Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Μεταμορφώσεις γεωμετρικών σχημάτων και στερεών, Ε' τάξη, 2022-2023

Στη θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία και την υποθεματική STE(A)M πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο «Μεταμορφώσεις γεωμετρικών σχημάτων και στερεών», κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) κατανόησαν τη σύνδεση των γεωμετρικών σχημάτων και στερεών με το περιβάλλον που ζούμε, διαπίστωσαν ότι η γεωμετρία έχει επηρεάσει την αρχιτεκτονική, τη ζωγραφική, την τέχνη γενικότερα και έχει οδηγήσει σε εξαιρετικά ανθρώπινα επιτεύγματα, ενώ κατασκεύασαν με απλά υλικά γεωμετρικά στερεά μετασχηματίζοντάς τα.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπύρου Χριστίνα (ΠΕ70) 

Έχω κι εγώ δικαιώματα – Είμαι παιδί, Ε' τάξη, 2022-2023

Στα πλαίσια της Θεματικής ενότητας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και στην υποθεματική «Εθελοντισμός - Διαμεσολάβηση» έλαβε χώρα το εργαστήριο «Έχω κι εγώ δικαιώματα – Είμαι παιδί». Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ευαισθητοποιήθηκαν στην έννοια του εθελοντισμού, της αλληλεγγύης και της προσφοράς και γνώρισαν τα ανθρώπινα δικαιώματα όπως αυτά κατοχυρώνονται στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου. Μίλησαν για τα διάφορα είδη αναπηριών και μέσα από διάφορες δραστηριότητες προσπάθησαν να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρίες σε έναν κόσμο φτιαγμένο για τυπικά αναπτυσσόμενους ανθρώπους. Διάβασαν και άκουσαν ιστορίες για παιδιά που πολεμούν στη χώρα τους και άλλα που αναγκάζονται να την εγκαταλείψουν αναζητώντας καλύτερη τύχη ως πρόσφυγες.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπύρου Χριστίνα (ΠΕ70)

Αλλάζουμε εμείς, όχι το κλίμα, Ε' τάξη, 2022-2023

Στη Θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον» και την υποθεματική «Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία» πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο «Αλλάζουμε εμείς, όχι το κλίμα». Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) έμαθαν για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, κατανόησαν τη σπουδαιότητά του στην ύπαρξη ζωής στον πλανήτη μας και κατανόησαν τις επιπτώσεις του τρόπου ζωής του σύγχρονου ανθρώπου στην επιδείνωση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, πρότειναν τρόπους και λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και τον περιορισμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπύρου Χριστίνα (ΠΕ70)

Τα γράμματα του σεβασμού, Ε' τάξη, 2022-2023

Στα πλαίσια της Θεματικής ενότητας «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» και στην υποθεματική «Ψυχική και Συναισθηματική υγεία – Πρόληψη» πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο «Τα γράμματα του σεβασμού». Με στόχο να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες συνεργασίας, ομαδικότητας και αρμονικής συνύπαρξης με τους συμμαθητές τους σε ένα πλαίσιο σεβασμού και αμοιβαίας αποδοχής, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) πήραν μέρος σε παιχνίδια συνεργασίας, εργάστηκαν σε ομάδες κι έφτιαξαν το «διαμάντι του σεβασμού» με τις βασικές έννοιες που συνδέονται με τον σεβασμό.

Επιπλέον δημιούργησαν μία ψηφιακή αφίσα με τίτλο «Ο Δεκάλογος του Σεβασμού», στο ψηφιακό περιβάλλον «canvas»

Τέλος, με την τεχνική της «ιδεοθύελλας», οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέφεραν λέξεις και φράσεις που τους έρχονταν στον νου ακούγοντας τη λέξη «σεβασμός», τις ομαδοποίησαν και έφτιαξαν ένα «Συννεφόλεξο» (Word cloud) όπου παρουσιάστηκαν οι ιδέες τους για τη έννοια του σεβασμού.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπύρου Χριστίνα (ΠΕ70)

Ρητορική και Επικοινωνία, Τάξη ΣΤ', 2022-2023

Στα πλαίσια της Θεματικής ενότητας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» και στην υποθεματική «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα» πραγματοποιήθηκε το πρόγραμμα «Ρητορική και Επικοινωνία». Το περιεχόμενο όλων των δραστηριοτήτων του εργαστηρίου βασίστηκε σε τρεις βασικούς άξονες-έννοιες οι οποίοι είναι ο Λόγος, η Σκέψη και η Δράση. Το περιεχόμενο του εργαστηρίου με την ποικιλία και τη διαβαθμισμένη δυσκολία του, ανέπτυξε την αυτοπεποίθηση και την καλλιέργεια των επικοινωνιακών (και όχι μόνο) δεξιοτήτων στους μαθητές/τριες της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023), ώστε να αξιοποιούν τον λόγο τους με δύναμη και έμφαση στην ουσία. Ακόμη, να εκμεταλλεύονται τη δημιουργική σκέψη τους, για να επιλέγουν τις κατάλληλες ιδέες και λέξεις που θα τους επιτρέψουν να καταστήσουν τον λόγο τους ενδιαφέροντα και πρωτότυπο, αυθεντικό και συνεπή στον σκοπό του.

Τέλος, οι συμμετέχοντες του παρόντος προγράμματος έμαθαν να «μην μείνουν μόνο στα λόγια», διότι η ρητορική είναι κυρίως πράξη: μοίρασμα, συμμετοχή, συνεργασία, δράση. Ως ενεργοί πολίτες, από μικρή ηλικία, τα μέλη της ομάδας συνειδητοποιούν, μέσα και από την ενημέρωσή τους για ό,τι συμβαίνει γύρω τους ότι (καλό είναι να) έχουν άποψη και να συμβάλλουν, όπως μπορούν, στη διαμόρφωση ενός καλύτερου κόσμου.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70)

Κύλιση στην Αρχή