
Την Τετάρτη 27/09/2023 οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’ και Β’ τάξεων (σχ. έτος 2023-2024) μπήκαν στον μαγικό χώρο του βιβλίου. Ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης κ. Μαρία Λώλου στον χώρο της νέας και της παλιάς βιβλιοθήκης του Σχολείου μας, ενημερώθηκαν για τον κανονισμό λειτουργίας της και αφού συζήτησαν για τη σημασία του λογοτεχνικού βιβλίου και της φιλαναγνωσίας, με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό δανείστηκαν τα πρώτα τους βιβλία.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μπάρμπα Μαρία (ΠΕ70), Μάγκου Μόνικα (ΠΕ70)

Στόχος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα του Δημοτικού σχολείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριων. Την Παρασκευή 22/09/2023 στο πλαίσιο της μαθησιακής διαδικασίας, οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης (σχ. έτος 2023-2024) ήρθαν σε επαφή με τα συναισθήματά τους και τα ταξινόμησαν σε ευχάριστα και δυσάρεστα. Έπειτα μέσω παιγνιώδους διαδικασίας δημιούργησαν τη γωνιά των συναισθημάτων “ψαρεύοντας” κόκκινες και πράσινες καρδούλες. Ακολούθησε συζήτηση και εξιστόρηση περιστατικών κατά τα οποία τα παιδιά βίωσαν το συναίσθημα που ψάρεψαν.
Η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί σημαντικό παράγοντα της συνολικής υγείας των παιδιών. Τη Δευτέρα 25/09/2023 οι μαθητές/τριες της Α’ τάξης ήρθαν σε επαφή με τα συναισθήματα της χαράς της λύπης, του θυμού και του ενθουσιασμού, ακούγοντας 4 μουσικά κομμάτια και αντιστοιχώντας καθένα από αυτά σε ένα από τα παραπάνω συναισθήματα. Σε δεύτερη φάση χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και προσπάθησαν να αποτυπώσουν τα συναισθήματα αυτά με εκφράσεις του προσώπου και του σώματός τους.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μπάρμπα Μαρία (ΠΕ70)

Τη Δευτέρα 23 Μαΐου 2022, περάσαμε ένα όμορφο πρωινό στο σχολείο μας, παρέα με τη συγγραφέα κ. Γιώτη Μαρίνα. Η συγγραφέας διαδικτυακά έκανε ανάγνωση του βιβλίου της «Τα Φλαφ της ευτυχίας», στους μαθητές και τις μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2021-2022) του Σχολείου μας, ταξιδεύοντάς τους σ΄ ένα μικρό πλανήτη στην άκρη του ηλιακού μας συστήματος, όπου γνώρισαν τα φωτεινά Φλαφ. Ακολούθησαν διαδραστικά παιχνίδια και ασκήσεις ευγνωμοσύνης on line.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν για τη δύναμη του «ευχαριστώ», καθώς και για τη δύναμη της «ευγνωμοσύνης», η οποία μας μαθαίνει να εστιάζουμε στη στιγμή, να νιώθουμε πιο ικανοποιημένοι στο σήμερα και να κοιτάζουμε με αισιοδοξία το μέλλον. Έφτιαξαν το δικό τους δέντρο και έγραψαν στα φύλλα του τι τους δίνει χαρά, ενώ έψαξαν μέσα στην τάξη και βρήκαν τα κρυμμένα γράμματα της λέξης ΕΥΤΥΧΙΑ. Τέλος έφτιαξαν με νήμα το δικό τους Φλάφ.
Ευχαριστούμε τη συγγραφέα κ. Γιώτη Μαρίνα που μας ταξίδεψε με το βιβλίο της, αναδεικνύοντας μέσα από αυτό την αξία της ευγνωμοσύνης για την ευτυχία μας.
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70), Κύρκου Βερενίκη (Διευθύντρια του Σχολείου μας)

Τη Δευτέρα 16/05/2022 πραγματοποιήσαμε περιβαλλοντική επίσκεψη στο Πάρκο Λιθαριτσια όπου οι μαθήτριες και μαθητές της Α' τάξης ήρθαν σε επαφή με το αστικό, φυσικό περιβάλλον μέσα από βιωματικές δράσεις.
Ακούσαμε τους ήχους των πουλιών, εκφραστηκαμε σωματικά παρουσιάζοντας τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει, διαβάσαμε την ιστορια "Το δέντρο που έδινε" και στη συνέχεια ζωγραφισαμε την αγαπημένη μας εικόνα από την ιστορία. Αναζητήσαμε φύλλα από διαφορετικά δέντρα και καταγράψαμε τις διαφορές τους. Τέλος, παρατηρήσαμε τα μέρη ενός φυτού και τα αποτυπωσαμε σε χαρτί.
Επιστρέφοντας στο σχολείο μας, συζητήσαμε για το πώς κυκλοφορούμε στην πόλη μας με ασφάλεια χρησιμοποιώντας τις διαβάσεις και τα φανάρια.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ευθυμίου Χριστίνα-Μαρία (ΠΕ70) και η φοιτήτρια του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Κωνσταντοπούλου Κωνσταντίνα

Το «Πρώτο μου Βιβλίο» είναι το αποτέλεσμα της προσωπικής δουλειάς του μάθε μαθητή-τριας της Α΄ Δημοτικού στην ενασχόλησή του/της με τα «Βιβλία των γραμμάτων».
Το κάθε παιδί μέσα από το «Βιβλίο» του έχει τη δυνατότητα να κάνει αναδρομή στην προσπάθειά του να κατακτήσει τη δεξιότητα της γραφής αλλά και την ορθογραφία κάποιων βασικών λέξεων. Η σύνθεση των προτάσεων κάθε γράμματος είναι συλλογική δουλειά που ενθουσιάζει τα παιδιά και τα κινητοποιεί να προτείνουν για γραφή τη δική τους πρόταση με την επανάληψη του υπό διαπραγμάτευση γράμματος.
Η επιλογή του εξώφυλλου, η εσωτερική διακόσμηση και η αναγραφή του ονόματός τους ως συγγραφείς είναι μια διαδικασία που επίσης τα ευχαριστεί και τα κάνει να νιώθουν περήφανα για τις «κατακτήσεις» τους, ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή τους και δρώντας ως κίνητρο για τη δημιουργία περισσότερο σύνθετων «Βιβλίων» στις επόμενες Τάξεις.