τον ρόλο τους στο οικοσύστημα, εστιάζοντας στη διαδικασία της επικονίασης και στην αξία των μελισσών για τη βιοποικιλότητα και την παραγωγή τροφίμων.

    Οι δραστηριότητες είχαν ως στόχο οι μαθητές/τριες:

    • να αναγνωρίσουν τα μέρη του σώματος της μέλισσας και τη λειτουργία τους,
    • να κατανοήσουν την οργάνωση της κυψέλης και το ρόλο της κάθε μέλισσας,
    • να κατανοήσουν το ρόλο της προβοσκίδας, των ποδιών και του κεντριού της μέλισσας.

    Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν αφίσες με τα μέρη του σώματος της μέλισσας, συμμετείχαν σε δραματοποίηση υποδυόμενοι τα λουλούδια, τις μέλισσες και τον άνθρωπο-απειλή για τη μελισσούλα και κατασκεύασαν κυψέλες με βάση πραγματική κηρήθρα. Χρησιμοποίησαν ψηφιακά εργαλεία όπως το Φωτόδεντρο και το Wordwall, καθώς και το Crosswordlabs, για να δημιουργήσουν οι ιδιοι μαθητές συνεργατικά σταυρόλεξο με τους βασικούς όρους τους μαθήματος, το οποίο μετέπειτα ανάρτησαν στο Padlet Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος, για να λυθεί από τους υπόλοιπους μαθητές. Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με το μάθημα, καθώς η βιωματική και παιγνιώδης προσέγγιση, που συνδύασε τη μάθηση με διασκεδαστικές δραστηριότητες, δημιούργησε το κατάλληλο περιβάλλον για τα καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Απορρίμματα: υπάρχουν λύσεις!

    Απορρίμματα: υπάρχουν λύσεις!Οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά σχολεία», με σκοπό να ενισχύσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση και να προάγουν την ενεργό συμμετοχή τους στην προστασία του πλανήτη. Στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες επικεντρώθηκαν στην ανακύκλωση, με στόχο να κατανοήσουν τη διαδικασία της και την αξία της στην καθημερινότητά μας. Μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες για την ανακύκλωση, κατασκεύασαν τσάντες από παλιά μπλουζάκια και συμμετείχαν σε δραματοποίηση ρόλων, αναλαμβάνοντας το ρόλο δημοσιογράφων και περιβαλλοντολόγων σε συνέντευξη για την ανακύκλωση, ανακαλύπτοντας έτσι τον σημαντικό ρόλο της ανακύκλωσης στην προστασία του περιβάλλοντος.

    Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε και με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, ενισχύοντας την ενεργό συμμετοχή και τη συνεργασία. Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν σε ομάδες για να δημιουργήσουν σταυρόλεξο, τα οποία ανάρτησαν στο ψηφιακό μας τοίχο Padlet Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος, εμβαθύνοντας έτσι τη γνώση τους στις βασικές έννοιες της ανακύκλωσης. Τέλος, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον τρόπο που προσεγγίστηκε το μάθημα, καθώς η βιωματική και διαδραστική προσέγγιση του θέματος της ανακύκλωσης τους κίνησε το ενδιαφέρον και τους βοήθησε να κατανοήσουν τη σημασία της με έναν πιο διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ70)

  • Τα χαρτιά ανακυκλώνονται

    Τα χαρτιά ανακυκλώνονται

    Οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης (σχ. έτος 2024-2025) συμμετείχαν σε δραστηριότητες στο πλαίσιο των δράσεων για το δίκτυο «Οικολογικά σχολεία», αλλά και της προώθησης της ενεργού πολιτειότητας. Στόχος ήταν η ενίσχυση της περιβαλλοντικής- οικολογικής συνείδησης των μαθητών, η διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων περιβαλλοντικά πολιτών και η προώθηση της ανακύκλωσης. Με αφορμή το κείμενο του μαθήματος «Τα χαρτιά ανακυκλώνονται» της Γλώσσας της Γ’ Δημοτικού, που αποτελείται από διασκευασμένα αποσπάσματα κειμένου για το κουκλοθέατρο της Εύης Τσιτιρίδου, οι μαθητές/τριες:
     

    • Οργάνωσαν μια μικρή θεατρική παράσταση στην τάξη με βάση το κείμενο. Χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα ανέλαβε να παρουσιάσει μία διαφορετική σκηνή. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι καλλιεργήθηκαν η δημιουργική έκφραση, η συνεργασία και η κατανόηση του μηνύματος της ανακύκλωσης.
    • Έπαιξαν παντομίμα. Σε κάθε γύρο του παιχνιδιού, ένα ζευγάρι μαθητών/τριών έπρεπε να διαλέξει έναν από τους ήρωες του έργου και να παρουσιάσουν με κινήσεις του σώματός τους ένα στιγμιότυπο για να δείξουν τη χρησιμότητα του ήρωα, πριν γίνει σκουπίδι και ένα στιγμιότυπο για να δείξουν τι θα ήθελε να γίνει ο ήρωας μετά την ανακύκλωση. Οι υπόλοιποι μαθητές/τριες έπρεπε να μαντέψουν ποιον ήρωα παρίστανε το ζευγάρι.
    • Διατύπωσαν επιχειρήματα σχετικά με την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης.
    • Στο εργαστήριο Πληροφορικής, οι μαθητές/τριες οπτικοποίησαν τους διαλόγους από το έργο "Τα χαρτιά ανακυκλώνονται", δημιουργώντας ψηφιακά κόμικ με το  εργαλείο Book Creator. Εξοικειώθηκαν με τις δυνατότητες του εργαλείου, συνδυάζοντας κείμενο και εικόνα, ενώ παράλληλα ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακής αφήγησης. Μέσα από αυτή τη δημιουργική δραστηριότητα, οι μαθητές/τριες όχι μόνο ανέπτυξαν τις ψηφιακές και καλλιτεχνικές τους δεξιότητες, αλλά ήρθαν σε επαφή και με περιβαλλοντικά ζητήματα, κατανοώντας τη σημασία της ανακύκλωσης χαρτιού.

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

  • Η συγκρότηση Περιβαλλοντικής Επιτροπής στο σχολείο μας και οι πρώτες της συναντήσεις

    Συμμετοχή του σχολείου μας στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» (ecoschools)

    Η δημιουργία Περιβαλλοντικής Επιτροπής στο σχολείο είναι το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του στόχου «Οικολογικό Σχολείο», για να ξεκινήσει το σχολείο το ταξίδι προς την αειφορία. Η Περιβαλλοντική Επιτροπή είναι η κινητήρια δύναμη του προγράμματος. Επειδή το σχολείο μας συμμετέχει για πρώτη φορά στο δίκτυο, η Περιβαλλοντική Επιτροπή αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες από τις τάξεις που υλοποιούν Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Κύριος σκοπός της επιτροπής είναι η συζήτηση περιβαλλοντικών ζητημάτων, ο εντοπισμός των αναγκών της σχολικής μονάδας και ο συντονισμός των ενεργειών των μελών της σχολικής μονάδας (έρευνα, δράσεις, απολογισμός δράσεων).

    Ημερολόγιο συναντήσεων περιβαλλοντικής επιτροπής:

    1η συνάντηση - Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024: Κατά τη συνάντηση τα μέλη γνωρίστηκαν μεταξύ τους και μίλησαν για το δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων, τη μεθοδολογία τους και τα θέματα με τα οποία θα μπορούσαν να ασχοληθούν. Αφού μετέφεραν στην επιτροπή όσα είχαν συζητηθεί μέσα στην κάθε τάξη σχετικά με τους χώρους του σχολείου, τα προβλήματά τους, αλλά και σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών/τριών, αποφασίστηκε η Α' και Δ' τάξη να εκπονήσουν Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Καθαρό σχολείο, καθαρός παλανήτης» με θέμα την ανακύκλωση, ενώ η Β' και Γ' τάξη το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Ομορφαίνουμε την αυλή μας» με θέμα τη σχολική αυλή.

    2η συνάντηση - Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024: Τα μέλη της επιτροπής συζήτησαν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι μαθητές/τριες να διερευνήσουν την κατάσταση της αυλής, τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτή και τον τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων στο σχολείο μας γενικότερα. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν ερωτηματολόγια, φωτογραφικές μηχανές, μέτρο, θερμόμετρο, ανεμοδείκτης, ανεμόμετρο, βροχόμετρο.

    3η συνάντηση - Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025: Τα μέλη της επιτροπής συνεδριάζουν με σκοπό να συντάξουν το Σχέδιο Δράσης. Οι μαθητές/τριες επεξεργάστηκαν μέσα στην τάξη τα δεδομένα που προέκυψαν από την έρευνά τους, εξέφρασαν τις ιδέες τους σχετικά με την βελτίωση της αυλής και τη διαχείριση των απορριμμάτων, την ανακύκλωση, την επαναχρησιμοποίηση υλικών. Στην τάξη αξιοποιήθηκαν τεχνικές όπως η «ιδεοθύελλα», η συζήτηση, η εργασία σε ομάδες. Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας και οι προτάσεις που προέκυψαν από την κάθε τάξης και τελικά συντάχθηκε το παρακάτω Σχέδιο Δράσης.

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, Λαμπριανίδη Ελευθερία, Μάγκου Μόνικα, Στασινού Σοφία (ΠΕ70)
    Εμπλέκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.

  • Δεντροφυτεύουμε στην αυλή μας, 2025

    Δεντροφυτεύουμε στην αυλή μας

    Λίγες μέρες μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, πραγματοποιήσαμε την πρώτη απόπειρα δεντροφύτευσης στην αυλή μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ και Γ’ τάξης με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των δασκάλων Γρηγόρη Πουρλιάκα και Μαρίας Δημουλιά φύτευσαν το έλατο που μας είχε προσφέρει ο Δήμος Ιωαννιτών τον Δεκέμβριο. Το ξεστολίσαμε, το περιποιηθήκαμε και το τοποθετήσαμε στον μικρό κήπο του σχολείου μας. Δεσμευτήκαμε ότι θα το προστατεύουμε και ότι θα το φροντίζουμε όπως πρέπει και ελπίζουμε να το καμαρώνουμε καθώς θα το βλέπουμε να μεγαλώνει!

    Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Ομορφαίνουμε την αυλή μας». Εντάσσεται στο Σχέδιο Δράσης της Περιβαλλοντικής Επιτροπής του σχολείου μας, που συντάχθηκε με σκοπό τη βελτίωση του αύλειου χώρου μας. Από τη φετινή χρονιά (2024-2025), το Σχολείο μας είναι μέλος του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία»που έχει στόχο την ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση και την αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό).

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Πουρλιάκας Γρηγόρης (ΠΕ70), Μάγκου Μόνικα (ΠΕ70)

  • Ερευνούμε και εξερευνούμε την αυλή μας!

    Ερευνούμε και εξερευνούμε την αυλή μας!

    Την 2η εβδομάδα του Δεκεμβρίου 2024, οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ και Γ’ τάξης συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια έρευνα για την αυλή του σχολείου μας! Μέσα από ειδικά σχεδιασμένα ερωτηματολόγια, κατέγραψαν την κατάσταση της αυλής, εντόπισαν προβληματικά σημεία και ανέδειξαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, προκειμένου να συντάξουν στη συνέχεια ένα Σχέδιο Δράσης για τη βελτίωσή της. Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Ομορφαίνουμε την αυλή μας» - Δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία», αποτελώντας το 2ο βήμα: Περιβαλλοντικός έλεγχος - Έρευνα.

    Με προσοχή και περιέργεια, οι μαθητές/τριες παρατήρησαν τον χώρο, απάντησαν σε ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου και αντάλλαξαν ιδέες. Τα ερωτηματολόγια έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους – τα έβλεπε κανείς παντού: στην τάξη, στους διαδρόμους, στην αυλή! Οι μαθητές/τριες τα κρατούσαν στα χέρια τους, σημείωναν με ενθουσιασμό και απόλαυσαν αυτή τη μοναδική μαθησιακή εμπειρία. Στη συνέχεια, επεξεργαστήκαμε τα δεδομένα της έρευνας και με ανυπομονησία αναμένουμε τα αποτελέσματα, που θα μας βοηθήσουν να οραματιστούμε και να σχεδιάσουμε μια πιο όμορφη και λειτουργική αυλή για όλους!

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, Μάγκου Μόνικα, Στασινού Σοφία, Λαμπριανίδη Ελευθερία (ΠΕ 70)

  • Συμμετοχή του σχολείου μας στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» (ecoschools)

    Συμμετοχή του σχολείου μας στο Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» (ecoschools)

    Την τρέχουσα σχολική χρονιά (2024-2025), το Σχολείο μας συμμετέχει για πρώτη φορά στο διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» (ecoschools). Το Πρόγραμμα ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων με συντονιστικό φορέα τη Διεύθυνση Β' Βάθμιας Εκπαίδευσης B’ Αθήνας και εθνικό χειριστή, από το 1995, την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ). Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό). 

    Οι 5 βασικές θεματικές ενότητες με τις οποίες ασχολείται το Πρόγραμμα είναι: Νερό, Ενέργεια Απορρίμματα, Σχολική Αυλήκαι Αειφόρο Σχολείο. Συμπληρώνονται, όμως, και με τις παρακάτω θεματικές ενότητες: Φύση και βιοποικιλότητα, Θάλασσες και Ακτές, Ποιότητα ζωής (υγιεινή- διατροφή), Μετακινήσεις - μεταφορές, Κλιματική Αλλαγή, Πολιτειότητα (η ιδιότητα του παγκόσμιου ενεργού πολίτη).

    Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, Λαμπριανίδη Ελευθερία, Μάγκου Μόνικα, Στασινού Σοφία (ΠΕ70)
    Εμπλέκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.

Κύλιση στην Αρχή