Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων

2014-2015

Πες το με μια ιστορία

Πες το με μια ιστορία
Δ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λώλη Ελευθερία

Η παιδική λογοτεχνία, αξιοποιείται ως εργαλείο προσέγγισης και πραγμάτευσης κοινωνικών φαινομένων, όπως η διαφορετικότητα ή η ευθύνη του ατόμου για την αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος, αλλά και γενικότερα ζητήματα που απασχολούν την καθημερινή σχολική ζωή. Επιλέγοντας λοιπόν λογοτεχνικά έργα με αντίστοιχη θεματική, τα μελετάμαι υπό το πρίσμα της λογικής του "Εκπαιδευτικού δράματος". 'Ετσι δεν αντιμετωπίζονται ως μια "στατική κατασκευή", υποκείμενη μόνο σε κριτική ανάλυση, αλλά ως ένα "ανοιχτό σύνολο", που επιτρέπει και προκαλεί το μαθητή να εκφραστεί ελεύθερα και να πειραματιστεί.

 

Γιάννενα, ο τόπος μου

Γιάννενα, ο τόπος μου
Α', Β', Γ' τάξεις

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάκη Αγγελική, Ελευθεριάδου Λασκαρίνα, Βέργου Βασιλική, Πατλιά Σπυριδούλα

Η ιστορία του τόπου των Ιωαννίνων, Γιάννενα: η πόλη των γραμμάτων και των τεχνών, Γιάννενα και περιβάλλον, Λαογραφία. Οι μαθητές θα γνωρίσουν καλύτερα τα Γιάννενα, μελετώντας ιστορικά, γεωγραφικά και πολιτιστικά στοιχεία της ιδιαίτερης πατρίδας τους. Θα γνωρίσουν πτυχές της πολιτισμικής τους ταυτότητας και θα συνεργαστούν ώστε να αναδείξουν την πολιτιστική τους κληρονομιά. 

 

Νεκρομαντείο

 

Ανάδειξη Τοπικών Ιστορικών Μνημείων
Ε', ΣΤ' τάξεις

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κωνσταντίνου Ιωάννης, Χειλάς Αθανάσιος

Γνωριμία με τα αρχαιολογικά μνημεία, Το Νεκρομαντείο, Ιστορικές αναφορές και μυθικά πρόσωπα που επισκέφτηκαν το Νεκρομαντείο, Αρχιτεκτονική και τρόπος κατασκευής του μνημείου, Η γεωμορφολογία της περιοχής και πώς συνδέθηκε με το μνημείο, Η τεχνολογία των αρχαίων χρόνων και η χρήση της στο Νεκρομαντείο, Οι παρεμβάσεις στη διάρκεια των χρόνων, Σύγχρονη εποχή και αξιοποίηση του μνημείου. Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με τα αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία του τόπου τους και μέσα από το παράδειγμα του Νεκρομαντείου επιδιώκουμε να αναδειχθούν κοινωνικές, πολιτισμικές και ιστορικές πτυχές που συνδέονται με τα αρχαιολογικά μνημεία.

 

Κάστρα ανοχύρωτα στον αυθορμητισμό της νιότης

 

Κάστρα ανοχύρωτα στον αυθορμητισμό της νιότης
Β' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Χειλάκη Αγγελική

Χτίζοντας κάστρα γνωριμίας, Στα χνάρια του κάστρου των Ιωαννίνων, Μια φορά κι έναν καιρό στο δικό μας κάστρο. Οι κυριότεροι παιδαγωγικοί στόχοι είναι i)να οικοδομήσουν οι μαθητές σχέσεις φιλίας και συνεργασίας, ii)να αποκτήσουν δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την πλήρη ανάπτυξη των κοινωνικών, συναισθηματικών και γνωστικών ικανοτήτων τους, iii)να λειτουργούν ομαδικά και να καλλιεργούν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

 

Πρόγραμμα Ρομποτικής στην Πρωτοβάθμια

 

Εκπαιδευτική Ρομποτική LEGO WeDo
Ε', ΣΤ' τάξεις

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος, Κωνσταντίνου Ιωάννης 

Εξοικείωση με τα βασικά εξαρτήματα-τουβλάκια των ρομπότ, Σύνδεση των ρομπότ με τους υπολογιστές και προγραμματισμός αυτών στο κατάλληλο πρόγραμμα. Ανάπτυξη των διαπροσωπικών δεξιοτήτων των μαθητών. Εισαγωγή στην πληροφορική-ρομποτική. Εξοικείωση με βασικές εντολές προγραμματισμού.

Κύλιση στην Αρχή