Εργαστήριο Πληροφορικής

Περιφερειακές συσκευές υπολογιστή, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ήρθαν σε επαφή με τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος. Αρχικά διέκριναν και κατονόμασαν την Κεντρική Μονάδα και τις περιφερειακές συσκευές και στη συνέχεια δημιούργησαν στο Google Jamboard έναν απλό νοητικό χάρτη για την αποτύπωση των συσκευών, πληκτρολογώντας απλές λέξεις. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

Αντίστοιχα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης, χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου Libre Office Writer, δημιούργησαν έναν νοητικό χάρτη για να περιγράψουν τον διαχωρισμό των περιφερειακών συσκευών σε συσκευές Εισόδου και συσκευές Εξόδου. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης χρησιμοποιήσαν το πρόγραμμα δημιουργίας νοητικών χαρτών VYM (View Your Mind).

Επιπλέον αξιοποιήσαμε το μαθησιακό αντικείμενο ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΒΙΝΤΕΟ, ΚΟΥΙΖ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ από το Φωτόδεντρο.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνων, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με την κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνωνΣκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν την ψηφιακή αναπαράσταση (ασπρόμαυρων ή έγχρωμων) εικόνων ως μία διαδικασία κωδικοποίησης και ψηφιοποίησης δεδομένων και να μπορούν να εφαρμόζουν σχετικές διαδικασίες (αλγορίθμους) κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

  • να κατανοούν την αναγκαιότητα κωδικοποίησης της πληροφορίας για αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα,
  • να εφαρμόζουν απλές μεθόδους κωδικοποίησης εικόνων (έγχρωμων και ασπρόμαυρων) σε ψηφιακή μορφή,
  • να αναπαριστούν απλές εικόνες που τους δίνονται σε κωδικοποιημένη μορφή.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, 2023Οι μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (Σχ. Έτος 2022-2023) συμμετείχαν στο 12ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίαςπου πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα στις 4-5 Μαΐου 2023. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα εδώ.

Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν δύο έργα Scratch που συνδυάζουν προγραμματισμό, μαθηματικά και τέχνη (προσέγγιση STEAM). Στο πρώτο έργο Scratch με τίτλο «Σχεδιάζω γωνίες», η γατούλα σχεδιάζει τη γωνία που θα της πούμε και μας ενημερώνει για το είδος της (οξεία, ορθή, αμβλεία, ευθεία, μη κυρτή, πλήρης). Στο δεύτερο έργο Scratch με τίτλο «Λουλούδια με κανονικά πολύγωνα», η γατούλα μας κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις, ώστε να σχεδιάσει το δικό μας μοναδικό λουλούδι, με πέταλα κανονικά πολύγωνα. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ.

 Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

Στέλνοντας μυστικά μηνύματα, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας έστειλαν και έλαβαν μυστικά μηνύματα σαν σειρές από 0 και 1 και κατανόησαν πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε λέξεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο σύμβολα.

Αρχικά οι μαθητές/τριες αποκωδικοποίησαν ένα μυστικό μήνυμα που έστειλε ο Tom εκμεταλλευόμενος έναν απλό δυαδικό κώδικα και χρησιμοποιώντας φωτάκια από το χριστουγεννιάτικο δέντρο που μπορεί να τα ανάψει ή να τα σβήσει. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ίδιο κώδικα που χρησιμοποίησε και ο Tom, κωδικοποίησαν λέξεις και τις έδωσαν στους συμμαθητές/τριές τους για να τις αποκωδικοποιήσουν. Μπορείτε να δείτε τις λέξεις που κωδικοποίησαν/αποκωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες της Β' τάξης εδώ και της Γ' τάξης εδώ.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Δημιουργία ισχυρών κωδικών, 2023

Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) κατανούν τη σημασία της δημιουργίας ισχυρών κωδικών πρόσβασης και μαθαίνουν πώς να δημιουργούν κωδικούς πρόσβασης που είναι δύσκολο να τους μαντέψει κάποιος τρίτος αλλά εύκολο να τους θυμούνται οι ίδιοι.

Αρχικά έγινε συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τον αν και που χρησιμοποιούν κωδικούς πρόσβασης (π.χ. στον υπολογιστή, το τάμπλετ, το κινητό τηλέφωνο ή τα παιχνίδια που παίζουν), καθώς και για τον λόγο που πρέπει να έχουν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η αφίσα «Ισχυροί κωδικοί» και έγινε συζήτηση για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας ισχυρός κωδικός πρόσβασης. 

Επιπλέον παρουσιάστηκε το βίντεο Ο GDPR και οι 40 κλέφτες – Κωδικοί και στη συνέχεια, όπως προτείνεται στο βίντεο, έπαιξαν το παιχνίδι «Βγαίνει η βαρκούλα».  Κάθε ομάδα μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τα συνεργατικά έγγραφα της Google, πήρε ένα τετράστιχο από ένα παιδικό τραγουδάκι και χρησιμοποίησε το πρώτο γράμμα κάθε λέξης, καθώς και τα σημεία στίξης, ώστε να δημιουργήσει ισχυρούς κωδικούς. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώΓια τον έλεγχο των κωδικών οι μαθητές/τριες χρησιμοποίησαν τα online εργαλεία The Password Meter και Kaspersky password checkerΤέλος απάντησαν στο κουίζ Ισχυροί Κωδικοί.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

Κύλιση στην Αρχή