Προγράμματα Αγωγής Υγείας

Νοιάζομαι και Δρω, 2016-2020

  • Δράσεις εκπαιδευτικής ένταξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, 2019

    draseis amea thub

    Η ευλογία να συστεγαζόμαστε στο κτιριακό συγκρότημα της Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας, αλλά και να χρησιμοποιούμε τον ίδιο αύλιο χώρο, στάθηκε η αφορμή για να συνεργαστούμε με το 4ο Ειδικό Δ.Σ. Ιωαννίνων και να γνωριστούμε καλύτερα. Μέσα από κοινές αθλητικές δραστηριότητες και κοινές βιωματικές δράσεις, ανακαλύψαμε τον ιδιαίτερο τρόπο επικοινωνίας να γεφυρώσουμε τη διαφορετικότητά μας και να είμαστε όλοι ίσοι μέσα από την αγάπη, το σεβασμό, την υποστήριξη, τη συνεργασία και την ομαδικότητα. Μέσα από το παιχνίδι, τη μουσική και το χορό μας δόθηκε η δυνατότητα να μιλήσουμε στη δική μας ξεχωριστή γλώσσα, τη γλώσσα των συναισθημάτων, την πανανθρώπινη γλώσσα, της αγάπης και της καρδιάς μας. Μια γλώσσα που ξέρει να αγαπάει, να γεμίζει χαρά, να σέβεται και να στηρίζει κάθε πλάσμα γύρω της.

    Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11)

  • Νοιάζομαι και Δρω, 2018-2019

    noiazomaikaidrw

    Το πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω: εθελοντισμός-αλληλεγγύη-ενεργός πολίτης» στοχεύει στην κατανόηση των εννοιών και της σημασίας του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη, καθώς και στην καλλιέργεια στάσεων στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις, ώστε τα παιδιά να "νοιάζονται και να δρουν".

    • να εξοικειώσει τους μαθητές με τις έννοιες εθελοντισμός, ενεργός πολίτης, διαφορετικότητα, αλληλεγγύη, αειφορία, επιστήμη, περιβάλλον

    • να καλλιεργήσει στους μαθητές τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη ως τρόπος συμπεριφοράς και δράσης
    • να κινητοποιήσει τους μαθητές σε δραστηριότητες προσφοράς, αλληλεγγύης, βοήθειας και συναισθηματικής υποστήριξης, και, τέλος, την προώθηση της συμμετοχής στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον
    • να κατανοήσουν πώς ο άνθρωπος επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον αρνητικά μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητές του
    • να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες καλής επικοινωνίας, συνεργασίας και να αποκτήσουν ατομική και συλλογική ευθύνη απέναντι στην εφαρμογή των δικαιωμάτων, συμμετέχοντας ενεργά και με ομαδικό πνεύμα
    • να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες της κατάστασης των ατόμων με αναπηρίες και της τρίτης ηλικίας
  • Η χώρα μου, 2019

    xora

    Το παραγόμενο βιντεάκι είναι αποτέλεσμα μιας συνεργασίας των Α' και Δ' τάξεων του σχολείου μας με το Εργαστήριο Μουσικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Ειρήνη Νικολάου στο πλαίσιο του προγράμματος "Νοιάζομαι και δρω" και με επίκεντρο το προσφυγικό ζήτημα.

    Σκοπός της δράσης ήταν να ευαισθητοποιηθουν οι μαθητές μας σε θέματα ειρήνης, πολέμου και προσφύγων και να μιλήσουμε ανοιχτά για ένα τόσο επίκαιρο ζήτημα. Στόχος της δράσης ήταν η καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας και του φόβου για τον διαφορετικό. Με αφορμή το τραγούδι αξιοποιήθηκαν οι στίχοι του, ώστε να αναδειχθούν τα μείζονα προβλήματα των βασικών αναγκών του πρόσφυγα, η αξία του ως άνθρωπος από όποια χώρα και αν προέρχεται που βρίσκεται σε δύσκολη θέση και η ανθρώπινη αξιοπρέπεια γενικότερα. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από τους στίχους του τραγουδιού και με τη δημιουργική φαντασία τους το εικονοποιησαν με ομαδικά έργα ζωγραφικής.

    Το τραγούδι «Η ΧΩΡΑ ΜΟΥ» προέκυψε από την μελοποίηση (Μουσική: Ειρήνη Νικολάου) των στίχων της ελληνικής μετάφρασης του εικομυθιστορήματος "Πρόσφυγες''του O. Colfer & A. Donkin (2017). Η εικαστική επιμέλεια του τραγουδιού και η εικαστική παρουσίαση των φιλοτεχνημένων έργων έγινε μέσα από μια συλλογική προσπάθεια από τους μαθητές των σχολείων του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείο Ιωαννίνων (Α' & Δ' τάξεις), του Δημοτικού Σχολειου Νέας Σελεύκειας Ηγουμενίτσας (Δ' τάξη) και του 12/θέσιου Δημοτικού Σχολείο Νυδριού (Ε' τάξη).

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ελευθεριαδου Λασκαρίνα & Πατλια Σπυριδούλα (ΠΕ70)

  • 2ο Φεστιβάλ Επιστήμης και Αειφορίας, 2019

    aeiforia thub

    Το Σχολείο μας συμμετείχε στο 2o Φεστιβάλ Επιστήμης και Αειφορίας που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών. Στόχος του Φεστιβάλ είναι να προβληθούν οι δράσεις που υλοποιούνται στη χώρα μας προς την κατεύθυνση της αειφορίας στο πλαίσιο των επιστημονικών και εκπαιδευτικών πρακτικών για τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά (Science Technology Engineering Arts and Mathematics - STEAM Εκπαίδευση).

    • Βιοποικιλότητά στη λίμνη Παμβώτιδα: Σέβομαι τη ζωή - Νοιάζομαι για το μέλλον (Μια οπτική, συμμετοχική αφήγηση που συνδυάζει τον προφορικό λόγο με την εικόνα αναφορικά με το πώς οι ανθρώπινες δραστηριότητες επηρεάζουν το σύνολο της βιοποικιλότητας της λίμνης Παμβώτιδας)
      Υπέυθυνες Εκπαιδευτικοί: Ελευθεριάδου Λασκαρία (ΠΕ70), Τζακώστα Ζαμπέτα (ΠΕ05)

    • Καταπέλτες (Ρομποτικές κατασκευές)
      Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χειλάς Αθανάσιος (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)
  • Δράση για τα παιδιά της Αφρικής, 2019

    myrafiki thub

    Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων στη διάρκεια της Χριστουγεννιάτικης γιορτής πραγματοποίησε εορταγορά με κατασκευές που έκαναν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου. Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν διατέθηκαν για την αγορά φαρμάκων και σχολικών ειδών προκειμένου να δοθούν στα παιδιά του χωριού Μόντε της Ουγκάντα της Αφρικής. Παράλληλα οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου ζωγράφισαν και έφτιαξαν ευχετήριες κάρτες και η φιλανθρωπική οργάνωση  My Rafikiανέλαβε να μεταφέρει τα είδη που συγκεντρώθηκαν στα παιδιά του χωριού Μόντε στην Ουγκάντα.

    Η My Rafiki έκανε την παρακάτω σχετική δημοσίευση ενώ οι μαθητές μας περιμένουν με ανυπομονησία τα νέα των καινούριων φίλων τους που θα μας μεταφέρει η παραπάνω φιλανθρωπική οργάνωση.

  • Η άνοιξη έρχεται με αγάπη, 2019

    Η άνοιξη έρχεται με αγάπη

    Την Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019, οι μαθητές της Β' Τάξης, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φυσικής Αγωγής και τον Όμιλο Γαλλικών, επισκέφτηκαν την Παιδιατρική Κλινική ΠΓΝΙ και πρόσφεραν στα παιδιά κάρτες και «μαρτίτσια» με θέμα «Η άνοιξη έρχεται με αγάπη».

    Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Βέργου Βασιλική (ΠΕ70), Γκουρογιάννη Ιωάννα (ΠΕ11), Τζακώστα Ζαμπέτα (ΠΕ05)

     

  • Οι μαθητές της Στ' «υιοθέτησαν» το parklet έξω από το σχολείο μας, 2019

    parklet thub

    Τον μικρό αστικό κήπο (parklet) που τοποθέτησε ο Δήμος Ιωαννιτών έξω από το σχολείο υιοθέτησαν και επίσημα οι μαθητές και οι μαθήτριες της έκτης τάξης του Σχολείου μας. Η αντιδήμαρχος Πρασίνου, Ελένη Βασιλείου, μαζί με σπουδαστές τους τμήματος φυτικής παραγωγής των ΕΠΑΛ, επισκέφτηκαν τους μαθητές προσφέροντάς τους τα καλλωπιστικά φυτά και λουλούδια με τα οποία φύτεψαν τα παρτέρια του parklet. Παράλληλα, τους έδωσαν συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να τα περιποιούνται.

    Οι μαθητές μας "υιοθέτησαν" το μικρό αυτό αστικό κήπο με σκοπό να το προστατεύσουν και με  στόχο την ανάπτυξη οικολογικής - περιβαλλοντικής συνείδησης, την ενδυνάμωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μελών που απαρτίζουν μια σχολική κοινότητα αλλά και των περιοίκων που μπορούν να το χρησιμοποιούν όλες τις ώρες της ημέρας δημιουργώντας έτσι μια "αίσθηση γειτονιάς".

Κύλιση στην Αρχή