Εκπαιδευτικοί Όμιλοι

Δημιουργική γραφή κ? έκφραση μέσω Συναισθηματικής Γλώσσας, Τάξη Γ'

Κατά τη δεύτερη φάση,  στο τμήμα της Γ΄ τάξης (Σχ. Έτος 2013-2014) του ομίλου λογοτεχνίας (συντονίστρια κ. Λώλη Ελευθερία), συνεχίσαμε να εργαζόμαστε στο ίδιο πλαίσιο και παρουσιάζονται συνοπτικά οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

1. Ενασχόληση με τον έμμετρο λογοτεχνικό λόγο ? Ληρολογήματα.
Ειδικότερα, έγινε τόσο η επεξεργασία του ποιητικού είδους Λίμερικ όσο και η παραγωγή ποιημάτων τύπου Λίμερικ από τα παιδιά.

2. Μεταφορά αφηγηματικού λόγου σε δράμα με την τεχνική της παγωμένης εικόνας. Αναλυτικότερα, πραγματώθηκε η τροποποίηση του πεζού λογοτεχνικού έργου «Το ζωντανό ρομπότ» της Ναννίνας Σακκά-Νικολακοπούλου σε θεατρικό και παρουσιάστηκε από τους μαθητές κατά την επίσκεψη της συγγραφέως στο σχολείο μας.

3. Προσέγγιση και διασκευή επώνυμων λογοτεχνικών έργων. Ενδεικτικά αναφέρουμε αφενός το έργο «Βρέχει καρεκλοπόδαρα» της Σοφίας Μαντουβάλου, από το οποίο οι μαθητές επέλεξαν πεζά αποσπάσματα και τα μετέφεραν σε διαλογική μορφή, και αφετέρου το διήγημα «Εξοχική Λαμπρή» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, από το οποίο οι μαθητές επέλεξαν ένα χαρακτήρα και άλλαξαν τις επιλογές του, με αποτέλεσμα να τροποποιήσουν, έτσι, και την πλοκή του έργου.

«Το ζωντανό ρομπότ» της Ναννίνας Σακκά-Νικολακοπούλου
«Βρέχει καρεκλοπόδαρα» της Σοφίας Μαντουβάλου
«Το μυστικό του Μαυροπόδαρου» της  Σμαράγδας Μανταδάκη

4. Γραφή «κομικογραφημένη» με δύο τεχνικές. Από τη μία πλευρά, μελετήσαμε, για παράδειγμα, το έργο «Το μυστικό του Μαυροπόδαρου» της Σμαράγδας Μανταδάκη και οι μαθητές έφτιαξαν τα σκίτσα και συμπλήρωσαν το λόγο των ηρώων στα συννεφάκια. Από την άλλη, αποτύπωσαν γνωστούς μύθους του Αισώπου σε κόμικς.

Δείγματα της δημιουργίας των μαθητών στις συγκεκριμένες δραστηριότητες.

Κύλιση στην Αρχή