Εκπαιδευτικοί Όμιλοι

Δημιουργική γραφή κ? έκφραση μέσω Συναισθηματικής Γλώσσας, Τάξη Γ'

Στο τμήμα της Γ΄ τάξης (Σχ. Έτος 2013-2014) του ομίλου λογοτεχνίας (συντονίστρια κ. Λώλη Ελευθερία) αναπτύχθηκαν δράσεις με επίκεντρο την καλλιέργεια της δημιουργικής ικανότητας των παιδιών να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο φυσικά και αβίαστα. Παράλληλα, έχοντας ως σημείο αναφοράς επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα πεζά και έμμετρα, ασκήθηκαν μέσω θεατρικών δρωμένων στην έκφραση του συναισθηματικού τους κόσμου.

Συγκεκριμένα, κατά την πρώτη φάση λειτουργίας του ομίλου, αναπτύχθηκαν επιγραμματικά οι εξής δραστηριότητες.

Α. Προσέγγιση των μύθων του Αισώπου σε δύο επίπεδα:

  • 1ο επίπεδο: Προφορική επεξεργασία και αναδιήγηση μύθων του Αισώπου
  • 2ο επίπεδο: Συγγραφικές ασκήσεις ανασκευής μύθων του Αισώπου. Επιπρόσθετα, προσεγγίζοντας με ελευθερία και φαντασία το έργο του Αισώπου προέκυψε και η ακροστιχίδα του Αισώπου με ευτράπελο περιεχόμενο.

Β. Ενασχόληση με τον παραδοσιακό αφηγηματικό λόγο των λαϊκών παραμυθιών, με επίκεντρο αφηγήματα με ήρωες Καλικάντζαρους, δεδομένου ότι πλησίαζε ο εορτασμός των Χριστουγέννων. Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

  • 1η δράση: Αφήγηση λαϊκών παραμυθιών
  • 2η δράση: Συγγραφή παραμυθιού σε διαλογική μορφή
  • 3η δράση: Το ημερολόγιο του Καλικάντζαρου
  • 4η δράση: Η Αλφαβήτα των Χριστουγέννων
  • 5η δράση: Το κυνηγητό χριστουγεννιάτικων λέξεων και
  • 6η δράση: Δραματοποίηση παραμυθιών με την τεχνική της «παγωμένης εικόνας».

Δείγματα της δημιουργίας των μαθητών στις συγκεκριμένες δραστηριότητες.

Κύλιση στην Αρχή