colors02

Νέα Προγράμματα Σπουδών

  • Περιφερειακές συσκευές υπολογιστή, 2023

    Περιφερειακές συσκευές υπολογιστή, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ήρθαν σε επαφή με τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος. Αρχικά διέκριναν και κατονόμασαν την Κεντρική Μονάδα και τις περιφερειακές συσκευές και στη συνέχεια δημιούργησαν στο Google Jamboardέναν απλό νοητικό χάρτη για την αποτύπωση των συσκευών, πληκτρολογώντας απλές λέξεις. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

    Αντίστοιχα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης, χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου Libre Office Writer, δημιούργησαν έναν νοητικό χάρτη για να περιγράψουν τον διαχωρισμό των περιφερειακών συσκευών σε συσκευές Εισόδου και συσκευές Εξόδου. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης χρησιμοποιήσαν το πρόγραμμα δημιουργίας νοητικών χαρτών VYM (View Your Mind).

    Επιπλέον αξιοποιήσαμε το μαθησιακό αντικείμενο ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΒΙΝΤΕΟ, ΚΟΥΙΖ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ από το Φωτόδεντρο.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

  • Κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνων, 2023

    Κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνων, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με την κωδικοποίηση και ψηφιακή αναπαράσταση εικόνωνΣκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν την ψηφιακή αναπαράσταση (ασπρόμαυρων ή έγχρωμων) εικόνων ως μία διαδικασία κωδικοποίησης και ψηφιοποίησης δεδομένων και να μπορούν να εφαρμόζουν σχετικές διαδικασίες (αλγορίθμους) κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

    • να κατανοούν την αναγκαιότητα κωδικοποίησης της πληροφορίας για αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα,
    • να εφαρμόζουν απλές μεθόδους κωδικοποίησης εικόνων (έγχρωμων και ασπρόμαυρων) σε ψηφιακή μορφή,
    • να αναπαριστούν απλές εικόνες που τους δίνονται σε κωδικοποιημένη μορφή.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

  • Στέλνοντας μυστικά μηνύματα, 2023

    Στέλνοντας μυστικά μηνύματα, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας έστειλαν και έλαβαν μυστικά μηνύματα σαν σειρές από 0 και 1 και κατανόησαν πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε λέξεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο σύμβολα.

    Αρχικά οι μαθητές/τριες αποκωδικοποίησαν ένα μυστικό μήνυμα που έστειλε ο Tom εκμεταλλευόμενος έναν απλό δυαδικό κώδικα και χρησιμοποιώντας φωτάκια από το χριστουγεννιάτικο δέντρο που μπορεί να τα ανάψει ή να τα σβήσει. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ίδιο κώδικα που χρησιμοποίησε και ο Tom, κωδικοποίησαν λέξεις και τις έδωσαν στους συμμαθητές/τριές τους για να τις αποκωδικοποιήσουν. Μπορείτε να δείτε τις λέξεις που κωδικοποίησαν/αποκωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες της Β' τάξης εδώ και της Γ' τάξης εδώ.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

  • Δημιουργία ισχυρών κωδικών, 2023

    Δημιουργία ισχυρών κωδικών, 2023

    Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) κατανούν τη σημασία της δημιουργίας ισχυρών κωδικών πρόσβασης και μαθαίνουν πώς να δημιουργούν κωδικούς πρόσβασης που είναι δύσκολο να τους μαντέψει κάποιος τρίτος αλλά εύκολο να τους θυμούνται οι ίδιοι.

    Αρχικά έγινε συζήτηση με τους μαθητές/τριες για τον αν και που χρησιμοποιούν κωδικούς πρόσβασης (π.χ. στον υπολογιστή, το τάμπλετ, το κινητό τηλέφωνο ή τα παιχνίδια που παίζουν), καθώς και για τον λόγο που πρέπει να έχουν ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η αφίσα «Ισχυροί κωδικοί» και έγινε συζήτηση για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας ισχυρός κωδικός πρόσβασης. 

    Επιπλέον παρουσιάστηκε το βίντεο Ο GDPR και οι 40 κλέφτες – Κωδικοί και στη συνέχεια, όπως προτείνεται στο βίντεο, έπαιξαν το παιχνίδι «Βγαίνει η βαρκούλα».  Κάθε ομάδα μαθητών/τριών, αξιοποιώντας τα συνεργατικά έγγραφα της Google, πήρε ένα τετράστιχο από ένα παιδικό τραγουδάκι και χρησιμοποίησε το πρώτο γράμμα κάθε λέξης, καθώς και τα σημεία στίξης, ώστε να δημιουργήσει ισχυρούς κωδικούς. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώΓια τον έλεγχο των κωδικών οι μαθητές/τριες χρησιμοποίησαν τα online εργαλεία The Password Meter και Kaspersky password checkerΤέλος απάντησαν στο κουίζ Ισχυροί Κωδικοί.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

  • Μέτρα τις κουκκίδες – Οι δυαδικοί αριθμοί, 2023

    Μέτρα τις κουκκίδες – Οι δυαδικοί αριθμοί, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με την έννοια του δυαδικού ψηφίου (bit) μέσα από την πρώτη δραστηριότητα «Μέτρα τις κουκκίδες – Οι δυαδικοί αριθμοί» του βιβλίου με τίτλο «Computer Science Unplugged» Σκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν ότι οι υπολογιστές αναπαριστούν και μεταφέρουν τα δεδομένα σαν σειρές από 0 και 1. Πώς επομένως μπορούμε να αναπαραστήσουμε αριθμούς και λέξεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο σύμβολα;

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

  • Προσωπικά Δεδομένα, Α' τάξη, 2023

    Προσωπικά Δεδομένα, Α' τάξη, 2023

    Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) συζητούν για τα προσωπικά δεδομένα.

    Αρχικά οι μαθητές/τριες, από το υλικό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, παρακολούθησαν το βίντεο Ανάγνωση παραμυθιού: Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα και την παρουσίαση Προσωπικά Δεδομένα με την Αθηνά και τον Ερμή, ενώ είδαν την αφίσα Προσωπικά Δεδομένα και απάντησαν στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας.  Στη συνέχεια, πληκτρολόγησαν σε Google Jamboard ποια είναι τα προσωπικά μας δεδομένα και έγινε συζήτηση γιατί πρέπει να τα προστατεύουμε, γιατί πρέπει να μην τα αναρτάμε στο Διαδίκτυο και γιατί δεν είναι σωστό να αποκαλύπτουμε τα προσωπικά δεδομένα κάποιου άλλου. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86

  • Θετικά και Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο, Τάξη Ε', 2023

    Θετικά και Κίνδυνοι Διαδικτύου, Τάξη Ε', 2023Την Τρίτη 7 Μαρτίου 2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης παρακολούθησαν την Παρουσίαση για θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο και στη συνέχεια δημιούργησαν συνεργατικά σελίδες στο Google Jamboard με θέμα: "Ποια είναι τα θετικά του Διαδικτύου και ποιοι οι πιθανοί κίνδυνοι;"

    "Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο διαδίκτυο"

    Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ86 

Κύλιση στην Αρχή