Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Α' Δημοτικού

Καλοκαιρινά παιχνιδίσματα

Το καλοκαίρι έφτασε και πριν μας ταξιδέψει το μάθημα άλλαξε λίγο τη μορφή του για να συγκρατήσει την ξέφρενη ανάγκη για παιχνίδι και δροσιά! Στο πλαίσιο της επανάληψης της διδακτέας ύλης της Α΄ Δημοτικού στο διδακτικό αντικείμενο των Μαθηματικών, την Τρίτη 11 Ιουνίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης “έκαναν” μάθημα στο προαύλιο με νερόμπομπες, παίζοντας ένα παιχνίδι μαθηματικών. Στόχος του παιχνιδιού ήταν να θυμηθούμε τις κάθετες προσθέσεις και αφαιρέσεις διασκεδάζοντας με δροσιά. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ζευγαράκια και αμέσως μετά πήραν τυχαία ένα χαρτάκι με τους γρίφους που έπρεπε να λύσουν (αφαιρέσεις και προσθέσεις). Σε ζευγαράκια συζητούσαν το αποτέλεσμα και όταν ερχόταν η σειρά τους πετύχαιναν τον αριθμό- στόχο με μια νερόμπομπα! Οι σωστές απαντήσεις, τα νερά και τα γέλια πλημμύρισαν την αυλή μας.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μπάρμπα Μαρία (ΠΕ70)

Ας παίξουμε παρέα!

Στο πλαίσιο συνεργασίας και ανάπτυξης φιλίας των μικρών μας μαθητών, την Πέμπτη 23/5/2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης του Σχολείου μας αφιέρωσαν μια ώρα παίζοντας ένα χειροποίητο επιτραπέζιο παιχνίδι με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, τον τροχό της τύχης των γραμμάτων, με στόχο να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα γράμματα-φωνήματα, να λένε/γράφουν λέξεις από το γράμμα που “τυχαίνουν”, να αναπτύξουν τη δεξιότητα της συνεργασίας και να διασκεδάσουν.

Οι μαθητές/τριες των δύο τάξεων έγιναν ζευγαράκια μετά από κλήρωση και αφού γνωρίστηκαν μεταξύ τους βάλανε τα δυνατά τους, ώστε να πετύχουν τον στόχο που έγραφε το χαρτάκι που έπαιρναν από το καλαθάκι. Χώρισαν τους ρόλους τους (ο ένας γυρίζει τον τροχό και διαλέγει μια κάρτα από το καλαθάκι, ο άλλος απαντά και γράφει ό,τι του ζητάει το χαρτάκι από το καλάθι των εντολών), γύρισαν τον τροχό και έπειτα πήραν μια κάρτα. Η κάρτα τους έδινε οδηγίες: π.χ. από το γράμμα που έτυχες γράψε ένα ζώο. Αν μια ομάδα δυσκολευόταν με το γράμμα που τύχαινε, είχε το δικαίωμα να πάρει μια κάρτα από το δεύτερο κόκκινο καλαθάκι και να εκτελέσει αυτή (εκεί υπάρχουν δραστηριότητες πιο απλές όπως φώναξε τρεις φορές δυνατά το γράμμα που έτυχες κ.λ.π.). Κάθε ομάδα επιβραβεύτηκε με αυτοκολλητάκι και χειροκρότημα.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μπάρμπα Μαρία (Α' τάξη), Μάγκου Μόνικα (Β' τάξη) 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, 2024

Η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους από φέτος, καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας στα σχολεία. Έτσι λοιπόν από εδώ και πέρα κάθε χρόνο, η σχολική κοινότητα θα ενώνεται για να ευαισθητοποιήσει για την προστασία και τον σεβασμό προς τα ζώα. Η Φιλοζωία δεν είναι απλά ένας τρόπος ζωής, είναι ένας τρόπος να δείχνουμε ενδιαφέρον και αγάπη προς τη ζωή σε όλες τις μορφές της. Πρόκειται για την αναγνώριση του γεγονότος ότι τα ζώα δικαιούνται σεβασμό, φροντίδα και προστασία από την ανθρώπινη δραστηριότητα που μπορεί να τα βλάψει.

Η σημασία της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας δεν περιορίζεται μόνο στην αναγνώριση των δικαιωμάτων των ζώων, αλλά και στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του κοινού. Στο πλαίσιο αυτής της ημέρας, οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης του Σχολείου μας παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικό με τη φιλοζωία και τα αδέσποτα ζώα και αμέσως μετά δημιούργησαν μια αφίσα από κοινού μέσω της τεχνικής του κολλάζ με σκοπό την ευαισθητοποίηση της υπόλοιπης σχολικής κοινότητας.

Μέσω αυτής της αφίσας, ας αφιερώσουμε χρόνο για να σκεφτούμε πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φύλακες αυτών των πλασμάτων που μοιραζόμαστε τον πλανήτη μαζί τους. Ας δείξουμε αγάπη, σεβασμό και φροντίδα προς τα ζώα, όχι μόνο τη συγκεκριμένη ημέρα αλλά κάθε μέρα του χρόνου.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μπάρμπα Μαρία (Α' τάξη), Μάγκου Μόνικα (Β' τάξη)

Παζλ, Μαθηματικά ή και τα δύο;

Την Τρίτη 05/03/2024, οι μικροί μαθητές/τριες της Α’ τάξης ήρθαν αντιμέτωποι με το δίλημμα παζλ ή μαθηματικά. Και επέλεξαν και τα δύο. Τα παζλ αποτελούν εκπαιδευτικά παιχνίδια που προάγουν την ανάπτυξη πολλών διαφορετικών ικανοτήτων και είναι ένα εξαιρετικό μέσο για τη διασκέδαση και την εκπαίδευση ταυτόχρονα. Ανάλογα με τον τύπο του παζλ και το επίπεδο δυσκολίας, οι επιδράσεις στις ικανότητες μπορεί να ποικίλουν. Ενισχύουν την ικανότητα των παιδιών να αναγνωρίζουν μοτίβα, να εξελίσσουν τον συλλογισμό, και να ενεργοποιούν τη μνήμη τους. Με τον τρόπο που το φτιάξαμε όμως ήρθαμε πιο κοντά ο ένας στον άλλον αλλά και εξασκηθήκαμε στις προσθέσεις!

Κάθε ομάδα πήρε μερικά κομματάκια παζλ, όσα ήταν και τα παιδιά της ομάδας, και αμέσως έπρεπε να λύσουν την πρόσθεση με τον τρόπο που ταίριαζε στον καθένα. Όποια ομάδα τελείωνε ερχόταν στην έδρα όπου βρισκόταν το ταμπλό του παζλ και ανακοίνωνε τις προσθέσεις και τα αποτελέσματα τους. Αν ήταν σωστά, έψαχνε να βρει που θα βάλει το κομματάκι του και με βάση την εικόνα και το σχήμα του κομματιού αλλά και με βάση το αποτέλεσμα αφού στο ταμπλό του παζλ ήταν γραμμένοι αριθμοί που αντιστοιχούσαν στα αποτελέσματα των προσθέσεων. Σιγά σιγά με την προσφορά όλης της τάξης και των μαθηματικών μας γνώσεων... φτιάξαμε το δικό μας παζλ.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μπάρμπα Μαρία (ΠΕ70) 

Αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης των σχέσεων και της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριων αλλά και της διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων με σκοπό την πρόληψη, τη Δευτέρα 4/3/2024, αφιερώσαμε στην Α' τάξη ένα δίωρο και ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα, τις εκφράσεις τους και τις αιτίες που τα προκαλούν. Αρχικά μέσω ενός φύλλου εργασίας τα αναγνωρίσαμε και τα δραματοποιήσαμε. Μάλιστα, είχαμε συντροφιά μας την ψυχολόγο του σχολείου μας, κυρία Ελεωνόρα, η οποία μας εξήγησε και μας παρουσίασε τα 5 βασικά συναισθήματα πάνω στα οποία βασίζονται όλα τα υπόλοιπα. Μιλήσαμε για αυτά και αναφερθήκαμε βιωματικά σε παραδείγματα. Μέσω της δραματοποίησης μπήκαμε σε ρόλους παιδιών που έκαναν λάθη και ζητούν συγχώρεση, παιδιών που πληγώθηκαν σωματικά ή ψυχικά και δε δέχονταν τη συγγνώμη και παιδιών που πραγματικά μετάνιωσαν και έκαναν ό,τι μπορούσαν για να επανορθώσουν.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μπάρμπα Μαρία (ΠΕ70), Υπεύθυνη ψυχολόγος: Παντούλα Ελεονώρα (ΠΕ23)

Κύλιση στην Αρχή