Προγράμματα Αγωγής Υγείας

2015-2016

Βήματα για τη ζωή

Βήματα για τη ζωή
Α', Β' τάξη

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Γιάκκα Ελένη, Πατλιά Σπυριδούλα

Θετικές συμπεριφορές και ενίσχυση αυτών. Συνεργασία με γονείς. Ένα σωστό και αποδεκτό από όλους πρότυπο. Σημασία διαλόγου. Αυτοπαρουσίαση. Επιχειρηματολογία. Αλληλο-υποστήριξη. 

Οι μαθητές θα εξοικειωθούν με τις έννοιες διαφορετικότητα, διαχείριση συναισθημάτων, ανάπτυξη και καλλιέργεια ικανοτήτων, κριτική σκέψη, ανεκτικότητα, ικανότητα αποφυγής συγκρούσεων, διατήρηση σχέσεων και θα αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά.

  

Προστατεύω το εγώ, Προσπαθώ για το εμείς

Προστατεύω το "εγώ", Προσπαθώ για το "εμείς"
Γ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βέργου Βασιλική

Με τα παιδιά θα επιδιώξουμε:
Να συνειδητοποιήσουν πως είναι άτομα μοναδικά και ξεχωριστά, αναγνωρίζοντας τις δυνάμεις, τις ικανότητες και τα ατομικά χαρακτηριστικά τους. Να αρχίσουν να συνειδητοποιούν τις επιρροές και τις σχέσεις που διέπουν τον κόσμο τους. Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τους, εκτιμώντας τις δεξιότητες και τα επιτεύγματα τους, να εντοπίσουν συναισθήματα που είναι κοινά σε όλους. Να αρχίζουν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα και αισθήματα. Να εντοπίσουν και να αναλογιστούν τους τρόπους με τους οποίους αντιδρούν στις καθημερινές διαφωνίες που έχουν. Και να καταλάβουν ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι επίλυσης των διαφωνιών τους.

  

Κυκλοφορώ με προσοχή

Κυκλοφορώ με προσοχή!
Γ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βέργου Βασιλική

Οι μαθητές, ως αυριανοί πολίτες,  μέσα από βασικούς κανόνες  να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα κυκλοφορικής αγωγής και να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση. 
Να εξοικειωθούν με τους βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και για το τι πρέπει να προσέχουν όταν είναι οδηγοί, επιβάτες ή πεζοί. Να συνειδητοποιήσουν βασικές αρχές κυκλοφοριακής αγωγής (χρήση ζώνης ? κράνους, τα παιδιά στο πίσω κάθισμα). Να μάθουν βασικούς κανόνες κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων. Να αναγνωρίζουν τα βασικά σήματα (π.χ. σηματοδότες, πινακίδες, διαβάσεις αλλά και την ερμηνεία τους). Να αναγνωρίζουν και να κατηγοριοποιούν τις κυριότερες πινακίδες σήμανσης σε απαγορευτικές, προειδοποιητικές και υποχρεωτικές με βάση το σχήμα και το χρώμα τους. Να χρησιμοποιούν με ασφάλεια το ποδήλατό τους. Να διανύουν με ασφάλεια τη διαδρομή από και προς το σχολείο. Να κατανοήσουν το ρόλο του τροχονόμου και του σχολικού τροχονόμου.

  

Δοντάκια γερά και χαμόγελα αστραφτερά

Δοντάκια γερά και χαμόγελα αστραφτερά
Α' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Γιάκκα Ελένη

Δόντια και ηλικίες. Μαθαίνω να βουρτίζω σωστά. Ασθένειες των δοντιών. Υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές. Σύμμαχοι των δοντιών.

Αριθμός, ονόματα, ρόλος δοντιών. Σπουδαιότητα ατομικής υγιεινής. Υιοθέτηση θετικών στάσεων ζωής. Πρόληψη.

  

Νοιάζομαι και μοιράζομαι

Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού. "Δημιουργώντας ανθρώπους που ενδιαφέρονται...Νοιάζομαι και μοιράζομαι"
Δ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παναγιωτοπούλου Ελισάβετ

Αναγνώριση της μοναδικότητας της προσωπικότητας κάθε παιδιού - Συνύπαρξη με τον "άλλον", διαφορετικό. Συναισθήματα και αισθήματα. Εκμάθηση νέων δεξιοτήτων (π.χ. μαθαίνω να ακούω σωστά). Αντιμετωπίζω προκλήσεις (εισαγωγή στον κριτικό τρόπο σκέψης και τη λήψη αποφάσεων). Προσέχω τον εαυτό μου (ασφαλείς άνθρωποι, ασφαλείς χώροι, ασφαλή πράγματα).

  

Το σχολείο μου νοιάζεται για τα παιδιά του κόσμου

Το σχολείο μου νοιάζεται για τα παιδιά του κόσμου - Η υπεράσπιση των Δικαιωμάτων του Παιδιού με όπλο την Τέχνη
Δ', Ε' τάξεις

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Ελευθεριάδου Λασκαρίνα, Χειλάκη Αγγελική

Ανθρώπινα Διακιώματα - Τα Δικαιώματα του Παιδιού (κατοχύρωση-καταπάτηση-συνέπειες). Τα παιδιά πρόσφυγες. Όλοι ίδιοι-όλοι διαφορετικοί-Ομοιότητα και διαφορά. Αντιστέκομαι στο ρατσισμό - Αποδοχή της διαφορετικότητας στη φυλή, στο φύλο, στο χρώμα και στις ικανότητες των ανθρώπων. Η Τέχνη ως διεθνής γλώσσα υπεράσπισης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων - Τα Διακιώματα του Παιδιού μέσα από τις τέχνες & τον πολιτισμό. Επέκταση και σύνδεση στη σχολική πραγματικότητα για την καταπολέμηση της βίας και του ρατσισμού.

  

Ομαλή μετάβαση μαθητών Στ' τάξης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Ομαλή μετάβαση μαθητών Στ' τάξης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
ΣΤ' τάξη

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος

Η νομοθεσία και οι κανόνες λειτουργίας στο Γυμνάσιο. Αναλυτικά Προγράμματα στη Β/θμια Εκπ/ση. Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Νέα γνωστικά αντικείμενα και νέα σχολικά εγχειρίδια. Τρόπος αξιολόγησης. Εξοικείωση με τους χώρους των Γυμνασίων. Σχολικό κλίμα. Αποδοχή, αυτοεκτίμηση και αίσθημα ασφάλειας. Εκφοβισμός, επιθετικότητα και cyber bulling.

Κύλιση στην Αρχή