
Στο πλαίσιο υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος eΤwinning «Νεροπεριπέτειες: Το νερό που μας ενώνει-το νερό που μας πληγώνει» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης (σχ. έτος 2024-2025) δημιούργησαν το λογότυπο του προγράμματος με τη βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου δημιουργίας γραφικών “Canva” και γνώρισαν διαδικτυακά τα λογότυπα των υπολοίπων μελών του προγράμματος.
Επίσης, με την πολύτιμη βοήθεια της εκπαιδευτικού εικαστικών του σχολείου μας, κ. Ευφημίας Φαϊτά, κατασκεύασαν τη μασκότ του προγράμματος. Εμπνευσμένοι από τη λίμνη Παμβώτιδα, οι μαθητές και οι μαθήτριες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών δημιούργησαν τη νεράιδα της λίμνης βάζοντας στο φόρεμά της σταγόνες νερού! Μάλιστα, ο ενθουσιασμός των μαθητών και των μαθητριών για την μασκότ ήταν μεγάλος, γιατί σε ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των μελών του προγράμματος για την ανάδειξη της επικρατέστερης μασκότ, η μασκότ που εκπροσωπεί το σχολείο μας αναδείχτηκε πρώτη σε ψήφους.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των σχολείων-μελών του προγράμματος eTwinning με τίτλο «Νεροπεριπέτειες: Το νερό που μας ενώνει – Το νερό που μας πληγώνει», κατά την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να ανταλλάξουν χριστουγεννιάτικες ευχές και να τραγουδήσουν τα κάλαντα της περιοχής τους, ενισχύοντας έτσι τη διαπολιτισμική επικοινωνία και τη συνεργασία.
Στο πλαίσιο της δράσης, τα παιδιά της Α’ Τάξης κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικες κάρτες, τις οποίες παρουσίασαν στα μέλη του προγράμματος, ενώ τραγούδησαν τα ηπειρώτικα κάλαντα, προωθώντας τη γνωριμία με την πολιτιστική τους ταυτότητα. Με ιδιαίτερο ενθουσιασμό, τις επόμενες ημέρες, έλαβαν χριστουγεννιάτικες κάρτες από τα υπόλοιπα σχολεία-μέλη, βιώνοντας τη χαρά της αλληλεπίδρασης και της συμμετοχής σε μια ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.
Τέλος, οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στο TwinSpace, την ψηφιακή πλατφόρμα συνεργασίας του eTwinning, όπου γνώρισαν τις πόλεις και τα σχολεία των εταίρων, αποκτώντας μια ευρύτερη αντίληψη της πολυπολιτισμικότητας και της ευρωπαϊκής συνεργασίας. Μέσα από αυτήν την εξερεύνηση, είχαν την ευκαιρία να δουν και τις χριστουγεννιάτικες κάρτες που δημιούργησαν τα άλλα σχολεία, ανακαλύπτοντας διαφορετικά εικαστικά στυλ και ευχές, γεγονός που ενίσχυσε ακόμη περισσότερο το αίσθημα σύνδεσης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών/τριών.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Τη φετινή σχολική χρονιά (2024-2025), οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Τάξης συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «Νεροπεριπέτειες: Το νερό που μας ενώνει – Το νερό που μας πληγώνει», στο οποίο συνεργάζονται 23 σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αυστρία. Το eTwinning αποτελεί μια ευρωπαϊκή εκπαιδευτική κοινότητα που προάγει τη διασχολική συνεργασία μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών, ενισχύοντας την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα και την ανταλλαγή καλών πρακτικών μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι μαθητές προσεγγίζουν με βιωματικό τρόπο τους Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης, εστιάζοντας στη σημασία του νερού για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, με έμφαση στον στόχο 14 (Ζωή στο Νερό), τον στόχο 6 (Καθαρό Νερό) και τον στόχο 12 (Υπεύθυνη Κατανάλωση).
Βασικός στόχος του προγράμματος αποτελεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών σχετικά με βασικά περιβαλλοντικά ζητήματα και ειδικότερα το νερό, ως πηγή ζωής. Μέσω του προγράμματος οι μαθητές/-τριες θα κατανοήσουν τη σημασία του νερού για τη ζωή όλων των έμβιων όντων, θα αναγνωρίσουν τους κινδύνους που σχετίζονται με το νερό και θα αναζητήσουν τρόπους διαχείρισης και προστασίας των υδάτινων πόρων.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)

Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στην Α΄ τάξη πραγματοποιήθηκε βιωματική δραστηριότητα σε συνεργασία με τη σχολική ψυχολόγο του σχολείου κ. Βασιλική Μάντη, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους «Ian: μια ιστορία που θα μας κινητοποιήσει». Πρόκειται για ένα πολυβραβευμένο βίντεο κινουμένων σχεδίων που βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Ίαν, ενός δεκάχρονου Αργεντινού αγοριού με εγκεφαλική παράλυση. Η ταινία παρουσιάζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Ίαν στην προσπάθειά του να ενταχθεί στην κοινωνία των συνομηλίκων του και να γίνει αποδεκτός στα παιχνίδια τους, τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει, ενώ, ταυτόχρονα, τονίζει τη δύναμη της επιμονής και της ενσυναίσθησης.
Ακολούθησε διάλογος, συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών, μέσω των οποίων οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να κατανοήσουν την αξία της αποδοχής της διαφορετικότητας, της ενσυναίσθησης και του αλληλοσεβασμού, καθώς και τη σημασία ύπαρξης ενός πλαισίου, όπου όλα τα παιδιά, χωρίς εξαιρέσεις, θα είναι ισότιμα και θα αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Στη συνέχεια, διατύπωσαν και κατέγραψαν τα δικά τους μηνύματα για την ημέρα, εργάστηκαν σε ομάδες και υλοποίησαν ένα μικρό σχέδιο εργασίας (project), όπου οι μαθητές και μαθήτριες αφιέρωσαν λόγια και ζωγραφιές στον νέο τους φίλο Ίαν.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70), Υπεύθυνη Ψυχολόγος: Μάντη Βασιλική (ΠΕ23)

Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης επισκέφτηκαν τους μαθητές και τις μαθήτριες του 34ο Νηπιαγωγείου, όπου πραγματοποίησαν κοινές χριστουγεννιάτικες δράσεις. Τους μαθητές και τις μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου υποδέχτηκαν οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου σε κλίμα χαράς, αλλά και συγκίνησης, αφού αρκετοί μαθητές/-ριες του Δημοτικού φοιτούσαν στο Νηπιαγωγείο την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Οι μαθητές/-ριες του Δημοτικού Σχολείου προσέφεραν στα παιδιά του Νηπιαγωγείου χριστουγεννιάτικα στολίδια και κάρτες, που είχαν κατασκευάσει από ανακυκλώσιμα υλικά. Στη συνέχεια, όλοι μαζί τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια, έπαιξαν μουσικές καρέκλες, στόλισαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο, έγραψαν και ζωγράφισαν χριστουγεννιάτικες ευχές σχηματίζοντας ένα ομαδικό «Ευχόδεντρο». Οι μαθητές/-ριες της Α΄τάξης έφυγαν με πολλά χαμόγελα και όμορφες αναμνήσεις. Ευχαριστούμε θερμά τις εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου κ.Φλώρου και κ. Σίτου για την άριστη συνεργασία και φιλοξενία και ευελπιστούμε στην πραγματοποίηση και άλλων αντίστοιχων κοινών δράσεων στο μέλλον.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στασινού Σοφία (ΠΕ70)