edu research

Η εκπαιδευτική ρομποτική στα σχολεία, εποικισμός στον πλανήτη Άρη

Την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022, υλοποιήθηκε στην Ε’ τάξη (σχ. Έτος 2021-2022) του Σχολείου μας διδακτική παρέμβαση 2 διδακτικών ωρών με θέμα «Εποικισμός στον πλανήτη Άρη», από τις φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Χρυσούλα-Μαρία Μπερτσεκά και Φώτη Μαρία. Η παρέμβαση έγινε στα πλαίσια του μαθήματος «Ερευνητικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση STEM» με ακαδημαϊκό επιβλέποντα τον κ. Αναστάσιο Εμβαλωτή, Καθηγητή Π.Τ.Δ.Ε. Ιωαννίνων και είχε στόχο να φέρει τα παιδιά της Ε’ τάξης σε επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική.

Ομάδα Υποστήριξης: Χειλάς Αθανάσιος, δάσκαλος της Ε' τάξης - Νικολού Αγγελική, Πληροφορικός - Κύρκου Βερενίκη, Διευθύντρια του 2ου ΠΔΣ Ιωαννίνων


Λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών, δημιουργήθηκαν δύο ομάδες υλοποίησης του project.  Η μία ομάδα στην τάξη δημιουργούσε τις ρομποτικές κατασκευές, ενώ η άλλη ομάδα στο εργαστήριο Πληροφορικής συμμετείχε σε δραστηριότητες του code.org για εξάσκηση στον προγραμματισμό. Στη συνέχεια έγινε αντιστροφή των ομάδων, ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία.

Κατά την δημιουργία των ρομποτικών κατασκευών, οι μαθητές χωρισμένοι σε τρείς (3) ομάδες των τεσσάρων (4) ατόμων δημιούργησαν και προγραμμάτισαν  ένα φορτηγάκι, έναν γερανό και έναν διαλογέα χρωμάτων. Στη συνέχεια συνεργάστηκαν μεταξύ τους, αξιοποιώντας όλες τις ρομποτικές κατασκευές και κάνοντας τις απαραίτητες παρεμβάσεις στον κώδικα για να τις συντονίσουν, να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και να πετύχουν έναν κοινό στόχο. Τέλος παρουσιάστηκε σε όλους τους μαθητές ολοκληρωμένη η εφαρμογή του έργου «Εποικισμός στον πλανήτη Άρη» από τις φοιτήτριες του Π.Τ.Δ.Ε. Ιωαννίνων. Επιπλέον, τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν σε αρχική και τελική αξιολόγηση ώστε να αποτυπωθούν πιθανές αλλαγές στη συμπεριφορά και τη σκέψη τους.

Κύλιση στην Αρχή