
Η δημιουργία Περιβαλλοντικής Επιτροπής στο σχολείο είναι το πρώτο βήμα για την υλοποίηση του στόχου «Οικολογικό Σχολείο», για να ξεκινήσει το σχολείο το ταξίδι προς την αειφορία. Η Περιβαλλοντική Επιτροπή είναι η κινητήρια δύναμη του προγράμματος. Επειδή το σχολείο μας συμμετέχει για πρώτη φορά στο δίκτυο, η Περιβαλλοντική Επιτροπή αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες από τις τάξεις που υλοποιούν Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Κύριος σκοπός της επιτροπής είναι η συζήτηση περιβαλλοντικών ζητημάτων, ο εντοπισμός των αναγκών της σχολικής μονάδας και ο συντονισμός των ενεργειών των μελών της σχολικής μονάδας (έρευνα, δράσεις, απολογισμός δράσεων).
Ημερολόγιο συναντήσεων περιβαλλοντικής επιτροπής:
1η συνάντηση - Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024: Κατά τη συνάντηση τα μέλη γνωρίστηκαν μεταξύ τους και μίλησαν για το δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων, τη μεθοδολογία τους και τα θέματα με τα οποία θα μπορούσαν να ασχοληθούν. Αφού μετέφεραν στην επιτροπή όσα είχαν συζητηθεί μέσα στην κάθε τάξη σχετικά με τους χώρους του σχολείου, τα προβλήματά τους, αλλά και σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών/τριών, αποφασίστηκε η Α' και Δ' τάξη να εκπονήσουν Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Καθαρό σχολείο, καθαρός παλανήτης» με θέμα την ανακύκλωση, ενώ η Β' και Γ' τάξη το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Ομορφαίνουμε την αυλή μας» με θέμα τη σχολική αυλή.
2η συνάντηση - Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024: Τα μέλη της επιτροπής συζήτησαν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι μαθητές/τριες να διερευνήσουν την κατάσταση της αυλής, τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτή και τον τρόπο διαχείρισης των απορριμμάτων στο σχολείο μας γενικότερα. Για τον σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν ερωτηματολόγια, φωτογραφικές μηχανές, μέτρο, θερμόμετρο, ανεμοδείκτης, ανεμόμετρο, βροχόμετρο.
3η συνάντηση - Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025: Τα μέλη της επιτροπής συνεδριάζουν με σκοπό να συντάξουν το Σχέδιο Δράσης. Οι μαθητές/τριες επεξεργάστηκαν μέσα στην τάξη τα δεδομένα που προέκυψαν από την έρευνά τους, εξέφρασαν τις ιδέες τους σχετικά με την βελτίωση της αυλής και τη διαχείριση των απορριμμάτων, την ανακύκλωση, την επαναχρησιμοποίηση υλικών. Στην τάξη αξιοποιήθηκαν τεχνικές όπως η «ιδεοθύελλα», η συζήτηση, η εργασία σε ομάδες. Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας και οι προτάσεις που προέκυψαν από την κάθε τάξης και τελικά συντάχθηκε το παρακάτω Σχέδιο Δράσης.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία, Λαμπριανίδη Ελευθερία, Μάγκου Μόνικα, Στασινού Σοφία (ΠΕ70)
Εμπλέκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.