Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Το σώμα μου είναι δικό μου! Το αγαπώ και το σέβομαι!, 2022-2023

Στα πλαίσια της Θεματικής ενότητας «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην» και στην υποθεματική «Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση-Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία» πραγματοποιήθηκε το πρόγραμμα «Το σώμα μου είναι δικό μου! Το αγαπώ και το σέβομαι!». Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) μέσα από ευχάριστες, ομαδικές και συνεργατικές δραστηριότητες οι οποίες ενίσχυσαν την μαθητοκεντρική επικοινωνία, τη συνεργασία, ανέπτυξαν την κριτική σκέψη και την δημιουργικότητα τους. Κατακτώντας έτσι τον βασικό στόχο του εργαστηρίου, ο οποίος ήταν να κατανοήσουν το δικαίωμα στη διαχείριση και την προστασία του σώματός τους ώστε να μπορούν να διαχωρίσουν το απλό από το πονηρό άγγιγμα. Επιπρόσθετα, απέκτησαν την ικανότητα έκφρασης των συναισθημάτων τους και καλλιεργήθηκε η αυτοεκτίμηση τους. Τέλος, απέκτησαν την ικανότητα να συνάπτουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις με κύρια χαρακτηριστικά τον σεβασμό, την κατανόηση, την αγάπη, την ενσυναίσθηση και στόχο την ομαλή συμβίωση.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

Μικροί επιστήμονες εν δράσει, τάξη Γ', 2023

Στον θεματικό κύκλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα «Μικροί επιστήμονες εν δράσει», οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης (Σχ. Έτος 2022-2023), ασχολήθηκαν με ποικίλες κατασκευές και τεχνικές χρησιμοποιώντας απλά υλικά. Εκμεταλλευόμενοι την πηγαία τους περιέργεια, μέσω της εξερεύνησης και της ανακάλυψης οι μαθητές και οι μαθήτριες διεύρυναν τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καραμάνη Κωνσταντινα-Παυλίνα (ΠΕ70)

 

Fruit Keyboard, Τάξη ΣΤ', 2022-2023

Την Τετάρτη 01/03/2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης στο πλαίσιο των εργαστηριών δεξιοτήτων, στον κύκλο "Δημιουργώ και Καινοτομώ - STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική", και σε συνδυασμό με το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", δημιούργησαν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα χρησιμοποιώντας το σώμα τους και μερικά φρούτα, για να κάνουν το micro:bit να παίζει μουσική.

Αρχικά ανέφεραν ότι τα υλικά που επιτρέπουν τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος λέγονται αγωγοί και ότι το σώμα μας, καθώς αποτελείται σε σημαντικό ποσοστό από νερό µε άλατα, επιτρέπει τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. Επίσης αναφέρθηκε ότι τα φρούτα περιέχουν βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και νερό και μάλιστα η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ευκολότερη σε φρούτα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε οξέα και κάλιο (π.χ. λεμόνια, πορτοκάλια και μπανάνες). 

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ηλεκτρικά κυκλώματα χρησιμοποιώντας το micro:bit συνδεδεμένο με μια μπαταριοθήκη με δύο (2) μπαταρίες ΑΑΑ, τέσσερα καλώδια με κροκοδειλάκια (αγωγοί), τέσσερα φρούτα και το σώμα τους. Ένωσαν τα τρία φρούτα με τους ακροδέκτες P0, P1, P2 και το τέταρτο φρούτο με τη γείωση (ground). Στη συνέχεια προγραμμάτισαν το micro:bit χρησιμοποιώντας τα iPad (συμμετοχή στο πρόγραμμα iPad 1:1) και ακολουθώντας οδηγίες από φύλλο εργασίας, ώστε καθώς θα κρατούσαν το φρούτο που είναι συνδεδεμένο με τη γείωση και θα ακουμπόυσαν διαδοχικά τα άλλα φρούτα θα έπρεπε να αναπαράγονται διαφορετικές νότες.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Συναγερμός πόρτας, Τάξη ΣΤ', 2022-2023

Την Τετάρτη 15/02/2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης στο πλαίσιο των εργαστηριών δεξιοτήτων, στον κύκλο "Δημιουργώ και Καινοτομώ - STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική", και σε συνδυασμό με το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", δημιούργησαν και προγραμμάτισαν μία συσκευή συναγερμού σε πόρτα δωματίου χρησιμοποιώντας το micro:bit (V2), έναν μικρό υπολογιστή σε μέγεθος παλάμης.

Αρχικά δημιούργησαν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα χρησιμοποιώντας το microbit συνδεδεμένο με μια μπαταριοθήκη με δύο (2) μπαταρίες ΑΑΑ, δύο καλώδια με κροκοδειλάκια (αγωγοί), και δύο κομμάτια αλουμινόχαρτο. Χρησιμοποιώντας το ένα καλώδιο (π.χ. κόκκινο) ένωσαν τον ακροδέκτη P1 του micro:bit με το ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο (το οποίο θα τοποθετηθεί στην πόρτα) και με το άλλο καλώδιο (π.χ. μαύρο) ένωσαν τη γείωση (ground) με το άλλο κομμάτι αλουμινόχαρτο (το οποίο θα τοποθετηθεί στο κάσωμα της πόρτας), ώστε όταν η πόρτα είναι κλειστή τα δύο κομμάτια αλουμινόχαρτο να ακουμπούν και το κύκλωμα να είναι κλειστό.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

1,2,3......Ανακύκλωσε, Β' τάξη, 2022-2023

Στον θεματικό κύκλο «Φροντίζω το περιβάλλον» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο πρόγραμμα «1, 2, 3… Ανακύκλωσε!», οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης (Σχ. Έτος 2022-2023), συμμετείχαν σε κινητικά παιχνίδια με χρησιμοποιημένες συσκευασίες, όπως κουτιά και μπουκάλια από χυμούς και γάλα, με στόχο την προώθηση της ιδέας της επαναχρησιμοποίησης.

Στη συνέχεια, δημιούργησαν το δικό τους μουσικό όργανο από ανακυκλώσιμα υλικά, αντλώντας έμπνευση από την «Ανακυκλωμένη» Ορχήστρα της Κατεούρα στην Παραγουάη, η οποία χρησιμοποιεί τα απορρίμματα της κοντινής χωματερής για την κατασκευή των μουσικών οργάνων της.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καραμάνη Κωνσταντίνα-Παυλίνα (ΠΕ70)

Κύλιση στην Αρχή